Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gaat het kabinet vallen?

<<

Anoniem313

Bericht 15 Jan 2021 11:32

Re: Gaat het kabinet vallen?

Fred schreef:@ Caulfield, stel links komt aan de macht... Waarmee denk je dan dat het begrotingstekort opgelost gaat worden?
Nederland kan simpelweg niet geld uit blijven geven. Niet heel lullig bedoelt, maar je ziet dat Nederland het nu zelf nodig heeft om de bedrijven die hard door Corona zijn getroffen overeind te kunnen houden.

Ik mag echt hopen dat links niet aan de macht gaat komen, dat doet de economie in Nederland namelijk geen goed want het is nog altijd zo geweest dat rechts het ontstane begrotingstekort dat door een kabinet van links meestal ontstaat mag gaan dichten. Nu zal een geheel links of rechts kabinet altijd moeilijk worden.

Bovendien is Jemen maar een ding in het programma van de VVD en stel ik ben met het merendeel het wel eens dan gaat mijn stem daarnaar toe en anders naar het CDA, die liggen vaak dichtbij elkaar bij mij (dit ook omdat ik achter de boeren sta ivm familie die daar werkzaam in zijn). Een programma waar ik het volledig mee eens ben heeft geen enkele partij en ik denk dat dit voor de meeste mensen geldt.


Ik heb in mijn 40jarig bestaan nog nooit een links-progressief kabinet meegemaakt, heb er weleens zin in.
<<

Anoniem303

Bericht 15 Jan 2021 11:47

Re: Gaat het kabinet vallen?

Weet je waar ik pas echt bang voor ben? Dat iedereen die zo fel tegen het coronabeleid en vaccineren etc etc is, nu allemaal gaat stemmen. En dat dat dan precies PVV-stemmers zijn oid.

Verder ben ik nooit een VVD-stemmer geweest en zal ik nu ook geen VVD gaan stemmen. Ik heb nog geen idee wat dan wel. Maar ik ben ook weleens benieuwd naar een links kabinet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Jan 2021 12:08

Re: Gaat het kabinet vallen?

Kira schreef:Nee misschien in deze situatie niet, dat zie je bijvoorbeeld aan Marin die nu anders wilt gaan stemmen.


Ik schipper sowieso wel tussen VVD en D66 en laat het een beetje afhangen per keer wie en wat er speelt. Maar ben wel beetje klaar met de VVD voor nu.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 15 Jan 2021 12:15

Re: Gaat het kabinet vallen?

Dit Neoliberale beleid is niet alleen door de VVD gevoerd maar ook het CDA, Christenunie en D66 stemmen hier mee in. Dus om alleen de VVD dit aan te rekenen vind ik sowieso al gek.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 15 Jan 2021 12:29

Re: Gaat het kabinet vallen?

AMM schreef:Dit Neoliberale beleid is niet alleen door de VVD gevoerd maar ook het CDA, Christenunie en D66 stemmen hier mee in. Dus om alleen de VVD dit aan te rekenen vind ik sowieso al gek.



Eens. Er is niet 1 verantwoordelijke partij.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 15 Jan 2021 12:37

Re: Gaat het kabinet vallen?

Fred schreef:Ik zal er niet anders door gaan stemmen. Wie weet was deze fout ook gemaakt als links aan de macht was. Het zal VVD of CDA gaan worden. Naar een van die 2 partijen is altijd mijn stem gegaan, dit omdat ik sowieso niet wil dat links ooit aan de macht gaat komen want dan wordt het nog meer een zooitje (lees: loopt het begrotingstekort nog meer op, even de extra uitgave vanwege corona niet meegerekend).



Ik wil hier nog even op inhaken Fred, want vind het best een rare uitspraak. Natuurlijk had die fout ook gemaakt kunnen worden door links. Misschien was het dan nog erger, misschien ook minder erg. Overigens is het al fout gegaan bij het opstellen van de betreffende wetten. Maar we qweten niet en zullen ook niet weten hoe een linkse regering dit had aangepakt.
Ik vind het alleen raar om dit als argument te gebruiken om wel VVD/CDA te blijven stemmen. Met een argument als ‘ wie weet hadden zij het ook slecht gedaan’, hoef je dan toch eigenlijk nooit iemand ter verantwoording te roepen en af te rekenen?
<<

Anoniem313

Bericht 15 Jan 2021 12:37

Re: Gaat het kabinet vallen?

Oh, absoluut. Na drie Rutte-kabinetten zijn ze meer een soort primus inter parus met de andere genoemde partijen.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Jan 2021 12:41

Re: Gaat het kabinet vallen?

Overigens, een goeie kritische lezing van wat neoliberalisme nou precies (niet) is, lees je hier: https://decorrespondent.nl/10426/neolib ... 4-5021aded
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Jan 2021 12:54

Re: Gaat het kabinet vallen?

Dank je!! Ik ben het aan het lezen :-).
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 15 Jan 2021 13:01

Re: Gaat het kabinet vallen?

@ Luisa... Maar ik kijk ook naar de toekomst. Wil ik de volgende 4 jaar een andere partij dan de VVD / CDA in het kabinet hebben? Nee, ik zie namelijk niet dat andere partijen en met name partijleiders het beter doen, je kunt veel over Rutte zeggen maar het is een goede staatsman qua gedrag/karakter/uitstraling. Ik zie geen andere partijleider die het premierschap ook zou aan kunnen gaan op dit moment. De stabiliteit die we de afgelopen jaren (op het gedogen kabinet met de PVV na) heb ik wel als fijn ervaren. Er was best rust in de tent en ze hebben ook zaken goed aangepakt.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 15 Jan 2021 13:34

Re: Gaat het kabinet vallen?

Het kabinet is gevallen, zeiden ze net op het nieuws op de radio.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 15 Jan 2021 13:42

Re: Gaat het kabinet vallen?

Fred schreef:@ Luisa... Maar ik kijk ook naar de toekomst. Wil ik de volgende 4 jaar een andere partij dan de VVD / CDA in het kabinet hebben? Nee, ik zie namelijk niet dat andere partijen en met name partijleiders het beter doen, je kunt veel over Rutte zeggen maar het is een goede staatsman qua gedrag/karakter/uitstraling. Ik zie geen andere partijleider die het premierschap ook zou aan kunnen gaan op dit moment. De stabiliteit die we de afgelopen jaren (op het gedogen kabinet met de PVV na) heb ik wel als fijn ervaren. Er was best rust in de tent en ze hebben ook zaken goed aangepakt.


Ja oke, dit snap ik wel. Los van of ik het er mee eens bent. Maar je eerdere argument om VVD/CDA te stemmen niet.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 15 Jan 2021 13:44

Re: Gaat het kabinet vallen?

Ja kabinet is gevallen. Naast dat het terecht is dat ze verantwoordelijkheid nemen is het politiek ook wel een slimme zet. Nu kunnen ze zich (los van corona) volledig focussen op de verkiezingen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 15 Jan 2021 13:45

Re: Gaat het kabinet vallen?

Caulfield schreef:Overigens, een goeie kritische lezing van wat neoliberalisme nou precies (niet) is, lees je hier: https://decorrespondent.nl/10426/neolib ... 4-5021aded



Ik vind het een te lang stuk om nu te lezen, daar moet ik meer rust en tijd voor hebben. Later dus.

Heb wel het begin gelezen. Dat van die veters van Hoekstra heb ik volkomen gemist. En doet bij mij de vraag opkomen, ‘ heerst en een soort schoenenstrijd binnen het CDA’?.

Maar goed, fijne link (denk ik) en ik ga het nog bekijken!
<<

Anoniem332

Bericht 15 Jan 2021 13:48

Re: Gaat het kabinet vallen?

Het is gebeurd. Ik had het verwacht.
Ik ben benieuwd wat het verder voor gevolgen heeft voor de komende verkiezingen. En of bewindspersonen nog worden vervolgd.

Het kabinet blijft nog wel besluiten nemen over de Corona Crisis.

Hopelijk komt de toeslagen afdeling nu ook met een makkelijker en helder beleid.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 15 Jan 2021 13:49

Re: Gaat het kabinet vallen?

Mixed feelings heb ik erbij dat het kabinet is geval.
Goed omdat met name de afhandeling van de fout heel schandalig is. De mensen hebben immers nog steeds geen cent ontvangen.
Slecht omdat het kabinet nog maar een paar maanden te gaan had voor de verkiezingen. Nu weet ik wel dat het vormen van een nieuw kabinet dan ook weer tijd had gekost, maar ik zie de toegevoegde waarde niet om het kabinet voor de paar maanden die nog te gaan waren te laten vallen. Zeker ook omdat het vallen van het kabinet waarschijnlijk extra kosten met zich mee zal gaan brengen.
<<

Anoniem332

Bericht 15 Jan 2021 13:52

Re: Gaat het kabinet vallen?

Ik heb ook veel bewondering voor staatssecretaris van Huffelen hoe ze dit gedaan heeft. Dat zij dit open en bloot gelegd heeft en eindelijk voor de ouders op komt.

Ik denk er nu serieus over om (voor het eerst) D66 te stemmen.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 15 Jan 2021 18:25

Re: Gaat het kabinet vallen?

Ik snap eigenlijk niet zo goed welke extra kosten en gedoe het vallen van het kabinet nu oplevert, iemand die dat kan uitleggen? Er was een vrij heftige reactie van iemand van het OMT. En dat had ik volledig begrepen als we niet over 2 maanden sowieso al verkiezingen hadden.
Als we midden in een kabinetsperiode hadden gezeten en er opeens tijdens de coronacrisis verkiezingen gehouden moesten worden, dan begrijp ik het volkomen.
Maar die verkiezingen komen er toch al, enige verschil is dat het kabinet nu de laatste 2 maanden demissionair is en alle besluitvorming rondom corona gewoon zal doorgaan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Jan 2021 18:28

Re: Gaat het kabinet vallen?

Dat snap ik ook niet. Misschien zijn ze bang dat minder mensen zich aan de regels gaan houden of zo? Iets anders kan ik me ook niet echt indenken, het lijkt mij redelijk symbolisch met inderdaad de verkiezingen voor de deur.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ChiQ

Bericht 15 Jan 2021 20:22

Re: Gaat het kabinet vallen?

Rutte wordt gewoon opnieuw gekozen hoor. Wat is het alternatief? Niemand. Is gewoon strategisch uitgedacht dit.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 15 Jan 2021 21:16

Re: Gaat het kabinet vallen?

ChiQ schreef:Rutte wordt gewoon opnieuw gekozen hoor. Wat is het alternatief? Niemand. Is gewoon strategisch uitgedacht dit.


Of het helemaal strategisch is uitgedacht weet ik niet, ik denk inderdaad ook wel dat wel een volgend kabinet Rutte krijgen.
⁠♡♡♡
Vorige

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers