Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Corona vermaak tips!

<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 22 Jan 2021 21:54

Re: Corona vermaak tips!

Vandaag hadden we het over elastieken. Denk dat J er nog wat jong voor is, maar misschien kunnen anderen er wel wat mee? Twee stoelen, elastiek en gaan.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 611

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 22 Jan 2021 23:21

Re: Corona vermaak tips!

We hebben (Duplo) diertjes in de tuin verstopt en zijn in het donker met zaklamp op dierenjacht gegaan. Was een groot succes.

Mezelf vermaak ik met nogal tuttige hobby’s vind ik zelf: diamond painting en verven op nummer. Wel lekker rustgevend:)
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Anoniem336

Bericht 22 Jan 2021 23:24

Re: Corona vermaak tips!

Juliet schreef:We hebben (Duplo) diertjes in de tuin verstopt en zijn in het donker met zaklamp op dierenjacht gegaan. Was een groot succes.

Mezelf vermaak ik met nogal tuttige hobby’s vind ik zelf: diamond painting en verven op nummer. Wel lekker rustgevend:)

Tof, ga ik morgen ook doen net de jongens. Bedankt voor de tip.

Edit, dat eerste dan hè :)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 22 Jan 2021 23:41

Re: Corona vermaak tips!

Omg wat een geweldig idee Juliet! Dat gaan we doen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 611

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 22 Jan 2021 23:48

Re: Corona vermaak tips!

Was echt een hit hier waardoor het vaak opnieuw moest, echt leuk!
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Anoniem308

Bericht 23 Jan 2021 00:37

Re: Corona vermaak tips!

Ik hoorde het idee dat de kinderen uit eten gingen bij de ouders thuis. Jassen aan, voordeur uit en omlopen om via de achterdeur binnen te komen. Mooi gedekte tafel, lekker eten, ouders bedienen. Aan het einde de rekening betalen en via de achterdeur weer omlopen naar de voordeur. Ik vond het wel grappig 😀. Kan andersom natuurlijk ook ouders bij de kids in het restaurant.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 580

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 23 Jan 2021 04:22

Re: Corona vermaak tips!

Wat momenteel ook erg in is, zie het steeds vaker voorbij komen in verschillende delen van Nederland, zijn Happy Stones.

Je beschilderd vlakke stenen, legt ze ergens in je dorp/stad en anderen gaan ze zoeken, nieuwe bekliederen en alles weer verstoppen.
Erg leuk! Kinderen zijn er hier erg gedreven in.
Leuke bezigheid ook voor heel het gezin!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 23 Jan 2021 08:17

Re: Corona vermaak tips!

Wat een leuke ideeën!
Dochter (bijna 5) heeft leren punniken en zoon mag mijn stiften gebruiken voor zijn tekeningen. Ik zelfben weer aan het haken.
Die van ons vinden wandelen in het donker ook heel erg leuk!
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 23 Jan 2021 09:03

Re: Corona vermaak tips!

Die dieren zoektocht in de tuin vind ik een super idee!

Wij gaan sinds corona veel vaker de natuur in bij wat verder gelegen natuurgebieden. Geen route, gewoon een richting bepalen. In de zomer ging een picknick mee, nu gaat er een thermosfles warme chocolademelk en een zelfgebakken bananenbrood ofzo mee. Voor in de auto teken ik autobingo (wat Marin doet op karton en dan uitgebreider). Lekker op pad. Kijken waar we er even uit kunnen en willen voor een stuk wandelen of bij slecht weer picknicken in de auto. Dat naar de wc gaan is wel een ding ja. Jongste moet regelmatig en gaat dan bij een tankstation of in de natuur.

het grootste vermaak thuis voor onze kinderen is de knutselkar die ik gemaakt heb. Zo'n trolley / rolkar van de IKEA besteld. Daarin allerlei soorten knutselmateriaal. Losse bakjes eraan gehangen met daarin stiften, potloden, scharen, washi tape etc. Onderste etage heeft spulletjes zoals (textiel)verf en glitters waar ze eerst toestemming voor moeten vragen. Ze rijden de kar uit de kast, gaan aan de knutsel, mikken de spullen zelf weer terug in de kar en ruimen zo zelf weer op. Hij wordt dagelijks gebruikt.

Verder helpen de kinderen hier nu veel meer bij koken, bakken we vaker, doen ook wij veel meer gezelschapsspellen en wordt er met dozen gespeeld en gebouwd.

Dat gezegd hebbende, voor zelf ontspannen lees ik ook graag even mee want ik merk dat dat me niet meer goed lukt. Ik sta 24/7 aan, mijn hoofd is onrustig en fysiek voel ik de stress ook. De wandelingen en elke avond een stukje fietsen met 1 kind zijn wel rustgevend, maar ik mis tijd voor mezelf alleen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 23 Jan 2021 09:47

Re: Corona vermaak tips!

Wij hebben woensdagmiddag voer voor de vogels gemaakt.
Een slinger met stukjes brood en appel.
Een dennenappel ingesmeerd met vogelpindakaas en toen vogelzaad erop gestrooid.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 23 Jan 2021 09:59

Re: Corona vermaak tips!

Mijn oudste kwam gisteren met het idee om net zo lang te gaan fietsen tot we een speeltuintje tegen zouden komen waar we nog nooit geweest waren. Was heel leuk!

We gaan regelmatig naar een bos met hele dikke bomen, dan nemen we walkietalkies mee en spelen we verstoppertje en geven we via de walkietalkies aanwijzingen. Zo leuk om de kinderen helemaal enthousiast hand in hand weg te zien rennen, slechte aanwijzingen door de walkietalkie te krijgen en de spanning op hun gezichten te zien.

Als we naar de hei gaan nemen we vaak de loopfiets mee voor de jongste, dan kunnen we een groter rondje maken en zijn we wat langer onderweg.

Van de week heb ik huisjes geprint die je kan inkleuren en in elkaar kan plakken, een oude doos open geknipt, daar een rotonde op getekend en de kinderen hebben hem helemaal geverfd en zo hebben we een heel dorp geknutseld met poppetjes en bomen, speelgoed auto’s werden er in gezet ed. In de kerstvakantie hebben we zo ook een kerststal gemaakt. We hebben toen ook van strijkkralen hangers voor in zoon zijn kerstboom gemaakt.

Sowieso zit de jongste van 3.5jr hier uren te verven met waterverf, groot plastic kleed op de grond, rol papier en gaan. Ik ben samen met hem naar zolder gegaan en heb de oude knutselspullen van mijn man en mij opgezocht. Hij vind het prachtig dat hij dat nu mag gebruiken.

Ik heb gips bestel om beeldjes te maken want dat was op en de dinovormpjes hadden we nog wel en nu hebben we al een paar keer die dinobeeldjes geverfd.

Op vrijdag bak ik altijd iets met mijn oudste zoon zodat we in het weekend iets lekkers hebben, gisteren was dat een brownie en vorige week chocoladekoekjes bijvoorbeeld.

Mijn man is oa op donderdag de hele dag thuis met de kinderen, dan ben ik naar het werk en ze hebben de traditie dat ze dan een kroketje halen voor bij de lunch. Klinkt als iets kleins maar op woensdag hebben ze het er vaak al over, “ oe, morgen is het weer kroketten dag!” Echt iets om naar uit te kijken.

Ow en vergeet bijna de allergrootste hit, verstoppertje in het donker! Begin van de avond, alle gordijnen dicht, 1 op de gang tellen en de rest “ verstoppen” zo spannend vinden de kinderen dat!

Voor mijzelf merk ik dat er niet zoveel vrije tijd over blijft en ben ik blij als ik ‘s avonds op de bank hang na een lekker lange douche. Mijn man en ik houden nu wel bijna wekelijks date night, dan eten de kinderen eerst en gaan wij pas nadat ze in bed liggen aan een mooi gedekte tafel. Soms bestellen we iets, eten we iets van een luxe restaurant of we koken zelf uitgebreid.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 09:26

Bericht 23 Jan 2021 10:14

Re: Corona vermaak tips!

Hier hebben ze van kartonnen dozen kattenmandjes gemaakt. Ook versierd. De poes gaat van de ene naar de andere, ze maakt er goed gebruik van.

We bakken meer en ze helpen veel mee met koken.

Voor de jongere kinderen die nog graag met auto's spelen: een weg van schilderstape maken op de grond door het hele huis. Heb ik jaren terug eens gedaan. Was een dikke hit. Een weg inclusief rotonde, parkeerplaatsen etc.

We wandelen extra vaak. Door de weeks in het dorp en in het weekend wat verder weg.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 23 Jan 2021 10:30

Re: Corona vermaak tips!

Leuke tips geven jullie!
:heart: :heart: 2011
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Jan 2021 18:52

Re: Corona vermaak tips!

Toevallig gaan wij ook zo verstoppertje in het donker doen Minoes! Dikke hit idd. Hoewel ze het allebei ook wel erg spannend vinden haha
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem336

Bericht 23 Jan 2021 20:03

Re: Corona vermaak tips!

Juliet schreef:Was echt een hit hier waardoor het vaak opnieuw moest, echt leuk!



Hier rennen ze momenteel enthousiast door de tuin, op zoek naar dino's :)
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 611

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 23 Jan 2021 22:45

Re: Corona vermaak tips!

Leuk Elja!
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jan 2021 10:26

Re: Corona vermaak tips!

Ik heb nog een tip die niet voor kinderen is maar voor volwassenen. De eerste week van februari is het IFFR en alle films worden digitaal vertoond. Je koopt tickets in sommige gevallen voor de echte live premières met bv ook Q&A met de regisseurs maar je kan ook een on demand ticket kopen zodat je kan kijken wanneer het jou uitkomt. Hele leuke low profile manier om eens wat andere films te kijken dan de standaard.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 24 Jan 2021 10:53

Re: Corona vermaak tips!

Online escaperoom deverlorenherinnering.nl! Gister tot halverwege gespeeld, je kan dan op een later moment weer verder. Je kan er 3 tot 10 uur zoet mee zijn dus het is fijn dat het in etappes kan.

Het is een initiatief van een stel escaperoomeigenaren die dit voorjaar 2020 in elkaar hebben gezet, gratis maar donaties zijn welkom als je er plezier van hebt gehad. Ik speelde met 2 vriendinnen, je start allemaal de escaperoom op en doorloopt gezamenlijk dezelfde stappen, al videobellen op je telefoon.

Heel leuke zaterdagavond 🙂
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Feb 2021 15:49

Re: Corona vermaak tips!

We zijn een tijd geleden naar de Efteling geweest en de jongens hebben het daar nog zo vaak over! Ik kwam er laatst achter dat de Efteling zelf allemaal ‘onride’ filmpjes op YouTube heeft staan waar je alle attracties kunt bekijken 🥳 gaan we deze week even met de jongens kijken, lekker in het donker.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 01 Feb 2021 17:17

Re: Corona vermaak tips!

Zora schreef:We zijn een tijd geleden naar de Efteling geweest en de jongens hebben het daar nog zo vaak over! Ik kwam er laatst achter dat de Efteling zelf allemaal ‘onride’ filmpjes op YouTube heeft staan waar je alle attracties kunt bekijken 🥳 gaan we deze week even met de jongens kijken, lekker in het donker.


Klopt haha😅 wij zijn al even door de sprookjesbos gewandeld😉
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 02 Feb 2021 12:51

Re: Corona vermaak tips!

Dat is een leuk idee! Even wat anders.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers