Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verkiezingen - stembureau

<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 12 Jan 2021 12:51

Verkiezingen - stembureau

Over 2 maanden is het alweer tijd voor de verkiezingen, beetje gek gezien we druk met corona zijn.
Juist door corona zijn er in veel steden extra mensen nodig om de stembureau's te bemensen. Dit omdat er meer stembureau's open moeten (spreiding van drukte) en omdat sommige medewerkers zijn afgehaakt door corona.

Ik heb mij gisteren aangemeld als medewerker (ik dacht dat het vrijwillig was, maar je krijgt gewoon een vergoeding) in mijn gemeente. Vind het wel belangrijk dat we gewoon op een normale manier kunnen stemmen, maar dat het wel veilig gebeurd. En zo kan ik mijn steentje bijdragen.

Zijn er nog meer die gaan helpen? Of wellicht altijd al helpen?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 12 Jan 2021 13:24

Re: Verkiezingen - stembureau

Helpen niet. Dacht dat je er 40 of 50 euro voor krijgt die je wel dient op te geven aan de inkomstenbelasting.

Stemmen ga ik wel. Ik hoop dat corona niet als verkiezingsprogramma wordt gebruikt. De partijen die zich daar met name op richten en verder nauwelijks beleid op lange termijn hebben hoeven niet op mijn stem te rekenen.

Daarnaast hoop ik dat er niet of nauwelijks meer partijen op stemlijst bij gaan komen. Ik vind de versplintering die nu aan de gang is in de politiek namelijk geen goede zaak. Straks moeten er wellicht minstens 5 tot 6 partijen met elkaar samenwerken om tot een meerderheid te komen en dat lijkt mij geen goede basis voor een kabinet van 4 jaar.
<<

Anoniem308

Bericht 12 Jan 2021 13:58

Re: Verkiezingen - stembureau

Hé dat is een goed idee. Ik zie dat ik les moet geven die dag tot 12.30 dus ik zou in de middag en avond kunnen ondersteunen op het stembureau. Leuk
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 12 Jan 2021 14:02

Re: Verkiezingen - stembureau

Ik zag dit gister op tv voorbij komen. Ik zou me wel willen aanmelden maar twijfel nog wel of ik het risico aan wil gaan.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 12 Jan 2021 14:06

Re: Verkiezingen - stembureau

@Fred, alleen als teller is de vergoeding rond de 40, maar het kan tussen de 100 en 150 liggen als stembureaulid. Vergoeding hangt wel af van de gemeente, bij de 1 is het meer als bij de ander. Het maakt mij niet zoveel uit, ik doe het uiteindelijk niet voor het geld, maar om een bijdrage te leveren.

Wat goed AMM, ik heb mijn informatie hier vandaan gehaald: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... stembureau
Ja kan daar ook zien of jouw gemeente nog mensen nodig heeft.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 12 Jan 2021 14:08

Re: Verkiezingen - stembureau

Carra schreef:Ik zag dit gister op tv voorbij komen. Ik zou me wel willen aanmelden maar twijfel nog wel of ik het risico aan wil gaan.


Welk risico bedoel je precies? Dat er veel mensen langskomen? Voor zover ik lees is er al goed nagedacht over coronamaatregelen. Ik denk zelf dat als je je aan de voorzorgsmaatregelen houd en goed denkt aan afstand en ontsmetting er niet meer gevaar is dan in de supermarkt. Maar het is voor iedereen anders natuurlijk en ik heb met mijn werk altijd met mogelijke besmetting te maken, dus een dag op een stembureau is voor mij niet anders.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 12 Jan 2021 14:27

Re: Verkiezingen - stembureau

Ja besmettingsrisico inderdaad. En dan vooral met de oprukkende Britse variant. Maar mijn gemeente zoekt nog wel mensen. Dus ik ga er serieus over nadenken. Ik moet er wel vrij voor nemen maar dat vind ik niet erg. Voor de vergoeding zou ik het ook zeker niet doen. Het is belangrijk dat de verkiezingen veilig kunnen doorgaan.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Jan 2021 14:34

Re: Verkiezingen - stembureau

Het lijkt mij serieus leuk en interessant, zou er ook wel vrij voor willen nemen. Helaas valt het net in een week met een enorme piek qua werkdruk voor mij, en mijn zoon is jarig dus ik zal er ws ook al een kinderfeestje in moeten fietsen - mag blij zijn als ik uberhaupt kan stemmen :smile:
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 12 Jan 2021 14:42

Re: Verkiezingen - stembureau

Ik zag dat mijn gemeente nog niet vol is en aangezien ik woensdag toch altijd vrij ben heb ik mij maar aangemeld.
Mijn ex heeft het vorige keer bij de gemeenteraadverkiezingen meegeholpen met tellen en dat was best leuk vond ze.

Voor het geld doe ik het niet, maar ik vind het wel interessant hoe het in zijn werk gaat.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Jan 2021 14:52

Re: Verkiezingen - stembureau

Wat leuk Fred!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Jan 2021 14:54

Re: Verkiezingen - stembureau

Ik heb vanuit mijn werk een oproep ontvangen. Ik werk bij een gemeente en krijg hier, naast de vergoeding, vrije uren voor als ik een stembureau binnen de gemeente waar ik voor werk ga bemannen. Voor mij is de 17e echter onwijs onhandig omdat mijn man dan moet werken. Ik kan kiezen voor een hele dag (gaat niet, want geen opvang in de vroege ochtend en avond) of een halve dag (maar dat is ook opvangtechnisch onhaalbaar omdat mijn man 16-uursdiensten draait).

Ik zag dat ze ook de maandag en dinsdag stembureaus open willen gooien, daar kan ik nog eens naar kijken. Het lijkt me wel heel leuk en ik kan me dan ook aanmelden samen met collega's, dus nog gezellig ook!

♥♥
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 12 Jan 2021 15:30

Re: Verkiezingen - stembureau

Wat goed Fred!

Ja het is nog even afwachten of het ook om de 15e en 16e gaat. Goed dat de gemeente ook de medewerkers stimuleert te helpen, gezellig als je het met collega's kan doen!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 12 Jan 2021 15:58

Re: Verkiezingen - stembureau

Ik help mee uit naam van de carnavalsvereniging, de inkomsten gaan dus naar de club.
30-04-2017
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Jan 2021 16:35

Re: Verkiezingen - stembureau

Ik ben als student wel eens teller (avond) geweest, maar ook stembureaulid (hele dag). Lucratieve bijverdienste inderdaad voor de uren dat je iets doet. Als lid kregen we zelfs ook nog een lunch en moesten we verplicht tussendoor pauze houden. Oftewel ik heb na aankomst direct mijn pauze gepakt en kon daarmee tussendoor nog naar mijn college.

Overigens zou ik het best weer willen doen, maar gezien mijn zwangerschap dit jaar maar even niet :)
Volgens mij krijg ik vanuit mijn huidige werk (onderwijs) ook nog een dag verlof als ik zoiets doe.
08/2018
05/2021
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 12 Jan 2021 17:54

Re: Verkiezingen - stembureau

Wij wilden ook helpen bij ons stembureau maar alle plekken zijn al vol haha!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 12 Jan 2021 22:14

Re: Verkiezingen - stembureau

Wat goed dat jullie willen helpen! Mijn gemeente heeft al genoeg mensen zie ik, weet ook niet of ik het anders zou zien zitten, zoveel oppasmogelijkheden hebben we momenteel helaas niet.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Jan 2021 23:47

Re: Verkiezingen - stembureau

Oh hier zou ik me dus echt graag voor op willen geven. Maar dat gaat helaas niet ivm werk&studie :(
#teammaple🍁
<<

Geel

Bericht 13 Jan 2021 00:10

Re: Verkiezingen - stembureau

Same here. Balen man.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2523

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 13 Jan 2021 00:34

Re: Verkiezingen - stembureau

Urban Naked schreef:Oh hier zou ik me dus echt graag voor op willen geven. Maar dat gaat helaas niet ivm werk&studie :(

Jouw gemeente zit al vol zie ik, dus misschien verzacht dat iets.

Het lijkt mij ook leuk en nuttig, maar mijn gemeente zit al vol. Als er nog meer dagen bij gaan komen, check ik nog een keer. Ik wil er ook best vrij voor nemen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 13 Jan 2021 08:44

Re: Verkiezingen - stembureau

Ja dat verzacht wel idd.
#teammaple🍁

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers