Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik hou van je

<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 24 Jan 2021 08:28

Re: Ik hou van je

...tegen je partner: wanneer ik dat ook echt voel, meerdere keren per week is dat denk ik.

...tegen je kind(eren): sowieso iedere keer als ik hem naar bed breng en denk tussendoor ook wel.

...tegen je vrienden: niet

...tegen je ouders: niet

...tegen je broer(s)/zus(sen): ik denk de laatste keer dat mijn broertje een ongeluk heeft gehad, jaren geleden.

...tegen je opa en oma: niet

Jip, wat verdrietig dat het niet goed gaat tussen jou en je man. Het lijkt me ook zo heftig wat jullie allemaal meemaken. Hoop dat jullie elkaar weer kunnen vinden. En ik lees zowel hier als in het andere topic bij vrienden, ik zou willen dat ik het kan. Wat bedoel je daar mee?
Insta: je_ei_kwijt
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 24 Jan 2021 08:51

Re: Ik hou van je

Ik voel bij sommige vrienden dat ik wel van ze hou, maar ik durf dat niet te zeggen, bang dat het verkeerd opgevat wordt. Of zo. En met knuffelen heb ik de ballen niet om, bijv bij het weg gaan, een knuffel te geven. Terwijl ik dat wel graag zou willen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 24 Jan 2021 09:03

Re: Ik hou van je

Dat snap ik wel Jip. Dat houden van zeggen vind ik ook lastig, ook al voel ik het wel. Daarom zeg ik het ook nooit.
Met het knuffelen benoem ik het van te voren wel eens. Als er bijvoorbeeld iets is waardoor ik echt voel, ik wil je nu een knuffel geven, dan zeg ik het voor ik het doe. Vaak merk je dan wel aan mensen of ze daar zelf ook behoefte aan hebben. Misschien kun je dat eens proberen? Ik zeg het dan letterlijk, ik wil je echt even knuffelen nu, mag dat?
Insta: je_ei_kwijt
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 24 Jan 2021 09:08

Re: Ik hou van je

Jip schreef:Ik voel bij sommige vrienden dat ik wel van ze hou, maar ik durf dat niet te zeggen, bang dat het verkeerd opgevat wordt. Of zo. En met knuffelen heb ik de ballen niet om, bijv bij het weg gaan, een knuffel te geven. Terwijl ik dat wel graag zou willen.


Lastig is dat he Jip. Ik voel me dan ook vaak achteraf rot over mezelf, het voelt als een gemiste kans of zo. Maar ik durf het ook nooit. Gisteren ook zo'n momentje. Samen met mijn broer heb ik de hele dag geklust aan het huis van mijn moeder. Sinds mijn vader overleden is, neemt vooral mijn broer veel onderhoud voor zijn rekening. Grotere dingen doen we dan af en toe samen en dat voelt zo goed. Ik bedacht me hoe gelukkig ik me kan prijzen met zo'n fijn 'nest' en dat mijn vader enorm trots geweest zou zijn op hoe we het allemaal doen. Ik voelde zoveel liefde, maar het lukte me niet om dat gevoel uit te spreken naar mijn moeder en mijn broer (knuffelen mag nu dan sowieso even niet). Dan vind ik mezelf zo'n slappeling.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 24 Jan 2021 09:14

Re: Ik hou van je

Ja, precies. Ik zeg dan wel enorm bedankt, of ik waardeer dit heel erg. Of ik app dat achteraf.

Goede Bisq! Ik ben ook best onhandig met knuffels geven/ontvangen. Vriendinnen doen het soms wel en dan sta ik daar als een zoutzak bij haha! Maar ik merk wel dat ik het fijn vind en er 'beter' (niet het goede woord) in wil worden en het ook zelf wil doen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem296

Bericht 24 Jan 2021 11:43

Re: Ik hou van je

Bisq schreef:Dat snap ik wel Jip. Dat houden van zeggen vind ik ook lastig, ook al voel ik het wel. Daarom zeg ik het ook nooit.
Met het knuffelen benoem ik het van te voren wel eens. Als er bijvoorbeeld iets is waardoor ik echt voel, ik wil je nu een knuffel geven, dan zeg ik het voor ik het doe. Vaak merk je dan wel aan mensen of ze daar zelf ook behoefte aan hebben. Misschien kun je dat eens proberen? Ik zeg het dan letterlijk, ik wil je echt even knuffelen nu, mag dat?

Dit doe ik ook vaak! Bij afscheid zeg ik ook vaak: nog even knuffelen hoor en spreid dan m'n armen. Dan kunnen ze zelf kiezen hoe "diep" de knuffel wordt.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 24 Jan 2021 17:37

Re: Ik hou van je

Zeg jij snel ik hou van je?

...tegen je partner, ja! Dagelijks meerdere keren
...tegen je kind(eren), idem
...tegen je vrienden, nee
...tegen je ouders, nee, nooit. In mijn opvoeding kreeg ik het ook, naar wat ik nog weet, nooit te horen. Voelt gek en beladen om zoiets te zeggen. Om die reden zeg ik het wel ook echt tegen mijn kids. Is ook mooi want vandaag riep de jongste mij, alleen om te zeggen dat ze van mij houdt.
...tegen je broer(s)/zus(sen), nee, eigenlijk idem aan hierboven.
...tegen je opa en oma, die heb ik niet meer, maar zeiden we ook nooit.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 24 Jan 2021 17:53

Re: Ik hou van je

Zeg jij snel ik hou van je?

...tegen je partner, 1 tot meerdere keren per dag.
...tegen je kind(eren), idem
...tegen je vrienden, alleen tegen mijn beste vriendin, 1x per jaar. Voelt wel ongemakkelijk.
...tegen je ouders, zeer zelden met heel veel moeite (maar dan op een kaartje of mompel ik een beetje “ ik ook van u”. Voelt ongemakkelijk. Dit werd in mijn jeugd ook nooit tegen mij gezegd.
...tegen je broer(s)/zus(sen), nee, zie bovenstaande stukje over opvoeding.
...tegen je opa en oma, nvt.

Ik herken het gevoel hoor Jip!
Ik knuffel alleen mijn beste vriendin uit mezelf, anderen alleen als zij het initiatief tonen. Ook al zou ik wel willen, het voelt zo ongemakkelijk. Maar dat heb ik ook met het begroeten van goede kennissen. (Wel of niet 1-3 kussen?) wat dat betreft is Corona wel handig. Lekker duidelijk nu :)
Make happy memories
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 24 Jan 2021 18:00

Re: Ik hou van je

Tegen m'n partner soms. Hij zegt t ook niet met regelmaat, omdat hij vind dat als t dagelijks gezegd wordt t dan zo gewoon is, en de woorden minder betekenis hebben.
En ergens ben ik t daar mee eens. De oudste zegt nu iedere avond love you, of als ik als eerste ben love you top. Maar ik merk dat de woorden minder betekenisvol zijn.

Verder zeg ik t tegen niemand. Ben dat ook niet gewoon (daarom vind ik t tegen m'n kinderen ook onwennig, maar wil ik t wel blijven doen. Maar dan niet zo snel als er iemand, al is t partner of m'n ouders er bij zijn)

Overigens vind ik love you makkelijker te zeggen dan ik hou van jou.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Kira

Bericht 24 Jan 2021 18:14

Re: Ik hou van je

Tegen m'n zoon zeg ik het elke dag, tegen m'n ouders nooit. Heb dat vroeger ook nooit gehoord vandaar dat ik het juist wel tegen m'n zoon zeg. Ik merk overigens wel dat ze van me houden.
Tegen vriendinnen/vrienden zeg ik het af en toe. Partner heb ik niet.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 25 Jan 2021 12:00

Re: Ik hou van je

He Jip wat rot om te lezen dat het niet zo goed gaat tussen je man en jou. Hopelijk komen jullie er samen uit.

Ik zeg tegen mijn vriend en kind heel regelmatig dat ik van ze hou. Mijn vrienden en de rest van mijn familie ook wel eens maar wel een stuk minder vaak en zoals Lady ook doet is dat vaker dan een Love you dan een ik hou van jou. Voelt toch wat minder "heftig" gek genoeg.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 25 Jan 2021 12:49

Re: Ik hou van je

Ik zeg het echt nooit/amper. Alleen als mijn man het tegen mij zegt 😳. Wat erg als ik dit zo lees. Ik heb het thuis niet geleerd mijn ouders hebben het nog nooit tegen me gezegd dus het zit niet in mijn systeem en vind het ook lastig om te zeggen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 25 Jan 2021 12:52

Re: Ik hou van je

Er zijn verschillende liefdestalen dus waarschijnlijk zeg jij het dan op een andere manier :) zolang de ander dat ook zo ziet of voelt lijkt me dat prima.
<<

Anoniem326

Bericht 25 Jan 2021 12:56

Re: Ik hou van je

Ik zeg het elke dag tegen mijn kinderen. Verder tegen niemand. Ik ben er niet mee opgegroeid. Maar ik merk en voel aan alles dat mijn ouders van me houden. En uiteindelijk is wat je doet, veel belangrijker dan wat je zegt. Dus voor mij is het goed zo. Ik vind het wel belangrijk om het naar mijn kinderen uit te spreken. Misschien zijn zij er dan later beter in dan ik.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 25 Jan 2021 12:57

Re: Ik hou van je

Ah lieve reactie, dat is ook zo ik uit het wel op andere manier en bijv. mijn ouders houden ook duidelijk van mij.

Mijn zoon zegt het trouwens elke dag tegen ons haha. Dat vind ik heel lief en ook wel grappig want ik weet niet waar hij dat vandaag heeft :).
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 25 Jan 2021 13:29

Re: Ik hou van je

Zeg jij snel ik hou van je?

...tegen je partner: ja, elke dag!
...tegen je kind(eren): ja, ook elke dag, altijd met het slapen gaan en als ik zelf naar bed ga geef ik nog een kus en zeg ik het nog een keer. En tussendoor op een dag ook vaak een ‘love you’
...tegen je vrienden: niet zo vaak. Eigenlijk nooit als ik er langer over nadenk.
...tegen je ouders: alleen tegen m’n moeder eigenlijk meestal als ik de telefoon ophang.
...tegen je broer(s)/zus(sen): nooit denk ik 😅 ja m’n zus heel soms, als 1 van ons gaat vliegen. Alsof we elke keer afscheid nemen dan ofzo 😂
...tegen je opa en oma: heb ik niet meer, maar toen ze nog leefden heb ik dat niet gezegd volgens mij.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers