Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

<<

Twijfelaar

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 11 Jan 2021 10:48

Bericht 11 Jan 2021 18:19

Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

Ik ben eens benieuwd hoe anderen hun geregistreerd partnerschap (financieel)praktisch invullen.
Sinds 2018 is GP in beperkte gemeenschap van goederen.
Hoe gaan jullie hiermee om?
Doen jullie ook de boodschappen/vakanties 50/50 ? Mijn man houd het allemaal bij in een boekhouding en wordt eens per drie maanden verrekend.
In mijn situatie gebeurt het dus 50/50, en ieder voor zich zijn eigen lasten.
nu ik in een lockdown zit kan ik met mijn praktijk aan huis geen ondersteuning aanvragen omdat mijn partner een inkomen heeft. Ik gebruik nu dus mijn spaargeld (pensioengeld) om deze periode te kunnen overbruggen.
Mijn partner kreeg pas een flink bedrag uitgekeerd en ik had wel verwacht dat hij zou zeggen hier heb je ook 1500 euro dan kan je je vaste lasten betalen.
Voel me eigenlijk teleurgesteld door deze situatie en ik ben kwaad op mezelf omdat ik een geregistreerd partnerschap aangegaan ben, ik had net zo goed gewoon alleen kunnen blijven. Ik voel me niet gesteund en krijg ook geen saamhorigheidsgevoel. Dit is zowiezo al moeilijk omdat we een samengesteld gezin zijn. Gelukkig wonen alle kinderen op zichzelf.
Ik vraag ook niet om geld daar ben ik te trots voor. Ik vind dat hij dat zelf moet aanbieden....
graag zou ik wat willen sparren met anderen die ook een geregistreerd partnerschap hebben hierover.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 11 Jan 2021 18:33

Re: Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

Maar praat je dan niet met je partner over zaken als de vaste lasten en de verdeling etc?
#teammaple🍁
<<

Anoniem331

Bericht 11 Jan 2021 18:36

Re: Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

Wij hebben alles naar rato verdeeld. Maar dat heeft niks met ons partnerschap te maken. Meer met de hoeveelheid werken en het daarbijbehorende loon.
Ik werk parttime en draag naar rato bij. Hou dus minder over dan mn man. Maar die werkt meer dan fulltime, dus logisch dat hij meer te makken heeft.
Ik heb dat nooit gek gevonden, en met mijn ex ook alles zo gedaan.
Overigens hier ook samengesteld. Alles wat ik aan mijn kinderen uitgeef is van mijn loon. Wat hij aan zijn kind uit geeft bekostig hij dan ook zelf. Prima toch?
<<

Anoniem296

Bericht 11 Jan 2021 18:41

Re: Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

Ik zou dit dus gewoon bespreekbaar maken met je partner. In principe wordt jij gekort "door hem", dan is het ook de bedoeling dat hij dit voor je opvangt.
Laatst gewijzigd door Anoniem296 op 11 Jan 2021 22:14, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Twijfelaar

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 11 Jan 2021 10:48

Bericht 11 Jan 2021 18:42

Re: Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

Jawel. We hebben hier over gepraat en de kosten zijn ook met ieders toestemming zo ingedeeld.
Maar het valt me nu gewoon tegen dat het zo berekenend is allemaal.....
Ik ben een gevoelsmens en niet zo zakelijk ingesteld.....
dus vandaar mijn teleurstelling in hem.
<<

Anoniem296

Bericht 11 Jan 2021 18:43

Re: Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

Ik zou daar ook erg in teleurgesteld zijn. Het getuigt niet echt van medeleven van zijn kant dat hij dit niet uit zichzelf voorstelt.
<<

Anoniem296

Bericht 11 Jan 2021 18:46

Re: Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

De overheid gaat er dus ook vanuit dat je partner je financieel ondersteunt. Ik zou dit daarom bespreekbaar maken. Wellicht heeft je partner dit niet helder op z'n netvlies en vul je dit nu teveel voor hem in? Zo niet, dan zou ik ook twijfel krijgen.
<<

Twijfelaar

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 11 Jan 2021 10:48

Bericht 11 Jan 2021 18:55

Re: Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

Max schreef:De overheid gaat er dus ook vanuit dat je partner je financieel ondersteunt. Ik zou dit daarom bespreekbaar maken. Wellicht heeft je partner dit niet helder op z'n netvlies en vul je dit nu teveel voor hem in? Zo niet, dan zou ik ook twijfel krijgen.


Heb dit ook met hem besproken.
Hij weet omdat wij een geregistreerd partnerschap hebben ik geen ondersteuning van de gemeente krijg.
en doet daar niks mee....
daarom valt me zijn reactie ook tegen en weet ik niet wat ik ervan moet denken.
Misschien zit ik wel fout en is het normaal dat dit bij een geregistreerd partnerschap hoort.
<<

Twijfelaar

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 11 Jan 2021 10:48

Bericht 11 Jan 2021 18:59

Re: Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

Max schreef:Ik zou daar ook erg in teleurgesteld zijn. Het getuigt niet echt van medeleven van zijn kant dat hij dit niet uit zichzelf voorstelt.



Zo voelt het voor mij ook ja....
Vandaar dat ik nu zo twijfel aan deze hele relatie....
Er zijn meerdere gebeurtenissen geweest....dit is niet het eerste...
<<

Anoniem331

Bericht 11 Jan 2021 19:04

Re: Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

Nou nee denk niet dat het normaal is en er bij hoort. Want dat is wat je er zelf mee doet.
Als je aangeeft dat er al veel dingen niet kloppen dan moet je daar wellicht wat mee?
Soms heb je het alleen financieel inderdaad beter dan samen. Dan kan heel goed hier in Nederland. Heb ik ook jaren ervaren.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 11 Jan 2021 19:06

Re: Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

Wat was dan voor jou de toegevoegde waarde van een geregistreerd partnerschap tov een samenlevingscontract?
Die zie ik namelijk ik in je verhaal niet terug komen.
<<

Anoniem331

Bericht 11 Jan 2021 19:09

Re: Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

Een samenlevingscontract zegt toch ook niks over je financiële samenleving.
Trouwens trouwens ook niet. Dat mag je invullen zoals je wilt.

Het zou hier 1 grote bende worden als we alles samen zouden hebben. Mijn vriend geeft veel meer uit dan ik, koopt alles groter en duurder en ik zou echt not amused zijn als dat van mijn of ons geld gebeurde.
Ik ben altijd blij met mijn eigen geld.
<<

Anoniem303

Bericht 11 Jan 2021 19:11

Re: Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

Fred: ik kan niet voor Twijfelaar spreken maar in ons geval is dat omdat een geregistreerd partnerschap goedkoper is dan een samenlevingscontract. Dat kan voor meer mensen zo gelden, natuurlijk. Voor een goed samenlevingscontract ben je al snel meer kwijt bij de notaris. En wij vinden de voorwaarden die bij een geregistreerd partnerschap horen, voor onze relatie en situatie prima.

Twijfelaar, wat ik me afvroeg: hoe hadden jullie de financiën samen geregeld vóórdat jullie het geregistreerd partnerschap aan gingen?
<<

Anoniem296

Bericht 11 Jan 2021 19:51

Re: Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

Maar t gaat er toch niet om hoe ze t eerder geregeld hadden? Het gaat erom dat er een pandemie is en zij nu haar overheid steun niet krijgt vanwege haar partnerschap en dat haar partner haar niet tegemoet wilt komen. Dit kan wellicht haar praktijk om zeep helpen.
<<

Anoniem303

Bericht 11 Jan 2021 19:55

Re: Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

Ja ik zat de openingspost nog even beter door te lezen en ik zie dat nu staan. Had het wel gelezen maar niet meegenomen bij het plaatsen van m’n reactie. Met een eigen bedrijf vraag ik me toch hetzelfde af als Fred, of een samenlevingscontract wellicht geen betere keuze had geweest waarin je alles, voor mbt je eigen praktijk, vast had kunnen leggen. Maargoed, dat is achteraf praten. Voor nu zou ik je trots opzij zetten en aankloppen bij je man. Dat zou toch gewoon bespreekbaar moeten zijn, lijkt me.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 11 Jan 2021 19:57

Re: Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

Hmm lastig. Ik zou er wel een goed gesprek over voeren. Hoe hij het voor zich ziet, dat jij bijna niet rond kan komen nu. Je wilt er niet om bedelen maar hebt kunt het er toch gewoon als twee volwassene over hebben. Ik vind het raar dat hij het niet aanbied maar als jij het nooit bespreekbaar maakt heeft hij ook niet de kans dit te veranderen (mocht hij het niet inzien). Jullie wonen niet samen of wel? Wij hebben de vaste lasten naar rato verdeeld.
<<

Twijfelaar

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 11 Jan 2021 10:48

Bericht 11 Jan 2021 21:19

Re: Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

Fred schreef:Wat was dan voor jou de toegevoegde waarde van een geregistreerd partnerschap tov een samenlevingscontract?
Die zie ik namelijk ik in je verhaal niet terug komen.


Toegevoegde waarde zou zgevoelsmatig voor mij zijn geweest..
Samen los je alles op !
Maar dat kan uiteraard ook zonder trouwen of samenlevingscontract want als je eenmaal samen woont
heb je nergens meer recht op, op financieel gebied....ik had gewoon andere verwachtingen!
<<

Twijfelaar

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 11 Jan 2021 10:48

Bericht 11 Jan 2021 21:24

Re: Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

Lot schreef:Hmm lastig. Ik zou er wel een goed gesprek over voeren. Hoe hij het voor zich ziet, dat jij bijna niet rond kan komen nu. Je wilt er niet om bedelen maar hebt kunt het er toch gewoon als twee volwassene over hebben. Ik vind het raar dat hij het niet aanbied maar als jij het nooit bespreekbaar maakt heeft hij ook niet de kans dit te veranderen (mocht hij het niet inzien). Jullie wonen niet samen of wel? Wij hebben de vaste lasten naar rato verdeeld.



Wij wonen samen...en ik ga het er ook wel met hem over hebben, maar ik wilde graag wat meer meningen hebben over deze situatie. Misschien zie ik wat over het hoofd...
<<

Anoniem331

Bericht 11 Jan 2021 21:25

Re: Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

Ik denk dat je het niet zo moet hangen aan hoe je het samen op papier hebt.
Jij had gewoon verwacht in deze rare tijd dat jullie samen er uit gaan komen, en daar lijkt het niet op. Dus je gevoel lijkt me heel terecht. Want dit is niet waar het om zou moeten draaien in je relatie.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 11 Jan 2021 21:28

Re: Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

Volgens mij gaat je vraag niet zo zeer over de rechtsvorm van het geregistreerd partnerschap, maar over jullie relatie. Het lijkt me goed dit met hem te bespreken en te benoemen waarom het je raakt, zowel praktisch qua financiën als emotioneel in de relatie.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jan 2021 21:35

Re: Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

Taeda schreef:Volgens mij gaat je vraag niet zo zeer over de rechtsvorm van het geregistreerd partnerschap, maar over jullie relatie. Het lijkt me goed dit met hem te bespreken en te benoemen waarom het je raakt, zowel praktisch qua financiën als emotioneel in de relatie.

Precies, wij zijn niet getrouwd of geregistreerd partners, maar ondanks dat hebben we wel serieus dit soort dingen besproken en zijn wij ook 'in voor en tegenspoed' samen. Daar is geen papiertje voor nodig.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 11 Jan 2021 21:41

Re: Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

Max schreef:Maar t gaat er toch niet om hoe ze t eerder geregeld hadden? Het gaat erom dat er een pandemie is en zij nu haar overheid steun niet krijgt vanwege haar partnerschap en dat haar partner haar niet tegemoet wilt komen. Dit kan wellicht haar praktijk om zeep helpen.



Ja exact. Voor de pandemie was het geen probleem lijkt mij, anders waren jullie dit niet zo overeengekomen. Maar nu is de wereld veranderd, iets wat niemand kon voorspellen en jullie logischerwijs ook geen rekening mee gehouden hebben bij afsluiten gp. Lijkt mij volkomen normaal de situatie voor nu te herzien, temeer twijfelaar financieel geraakt wordt door het gp.

Ik zou het gesprek nogmaals aangaan en heel duidelijk zijn ook in wat je verwacht twijfelaar.
<<

Twijfelaar

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 11 Jan 2021 10:48

Bericht 11 Jan 2021 21:43

Re: Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

Popcorn schreef:Ik denk dat je het niet zo moet hangen aan hoe je het samen op papier hebt.
Jij had gewoon verwacht in deze rare tijd dat jullie samen er uit gaan komen, en daar lijkt het niet op. Dus je gevoel lijkt me heel terecht. Want dit is niet waar het om zou moeten draaien in je relatie.




.thnx...
<<

Anoniem331

Bericht 11 Jan 2021 21:48

Re: Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

Lastige situatie 😕
<<

Twijfelaar

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 11 Jan 2021 10:48

Bericht 11 Jan 2021 22:10

Re: Geregistreerd partnerschap aangegaan..foutje?...

Popcorn schreef:Lastige situatie 😕



Ik had wat berichten terug gepost maar ik zie ze niet terug,
Ik denk dat ik wat fout doe...
Maar hartelijk dank voor jullie reacties...ik ga er mee aan de slag...

Thnx.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers