Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cosmetische ingrepen

<<

Anoniem301

Bericht 11 Jan 2021 22:15

Re: Cosmetische ingrepen

Luisa schreef:Maar dat was Bliss zegt is mi wel hetgeen je veel bij vrouwen op tv en social media ziet. Neem ern Rosanna uit Temptation Island of een Jamie Vaes. Wat mij betreft niks mis met een botoxje of correctie her en der, maar dit vind ik wel een zorgelijke ontwikkeling. Vooral omdat deze vrouwen door jonge meiden als voorbeeld worden gezien.

Mijn dochter is nog te jong om het te begrijpen, maar ik denk wel dat als ik iets laat doen ik wel meegeef dat het normaal is en de stap naar zo’n uiterlijk als van een influencer daarmee kleiner wordt.

Ja maar nu noem je ook voorbeelden op waarbij men inderdaad echt veel ingrepen heeft laten doen. Maar dat geldt natuurlijk lang niet voor elke vrouw (of man) die een cosmetische ingreep laat doen. En daar heb ik het over als steeds wordt gezegd ‘dan weer dit en dan weer dat en het moet steeds meer’. Nee dat is dus niet zo, ik ben geen Rosanna of Jaimy Vaes.
<<

ChiQ

Bericht 11 Jan 2021 22:35

Re: Cosmetische ingrepen

Carrie schreef:
Luisa schreef:Maar dat was Bliss zegt is mi wel hetgeen je veel bij vrouwen op tv en social media ziet. Neem ern Rosanna uit Temptation Island of een Jamie Vaes. Wat mij betreft niks mis met een botoxje of correctie her en der, maar dit vind ik wel een zorgelijke ontwikkeling. Vooral omdat deze vrouwen door jonge meiden als voorbeeld worden gezien.

Mijn dochter is nog te jong om het te begrijpen, maar ik denk wel dat als ik iets laat doen ik wel meegeef dat het normaal is en de stap naar zo’n uiterlijk als van een influencer daarmee kleiner wordt.

Ja maar nu noem je ook voorbeelden op waarbij men inderdaad echt veel ingrepen heeft laten doen. Maar dat geldt natuurlijk lang niet voor elke vrouw (of man) die een cosmetische ingreep laat doen. En daar heb ik het over als steeds wordt gezegd ‘dan weer dit en dan weer dat en het moet steeds meer’. Nee dat is dus niet zo, ik ben geen Rosanna of Jaimy Vaes.


Same. Maar dan nog vind ik eigenlijk dat het op beeld allemaal echt heeel overdreven is. Ik kom Jaimy wel eens tegen in Amsterdam. Het is in het echt allemaal veel mooier!
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jan 2021 22:49

Re: Cosmetische ingrepen

Harrison schreef:Nouja die wil je terug omdat dat het ideaalbeeld is denk ik. Als het ideaalbeeld zou zijn dat alle vrouwen borsten tot hun navel (bij wijze van) zouden hebben zou dat je waarschijnlijk niet dwars zitten. Dus je doet het dan wel voor jezelf maar je wens wordt beinvloed door het ideaal.


Ik denk wel dat daar een groot verschil zit. Een ingreep omdat je er onzeker door bent of je er rot door voelt of omdat je het 'gewoon' mooier vindt.
Mijn lichaam (of borsten) voldoen al niet aan een ideaalbeeld, maar zou ik na mijn zwangerschappen (of bijv. door veel afvallen) echt theezakjes hebben dan kan ik me voorstellen dat ik m'n gewone saaie normale 'oude' borsten terug wil, voor mezelf. Dat is geen ideaalbeeld ding.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 11 Jan 2021 22:54

Re: Cosmetische ingrepen

Geen idee hoe Jamie er in het echt uit ziet. Ik hoop voor haar dat je gelijk hebt Chiq en dat het beter is dan op foto’s.

En natuurlijk zijn er genoeg mensen die het beperkt houden en natuurlijk houden. De meerderheid ga ik vanuit. Ik zeg ook dat ik er niets tegen heb. Wil zelf ook botox, maar dat kan nu niet vanwege zwangerschap .
Wat ik meer bedoel is dat je je 14 jarige dochter toch meegeeft dat het normaal is. Ik ben dan bang dat dat voor zo’n meisje die dus wel op sm en tv veel van die Jamie Vaessen ziet, succesvolle vrouwen met veel volgers maar ook veel ingrepen, die stap naar ook zo’n uiterlijk kleiner wordt. Dus niet alleen die ene frons rimpels, maar ook dat meer en meer. De eerste stap is toch de lastigste. En als zelfs moeder het al doet, waarom dan niet jij als 14 jarige ook niet. En waarom dan ook maar niet gelijk verder?
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jan 2021 22:58

Re: Cosmetische ingrepen

Luisa schreef:Geen idee hoe Jamie er in het echt uit ziet. Ik hoop voor haar dat je gelijk hebt Chiq en dat het beter is dan op foto’s.

En natuurlijk zijn er genoeg mensen die het beperkt houden en natuurlijk houden. De meerderheid ga ik vanuit. Ik zeg ook dat ik er niets tegen heb. Wil zelf ook botox, maar dat kan nu niet vanwege zwangerschap .
Wat ik meer bedoel is dat je je 14 jarige dochter toch meegeeft dat het normaal is. Ik ben dan bang dat dat voor zo’n meisje die dus wel op sm en tv veel van die Jamie Vaessen ziet, succesvolle vrouwen met veel volgers maar ook veel ingrepen, die stap naar ook zo’n uiterlijk kleiner wordt. Dus niet alleen die ene frons rimpels, maar ook dat meer en meer. De eerste stap is toch de lastigste. En als zelfs moeder het al doet, waarom dan niet jij als 14 jarige ook niet. En waarom dan ook maar niet gelijk verder?

Hebben jullie op Videoland die docu gezien van Miljuschka? Ik weet de titel even niet, maar in een bepaalde aflevering is er ook een meisje die eerlijk vertelt wat het gedrag (lijk ik dik in deze broek??) van haar moeder met haar doet. Haar moeder had echt niet door dat ze het zo vaak over haar eigen uiterlijk en imperfecties had. Vond dat wel goed om te zien.
<<

Anoniem326

Bericht 11 Jan 2021 23:42

Re: Cosmetische ingrepen

En uiteindelijk weegt wat je doet veel zwaarder dan wat je zegt. Je kan elke dag zeggen dat lezen belangrijk is, maar als je kind elke dag ziet dat jij op je telefoon zit in plaats van met een boek dan is dat het voorbeeld dat je geeft.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 12 Jan 2021 02:02

Re: Cosmetische ingrepen

HollyGolightly schreef:
Marsy31 schreef:Je haar verven en knippen, je scheren, make up, tanden recht door beugel.. Allemaal dingen waarmee je hetzelfde tegen je dochter zegt, maar sociaal geaccepteerd. Een prikje in je voorhoofd en wat dikkere lippen is daar echt niet anders naar mijn mening. Als je je hele lijf laat verbouwen wel, maar wat oneffenheden aanpakken vind ik zeker niet.



Blond willen zijn terwijl je donker bent, glad en steil haar willen hebben, terwijl je kroeshaar hebt, slank willen zijn terwijl je breder bent gebouwd, meisjes van 13 die met scheermes armen scheren omdat haar op armen niet vrouwelijk is. Willen voldoen aan een onhaalbaar schoonheidsideaal, is dat wat we mee willen geven aan onze dochters? En ja ik scheer mijn benen, ik ga niet grijs worden voor mijn pak hem beet vijftigste en ik draag (minimaal) make-up. Dat doe ik vanuit maatschappelijke druk. Omdat ik me anders niet mooi voel. Maar mannen hebben dit niet nodig.

Nou, hier ben ik het niet mee eens. Cleopatra nam al geitenmelk baden om jonger te lijken en dieren versieren elkaar ook door zich mooi te maken (lees pauw die zijn veren omhoog steekt). Mooi zijn is natuurlijk wat van binnenuit komt maar ik voel me maatschappelijk druk helemaal niet. Dus misschien is dat een onzekerheid?
En wat betreft de mannen ben ik ook niet met je eens, anders zou elke man wel met een onverzorgde baard rondlopen.
Ik vind dit pas écht opgaan, wat betreft doorgeven aan kinderen, als je dan ook stopt met je haard verven (grijs is immers ook goed) of ze een beugel geven want scheve tanden is niet de norm.

Als ik nu naast de dingen die jij noemt ook nog alle andere tekenen van ouderdom wegvaag en dan ook nog dingen verander. Lippen creëren die ik niet heb, borsten laten maken die ik niet (meer) heb dan is het toch een glijdende schaal? In plaats van stappen zetten om te laten zien dat schoonheidsideaal niet haalbaar is en eigenlijk ook volstrekt onbelangrijk en vergankelijk ga ik er nog verder in mee. Ik vind dat ik met mijn 37 jaar beter moet weten.

Dat komt omdat dit nieuw is denk ik? Wanneer was het hebben van rechte en witte tanden belangrijk? Wanneer is het scheren begonnen?

En betreft verven. Hoe vermoeiend eigenlijk om van je 45 tot 70 of misschien wel ouder elke vier weken chemische troep in je haar te smeren om maar niet grijs te zijn. Wie houden we dan eigenlijk voor de gek?


Ja, dat is dus wat ik bedoel. Als dat doorgeven echt zo belangrijk is, dan is bovenstaand dus ook niet ok. Blij zijn met jezelf.

Overigens ga ik mijn zoon echt niet vertellen dat ik Botox laat zetten. Net zoals ik mijn vagina waxen ook niet echt iets vind om te delen.

Ik vind heel groot verschil zitten, zoals al eerder vermeld, tussen wat dingen verfraaien (haarkleur, nagels, scheren, tanden, een rimpel weg, make up) of compleet je uiterlijk veranderen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem326

Bericht 12 Jan 2021 08:58

Re: Cosmetische ingrepen

Ik heb het idee dat je ontkent dat jouw idee van wat schoonheid is cultureel bepaald is en vanuit de beelden vanuit de samenleving komt. Je zegt nu dat je dingen doet omdat dat jij dat mooi vindt. Maar waarom vind je dat?

Tel maar uit. In (bijna) elke film, ook kinderfilm is de hoofdpersoon slank. En de pestkop vaak een beetje chubby. De Disney prinsesessen hebben land glad golvend haar. Lange benen en volle lippen. Alle beelden die je in de media zijn bewerkt. We krijgen van jongs af aan die beelden binnen. Onbewust maakt dat ook voor jou een schoonheidsideaal. Als je daar niet aan voldoet levert dat frustratie op en onzekerheid of een ontevreden gevoel. Of het willen veranderen van dingen.

Ik ben me er van me bewust dat mijn schoonheidsideaal extern ingegeven is. Van 30 minuten instagram van ‘mooie’ mensen krijg ik geen energie. Sterker nog dan voel ik iets van ik zou ook meer dit of dat moeten.

Jij geeft aan niet onzeker te zijn. Ik ben dat soms wel. Niet erg. Dat is ook maar een gevoel en de meeste mensen zijn weleens onzeker. Pubers daarentegen zijn erg vaak onzeker. En dan lijkt het me goed om een voorbeeld te hebben van een ouder die niet per se wil voldoen aan het heersende schoonheidsideaal. Ik zou overigens wel eerlijk zijn tegen mijn kind over botox en niet doen of ik 50 word zonder frons.

En tanden rechtzetten. Ik weet niet wat ik daarvan vind. Iedereen van mijn generatie heeft hetzelfde gebit. Want dat is mooi. Maar een scheve tand of een spleetje tussen je tanden, wat is er eigenlijk mis mee?

Ik denk dat het mogelijk zou moeten zijn om een diverser en reëeler beeld van schoonheid te hebben. En zoals bij heel veel dingen begint dat bij je zelf. En dan hoef je niet rigoureus te stoppen met scheren van je benen, knippen van je nagels en dragen van mascara dan kan je ook een grens trekken. Hier stopt het. Ik word ouder en accepteer rimpels.
<<

Anoniem326

Bericht 12 Jan 2021 09:37

Re: Cosmetische ingrepen

En als ik Floortje naar het einde van de wereld kijk, dan zie ik hoe het ook kan. Dan onttrek je je aan de druk en opgelegde idealen van de maatschappij. Die vrouwen krijgen grijs haar als ze 40 zijn, rimpels en dragen geen make-up. Maar zijn wel mooi. Dan leef je met de natuur en houd je je veel minder bezig met mooi zijn. En dat maakt mooi vind ik. Nou ga ik niet leven in een hutje op de hei dus het is een complete utopie. Maar als ik dat wel zou doen zou ik stoppen met make-up en het verven van mijn haren.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 12 Jan 2021 09:57

Re: Cosmetische ingrepen

Ik wil later nog wat meer reageren want ik vind je beredenering erg goed, al ben ik het er niet mee eens.

Alleen dat van Floortje ben ik niet mee eens. Ik heb anderhalf jaar gewoond in zo’n omgeving en ook daar scheerde ik gewoon mijn benen en oksels en deed beetje mascara op. Nu is je tegenargument vast dat ik mijn hele leven zo geïndoctrineerd ben. Ongetwijfeld was ik niet zo als ik daar was opgegroeid, want: ik zou niet beter weten. Alhoewel ze daar ook met soort zelfgemaakte Henna versieringen deden, dus wellicht toch wel. Het zit in de mens om je mooi te willen maken, het zit zelfs in ieder dier. En daar is niks mis mee. Overigens was ik op dezelfde plek zeker niet aantrekkelijk voor de man want daar was hoe dikker hoe beter en ik ben nogal een graatje. Ben daar wel 12 kilo aangekomen haha. Waarom iets zo willen veranderen dat in ons DNA zit, ik kan alleen maar onzekerheid bedenken?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem326

Bericht 12 Jan 2021 10:06

Re: Cosmetische ingrepen

Ik zeg niet dat ik tegen enige opsmuk ben. Ik heb het over body positivity en acceptatie van ouder worden m. Je zelf een beetje opleuken vind ik iets anders. Nu gaan dingen door verkeerde voorbeelden (mede door mij) door elkaar lopen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 12 Jan 2021 10:30

Re: Cosmetische ingrepen

Ja, maar dat is het punt waar wij van mening verschillen, ik vind de dingen die ik aanpas passen onder opleuken. En met opleuken bedoel ik dingen a la 2021 zoals je tanden recht laten zetten, scheren en dus ook een booskijkende rimpel weg laten spuiten (ipv je hele gezicht rimpelvrij, die voorbeeld Barbies kennen we allemaal, die vallen niet meer onder opleuken).
Overigens heb ik tijdje in een stam gezeten waar vrouwen met zo’n nekverlengend ding omliepen, want lange nek = mooi. Nu heb ik toevallig een hele mooie lange nek van mezelf, dat vonden ze daar prachtig haha (was ik me overigens nooit van bewust ervoor). Andere culturen is grote borsten prachtig, daar kan ik het wel vergeten ;) Maar ik heb hele droge huid en ben heel erg wit, mijn moeder is zo gerimpeld als een olifantenhuid en ze ziet er echt 20 jaar ouder uit dan ze is (is 65, lijkt 85). Ik doe aan preventie, dan heb ik wel rimpels als ik 65 ben maar zijn ze niet zo diep als een rivier.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Jan 2021 10:33

Re: Cosmetische ingrepen

HollyGolightly schreef:En tanden rechtzetten. Ik weet niet wat ik daarvan vind. Iedereen van mijn generatie heeft hetzelfde gebit. Want dat is mooi. Maar een scheve tand of een spleetje tussen je tanden, wat is daar mis mee.


Even hier op in hakend, het is makkelijker om een gebit schoon te houden als de tanden recht staan. Ik heb tot mijn 22e niets aan mijn ondergebit gedaan en had 1 hoektand die half voor de snijtand stond. Ik heb toen aan de tandarts gevraagd wat de oplossing was want mijn tandvlees was continu ontstoken omdat ik er niet bij kon. Toen weer 2,5 jaar een beugel gehad en inmiddels kan ik het makkelijk schoon houden. Het is dus niet altijd puur cosmetisch.

Verder helemaal met je eens.
2015 💙
<<

Anoniem326

Bericht 12 Jan 2021 10:37

Re: Cosmetische ingrepen

Ik begrijp deze voorbeelden wel, maar dit zegt niet zoveel over het standpunt als ouder een positief zelfbeeld en acceptatie van wat niet voldoet aan het ideaal/ ouder worden/ verandering lichaam uit te dragen naar je kind, zodat nieuwe generatie meisjes/vrouwen een beter zelfbeeld heeft.

Als je tand rechtgezet moet worden om zo beter te poetsen heeft dat volgens mij weinig te maken met bovenstaand.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Jan 2021 10:44

Re: Cosmetische ingrepen

HollyGolightly schreef:Ik begrijp deze voorbeelden wel, maar dit zegt niet zoveel over het standpunt als ouder een positief zelfbeeld en acceptatie van wat niet voldoet aan het ideaal/ ouder worden/ verandering lichaam uit te dragen naar je kind, zodat nieuwe generatie meisjes/vrouwen een beter zelfbeeld heeft.

Als je tand rechtgezet moet worden om zo beter te poetsen heeft dat volgens mij weinig te maken met bovenstaand.


Ik denk dat die groep best groot is waarbij het dus niet puur cosmetisch is.
2015 💙
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 12 Jan 2021 10:52

Re: Cosmetische ingrepen

Dat snap ik HG, maar als dat het uitgangspunt is, dan vind ik dat met alles. Dan dus ook geen beugel, scheermessen en make up. Want: je bent goed genoeg zoals je bent (en dat is waar!). Het is niet zwart of wit. Body positiviteit is ongelooflijk belangrijk, ook ik ben het daar mee eens. En ook zie ik dat met toegang tot vanalles (internet, magazines, televisie), het wel heel erg ingeprent wordt. He-le-maal waar. Daar zitten we op 1 lijn. Echter vind ik dus een rimpel wegspuiten of je borsten reconstrueren absoluut niet gek en passen bij de kapper, orthodontist en make up. Het is nog steeds verfraaien. Zolang je dat gescheiden houdt en ook laat zien dat je mindere kanten er mogen zijn (en die heb ik ook hoor!), je je heel bewust bent van de tijd waarin we leven, dat je dan juist je kind goed voorbereid op de toekomst.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem326

Bericht 12 Jan 2021 11:53

Re: Cosmetische ingrepen

Dat kan en dat mag. Ik ben minder rigide in alles of niets. En het is niet zo dat ik je niet begrijp. In mijn eerste post geef ik aan dat ik er ook weleens over nadenk en ik sluit ook niet uit dat ik het niet doe. Mijn motieven zijn de jouwe ook niet. Als ik fillers ga gebruiken dan doe ik dat uit onzekerheid, omdat ik me niet mooi voel. Omdat ik denk dat ik er oud, afgeleefd en moe uitzie. Omdat ik fris en jeugdig wil overkomen. Ik kan dan beter op andere punten aan de slag gaan met mijn zelfbeeld. Zie ik er moe, oud en afgeleefd uit of voel ik me zo? Waarschijnlijk met name het laatste. Dan pak ik dat liever aan. Jij hebt vast andere drijfveren. Wat ik mijn dochters mee wil geven, hoeft ook niet hetzelfde te zijn als jij mee wil geven als ouder.

Mijn enige punt in deze discussie is dat ik het huidige schoonheidsideaal onhaalbaar en weinig divers vind. Ik zie het liever anders. Ik denk dat het voor jonge mensen kan leiden tot frustratie en een negatief zelfbeeld. Als ik er ook maar een heel klein beetje in mijn eigen omgeving/ eigen gezin aan kan bijdragen om dit te veranderen dan doe ik dit. Vandaar mijn keuze een grens te trekken. En misschien levert het niks op. Misschien heb ik het mis. En heeft het nul effect op het zelfbeeld van mijn kinderen. Het is mijn inschatting nu. Deels gebaseerd op onderzoeken over zelfbeeld kinderen en gedrag ouders, maar vooral op mijn eigen gevoel, beleving en ervaringen. En dat past niet bij jou en jouw instelling, dat is prima.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 12 Jan 2021 12:15

Re: Cosmetische ingrepen

Ik kan me helemaal vinden in jouw laatste post HG. Ik zie ook dingen aan mijn uiterlijk die ik aan zou kunnen pakken maar ik kies ervoor om me te focussen op waar ik wel tevreden over ben en op totale acceptatie van hoe ik ben. Van binnen en van buiten. En ik probeer te zorgen voor een hoge energie, wat niet altijd lukt. Maar lukt dat wel, dan zie ik er meteen een stuk stralender uit. Althans, ik voel me dan stralender :smile:. En mijn lachrimpels en neus met een bobbel erop geven me eigenheid. Ik vind dat bij andere mensen juist leuk, die eigenheid.

In het licht van deze discussie moest ik denken aan de roep om een disclaimer bij gefotoshopte foto's op sociale media en in magazines. Ik hoop ook dat dat er snel komt. Maar bij een gezicht of lichaam dat is verfraaid, verjongd, geëgaliseerd, wat i.m.o. niet héél veel verschilt van een gefotoshopte foto, komt er geen waarschuwing. We zitten op een geleidende schaal waarin het schoonheidsideaal opschuift naar iets wat voor veel mensen onbereikbaar is, onbetaalbaar is, en waardoor veel (jonge) mensen stik-onzeker worden over hun 'imperfecties'. Ik zou het heel mooi vinden als we dit voor de generaties na ons kunnen kantelen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 12 Jan 2021 12:22

Re: Cosmetische ingrepen

Ja, dat is dus heel mooi gezegd maar tegelijkertijd gaan jullie dus wél naar de kapper, doen jullie make up op en scheren jullie je. Het is zo tegenstrijden. Focus je dan daar óók op je positieve dingen. Dat is wat ik zeg. Iedereen verfraait zich. Dat je geen fillers doet, betekent niet dat je andere dingen niet ook doet. Alleen zijn die dingen gek genoeg geaccepteerd, maar zeker wel verfraaiing. En door niemand opgelegd, want ik kleur mijn haar niet en ga ook nooit naar de kapper (want dat interesseert me niet zo, ik denk dat ik eens per 2-3 jaar ga). Maar die fronsrimpel maakt me moe en ik zie er in rust chagie uit. Ik ben leerkracht, mijn non verbaal is net zo belangrijk als verbaal. Mijn groep 4 ging paar jaar geleden vragen of ik verdrietig was en dat was de druppel. En ik mis het nu echt want ik zie er nu echt weer moe uit. Maar ik kan prima paar jaar wachten er weer mee hoor. Maar ga zeker weer doen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 12 Jan 2021 12:29

Re: Cosmetische ingrepen

Ik zie het niet als tegenstrijdig, maar als een grens die ik zelf niet over wil gaan. En ik spreek de hoop uit dat meer mensen deze grens niet overgaan om zo de lat niet nog hoger te leggen. Zonder oordeel over mensen die het wel doen: ik snap dat heel goed.

Ik heb ook niet bedacht dat okselhaar bij vrouwen lelijk is en ik scheer mijn oksels wel. Ik geef toe: om te willen voldoen aan het ideaal en om niet door mezelf of door anderen als vies of onhygiënisch te worden gezien. Maar hoe relaxed zou het zijn als het ideaal anders was? Dat kunnen we ons nu niet meer voorstellen. Maar ik kan me een wereld zonder fillers, neuscorrecties, cosmetische botox nog wél heel goed voorstellen en daar draag ik graag mijn steentje aan bij.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem301

Bericht 12 Jan 2021 12:37

Re: Cosmetische ingrepen

Dit gaat helemaal niet om mijn persoonlijk en toch voel ik de behoefte om me te verdedigen en dat ga ik nu doen:
Ik denk helemaal dat ik er oud, afgeleefd en moe uitzie. Dat zijn nogal wat termen zo bij elkaar. Ik dacht eerder "he die frons daar had ik eerder niet en zo lijk ik een beetje boos, daar wil ik vanaf" Zo zwaar was het verder niet.
<<

Anoniem326

Bericht 12 Jan 2021 12:39

Re: Cosmetische ingrepen

Carrie schreef:Dit gaat helemaal niet om mijn persoonlijk en toch voel ik de behoefte om me te verdedigen en dat ga ik nu doen:
Ik denk helemaal dat ik er oud, afgeleefd en moe uitzie. Dat zijn nogal wat termen zo bij elkaar. Ik dacht eerder "he die frons daar had ik eerder niet en zo lijk ik een beetje boos, daar wil ik vanaf" Zo zwaar was het verder niet.


Ik had het enkel en alleen over mezelf. Volgens mij staat dat ook duidelijk in mijn post. Ik vind dat soms van mezelf. En daarom staat er ook, mijn motivatie is niet de motivatie van een ander.
<<

Anoniem301

Bericht 12 Jan 2021 12:40

Re: Cosmetische ingrepen

HollyGolightly schreef:
Carrie schreef:Dit gaat helemaal niet om mijn persoonlijk en toch voel ik de behoefte om me te verdedigen en dat ga ik nu doen:
Ik denk helemaal dat ik er oud, afgeleefd en moe uitzie. Dat zijn nogal wat termen zo bij elkaar. Ik dacht eerder "he die frons daar had ik eerder niet en zo lijk ik een beetje boos, daar wil ik vanaf" Zo zwaar was het verder niet.


Ik had het enkel en alleen over mezelf. Volgens mij staat dat ook duidelijk in mijn post. Ik vind dat soms van mezelf. En daarom staat er ook, mijn motivatie is niet de motivatie van een ander.

Ja, dat is waar.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 12 Jan 2021 12:45

Re: Cosmetische ingrepen

Ja dat snap ik Carrie, en zo makkelijk is het ook gewoon: je kunt daar op een betaalbare, laagdrempelige manier wat aan laten doen en het voelt vast voor jou helemaal niet zo anders als je laten waxen (willekeurig voorbeeld). Ik wil ook niet de mensen veroordelen die wel die keuze maken, maar toelichten waarom het voor mij niet goed voelt.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

ChiQ

Bericht 12 Jan 2021 12:49

Re: Cosmetische ingrepen

Conclusie: doe wat je wil.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers