Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Relatie goed houden

<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 02 Feb 2021 16:33

Re: Relatie goed houden

Ik herken het wel van de relatie met mijn exman.

Wij hebben toen ook een hele heftige gebeurtenis meegemaakt. En ik had het gevoel alleen te staan in mijn verdriet. Hij wilde niet praten als ik erover begon.
Ook wij zijn in relatietherapie geweest en telkens als mij iets gevraagd werd antwoordde hij.
En hij liep ook alleen bij een psycholoog vanwege allerlei klachten en slikte daar ook medicatie voor.
Ik had al heel lang het gevoel dat ik er alleen voor stond. Bij hem had het ook geen nut meer om er over te praten.
Toen ik naar mijn moeder ging om even op adem te komen had hij al een advocaat geregeld en de scheiding in gang gezet.

Zelf denk ik dat die gebeurtenis zeker ervoor gezorgd heeft dat wij gescheiden zijn. Wij gingen er beide zo anders mee om.

In de de relatie die ik nu heb wordt er veel meer gepraat. Wij kibbelen wel, maar flinke ruzie is er bijna nooit. Ik merk wel dat wij wat vaker kibbelen nu ik hele dagen thuis ben en nergens meer kom. Maar dat spreken we ook naar elkaar uit. Verder proberen we ook vaker ene gezellig avondje te hebben en dan kijken we een film of serie. Spelen een spel oid.
Soms bestellen we lekkere hapjes en maken we het gezellig als gezin.

Hopelijk kunnen jullie hier samen uitkomen.
Het is gewoon heel moeilijk als je samen iets heel heftig meemaakt. Soms is het dan ook lastig om er voor elkaar te zijn.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 06 Feb 2021 13:40

Re: Relatie goed houden

Ik merk ook dat een gebeurtenis je relatie in een ander licht kan zetten. Wij gaan hier ook heel anders om met mijn MA. En ik kan daar intens verdrietig om zijn en mij daarin alleen voelen. Ik probeer wel te begrijpen dat wij er gewoon beide anders mee omgaan, maar dat in combinatie met thuiszitten zet de relatie soms wel op scherp. Heb dit ook aangekaart en we doen beide op onze eigen manier ons best om nader tot elkaar te komen.

Ook wij spelen overigens graag een spelletje, maar ik kan me voorstellen dat voor jullie een rondje sporten misschien ook fijn kan zijn. Ik denk dat het vooral goed is om te kijken naar waarop je toendertijd verliefd op ben geworden. Is dat er nog? Wat was het? Kan het terug komen? Wat deden jullie dan? En ook: waar word jij blij van en wat kan hij daarvoor doen?
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 07 Feb 2021 09:33

Re: Relatie goed houden

Jip schreef:Ik heb ergens laten vallen dat het niet zo lekker loopt tussen mijn man en mij. Ook niet zo heel gek met alles wat er speelt bij ons. Oude dingen komen ook weer boven en na de tweede sessie relatietherapie is wel duidelijk dat we vastgeroest zitten in bepaalde patronen.

Ik wil van jullie wel eens weten hoe jullie zorgen dat:
- je verbinding houdt met elkaar
- je positieve gewoontes hebt met elkaar (een vaste date night, warme broodjes altijd op zaterdagochtend, zulke dingen)
- jullie ruzies uitpraten zonder in de verwijtende sfeer te komen


We praten veel met elkaar, dat zorgt voor verbinding. We hebben het nodige meegemaakt samen in 8,5 jaar en weten echt goed wat we aan de ander hebben. Nu ons zoontje geboren is, is het soms lastig in alle hectiek om de verbinding te behouden maar we vinden er steeds meer onze weg in. Mooi om te zien hoe snel dit gaat. L is morgen 3 weken oud.

We hebben geen vaste date night maar we maken wel tijd vrij om samen wat te doen, voor Corona was dit borrelen, lunchen en uiteten. Nu spelen we een spelletje of maken samen een 1000 stukjes puzzel. In het weekend ontbijten we vaak uitgebreid en dat is gister voor het eerst gelukt sinds de geboorte van L.

Ruzies hebben we eigenlijk nooit. Mijn vriend is de relaxtheid zelve en hierdoor ben ik ook veel relaxter. We hebben beide geen zin om energie te steken in ruzies. Het scheelt ook dat mijn vriend nooit stress heeft of chagrijnig is, ik weet dat ik hiermee enorm in mijn handjes mag knijpen. Hij is gewoon van nature een erg harmonieus persoon.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Feb 2021 18:36

Re: Relatie goed houden

Jip hoe gaat het?
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 13 Feb 2021 19:29

Re: Relatie goed houden

Op en af. Het is intensief allemaal.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 14 Feb 2021 07:11

Re: Relatie goed houden

Jip wat vervelend dat het nu niet zo goed gaat. Hopelijk kunnen jullie elkaar toch nog terug vinden.
Jullie hebben ook al veel meegemaakt.

Ik doe veel moeite voor onze relatie.
Iedere zondagochtend is het tijd voor het gezin. Lekker met zn 4en wandelen, daarna warme chocolademelk drinken en lekkere broodjes bij de lunch.
Een goede nachtrust is erg belangrijk voor onze relatie dus in het weekend slaapt 1 van ons uit, de ander zorgt voor de kinderen.
Ik kook regelmatig uitgebreid en lekkere hapjes, zitten we gewoon langer aan tafel.
Sowieso drinken we in het weekend lang koffie maar ook door de week vaak. Dan zitten we gerust een uur of twee aan tafel.
En bovenal zorgen dat het huis opgeruimd is, dat geeft veel rust. Ons huis is minimalistisch, weinig prikkels. Dus geen tierelantijntjes, alles recht toe en rechtaan maar wel sfeer. Geen kasten in de woonkamer, keuken en slaapkamers.
We hebben een grote inloopkast waar alle kleding ligt maar ook de andere spullen die je normaal in de kamer bewaard. Zo hopen wij meer rust in huis te creëren, uiteindelijk meer rust in ons hoofd en dus meer rust in onze relatie.
Mijn man komt af en toe helpen met koken. Dan praten we veel.
We knuffelen veel, geven elkaar complimenten en zeggen dat we van elkaar houden.
We gaan 1x per jaar uit eten zonder kinderen, dan wel avondvullend en geen uurtje en ongeveer 1x per 2 maanden met de kinderen.
Het meeste komt van mij uit maar mijn man doet iets uitgebreid met valentijnsdag, mijn verjaardag en moederdag met de kinderen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 14 Feb 2021 17:13

Re: Relatie goed houden

Dikke knuffel, dit zijn heftige periodes.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Feb 2021 17:16

Re: Relatie goed houden

Lief Minx, dank je wel!!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem310

Bericht 22 Mei 2021 19:20

Re: Relatie goed houden

Aanvulling: Oeps! Ik zie nu pas dat dit een heel oud forum is. Ik heb dit pas net ontdekt, dus sorry als ik iets fout heb gedaan.

Ik wil van jullie wel eens weten hoe jullie zorgen dat:
1. je verbinding houdt met elkaar
2. je positieve gewoontes hebt met elkaar (een vaste date night, warme broodjes altijd op zaterdagochtend, zulke dingen)
3. jullie ruzies uitpraten zonder in de verwijtende sfeer te komen

1. We praten en knuffelen veel. We houden elkaar op de hoogte van de dingen die spelen en belangrijk voor ons zijn, zodat de ander daar rekening mee kan houden. Veel praktisch overleg omtrent de kinderen, zodat daar geen misverstanden over bestaan.

2. Wij hebben normaal een vaste date night. Door corona is de invulling van die avond veranderd, maar alsnog blijft het onze avond. Kinderen brengen we vroeg naar bed na een simpele maaltijd en dan koken we samen grote mensen eten, terwijl we muziek luisteren en een glas wijn drinken. We hebben dan vaak gesprekken die net wat meer de diepte ingaan.

3. We proberen het vooral te hebben over het onderliggende gevoel. Dus stel je bent verdrietig omdat je het gevoel hebt dat je partner er niet genoeg voor je is, dan praten we over dat gevoel ipv over de aanleiding van dat gevoel. Vervolgens bedenken we welke behoefte onder dat gevoel ligt (bijvoorbeeld: ik wil me geliefd voelen) en gaan we daarmee verder. Soms is het best spannend omdat je je heel kwetsbaar moet opstellen. Het kan eng zijn om de ander rechtstreeks te vragen wat je nodig hebt, maar als je dit vaker samen doet, dan went het en krijg je steeds meer vertrouwen in elkaar. Ruzies komen daardoor minder voor en als ze voorkomen dan zijn we er veel sneller uit, dan in het begin van onze relatie.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 28 Mei 2021 12:40

Re: Relatie goed houden

Jip, hoe gaat het nu met jullie? Als je dat tenminste wil vertellen. Hoop voor jullie dat het inmiddels wat beter gaat.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 28 Mei 2021 16:10

Re: Relatie goed houden

Lief dat je er naar vraagt. Op dit moment kunt alles stil en is het koel en afstandelijk.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem310

Bericht 28 Mei 2021 16:38

Re: Relatie goed houden

Plannen jullie wel tijd in met elkaar? Misschien lekker samen een weekendje weg nu alle terrassen weer open zijn en het voorlopig mooi weer is?

En dan echt weer eens uitspreken wat je zo leuk vindt aan de ander en waarom je ooit voor elkaar koos en nu opnieuw voor elkaar kiest?

Samen erop uit en elkaar weer eens als man/vrouw zien ipv in de papa/mama/zorgrol kan echt wonderen doen.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 28 Mei 2021 17:01

Re: Relatie goed houden

Wat jammer Jip, had gehoopt dat er weer een kleine opening was. Sterkte
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Mei 2021 18:30

Re: Relatie goed houden

😘
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 28 Mei 2021 18:38

Re: Relatie goed houden

Jip 🌹
<<

Anoniem325

Bericht 28 Mei 2021 18:38

Re: Relatie goed houden

Sterkte voor jou Jip 😘
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 28 Mei 2021 18:43

Re: Relatie goed houden

Wat rot om te lezen Jip. Jullie gaan door een moeilijke periode heen. Veel sterkte!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 28 Mei 2021 18:59

Re: Relatie goed houden

@eloise die fase zijn we eigenlijk al voorbij. Dat hebben we allemaal gedaan. Er speelt, met name bij mijn man, nog meer dan alleen onze relatie. Dus dat maakt het ook moeilijk om hierin te investeren.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem316

Bericht 28 Mei 2021 22:15

Re: Relatie goed houden

Poeh pittig Jip. Sterkte.
<<

Anoniem308

Bericht 29 Mei 2021 13:19

Re: Relatie goed houden

Wat heftig Jip, zeker als er problemen op meer gebieden spelen. Sterkte
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 29 Mei 2021 13:26

Re: Relatie goed houden

Wat moeilijk Jip 🌸
30-04-2017
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 31 Mei 2021 09:18

Re: Relatie goed houden

Sterkte Jip😘
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers