Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gaat het kabinet vallen?

<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 14 Jan 2021 23:40

Gaat het kabinet vallen?

Gaat het kabinet morgen zijn ontslag aanbieden nav de toeslagenaffaire en alle kritiek daarop volgend?
Wat vinden jullie hiervan en denken jullie dat het nog een grote stempel op de uitslag van de komende verkiezingen gaat drukken?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 15 Jan 2021 00:04

Re: Gaat het kabinet vallen?

Over 2 maanden zijn er nieuwe verkiezingen en gezien de coronacrisis/problemen lijkt mij het niet verstandig om het kabinet te laten vallen. Sterker nog het zou een flater zijn richting het buitenland want die zullen niet snappen waarom het kabinet 2 maanden voor de verkiezingen valt.

Wat ik schandalig vind is dat het kabinet nu kei veel geld pompt om bedrijven overeind te houden maar dat de particulieren die geen fraude hebben gepleegd nog steeds geen cent hebben ontvangen. Dat gaat er bij mij niet in. Bedrijven zijn dus belangrijker dan drama's van de particulieren die onterecht als fraudeurs worden gezien. Van mij mogen die mensen naast een schadevergoeding ook smartengeld ontvangen. Zeker als ze bijv zo in de problemen zijn gekomen dat ze huis en haard hebben moeten verkopen.
Laatst gewijzigd door Fred op 15 Jan 2021 00:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Jan 2021 00:41

Re: Gaat het kabinet vallen?

Eens met Freds tweede alinea.

Met de eerste alinea niet. Ik hoop dat het kabinet Asscher hier niet in zn eentje voor laat opdraaien.
#teammaple🍁
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 15 Jan 2021 07:10

Re: Gaat het kabinet vallen?

Jada schreef:Gaat het kabinet morgen zijn ontslag aanbieden nav de toeslagenaffaire en alle kritiek daarop volgend?
Wat vinden jullie hiervan en denken jullie dat het nog een grote stempel op de uitslag van de komende verkiezingen gaat drukken?

Ik denk dat het kabinet valt en Rutte gewoon weer verkiesbaar en herkozen wordt 😑.
Links wordt door achterban doorgaans afgerekend op integriteit en rechts... Niet.
Laatst gewijzigd door Joey op 15 Jan 2021 09:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Jan 2021 08:18

Re: Gaat het kabinet vallen?

Nou dat, Joey.
Ik denk dat het gaat vallen en terecht. Wat mensen is aangedaan is verschrikkelijk en daar moet men verantwoordelijkheid voor nemen. En ja, de timing is knaken vanwege Corona, maar dat ontslaat mensen niet van verantwoordelijkheid. Overigens gaat de Corona besluitvorming gewoon door as usual, ook als dit kabinet demissionair is (wat het anders vanaf half maar zou zijn).
Internationaal een flater slaan doen we overigens al lang door dit bizarre verhaal, zie https://www.google.nl/amp/s/amp.theguar ... ts-scandal

Maar inderdaad, straks in maart gaan er gewoon weer veel mensen op Rutte stemmen, want wat een staatsman enzo hé, nou nou zo knap. Zorg uitgekleed, kinderen in Moria en Yemen dood, mensen hier in NL de hel ingedreven, maar haha ach ja.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 15 Jan 2021 09:08

Re: Gaat het kabinet vallen?

Helemaal eens met de laatste alinea van Caufield. De levens van zoveel mensen liggen echt in puin. En niemand lijkt daar verantwoordelijk voor te zijn. Ik vond het misselijkmakend hoe iedereen tijdens dat onderzoek de verantwoordelijkheid doorschoof of deed alsof hij nergens van wist.
Als het kabinet valt heeft het nog geen echte betekenis. Het is zo beschamend allemaal.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Jan 2021 09:27

Re: Gaat het kabinet vallen?

Caulfield schreef:
Maar inderdaad, straks in maart gaan er gewoon weer veel mensen op Rutte stemmen, want wat een staatsman enzo hé, nou nou zo knap. Zorg uitgekleed, kinderen in Moria en Yemen dood, mensen hier in NL de hel ingedreven, maar haha ach ja.

Ergens hoop je dat al die mensen die zo (terecht) verontwaardigd en boos zijn over deze affaire, en over die mevrouw met die boodsvhappen laatst die €7000 moest terugbetalen, die verontwaardiging ook laten zien op het moment dat ze gaan stemmen.

Maar ik ben bang dat je gelijk hebt en dat Rutte en zn partij gewoon weer gekozen worden.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Jan 2021 09:35

Re: Gaat het kabinet vallen?

FWIW ik denk dat ik één van de mensen ben die juist niet meer op hem gaat stemmen met name hierdoor.

Ik denk overigens inderdaad dat het kabinet nog gaat vallen nu.
Let's discover the world together.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 15 Jan 2021 09:57

Re: Gaat het kabinet vallen?

Ik zou het juist schandalig vinden als het kabinet NIET valt. Duurt sowieso al te lang, maar corona zal wel een rol spelen.

Van Ascher vind ik het sterk dat hij zich heeft terug getrokken.

Qua stemmen straks vind ik het dus lastig. Ik heb voorgaande keren VVD en CDA gestemd . VVD doe ik nu sowieso niet. Door dit, maar ook door de coronacrisis. CDA heeft vanwege coronagebeuren ook niet meer mijn voorkeur, maar ja wat dan?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Jan 2021 09:57

Re: Gaat het kabinet vallen?

Ga je van partij switchen Marin?
Ik denk ook wel dat het kabinet valt vandaag.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Jan 2021 10:00

Re: Gaat het kabinet vallen?

Ja ik ga D66 stemmen denk ik.
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 15 Jan 2021 10:26

Re: Gaat het kabinet vallen?

Ik vind de vraag ‘wat dan’ een goede. Ik weet het momenteel ook niet. Ik vind Rutte idd een aimabele man, maar ik ga er niet op stemmen. Het beleid, en niet alleen omtrent de toeslagaffaire, staat me totaal niet aan.

De afhandeling vind ik nog kwalijker dan hoe het heeft kunnen ontstaan. Er liggen al jarenlang rapporten, het is niks nieuws, en nog. Nog hebben die mensen geen cent. Ja er is ze 30k minstens beloofd maar hebben ze dat nu al? Geen idee. Ik vind dat nog kwalijker. Nee. We blijven met vingertjes wijzen en dat de BD het goed moet uitzoeken hoor. Want het is ingewikkeld. Jaja. Dat vind ik nog erger eigenlijk. Ze komen niet op voor hun fouten.

Van de andere kant vind ik dat dit nu wordt aangegrepen voor de verkiezingen ook walgelijk. Nu worden de fouten van een ander voor eigen verkiezingsagendas gebruikt.

De rapporten over deze affaire lagen er nl al langere tijd. Het rapport van Donner bijv: lag er al in 2019 (en 2020). De ombudsman bracht dit in 2017 al naar voren. Toen had men de verantwoording moeten nemen. Zowel het kabinet als de oppositie.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Jan 2021 10:27

Re: Gaat het kabinet vallen?

Luisa schreef:Ik zou het juist schandalig vinden als het kabinet NIET valt. Duurt sowieso al te lang, maar corona zal wel een rol spelen.



Het wordt ook echt strategisch uitgespeeld nu, denk ik. Eerst de lijst van zaken waar ze nog wel over mogen beslissen veilig stellen. Dan vallen, en dan is daarmee de schade van de toeslagenaffaire afgedaan, en dan lekker de premiersbonus incasseren, campagne draaien op hoe goed dit kabinet code zwart heeft afgewenteld, herkozen worden en weer opnieuw beginnen.

Luisa, is D66 niks voor jou? Je bent in goed gezelschap lees ik :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 15 Jan 2021 10:42

Re: Gaat het kabinet vallen?

Ik zal er niet anders door gaan stemmen. Wie weet was deze fout ook gemaakt als links aan de macht was. Het zal VVD of CDA gaan worden. Naar een van die 2 partijen is altijd mijn stem gegaan, dit omdat ik sowieso niet wil dat links ooit aan de macht gaat komen want dan wordt het nog meer een zooitje (lees: loopt het begrotingstekort nog meer op, even de extra uitgave vanwege corona niet meegerekend).
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 15 Jan 2021 11:05

Re: Gaat het kabinet vallen?

Caulfield schreef:
Luisa schreef:Ik zou het juist schandalig vinden als het kabinet NIET valt. Duurt sowieso al te lang, maar corona zal wel een rol spelen.



Het wordt ook echt strategisch uitgespeeld nu, denk ik. Eerst de lijst van zaken waar ze nog wel over mogen beslissen veilig stellen. Dan vallen, en dan is daarmee de schade van de toeslagenaffaire afgedaan, en dan lekker de premiersbonus incasseren, campagne draaien op hoe goed dit kabinet code zwart heeft afgewenteld, herkozen worden en weer opnieuw beginnen.

Luisa, is D66 niks voor jou? Je bent in goed gezelschap lees ik :)


Voor nu is vrijwel alles nog een optie ;). Ik moet mij er nog in gaan verdiepen.
<<

Kira

Bericht 15 Jan 2021 11:20

Re: Gaat het kabinet vallen?

Urban Naked schreef:
Caulfield schreef:
Maar inderdaad, straks in maart gaan er gewoon weer veel mensen op Rutte stemmen, want wat een staatsman enzo hé, nou nou zo knap. Zorg uitgekleed, kinderen in Moria en Yemen dood, mensen hier in NL de hel ingedreven, maar haha ach ja.

Ergens hoop je dat al die mensen die zo (terecht) verontwaardigd en boos zijn over deze affaire, en over die mevrouw met die boodsvhappen laatst die €7000 moest terugbetalen, die verontwaardiging ook laten zien op het moment dat ze gaan stemmen.

Maar ik ben bang dat je gelijk hebt en dat Rutte en zn partij gewoon weer gekozen worden.


Volgens mij stemmen de mensen waar jij nu op doelt, sowieso al niet op de VVD. Als je minder dan modaal verdient helpt dit kabinet je namelijk net niks, dat zie je nu ook weer duidelijk terug. De grote andere groep heeft vaak nergens last van en die blijven dus wel VVD of CDA stemmen en zo verandert er dus net niks.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Jan 2021 11:27

Re: Gaat het kabinet vallen?

Kira schreef:Volgens mij stemmen de mensen waar jij nu op doelt, sowieso al niet op de VVD. Als je minder dan modaal verdient helpt dit kabinet je namelijk net niks, dat zie je nu ook weer duidelijk terug. De grote andere groep heeft vaak nergens last van en die blijven dus wel VVD of CDA stemmen en zo verandert er dus net niks.


Ik mag toch hopen - wellicht in sommige gevallen naïef - dat modaal of meer verdienen je niet ontslaat van empathie en gevoel voor rechtvaardigheid.
<<

Anoniem308

Bericht 15 Jan 2021 11:29

Re: Gaat het kabinet vallen?

Ik verwacht ook wel dat het kabinet gaat vallen. Dit rapport is echt vernietigend.

Overigens weet ik niet of het je zo bedoeld Caufield, maar ik vind je ontzettend veroordelend overkomen tov VVD stemmers.
<<

Kira

Bericht 15 Jan 2021 11:29

Re: Gaat het kabinet vallen?

Nee misschien in deze situatie niet, dat zie je bijvoorbeeld aan Marin die nu anders wilt gaan stemmen. Maar over het algemeen is dit waarom er zoveel VVD en CDA gestemd wordt. Denk ik trouwens, ik heb er verder geen verstand van.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 15 Jan 2021 11:34

Re: Gaat het kabinet vallen?

Caulfield schreef:
Kira schreef:Volgens mij stemmen de mensen waar jij nu op doelt, sowieso al niet op de VVD. Als je minder dan modaal verdient helpt dit kabinet je namelijk net niks, dat zie je nu ook weer duidelijk terug. De grote andere groep heeft vaak nergens last van en die blijven dus wel VVD of CDA stemmen en zo verandert er dus net niks.


Ik mag toch hopen - wellicht in sommige gevallen naïef - dat modaal of meer verdienen je niet ontslaat van empathie en gevoel voor rechtvaardigheid.

Beetje rare reactie, natuurlijk hebben ze dat. Maar je kiest niet alleen een partij voor de ander, maar ook voor jezelf en passend bij jouw (financiële) situatie.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Jan 2021 11:39

Re: Gaat het kabinet vallen?

Monte schreef:
Caulfield schreef:
Ik mag toch hopen - wellicht in sommige gevallen naïef - dat modaal of meer verdienen je niet ontslaat van empathie en gevoel voor rechtvaardigheid.

Beetje rare reactie, natuurlijk hebben ze dat. Maar je kiest niet alleen een partij voor de ander, maar ook voor jezelf en passend bij jouw (financiële) situatie.


Jammer van die andere mensen die nu ziek/gescheiden/arm/volledig gesloopt zijn, maar blijf met je handen van mijn HRA, zoiets?
<<

Anoniem313

Bericht 15 Jan 2021 11:43

Re: Gaat het kabinet vallen?

Ik bedoel overigens niet 'raar' te reageren, ik ben serieus. Ben ik veroordelend richting VVD stemmers? Ja, eigenlijk wel. Ik heb er inderdaad moeite mee als mensen na alle ellende van het neoliberale beleid gewoon weer diezelfde mensen in de macht gaan helpen. Ik begrijp dat niet goed. In Jemen sterven nu kinderen een hongerdood. De VVD heeft letterlijk in het programma staan dat daar nog minder geld heen mag. Ik vind dat blijken van een gebrek aan moreel besef - en snap niet waarom mensen daarop zouden willen stemmen. En ik ben wel benieuwd naar het hoe en waarom, al is dit misschien niet het topic daarvoor.
Laatst gewijzigd door Anoniem313 op 15 Jan 2021 11:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Jan 2021 11:44

Re: Gaat het kabinet vallen?

Afbeelding
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 15 Jan 2021 12:05

Re: Gaat het kabinet vallen?

Ja dan ga je naar mijn idee een hele andere discussie aan. Waarom is iemand links, rechts, groen, etc. Je voorbeeld over Jemen kan ik niets mee, zo zijn er nog meer plekken op de wereld. Moeten we die allemaal helpen? Vind ik niet. Misschien zijn vvd stemmers wel egoïstischer, weet ik niet. Maar iedereen maakt zijn eigen keuzes, ik vind niemand een slechte keuze maken.

Ik denk zelf CDA te gaan stemmen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 15 Jan 2021 12:20

Re: Gaat het kabinet vallen?

@ Caulfield, stel links komt aan de macht... Waarmee denk je dan dat het begrotingstekort opgelost gaat worden?
Nederland kan simpelweg niet geld uit blijven geven. Niet heel lullig bedoelt, maar je ziet dat Nederland het nu zelf nodig heeft om de bedrijven die hard door Corona zijn getroffen overeind te kunnen houden.

Ik mag echt hopen dat links niet aan de macht gaat komen, dat doet de economie in Nederland namelijk geen goed want het is nog altijd zo geweest dat rechts het ontstane begrotingstekort dat door een kabinet van links meestal ontstaat mag gaan dichten. Nu zal een geheel links of rechts kabinet altijd moeilijk worden.

Bovendien is Jemen maar een ding in het programma van de VVD en stel ik ben met het merendeel het wel eens dan gaat mijn stem daarnaar toe en anders naar het CDA, die liggen vaak dichtbij elkaar bij mij (dit ook omdat ik achter de boeren sta ivm familie die daar werkzaam in zijn). Een programma waar ik het volledig mee eens ben heeft geen enkele partij en ik denk dat dit voor de meeste mensen geldt.
Volgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers