Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wandel topic

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Jan 2021 23:42

Wandel topic

Volgens mij was dit er nog niet toch?
Weet ook niet of het werkt, een topic voor alle forummers door 't hele land, maar misschien leuk om mooie wandelroutes te delen, foto's te plaatsen als je iets moois onderweg tegen kwam en wat je dan nog meer er over zou kunnen delen.

Ik wandel heel graag in elk geval. En ik zou het leuk vinden om een tip te ontvangen voor mijn regio voor een mooie wandeling maar wel met beetje goed wegdek, geen zand. Dat is te zwaar met de kinderwagen met meerijdplankje. Dus verhard pad, misschien een dijk of langs een meer? Ik wil er best een stukje voor rijden maar logischerwijs niet Limburg of Friesland.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem303

Bericht 25 Jan 2021 23:59

Re: Wandel topic

Leuk topic!! Ik heb de smaak ook ineens te pakken maar ik kom nooit verder dan het standaard rondje meer, hier. Wel een erg fijn rondje trouwens, vooral ‘s morgens vroeg. Overdag vind ik het te druk.
<<

Anoniem308

Bericht 26 Jan 2021 00:00

Re: Wandel topic

Mooi kasteel om langs te wandelen. Parkeren bij de geertjeshoeve, kan je gelijk even spelen met je zoon en Togo halen. Erg leuke omgeving.
https://www.beleefleidscherijn.nl/route ... l-de-haar/
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 26 Jan 2021 03:09

Re: Wandel topic

In de herfst heb ik een van bekendste, zwaarste en mooiste wandelroutes van Nederland gedaan namelijk de N70 in Berg en dal vlakbij Nijmegen. Deze route van ongeveer 15 km is nauwelijks vlak en heeft op een aantal mooie vergezichten. Het zwaarste punt is wellicht de beklimming van de Duivelsberg. De route is erg goed aangegeven en je kunt hem met de klok mee of tegen de klok in lopen. Dit keer had ik hem met de klok mee gelopen. In het voorjaar wil ik hem tegen de klok in gaan lopen voor een andere ervaring. Onderweg kom je ook nog langs een soort van klein museumpje (vrijwillige entreeprijs) buiten waarbij de typische kenmerken van alle provincies van Nederland op miniatuurbasis zijn nagemaakt.
Dat zag er prachtig uit en is zeker de moeite waard om even van de route voor af te wijken.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 26 Jan 2021 08:45

Re: Wandel topic

https://www.bezoekdemaashorst.nl/locati ... onturenpad

Het Docus de das avonturenpad is een half verhard pad (buggy's kunnen er rijden) waarbij houten dieren op gekke plaatsen te zien zijn omdat ze zogenaamd zijn behekst (bijv. een hert in een boom). Dit pad loopt om een watertje heen en is 1,5 km lang en de parkeerplaats ligt bij de boshut (horeca).

Aan de andere kant van de Maashorst dichtbij het bezoekerscentrum Slabroek (horeca plus info over het gebied) heb je het kabouterpad (niet verhard) dat dacht ik zo'n 2 km was.
<<

Anoniem313

Bericht 26 Jan 2021 08:54

Re: Wandel topic

Leuk! Ik wandel ook veel, elke dag eigenlijk wel.vaaks ‘s ochtends heel vroeg, of in het weekend juist einde van de middag met een vriendin en een fles wijn mee.

Twee tips: kijken naar klompenpaden, die geven vaak mooie routes. En de app Ommetje, om je gemotiveerd te houden.
<<

Kira

Bericht 26 Jan 2021 09:05

Re: Wandel topic

Ik wandel ook erg graag, wandel vooral hier hij mij in de wijk in een bos. Maar ga ook geregeld naar de Brunssummerheide. Ben wel op zoek naar leuke routes in Zuid Limburg juist.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 26 Jan 2021 09:12

Re: Wandel topic

https://www.wandelroutenetwerk.nl/routeplanner

Dit is ook een handige site met oa het wandelrouteknooppuntnetwerk waarbij jezelf een rondje kunt uitzetten. Je volgt dan de groen gele bordjes van het ene knooppunt naar het andere.
Ook staan er losse wandelingen van div lengtes op.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 680

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 26 Jan 2021 09:21

Re: Wandel topic

Wij lopen ook graag klompenpaden, maar volgens mij zijn deze met name in de provincies Utrecht en Gelderland uitgezet. Ze zijn niet geschikt om met de kinderwagen te lopen, je gaat vaak door weilanden etc heen. Een van de mooiste routes vond ik de route bij Klarenbeek, vlak bij Apeldoorn. Onderweg ook veel dieren gezien.
03/2019
11/2020
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 26 Jan 2021 09:33

Re: Wandel topic

Ik wandel ook graag. Wij wandelen sowieso 1x per week.

Ik hoor veel over de Amsterdamse waterleiding duinen. Maar daar is het nu vaak extreem druk in de weekenden. Dus dan zou ik door de week gaan. Hier ben ik zelf nog niet geweest.

Wij gaan vaker naar het zwanenwater dat is van natuurmonumenten en dien je entree te betalen als je niet lid bent. Wel verhard en goed te bewandelen.

Verder wandelen wij vaak in de donkere duinen dat is bosgebied, maar je kan daar ook doorlopen tot de duinen en daar een stuk wandelen.

In Schoorl heb je ook mooie routes. Maar een aantal kun je niet met een kinderwagen bewandelen ivm trappen etc.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 26 Jan 2021 09:35

Re: Wandel topic

Leuk! Ik wandel wel graag, maar mijn man niet zo. Dus meestal komt het er dan toch op neer dat ik de bekende rondjes in de buurt wandel. Op wandelgidszuidlimburg staan wel heel veel leuke wandelingen, vanaf Brabant en alles wat zuidelijker ligt. Die zijn gratis te downloaden en altijd actueel.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 26 Jan 2021 10:28

Re: Wandel topic

@ Marin, ik weet dat je ook van mooi overnachten houd. Dan is dit echt iets voor jou: https://www.devalkhoevemill.nl/de-kuilen-2/

Deze luxe b&b is tevens ook bezoekerscentrum van De Kuilen.
Je zit hier gelijk aan de verharde wandelroute van De Kuilen. Een prachtig wandelgebied waarbij de korte route om de plas zo'n 3,5 km is en waarbij je Schotse hooglanders tegen kunt komen. In de zomer kun je er ook heerlijk zwemmen en op het strand liggen etc. aan de recreatiekant.

Het ligt niet zo heel ver van de Maashorst af dus je zou de dag erop ook nog daar naar toe kunnen gaan voor de Docus das wandeling.
<<

Anoniem297

Bericht 26 Jan 2021 10:49

Re: Wandel topic

-
Laatst gewijzigd door Anoniem297 op 17 Feb 2021 16:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jan 2021 16:36

Re: Wandel topic

Ja daar kom ik graag inderdaad Jelka!

Leuke tip Fred, dank je. Helaas kan m'n man niet lang wandelen dus ik onthoud het voor in m'n eentje of met iemand anders. Dat Docus de Das Avonturenpad ga ik onthouden voor met zoontje. Wel een end rijden maar wie weet kan ik 't eens combineren met iets.

Raven, ik ben laatst daar weer eens geweest en bij de ingang (ingang uitspanning Oase) was het vreselijk druk. Maar eenmaal binnen nam ik een ander pad dan het hoofdpad en liep vrijwel in m'n eentje. Veel hertjes gezien ook. Dat vind ik altijd leuk aan de duinen.
Je moet hij de Waterleidingduinen trouwens ook entree betalen.

Ik vind door de wijk wandelen al leuk haha. Dan heb ik wat te zien. Misschien vind ik dat stiekem eigenlijk nog leuker dan de natuur. Beetje wegdromen bij mooie huizen en beetje (als het kan, ga niet lopen gluren natuurlijk) naar binnen kijken bij mensen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem303

Bericht 26 Jan 2021 16:38

Re: Wandel topic

Marin schreef:
Ik vind door de wijk wandelen al leuk haha. Dan heb ik wat te zien. Misschien vind ik dat stiekem eigenlijk nog leuker dan de natuur. Beetje wegdromen bij mooie huizen en beetje (als het kan, ga niet lopen gluren natuurlijk) naar binnen kijken bij mensen.

Wat dat betreft heb je voor Apple nog altijd de app Blokje Om, heel leuk. Voor Android bestaat hij volgens mij niet meer. Heb vanmorgen even gekeken of ik een alternatief kon vinden, maar die is er geloof ik niet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jan 2021 16:46

Re: Wandel topic

Ah ik heb Android.
Ommetje lijkt me iets te competitief (naar mezelf toe). Ga ik me alleen maar rot voelen als 't niet lukt. Dus dat doe ik maar niet.
Als zoontje op school zit kan ik wel wat podcasts gaan luisteren tijdens 't wandelen maar dat gaat nu ook niet natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 26 Jan 2021 19:36

Re: Wandel topic

Ja lekker! Wij gaan er altijd wel op uit maar als zoon mee wandelt komen we nooit zo ver. Paar blokjes om en is meer slenteren. We hebben hier ook een mooi rondje om een plas heen wat een half uurtje duurt zo iets, dat hebben we vandaag gedaan. Zet zoon toch maar weer vaker in de wagen zodat ik zelf ook iets verder kom. Zo lekker ook, nu met dat zonnetje erbij.

Ik wandel ook graag naar de bakker of mijn ouders. Vroeger ook naar de stad of supermarkt maar dat is nu te ver.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 26 Jan 2021 19:40

Re: Wandel topic

Jaaa ik vind wandelen ook fijn! Sowieso veel met de hond, maar ook zonder, en dan lekker muziekje op en gaan. Zo’n weer als vandaag vind ik er perfect voor.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 26 Jan 2021 23:02

Re: Wandel topic

Marin schreef:Leuke tip Fred, dank je. Helaas kan m'n man niet lang wandelen dus ik onthoud het voor in m'n eentje of met iemand anders. Dat Docus de Das Avonturenpad ga ik onthouden voor met zoontje. Wel een end rijden maar wie weet kan ik 't eens combineren met iets.


Zoek eens naar familie Buitenhuys op Instagram. Die verhuren fantastische huisjes en ze zijn er nu een aan het opknappen in Schaijk. Ga je daar een weekendje heen en dan naar Docus de Das. Want leuk met kinderen is dat zeker!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jan 2021 23:08

Re: Wandel topic

Leuk, ben ze gaan volgen. Al die dingen zijn wel echt leuker met lekker weer haha.
Let's discover the world together.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 26 Jan 2021 23:57

Re: Wandel topic

Wij waren afgelopen zomer met een groepje van het forum op zoek naar een centrale plek in het land met wandelpaden waar je met een kinderwagen kon lopen. We kwamen uit bij rhijnauwen/amelisweerd. Dat was een leuk gebied!

Verder kom ik heel graag in Schoorl. Maar dat is met een kinderwagen (helaas!) een stuk minder handig.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Jan 2021 16:25

Re: Wandel topic

Ik wandel ook veel! Sowieso doordeweeks met m'n dochter, dan meestal gewoon in onze eigen woonplaats. Al heb ik daar elke uithoek nu ook wel gezien, maar goed. Verder kijk ik vaak naar bossen in de omgeving, dan vind ik via Google een lijstje en kijk ik wat er leuk uitziet. Heb inmiddels alle bossen in de omgeving ook al wel gehad geloof ik, maar is toch altijd wel lekker. Rhijnauwen is inderdaad leuk, daar zijn we afgelopen jaar regelmatig heen gefietst. Alleen was het dan leuk om daar bij het theehuis lekker wat te drinken of een pannenkoek te eten en dat mis ik nu zo!

Laatst ook een leuke route gewandeld bij Landgoed Beerschoten in De Bilt, weer eens wat anders dan gewoon een bos.
❤ 7 juni 2018
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 27 Jan 2021 17:22

Re: Wandel topic

Wij wandelen wel regelmatig, maar momenteel vooral in en om eigen woonplaats. Voorheen gingen we vaak naar onderstaande plekken en dan liepen we een bestaande route of maakten er zelf 1 op Komoot (hier betaal je voor kaarten).

- Vliegbasis Soesterberg (bij het museum, er is buiten ook eea te zien aan oude vliegtuigen)
- Pyramide van Austerlitz
- Rhenen (Grebbeberg, Blauwe Kamer)
- Amerongse Berg + kasteel Amerongen
- s' Graveland (bij Ankeveen)
- Nieuwkoopse Plassen
- Groene Jonker (Zevenhoven)
- Botshol (Waverveen)
- Hollandsche Rading
- Langevelderslag en Duindamseslag (Noordwijk)
- Landgoed Waardenburg en Neerijnen
- Landgoed Marienwaerdt (Beesd)
- Fort Honswijk (bij Schalkwijk)
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 27 Jan 2021 22:12

Re: Wandel topic

Leuk!
Ik wandel ook graag, alleen juist graag op onverharde paden.
Vorig weekend in de Leuvenumse bossen, super mooie wandelroutes. Een van 5km langs leuke beekjes, een van 7km door bos, heide en zandverstuiving (prachtig bij zonsopkomst) en een van 15,6km deze staat nog op mijn lijst om eens te lopen.

Ik hoop dit jaar ook de route van Het verscholen dorp bij Nunspeet 22km te kunnen lopen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Apr 2021 06:45

Re: Wandel topic

Ik kwam net deze route tegen en keek me worth sharing.
Misschien ga ik er een deel van lopen.

Wandeling door de Bollenstreek.

https://www.dejongrecreatie.nl/blog/bol ... zgaz1IhExo
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers