Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar baal jij op dit moment van? #6

<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 24 Okt 2021 22:17

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Niet bij alle gemeentes kan het digitaal. In mijn huidige gemeente gaat alles digitaal, bij mijn oude gemeente moest je voor alles naar het gemeentehuis en dus wachten tot ze open zijn.

Met mijn man gaat het gelukkig de goede kant op. Hij gaat morgen weer werken. En hij neemt een collega mee, mocht het niet gaan. Dan haal ik hem op en kan de collega zorgen dat ze niet achterlopen.

Ik baal nu over iets anders. Gisteren wees een man ons op onze lekke band van de auto. We zijn rustig naar huis gereden, maar halverwege rook ik al rubber. Dan is het foute boel. Morgen wordt de band vervangen. Met de KA had ik altijd accuproblemen, hij stond meer stil dan hij reed. Deze auto verslijt autobanden. Dit is al de derde in 6 jaar en altijd dezelfde band. :cry:
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 25 Okt 2021 03:44

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Even laten uitlijnen Beau!
2016
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 25 Okt 2021 15:42

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Uitlijnen idd. Of opletten dat je met die band vaak tegen de stoep aan rijdt oid

Maar met een lekke band kun je ook niet meer rijden. Je kan hem wel oppompen, maar dan even luisteren of je hem weer leeg hoort lopen. Zo ja gewoon wiel wisselen.
En de velg checken als je echt gereden hebt op een platte band.

Edit ook beide banden vervangen voor of achter ipv alleen die ene. Want anders kun je ook een gek slijtage beeld krijgen.
Laatst gewijzigd door Raven op 25 Okt 2021 15:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 25 Okt 2021 15:45

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Ik ben ziek, geen corona gelukkig. Heb een koud huis want we hebben nogsteeds geen verwarming.
En de schilder is niet op komen dagen vanmorgen dus nu weten we ook niet wat de planning is van onze verbouwing.
Ik ben er even goed zat van.
2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 25 Okt 2021 16:06

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

June schreef:
Arwyn schreef:Nee, dat moet nu via de gemeente zag ik. Maar die was het weekend natuurlijk gesloten..

Wat gek. Kan dat niet gewoon digitaal? Sommige dingen lopen zo achter. Hoewel ik me kan voorstellen dat je nog hoop had om hem te vinden!


Hier kan het niet digitaal, je moet echt naar het loket.
Maarrr ik had net een afspraak bij de gemeente ingepland toen ik toch nog een keer in de auto heb gezocht en 3 keer is scheepsrecht! Ik heb hem gelukkig weer gevonden!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 26 Okt 2021 07:21

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Er was een probleem met het ventiel waardoor de band steeds leeg liep. Gisteren heeft de broer van de buurman (voordeel van het dorpse leven?) Er een nieuwe band én ventiel opgezet tegen zeer gereduceerd tarief. Het leeglopen moet hiermee opgelost zijn, maar we moeten er wel op blijven letten.

Gisteravond weer een avond op de SEH doorgebracht met mijn man. Mijn man heeft al een week de griep en omdat hij bang was dat hij weer last had van de darmen maar even gebeld. Blijkt achteraf gewoon een hele vieze buikgriep. Griep zal hebben gedacht: Ik niet meer bestaan? Eat this! 🤦‍♀️
<<

Anoniem331

Bericht 26 Okt 2021 07:50

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Kleine baal. Rode wijn heeft altijd een kurk op de fles. En ik heb geen kurkentrekker. Maar wel rode wijn nodig. Nu 😆
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Okt 2021 07:52

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Om 07:50? 🤪 dan kun je er ook nog niet echt 1 bij de buren van vragen haha
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem331

Bericht 26 Okt 2021 08:09

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Zora schreef:Om 07:50? 🤪 dan kun je er ook nog niet echt 1 bij de buren van vragen haha


Nou nee. Mijn zoon zei al dan leen je toch even 1. Maar zo vroeg ergens aanbellen om een fles wijn open te krijgen 🤔
Ik had alles al klaar voor in de slowcooker. Met optioneel een scheut rode wijn er door. Kan ook zonder, dus vrees dat dat de conclusie word. Zonder wijn.
<<

Anoniem323

Bericht 26 Okt 2021 08:20

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Ow wat vervelend! Inmiddels is de winkel open, even een fles met draaidop halen?
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 26 Okt 2021 08:22

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Supermarkten hebben dit vaak wel wel! (En zijn vroeg open, althans hier wel)
<<

Anoniem331

Bericht 26 Okt 2021 16:57

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Ik heb er zojuist 1 gehaald want voor het stoofpotje morgen heb ik ook de wijn nodig.
<<

Anoniem320

Bericht 27 Okt 2021 18:34

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Veel rode wijn hebben inderdaad een schroefdop tegenwoordig.

Ik heb ook een baal. Ik ben 2 weken terug een weekje op vakantie geweest, maar merk dat ik eigenlijk helemaal niet opgeladen ben. Komt mede door het weer/seizoen, maar hoe laad je op zonder vrij te hebben van werk?
<<

Anoniem323

Bericht 27 Okt 2021 19:15

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Wat vervelend! Daar zou juist een vakantie voor moeten zijn.

Heb je een hobby? Dat is voor mij opladen.
Maar ook een dag niets moeten, kinderen bij opa en oma en dan terug in bed film kijken.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 27 Okt 2021 20:16

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Max schreef:Veel rode wijn hebben inderdaad een schroefdop tegenwoordig.

Ik heb ook een baal. Ik ben 2 weken terug een weekje op vakantie geweest, maar merk dat ik eigenlijk helemaal niet opgeladen ben. Komt mede door het weer/seizoen, maar hoe laad je op zonder vrij te hebben van werk?

Dat is idd balen zeg. Ik herken het wel wb weer/seizoen. Waar ik van oplaad tijdens werkweken is om naast m'n werk weinig verplichtingen te hebben en zelf te kunnen bepalen wat ik ga doen. Soms is dat dan niks doen, en soms is het juist wel wat met vrienden doen. Veel buiten zijn, bewegen en sporten helpt vaak.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2518

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 30 Okt 2021 16:04

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Ik baal omdat ik thuis zit met corona en ik vanavond dus niet naar een feest kan waar ik zo'n zin in had. Mijn collega's gaan uiteraard wel dus daar voel ik mijzelf een beetje zielig om. Daarnaast ben ik nu alleen thuis en eet ik alleen vanavond omdat de rest van het gezin allemaal leuke dingen aan het doen zijn, los van elkaar. Ik snap het helemaal maar ik heb wel even dik medelijden met mijzelf. Alleen, minimale klachten (echt het laatste beetje verkoudheid waarmee je normaal allang weer overal rondloopt) maar puur omdat het corona is moet ik thuisblijven. Ook volledig te begrijpen hoor, maar zo ontzettend balen.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 30 Okt 2021 16:05

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

De regen… vanavond Halloween vieren, buurvrouw en ik willen de tuin nog versieren en vanavond verkleed buiten zitten.
Nu lijkt het er wel op dat het droger wordt, we zitten in het staartje van de buien.


Ooo Viva dat is ook balen :( :(
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 30 Okt 2021 16:32

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Ik snap dat je daarvan baalt Viva! Dan komen de muren op je af na een aantal dagen, nog meer als de rest wel weg kan.

Jammer van het weer voor de Halloweenvierders! Met regen buiten lopen haalt de lol van de avond er wel af.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 31 Okt 2021 07:30

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Dat is echt balen Viva.

Ekiaam ik hoop dat het toch een leuke avond was en dat het ook een beetje droog werd uiteindelijk.

Ik baal dat ik al om 6 uur m'n bed uit ben om te gaan werken, blegh.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 31 Okt 2021 10:26

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Hier werd het om 18.40 uur droog en het begon om 19.00 uur, dus helemaal goed :). Denk dat er wel 100 kinderen langs zijn gekomen :)

Dat is vroeg Taeda daar zou ik ook van balen! Werkse en hopelijk valt het mee!
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 02 Nov 2021 21:51

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Het werken viel mee, we waren 13:00 uur klaar.

Ik baal dat mensen om 20:45 aanbellen. Waarschijnlijk collectie, maar dat weet ik niet want ik ben heel aso blijven zitten op de bank in pyjama en badjas.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 02 Nov 2021 22:09

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Hier een soortgelijke Tauriel, er wordt hier dus blijkbaar vanavond tussen 21.00 en 22.00uur nog een pakje bezorgd. Dat zijn toch geen tijden meer..
Vind het voor de bezorger ook erg dat-ie zo lang moet werken.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem323

Bericht 02 Nov 2021 22:30

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Ja is hier ook, de afgelopen 3 weken is er 6x aangebeld na 9 uur!
En dan is ons huis al donker, geen lampen meer aan en de gordijnen half dicht.
En niet 1x bellen, nee gerust 2/3x lang ingedrukt.
Af en toe doet mijn man boos open want hij wordt wakker gebeld. Hij begint om 4 uur dus kan dat niet gebruiken.

Maar snappen ze nou echt niet dat het belachelijke tijden zijn? En als een huis donker is, hoef je toch niet meer te bellen?

Als ik alleen thuis ben, doe ik de deur niet meer open in de avond.

Ik vind het echt raar dat het blijkbaar steeds normaler wordt om in de avonduren (na 8 uur) mensen lastig te vallen.

Ik heb een briefje bij de deur opgehangen. Na 8 uur niet meer aanbellen. Degene die ons echt nodig hebben, die bellen of hebben een sleutel
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Nov 2021 23:35

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Daarom ook blij met onze eufy deurbel. Dan kunnen we gewoon zien wie wanneer gebeld heeft.

Maar idd die pakketten die dan zo laat bezorgd worden. Voor veel mensen wellicht een uitkomst maar ik vind het echt drama. Vriend staat ook vroeg op dus kijken we meestal in bed samen nog een uurtje tv wat er dus op neerkomt dat we om 20:30 boven zijn.
2015 💙
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 03 Nov 2021 07:44

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Blijkbaar werkt H&M met een (voor ons) nieuwe bezorger; Budbee.
Elektronisch, dus super goed!
Maar hij kwam gister tussen 21 en 22 uur. Ik was moe en lag al op bed. Mijn vriend wilde nog wel even wachten.
Ging die bezorger mij dus bellen, want hij kon het niet vinden ofzo😏 Zat meteen rechtop in bed. Heel irritant!
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers