Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar baal jij op dit moment van? #6

<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 21 Sep 2021 15:40

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Wat fijn dat meester meteen duidelijk was! Anders zou het zo sneu voor haar zijn.

Ik baal dat ik zo een hoofdpijn heb, denk vanmorgen te hard gewerkt zonder pauzes en weinig frisse lucht.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 22 Sep 2021 13:09

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Ik baal dat mijn buurvrouw echt elke dag zo enorm hard Arabische muziek draait en ons huis zo gehorig is. We hebben er ooit iets van gezegd en nu doet ze het ‘s avonds niet meer. Ik weet niet of ik het kan maken om er weer iets van te zeggen.

Edit, door de muziek heen hoor je ook continu geschreeuw, gestommel, dreunen en schuiven met meubels. Ik word hier echf zo onrustig van.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 24 Sep 2021 11:27

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Dat m'n jongste weer krentenbaard heeft, we zijn er net een week of 2 vanaf. En ik heb het zeer waarschijnlijk ook. :thumbdown:
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 24 Sep 2021 13:12

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Irritant is dat Alexis. Ik denk dat je er wel wat van kunt zeggen. Als het elke dag is en ook nog eens hard. Ze mag ook rekening houden met de buren en het feit dat het gehorig is.

Balen Burn. Sterkte er mee.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Anoniem334

Bericht 24 Sep 2021 14:04

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Even een dagboekpost hoor, maar ik baal zo.
We zijn eergisteren naar de dokter gegaan omdat mijn zoontje wat piepte bij uitademen. Nu blijkt dat het echt niet goed is en dat in slaap zijn zuurstof daalt naar minstens 88% al (lager weten we niet want ze hebben gelijk zuurstof bij gegeven natuurlijk). Overdag is hij gewoon fit en zit op +95%. Maar we kunnen dus niet naar huis. Oorzaak kunnen ze nog niet vinden, ze denken een virus induced wheezing of zoiets, maar hij heeft in ieder geval geen corona, geen influenza en geen rsv. Wat dan wel is niet bekend. Het kan ook iets chronisch zijn omdat hij altijd als hij verkouden is meteen begint te piepen. Dan denken ze aan astma of een allergie.
Ik slaap dus al twee nachten in het ziekenhuis, met mijn zwangere met bekkeninstabiliteit belaste lijf op een opklapbedje wat echt de hel is. Kind moet iedere 3 uur puffen, maar tussen die 3 uur komen ze ook steeds binnen omdat hij aan de zuurstof ligt en zijn kapje iedere keer af doet in zijn slaap waardoor hij zakt in zijn zuurstof. Kortom, ik word al twee nachten minstens ieder uur wakker gemaakt.
En nu heb ik net te horen gekregen dat mijn collega is overleden, dus ik was digitaal een bijeenkomst aan het bijwonen waar ik liever fysiek bij was geweest natuurlijk, komt op dat moment net de dokter binnen. Hebben ze een pedagogisch medewerker naar ons gestuurd omdat ik het toch wel moeilijk zou hebben blabla. Alsof ik DAAR op zit te wachten. Ik zet alles aan de kant voor mijn kind en heb echt geen behoefte aan bemoeienissen van zo'n persoon. Ik wil gewoon naar huis en mijn kindje niet aan een monitor die andere dingen zegt dan je ziet (want hij ziet er uit alsof er niets aan de hand is) waardoor ik dus denk dat ik al bijna 2 jaar iets heb gemist wat ik had moeten zien. Sorry als ik dan bij een afscheidsbijeenkomst van mijn collega ondertussen een keer in tranen uitbarst als iemand binnen komt en vraagt of alles wel goed gaat.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Sep 2021 15:02

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Jeetje dat is ook gewoon hartstikke veel bij elkaar Nixi. Wat een naar bericht van je zoontje. Voel je vooral niet schuldig dat je dit al twee jaar niet op hebt gemerkt. Zo te lezen kan dat ook haast niet. Kan je vriend niet daar slapen een nachtje zodat jij even bij kan tanken of wil zoontje alleen maar mama?
Let's discover the world together.
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 24 Sep 2021 15:04

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Heftig Nixi, heel veel sterkte.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Sep 2021 16:06

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Ach Nixi, wat een heftige berichten.
Hopelijk zijn jullie er snel achter wat er is.


Ik baal een inimini beetje van de verbouwing momenteel. Ik ben er gewoon even een beetje klaar mee....
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 24 Sep 2021 16:56

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Heftig Nixi, veel sterkte. Kan je af en toe wel even buiten een frisse neus halen?

Lejow, ik begrijp het helemaal hoor. Verbouwingen geven zoveel rommel en onrust. Wij zijn net bijna klaar na een grote verbouwing van onze woonkamer, en wat heb ik het gemist om stofvrij op de bank te kunnen zitten! Probeer te denken aan het mooie resultaat wat je straks gaat hebben.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 24 Sep 2021 20:20

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Sterkte Nixi. Dat is niet niks zeg.

Ik snap het lejow. Wij wonen ook boven momenteel ivm een verbouwing.
Ben er echt zat van haha
2016
<<

Anoniem334

Bericht 24 Sep 2021 20:35

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Oh ja herkenbaar Lejow! En ik was die klussers in en om huis ook zooooo beu! Nu gelukkig vooral nog dingen rond het huis en niet binnen, dat scheelt. Hopelijk zijn jullie snel klaar.


Zoontje wil constant mama en mama wil hem ook niet alleen laten. Ben net even naar huis gereden om wat spulletjes te halen, dus 1,5 uur even weg geweest. Verder loop ik als mijn man er is even naar het winkeltje voor in het ziekenhuis om koffie ofzo.

Voor het eerst in 3 nachten goed nieuws. Hij is zonder zuurstof in slaap gevallen en niet direct naar 88% gezakt. Vanmiddag was dat nog wel. Hij bleef eerst op 95 gemiddeld hangen, maar nu zie ik hem toch weer terug zakken. ATM 92. Ik hoop dat hij de macht door komt zonder zuurstof te moeten, dan zal hij naar huis kunnen. Maar nu begin ik toch weer te vrezen dus goed dat ik net al in het baaltopic aan het typen was want hier baal ik dus weer van. Het leek net even goed te gaan.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Sep 2021 11:45

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Weten ze al waardoor het komt Nixi?
<<

Anoniem334

Bericht 25 Sep 2021 13:16

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Lejow schreef:Weten ze al waardoor het komt Nixi?

Ja we hebben EINDELIJK nieuws gekregen!
Het is een rhino-virus en dus virus induced wheezing. Betekent wat ik begrijp niet een chronisch iets, alleen opletten bij verkoudheden dat als hij zo gek ademt als afgelopen woensdag dat we aan de bel trekken en mogelijk krijgen we daarvoor een puffer mee naar huis. Hij zakt nog steeds wel met zijn zuurstof, maar ze hebben de grens van 95% aangepast naar 90% waar hij boven moet blijven, waardoor hij iets meer speling heeft.
Afgelopen nacht heeft hij zijn eerste uurtje geen zuurstof nodig gehad, vanaf 21:00 wel weer tot 03:00. Vanaf 03:00 ook weer niet meer tot 07:00 en bleef netjes op 95% gemiddeld, toen dipte hij even maar omdat hij wakker was trok hij zichzelf er meteen doorheen.
Als alles mee zit en hij vannacht ook echt weer beter doet dan vorige nacht, mag hij morgen naar huis. Hij is nu een dutje aan het doen maar volgens mij zakt zijn zuurstof al weer want ik hoor de monitor af gaan (zit nu op de gang). Ik weet alleen niet of de monitor nog op 95% staat of al aangepast is naar 90%. Fingers crossed dat het goed genoeg gaat zijn vannacht.
Al met al ben ik heel blij dat het geen chronische astma / allergie blijkt te zijn! Ik hoop alleen dat ik nu niet zelf te spastisch ga worden met bij iedere verkoudheid aan zijn bedje te staan luisteren naar zijn ademhaling...

Edit: ik heb trouwens voor vannacht ook een echt bed gekregen in plaats van het opklapbedje. Zo is het voor mijn zwangere lijf iets dragelijker! Heel fijn dat ze daarin meedenken, althans deze verpleegkundige van vandaag kwam met deze optie af.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Sep 2021 13:23

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Fijn dat er een oorzaak is, dan kan er ook wat aan gedaan worden.
Beterschap.

Hoe mijn huis er uit ziet, is trouwens te zien in mijn topic in huisje, boompje, beestje ;)
<<

Anoniem334

Bericht 25 Sep 2021 13:24

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Lejow schreef:Fijn dat er een oorzaak is, dan kan er ook wat aan gedaan worden.
Beterschap.

Hoe mijn huis er uit ziet, is trouwens te zien in mijn topic in huisje, boompje, beestje ;)

Oh leuk, ik ben benieuwd, ga gelijk eens kijken!

Ja, ik ben vooral blij dat de oorzaak bekend is omdat dit dus niet chronisch is. Stelt al een heel deel gerust :hulde:
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 25 Sep 2021 17:11

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Van de dictatuur waar we zo’n beetje in zijn beland.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 25 Sep 2021 17:40

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Dat ik al 3 kwartier zit te wachten omdat m'n auto niet start. Eerst dacht ik dat de batterij van de sleutel leeg was, dus iemand de extra sleutel laten brengen. Helaas doet die het ook niet. Dus nu worden er startkabels gehaald. Hopelijk werkt dat, want anders kan ik nog langer wachten op de ANWB of leasemaatschappij...
Gelukkig schijnt in ieder geval de zon nog.
<<

Beertje

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 25 Sep 2021 19:18

Bericht 25 Sep 2021 20:19

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Ik ben vorige week gevallen met de scooter, waarna mijn knieën helemaal open lagen, en ik baal er van dat het herstel zoooo langzaam gaat. Aan de buitenkant ziet het er nog goed uit, maar binnenin niet helemaal goed geheeld nog helaas. :snik:
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12142

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Sep 2021 10:11

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Ik baal dat ik overal 10000x achter aan moet. Ik had een sport abonnement via mijn werk. En die loopt deze week af. Maar mag tot mei volgend jaar nog sporten compensatie vanwege corona en zwangerschapsverlof. Mijn werkgever vind dat ik ook moet betalen tot mei onzin. En de sportschool vind dat het stopt per 30 sept. En ik kan steeds tussen de 3 partijen bellen en mailen
Afbeelding
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 27 Sep 2021 10:45

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Balen dat je auto niet startte, Prosecco. Is hij inmiddels gerepareerd?

Klinkt pijnlijk, Beertje. Hopelijk genezen je wonden snel, klinkt pijnlijk!

sarah, wat een gedoe joh! Ik snap dat je niet wil betalen tot mei, dan is het geen compensatie meer natuurlijk. Raar dat je werkgever dat van jou verwacht.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12142

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Sep 2021 19:20

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

nou inmiddels opgelost na heel veel gebel. Volgende loon periode hoef word het niet meer van loon ingehouden en mag vanaf nu tot mei gratis sporten
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Sep 2021 08:23

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Ik ben met de trein naar het werk omdat ik niet mag autorijden met medicijnen, maar nu is de trein vol en moet ik staan. Heb gekneusde ribben dus zooo pijnlijk. Twijfel tussen uitstappen of stiekem eerste klas zitten. Is een business card van het werk dus kan m'n abbo niet upgraden 😔
R. 2013
D. 2016
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 28 Sep 2021 08:25

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Spencer schreef:Ik ben met de trein naar het werk omdat ik niet mag autorijden met medicijnen, maar nu is de trein vol en moet ik staan. Heb gekneusde ribben dus zooo pijnlijk. Twijfel tussen uitstappen of stiekem eerste klas zitten. Is een business card van het werk dus kan m'n abbo niet upgraden 😔


Is ziekmelden niet een beter idee?
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2523

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 28 Sep 2021 09:25

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Spencer schreef:Ik ben met de trein naar het werk omdat ik niet mag autorijden met medicijnen, maar nu is de trein vol en moet ik staan. Heb gekneusde ribben dus zooo pijnlijk. Twijfel tussen uitstappen of stiekem eerste klas zitten. Is een business card van het werk dus kan m'n abbo niet upgraden 😔

Een conducteur kan op een businesscard bij controle opgeven dat je in een andere klasse zit. Dit wordt dan achteraf gecorrigeerd. Dit kun je dus juist met een bc rustig doen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 28 Sep 2021 11:23

Re: Waar baal jij op dit moment van? #6

Ik baal dat er gisteren voor de zoveelste keer een schilder niet kwam opdagen bij een afspraak die we hadden staan om een offerte op te maken. Echt niet normaal hoe moeilijk het kennelijk is om je aan afspraken te houden! Tijdje geleden ook al met iemand anders, eerst kwam hij niet opdagen, maar er bleek iets tussen te zijn gekomen en hij is toen een uur later gekomen. Toen zou hij de planning aan me laten weten: nooit meer iets gehoord! Ook niet nadat ik hem een paar weken later nog heb gebeld en geappt. Ik word hier toch zó moe van hè.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers