Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Relatie goed houden

<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 02 Feb 2021 09:30

Re: Relatie goed houden

Wat zul jij je eenzaam voelen dan, icm alles wat er gebeurt. Dat vind ik oprecht naar om te lezen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 02 Feb 2021 09:33

Re: Relatie goed houden

Wat heftig Jip. Ik weet niet wat er in je verleden is gebeurd maar je huidige situatie alleen is al heel veel en heftig. Je hebt dus relatietherapie? Ik hoop dat dat ergens wat helpt.

Bij ons heeft dat wel veel geholpen. Wij gingen door dat intense IVF traject en daar hebben wij ook hulp bij gezocht. Sindsdien weten we wat meer wat onze valkuilen zijn en wanneer we moeten oppassen dat we elkaar niet kwijt raken. En dan alsnog is het geen gesneden koek natuurlijk want kijk naar Corona. Dat had niemand verwacht en heeft toch flinke impact.

Wij laden op door zowel alleen dingen te doen als samen. Ik heb die tijd alleen echt nodig, zo niet heb ik het idee dat ik opgesloten zit en word ik narrig. Ook hij heeft die tijd alleen nodig. Maar we hebben ook wel één avond per week nodig dat we even niet 100 dingne moeten doen. We hebben nu spelletjes gekocht om ook even echt 1 op 1 met elkaar te zitten. We zien elkaar nu meer dan ooit en soms ben ik zijn hoofd gewoon echt even zat. Of zijn harde gesnuif. Maar juist door het spelletje samen te spelen hebben we én weer eens wat anders te doen én ook weer andere gesprekken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Feb 2021 09:34

Re: Relatie goed houden

Wat ontzettend rot Jip. Doet hij ook z'n best, heb je dat idee?

(je hoeft er niet op te antwoorden als je niet wilt, alle begrip voor)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 02 Feb 2021 09:55

Re: Relatie goed houden

Ik vind het te makkelijk als mensen zeggen dat het ook aan corona kan liggen. Ik snap wat ermee wordt bedoeld en moet het niet op mezelf betrekken, maar toch.
Ik ben natuurlijk gescheiden tijdens corona, en dat had daar niks mee te maken. Als iemand tegen mij zou zeggen dat corona vast ook een rol speelde dan zou dat mij raken: je (ik/wij) gooit niet 13 jaar een relatie weg met een kind omdat corona om de hoek kwam kijken, zo snel geef ik het niet op en zeker niet om die achterliggende reden.
Dat had dus een andere oorzaak.

Je hoort ook weleens "ja tijdens corona meer scheidingen he, mensen zitten op elkaars lip en komen erachter dat ze elkaar eigenlijk niks meer te vertellen hebben en eigenlijk helemaal niet zo leuk vinden, hi ha ho"

Nee.

Jip, ik wens jullie heel veel sterkte, klinkt heel zwaar wat er allemaal op je bordje ligt.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 02 Feb 2021 09:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Feb 2021 09:58

Re: Relatie goed houden

Er zegt toch niemand dat mensen scheiden vanwege Corona alleen?
Maar het kan wel de druppel zijn of relatieproblemen erger maken (of zelfs veroorzaken).
<<

Anoniem301

Bericht 02 Feb 2021 10:00

Re: Relatie goed houden

Savi schreef:Er zegt toch niemand dat mensen scheiden vanwege corona alleen?
Maar het kan wel de druppel zijn of relatieproblemen erger maken (of zelfs veroorzaken).


Nee, niemand zegt dat, dat klopt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Feb 2021 10:09

Re: Relatie goed houden

Ik denk dat het er anders wel op een ander moment weer uit gekomen was. Met of zonder Corona.

Ik voel mij inderdaad heel eenzaam Charles. Goed aangevoeld.

Marin: ik weet het niet zo goed of hij zijn best doet. Hij zit nog in een staartje van een burn out.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem332

Bericht 02 Feb 2021 10:18

Re: Relatie goed houden

Sterkte jip! Ik hoop dat jullie er samen uit komen.

Jullie zitten verstrikt in een web van zorgen om je kind, resten van een burn out.
Knuffel voor jou/jullie.
Dit werkt niet mee om samen aan een relatie te werken. Doe jullie veel van de tip’s die hier genoemd zijn samen?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Feb 2021 10:26

Re: Relatie goed houden

Daar gaan we dus mee aan de slag. We doen weinig samen, dat is in de afgelopen anderhalf jaar ontstaan. We zijn elkaar ergens kwijt geraakt. We zijn nog wel in oktober, toen het nog net kon, uit eten geweest. Maar verder doen we nu nooit meer wat echt samen of van die kleine 'traditietjes'.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 02 Feb 2021 10:31

Re: Relatie goed houden

Ik las dat er nu minder scheidingen zijn, net als wat je in een financiële crisis ziet. De verwachting is dan dat als alles weer beter gaat er weer meer scheidingen zijn.
Verder eens met Savi. Ik denk dat de corona situatie voor veel mensen de druppel of het begin van relatieproblemen kan zijn. En natuurlijk zijn er net zo goed mensen bij wie het anders net zo was verlopen.

On topic. Ik vind dat stukje met verbinding houden ook heel moeilijk in een relatie. M'n vorige relatie is daar op stuk gelopen. En nu ben ik me er erg bewust van van hoe snel en makkelijk dat kan gaan. Vooral in deze tijd met twee zwangerschappen snel op elkaar en twee jonge kinderen vind ik het echt een uitdaging.
Wij praten heel veel, spreken verwachtingen uit. Zijn echt een team en kunnen van elkaar op aan. Maar ondanks dat dat heel goed gaat, is het dan nog niet vanzelfsprekend dat de verbinding er blijft. Dat kan ook doorslaan in het zakelijk runnen van een huishouden.

Heel rot dat je je zo eenzaam voelt Jip. Na alle moeilijkheden waar jullie de afgelopen door zijn gegaan, pakken jullie dit nu ook nog aan. En ik vind het knap dat jullie dit doen want het lijkt me ook dan ook weer een moeilijk traject wat veel energie kost. Ik hoop dat dit jullie wat oplevert.
<<

Anoniem301

Bericht 02 Feb 2021 10:32

Re: Relatie goed houden

Jip schreef:Daar gaan we dus mee aan de slag. We doen weinig samen, dat is in de afgelopen anderhalf jaar ontstaan. We zijn elkaar ergens kwijt geraakt. We zijn nog wel in oktober, toen het nog net kon, uit eten geweest. Maar verder doen we nu nooit meer wat echt samen of van die kleine 'traditietjes'.

Zou je dat zelf nog willen initiëren? Om dat daar waar kan weer op te pakken met zijn tweeën?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Feb 2021 10:56

Re: Relatie goed houden

Dat is de strijd die ik met mezelf aan het voeren ben momenteel Carrie. Het is geen harde nee, maar ook geen overtuigende ja.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem301

Bericht 02 Feb 2021 11:05

Re: Relatie goed houden

Ah ja. Soms kan het voor je gevoel in je eentje de kar trekken lastig zijn kan ik me voorstellen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Feb 2021 12:25

Re: Relatie goed houden

Van mijn kant uit of zijn kant uit? Hij onderneemt eigenlijk niks. Hij zag sowieso niet in dat het niet echt lekker ging en verwijt mij best wel dingen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 02 Feb 2021 12:46

Re: Relatie goed houden

Carrie schreef:Ik vind het te makkelijk als mensen zeggen dat het ook aan corona kan liggen. Ik snap wat ermee wordt bedoeld en moet het niet op mezelf betrekken, maar toch.
Ik ben natuurlijk gescheiden tijdens corona, en dat had daar niks mee te maken. Als iemand tegen mij zou zeggen dat corona vast ook een rol speelde dan zou dat mij raken: je (ik/wij) gooit niet 13 jaar een relatie weg met een kind omdat corona om de hoek kwam kijken, zo snel geef ik het niet op en zeker niet om die achterliggende reden.
Dat had dus een andere oorzaak.

Je hoort ook weleens "ja tijdens corona meer scheidingen he, mensen zitten op elkaars lip en komen erachter dat ze elkaar eigenlijk niks meer te vertellen hebben en eigenlijk helemaal niet zo leuk vinden, hi ha ho"

Nee.

Jip, ik wens jullie heel veel sterkte, klinkt heel zwaar wat er allemaal op je bordje ligt.

Ik snap wat je bedoelt, Carrie. Het is storend dat het automatisch als belangrijke factor wordt gezien. Daarmee lijkt het of je niet in staat bent verder te kijken dan dat en daardoor het maar ‘opgeeft’.

Wat een lastige periode voor jullie, Jip. Als hij zegt dat er niks mis is, dan lijkt hij daarmee impliciet te zeggen dat hij ook niks op te lossen heeft. Hoe ziet hij de toekomst voor jullie dan voor zich als jij aangeeft wel problemen te ervaren?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Feb 2021 12:48

Re: Relatie goed houden

Hij denkt dat als V naar school is en S naar de psz wij wat meer lucht krijgen om bij te komen. En meer energie is meer willen ondernemen. En 'dan komt het wel goed'. Maar ik denk dat er op een veel diepere laag iets mis is.
We komen er wel hoor, de relatietherapeut kan dingen van mij heel goed vertalen naar hem. Dus dat is fijn.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 02 Feb 2021 12:56

Re: Relatie goed houden

Goed dat jullie daar ondersteuning bij hebben. Kun jij goed duidelijk maken wat je nodig hebt?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 02 Feb 2021 12:57

Re: Relatie goed houden

Ik denk wel dat Corona als katalysator kan werken. Het kan onderliggende processen wel bloot leggen. Ik geloof daar wel in. Maar een relatie die sterk was en goed zat, is niet opeens slecht vanwege Corona.

Ik lees ook een hoop verdriet, eenzaamheid en ook wat onmacht in je berichten. Jij mag dit ook voelen, dat hij er anders in staat wil niet zeggen dag jouw gevoel onjuist is. Fijn dat er een therapeut bij is! Die kan misschien net even de vertaling maken.

Sterkte!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Feb 2021 12:58

Re: Relatie goed houden

Ik denk sowieso dat heftige gebeurtenissen als een katalysator werken. Dan pas heb je elkaar echt nodig en merk je wat je aan elkaar hebt.

Dat lukt wel June, gelukkig wel.

Dank jullie wel voor de lieve woorden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 02 Feb 2021 13:00

Re: Relatie goed houden

Dat denk ik ook hoor. Ik denk zeker als het gaat over verdriet dat je allebei te verwerken hebt. De manier waarop je dat doet moet ik maar net bij elkaar aansluiten. Ik hoop heel erg dat jullie elkaar weer gaan vinden. Niet gek dat het lastig is. Heel veel sterkte!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem331

Bericht 02 Feb 2021 13:20

Re: Relatie goed houden

Pittig allemaal Jip!
Ik denk dat het er ook niet zoveel toe doet wat een ander er aan doet om een relatie goed te houden, want dat zal voor iedereen toch anders zijn.

Ik merk wel dat veel van onze vaste prikken nu niet kunnen, en dat het ook harder werken is on dingen te onderhouden.
Dan is het echt zoeken naar wat we samen kunnen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Feb 2021 13:22

Re: Relatie goed houden

Het zal inderdaad voor iedereen anders zijn, maar het is wel leuk om ideeën op te doen. We gaan in elk geval zondag samen eten als de kinderen al op bed liggen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 02 Feb 2021 13:39

Re: Relatie goed houden

Soms zijn babystapjes genoeg he! Kleine dingen doen en dan komen de grote dingen misschien ook. Samen eten lijkt me een goed begin!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Feb 2021 14:10

Re: Relatie goed houden

Heel verdrietig. Het lijkt me ook lastig dat je vriend nog in het staartje van zijn burn-out zit, dat maakt dingen nog lastiger denk ik (wat betreft willen en kunnen veranderen). Zoals je het nu typt lijkt het wel alsof hij het wel oké vind hoe het altijd was/is en jij nu tot het inzicht komt dat je het graag anders wilt. Vervelend dat hij je verwijten maakt, dat doen mensen vaak als dingen niet comfortabel voelen. Ziet hij wel in wat hij kan verliezen/wil hij er wel alles aan doen? Ik vind het wel echt knap dat jullie eraan werken en de stap tot relatietherapie hebben gezet. Misschien ziet het er al heel anders uit na een aantal sessies, verandering kist natuurlijk (veel) tijd. Zeker als dingen er al jaren zo ingeslopen zitten. Verder een dikke knuffel voor jou.
<<

Anoniem301

Bericht 02 Feb 2021 14:25

Re: Relatie goed houden

Jip schreef:Van mijn kant uit of zijn kant uit? Hij onderneemt eigenlijk niks. Hij zag sowieso niet in dat het niet echt lekker ging en verwijt mij best wel dingen.

Vanuit jouw kant ☺️

Ja June, dat bedoel ik.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers