Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor een kindje in 2021

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 14 Jan 2021 08:45

Voor een kindje in 2021

Wie oh wie?
Doel: onze gevoelens, voortgang en perikelen hier te kunnen delen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 14 Jan 2021 08:59

Re: Voor een kindje in 2021

Ik meld me graag weer! Helaas is 2020 niet gelukt. Hopelijk hebben we allemaal in 2021 meer geluk! 🍀

Hoe gaat het nu met je Marsy?
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Anoniem325

Bericht 14 Jan 2021 13:46

Re: Voor een kindje in 2021

Hopelijk mogen veel dames zwanger worden dit jaar. Ik duim voor jullie!
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 14 Jan 2021 15:32

Re: Voor een kindje in 2021

Ja ik kom me ook melden. Eind september gestopt met de pil en sindsdien nog maar 1x (eind oktober) een ovulatie gehad en 2 weken erna mijn menstruatie. Daarna nog 2 hele lichte bloedingen gehad, maar geen ovulatie. Dit weet ik omdat ik elke dagvovulatietesten van 2besure doe. Ik moet toegeven dat ik er soms wel een beetje somber van wordt. Je weet dat het best wat maanden kan duren, maar als je dan 4 weken na stoppen met de pil een ovulatie hebt en denkt "alles werkt", dan is het nu wel even zuur. Ik zei vorige week nog tegen mijn man dat ik liever niet dan direct al een ovulatie had willen hebben. Maar goed, ik sta in de wacht dus.

Hopelijk komen er veel zwangerschappen in dit topic voorbij komende jaar en kunnen we elkaar inderdaad steunen.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1706

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 14 Jan 2021 16:00

Re: Voor een kindje in 2021

Ik meld mij ook.
In augustus gestopt met de pil, mijn cyclus is nog onregelmatig.
De vorige keer was het meteen raak toen m’n cyclus na 4 maanden op gang was gekomen.
Eigenlijk gaan we er sinds november nu echt voor.
Ik zit nu op dag 33, niet zwanger (nog) en nog niet ongesteld. Vorige maand duurde het 39 dagen voor ik ongesteld werd. Afwachten dus.

Succes allemaal... hopelijk een hoop zwangerschappen in 2021🍀

Monte wat frustrerend moet dat zijn zeg, ook geen idee dus waar je aan toe bent. Kan mij je gevoel voorstellen
Laatst gewijzigd door Radler op 15 Jan 2021 18:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
Juli 2019
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 14 Jan 2021 17:19

Re: Voor een kindje in 2021

Wat vervelend Monte zoveel onzekerheid over cyclus.

Radder, Bij jou is het nu afwachten dus.

Ik heb het afgelopen jaar twee vroege miskramen gehad beide met ongeveer 8 weken. Mijn vorige cyclus heb ik gebruik gemaakt van een ovulatietest en had ik wel een ovulatie. Deze maand had ik daar geen zin in, merk dat het me teveel druk gaf ofzo. Ik heb wel een app waar ik het globaal bijhoudt en merk ook wel aan mn lichaam wanneer het zover is. Nu zitten net in de wachtweken. Maar ben er nu minder mee bezig dan vorige maand waardoor ik wat minder gespannen ben.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 15 Jan 2021 01:14

Re: Voor een kindje in 2021

Radler, wat fijn een regelmatige cyclus. Afwachten dan maar wat deze maand gaat doen

Juliet, ja die druk kan ik wel snappen. En als je het goed merkt aan je lichaam is het denk ik ook goed om af toe het te kunnen loslaten.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 16 Jan 2021 21:55

Re: Voor een kindje in 2021

Juliet: die druk herken ik ook. En elke keer denk ik aan loslaten maar dan is het weer ovulatie tijd en..

Monte: wat vervelend zo’n cyclus. Heb je een arts gesproken hierover?

Radler: duimen maar!

Ik ben wat onzeker. Moet morgen ongesteld worden. Heb een hele week krampen, heel licht bloedverlies en gewoon overall rot gevoeld. Nu weet ik dus niet of mijn ongesteldheid nog komt door al die tussentijdse bloedingen. Overigens echt heel weinig hoor, bij afvegen. Maar niet het roze wat je hoopt maar heel soms knalrood en soms bruin.
Anyway: gistermiddag doe ik een test, zo’n supersterke die 6 dagen voor ongesteldheid test (2 dagen voor ongesteldheid dus). Na 3-4 min heeeeeeele vage lijn. Man was niet onder de indruk. Dus ik dacht: doe vanochtend nog 1. Maar ipv donker, was het precies hetzelfde: pas na 3-4 min en heeeel licht. Zou toch 1 dag voor ongesteldheid veel donkerder moeten zijn? Overigens is de lijn weg na opdringing. Behalve als innesteling laat was. Maar bij vorige zwangerschappen was die altijd heel vroeg.
En naast de vage lijn maak ik me ook bezorgd over de krampen die een week duurden. En borstpijn een week lang die vandaag weg is.

Weet dat ik over paar dagen meer weet (of er komt een bloeding of ik test positief/negatief), maar vind wel echt een mind fuck.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Jan 2021 20:32

Re: Voor een kindje in 2021

Spannend ja! Heb je een idee wanneer je eisprong ongeveer is geweest? Ik zou zeggen een licht streepje komt er niet zomaar.. maar het kan nog iets te vroeg zijn. Weet je al iets meer?
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 17 Jan 2021 20:36

Re: Voor een kindje in 2021

Spannend Marsy! Hopelijk heb je gauw duidelijkheid. Lastig al die onzekerheid.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 17 Jan 2021 20:42

Re: Voor een kindje in 2021

Spannend Marsy! Ik snap de onzekerheid, zeker in combinatie met het bloeden. Toch hoor en lees ik meer verhalen van vrouwen die echt hele lichte streepjes hielden en pas echt na overtijd zijn flink omhoog gaan in HCG en duidelijkere streepjes komen. Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid.

Een dokter heb ik nog niet gesproken. Ik ben in de veronderstelling dat het normaal wel maanden kan duren voordat een cyclus op orde is na het stoppen met de pil. Maar je vraag zet me wel aan het denken. Het kan geen kwaad om even te bellen naar de huisarts om advies te vragen.
Laatst gewijzigd door Monte op 17 Jan 2021 22:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 17 Jan 2021 21:35

Re: Voor een kindje in 2021

Ik zou gewoon even bellen Monte, straks is het iets ‘simpels’ en denk je: was ik maar wat eerder gegaan.

Het is nu dag later en dat mini vage streepje is er nog (ochtendurine), maar springt er nog niet uit. Het is zó anders dan mijn andere zwangerschappen, ik kon echt dagen eerder testen toen en was meteen duidelijke streep. Nu twijfel ik weer of áls het toch doorzet, het dan niet goed is omdat de HCG zo langzaam gaat en dat samen met de krampen etc. Ik wil graag 48 uur verder in de tijd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Jan 2021 22:13

Re: Voor een kindje in 2021

Ja snap ik :(. Ik had geen streepje op mijn early test een dag voor mijn normaal verwachtte ongesteldheid. Een paar dagen later had ik op een gewone test wel een streepje waarover ik niet hoefde te twijfelen (geen knal). Mijn innesteling was dan ook laat. Hoop dat je snel meer weet maar geen ongesteldheid is nog geen nee.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 18 Jan 2021 21:45

Re: Voor een kindje in 2021

Gisteren, na een ongelooflijke dag vol pijn (mijn man moest eerder thuis komen van werk, ik kon niks meer), had ik vrijwel geen bloedverlies. En vanmorgen negatieve test. Wil nu wel graag deze maand afsluiten. Hopelijk donderdag een normale echo van mijn lichaam eerst om te kijken of alles ok is. Dit trek ik niet elke maand (10 dagen buikpijn en spotting). We zullen zien.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 19 Jan 2021 12:40

Re: Voor een kindje in 2021

Wat heftig Marsy en wat gek dat je dan zo veel buikpijn hebt, maar niet veel bloedverlies. Is de echo nog ter controle van vorige keer?

Ik heb toch maar even gebeld met de huisarts vanwege mijn lange cyclus en mag vanmiddag langs komen. Ben benieuwd wat ze gaat zeggen.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 19 Jan 2021 18:15

Re: Voor een kindje in 2021

Wat een gedoe en heftig allemaal zeg Marsy! Gaat het nu wat beter?

Wat zei de huisarts Monte?

Ik ben positief getest op Corona (heb geen klachten op een sporadische loopneus na) Dus eigenlijk hoop ik dat het deze maand niet is gelukt.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 19 Jan 2021 21:55

Re: Voor een kindje in 2021

Oh getsie Juliet, voel je je erg ziek?
Wat zei de dokter Monte?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 21 Jan 2021 00:38

Re: Voor een kindje in 2021

Juliet, wat vervelend! Maar wel fijn dat je niet echt klachten hebt. Waarom hoop je dat het niet gelukt is? Is corona een risico of is dat nog niet bekend?

Marsy, hoe gaat het nu? Heb je nog meer bloedverlies gehad? Morgen de echo toch?

Ik ben gister bij de huisarts geweest en ze vroeg vanalles over mijn "klachten", historie, familie etc. Dus dat was fijn. Ik ga nu eerst bloedprikken om wat zaken uit te sluiten. Als daar niets uitkomt wil ze een inwendige echo doen.
Na afloop thuis was ik wel een beetje emotioneel. Want het is nog maar 3,5 maand dat we proberen en misschien leg ik er wel teveel druk op om nu al zwanger te moeten zijn. Ik gebruik al sinds het stoppen met de pil ovulatietesten, omdat ik zo graag zwanger wil zijn. Maar de HA vroeg ook of ik stress had, dat kan ook heel wat doen blijkbaar. En de drang om zwanger te raken, het staatje van een burn out waar ik inzit, nog bestaande werkstress en corona zorgt toch wel voor druk. Dus we hebben besloten voor nu even te stoppen met ovulatietesten, een druk minder en ik merk het toch wel als er iets komt.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 21 Jan 2021 06:46

Re: Voor een kindje in 2021

Wat fijn Monte dat er goed naar je geluisterd wordt en dat er actie wordt ondernomen. Logisch dat het je ook een beetje verdrietig maakt. Maar voor nu eerst fijn dat er iets gaat gebeuren. Met de ovulatie testen ben ik inderdaad ook gestopt vanwege de druk die ik voelde. Iedereen moet doen wat goed voelt natuurlijk. 3,5 maand voelt voor een buitenstaander niet lang maar als je erin zit natuurlijk wel. Ben benieuwd naar je bloedresultaten.

Succes Marsy! Hoe gaat het met je klachten?

Met mij gaat het redelijk ik heb redelijk lichte verschijnselen (wel genoeg om me ziek te voelen) tot nu toe hopelijk blijft dat zo.
Het lijkt me gewoon niet zo goed om nu zwanger te worden, maar dat is puur gevoel ik heb er (expres) niet over gelezen.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Anoniem296

Bericht 22 Jan 2021 16:23

Re: Voor een kindje in 2021

Juliet als het je gerust stelt corona schijnt zwangerschappen niet te beinvloeden. Er is nog niet voldoende data beschikbaar, maar de data die er nu ligt laat geen negatieve gevolgen zien.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 22 Jan 2021 20:04

Re: Voor een kindje in 2021

Bedankt voor je reactie Max! Stelt me wel wat gerust. Al denk ik niet dat het deze ronde “raak” is. Heb nu wat spotting heet dat geloof ik. Ben benieuwd of het doorzet.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 22 Jan 2021 21:33

Re: Voor een kindje in 2021

Spotting kan innesteling zijn ;)
Ik snap wat je zegt Monte, ik herken het van bij de eerste. Mij gaf de testen juist wel rust, maar snap omgekeerde ook.
Ik heb de echo gehad en bloed geprikt, zie mijn dokter woensdag maar alles lijkt ok. Geen idee waarom ik zo’n pijn heb. Zou fijn zijn als hij me ook gerust kan stellen dat het geen negatieve invloed heeft op zwanger raken, dan hou ik het nog wel even vol. Wil geen operaties of medicatie voordat ik zwanger raak, en als ik zwanger ben zijn die klachten toch weg. Fix ik het wel (of fixt zichzelf) als dat klaar is.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 22 Jan 2021 22:57

Re: Voor een kindje in 2021

Fijn dat alles ok lijkt Marsy. Dan is zwanger worden dus de beste remedie;-)


Ja innesteling kan inderdaad ook hoor, heb ook nog geen krampen oid. Maar goed even afwachten, zal me ook niks verbazen als mn lichaam gewoon op de hobbel is hierdoor.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 24 Jan 2021 20:51

Re: Voor een kindje in 2021

Dat jullie wens snel in vervulling mag gaan dames!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 24 Jan 2021 20:54

Re: Voor een kindje in 2021

Wat lief High Heels.

Ik ben toch echt ongesteld geworden. Nou ja, hopelijk volgende maand meer geluk :)
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron