Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cosmetische ingrepen

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 11 Jan 2021 12:11

Re: Cosmetische ingrepen

Leuk topic! Ik heb wel eens nagedacht om iets aan mijn onderkin of slappe huid daar te laten doen en aan mijn wallen. Zelfs als ik niet moe ben zie ik er heel moe uit.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 11 Jan 2021 14:09

Re: Cosmetische ingrepen

Ja heel mooi Boerenkool!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8485

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 11 Jan 2021 14:11

Re: Cosmetische ingrepen

Poeh ik verbaas me echt over hoeveel van jullie er over nadenken of al dingen hebben laten doen. Ik vind het zelf geen goede ontwikkeling dat de norm verschuift naar dat normale tekenen van ouderdom steeds minder (vroeg) zichtbaar ‘mogen’ zijn. Het past natuurlijk in een wereld waarin bijna alles maakbaar is maar ik vind het geen fijn voorbeeld en voorland voor mijn kinderen. Ik vind het belangrijker om jezelf te leren omarmen en trots te zijn op wie je bent en op je lichaam.

Anderzijds snap ik het op individueel niveau wel heel goed: als je je heel erg aan iets stoort en er is een (steeds laagdrempeligere) oplossing voor handen om daar wat aan te doen: waarom niet. En het is inderdaad maar één stap verder dan je haar verven en je beenhaar scheren. Maar voor mezelf is het een lijn die ik niet over wil gaan. Zeg ik nu ;-).
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 11 Jan 2021 14:14

Re: Cosmetische ingrepen

Ik overweeg om wat aan mijn borsten te doen. Ze zijn zo slap en hangerig.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

ChiQ

Bericht 11 Jan 2021 14:55

Re: Cosmetische ingrepen

Teun, als ik even mag inhaken op jou, ik ben helemaal happy met dat ik gewoon als ik dat zo mag zeggen gewoon echt een leuke vrouw ben om te zien. En er zijn een tal van dingen waarvan ik denk: mmm nee niet mooi, maar mijn drempel is ook weer niet zó laag. Ik erger me bijv al zolang ik me kan heugen aan de donkere kringen onder mijn ogen en toch laat ik ze niet behandelen. Het past ook wel weer bij me ofzo. Maar ik snap wel wat je bedoeld. Ik zie wel eens vrouwen met echt too much filler, ik vind dat toch wel een signaal want je geeft daarmee aan dat je toch wel onzeker over jezelf bent..
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 11 Jan 2021 15:00

Re: Cosmetische ingrepen

Teun schreef:Poeh ik verbaas me echt over hoeveel van jullie er over nadenken of al dingen hebben laten doen. Ik vind het zelf geen goede ontwikkeling dat de norm verschuift naar dat normale tekenen van ouderdom steeds minder (vroeg) zichtbaar ‘mogen’ zijn. Het past natuurlijk in een wereld waarin bijna alles maakbaar is maar ik vind het geen fijn voorbeeld en voorland voor mijn kinderen. Ik vind het belangrijker om jezelf te leren omarmen en trots te zijn op wie je bent en op je lichaam.

Anderzijds snap ik het op individueel niveau wel heel goed: als je je heel erg aan iets stoort en er is een (steeds laagdrempeligere) oplossing voor handen om daar wat aan te doen: waarom niet. En het is inderdaad maar één stap verder dan je haar verven en je beenhaar scheren. Maar voor mezelf is het een lijn die ik niet over wil gaan. Zeg ik nu ;-).

Ja dat vind ik zelf ook wel het dubbele er aan. Ik vind dat het schoonheidsideaal verschuift/verschoven is naar iets onrealistisch en motiveert jongeren al vroeg tot cosmetische ingrepen of zorgt voor onzekerheid omdat ze daar (logischerwijs) niet aan voldoen. Die ontwikkeling vind ik niet positief. Maar ik vind wel ook dat je inderdaad moet doen wat je wilt, alleen is het de vraag in hoeverre het dan echt is wat jij wilt ipv wat de samenleving voor ideaal oplegt. In mijn geval is het nu ook verbonden aan lichamelijk ongemak dus dat maakt de keuze iets anders maar toch zijn er ook dingen die ik zo zou laten doen als ze me storen. Niet uit onzekerheid, want ik vind mezelf heel leuk, maar omdat ik er zelf blijer van wordt, omdat het kan, geen onnatuurlijk resultaat geeft en het inderdaad een kleine ingreep is.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Jan 2021 15:02

Re: Cosmetische ingrepen

Herken me in jouw bericht Teun. ‘Schrik’ er ook wel van dat zoveel meiden iets overwegen. Al vind ik het ook belangrijk om blij met jezelf te zijn. Ik vind het een lastig iets.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 11 Jan 2021 17:03

Re: Cosmetische ingrepen

Ik doe het allesbehalve voor het ideaalbeeld. Als ik het doe.
Ik voel mezelf onzeker over mijn borsten. Ben best tevreden met mijn lichaam. Maar die borsten.. Dus puur voor mezelf als ik het doe.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem301

Bericht 11 Jan 2021 17:56

Re: Cosmetische ingrepen

Sam schreef:Ik doe het allesbehalve voor het ideaalbeeld. Als ik het doe.
Ik voel mezelf onzeker over mijn borsten. Ben best tevreden met mijn lichaam. Maar die borsten.. Dus puur voor mezelf als ik het doe.

Ja maar dat komt toch door het ideaalbeeld? Zonder het ideaalbeeld dat heerst zou jij je borsten niet willen doen.
We denken vaak dat we het voor onszelf doen, maar ik denk dat dat niet kán. Hetzelfde geldt voor mijn en mijn fillers hoor. Komt ook door de buitenwereld. Want alle borsten zijn borsten, en elke borst is normaal, of ze nou slap en hangerig zijn, niet even groot, heel groot, pront, harig, etc. Maar de maatschappij bepaalt dat het ene mooier is dan het andere maar borsten zijn borsten: hompen vet op een borstkas.

Lippen zijn lippen, je kunt ermee eten, drinken, kussen praten, of ze nou dik zijn of dun. Maar door het (nieuwe) ideaalbeeld (vroeger waren volle lippen niet zo enorm in als nu) wil ik nu ook vollere lippen dan ik van mezelf heb. Kan ik wel zeggen dat het ik het puur voor mezelf doe maar dat geloof ik niet.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jan 2021 18:03

Re: Cosmetische ingrepen

Maar als je borsten eerst vol en rond waren en nu in je navel hangen dan wil je dat toch weer terug? Dat is niet de buitenwereld, maar juist je eigen dan toch?
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 11 Jan 2021 18:16

Re: Cosmetische ingrepen

Nouja die wil je terug omdat dat het ideaalbeeld is denk ik. Als het ideaalbeeld zou zijn dat alle vrouwen borsten tot hun navel (bij wijze van) zouden hebben zou dat je waarschijnlijk niet dwars zitten. Dus je doet het dan wel voor jezelf maar je wens wordt beinvloed door het ideaal.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Jan 2021 18:26

Re: Cosmetische ingrepen

En je kan ze wel terug willen maar dat gaat alleen door een medische ingreep. Iedere vrouw wil misschien wel het lijf van toen ze 20 was maar accepteert ook dat dingen (je lijf) veranderd/veranderen
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 11 Jan 2021 18:27

Re: Cosmetische ingrepen

Tsja, dat mag ieder voor zich bepalen toch? Je hoéft het niet te accepteren.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Jan 2021 18:30

Re: Cosmetische ingrepen

Klopt, maar ik bedoel dat het dus niet vanzelf gaat.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 11 Jan 2021 18:45

Re: Cosmetische ingrepen

Ideaalbeeld is ook een jeugdig uiterlijk. Hoe frisser hoe beter, dat zie je overal om je heen in de media.
Aan het omarmen van je rimpels kan niet veel worden verdiend dus dat zie je niet in reclames :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem326

Bericht 11 Jan 2021 20:10

Re: Cosmetische ingrepen

Ik sluit me helemaal aan bij Teun. Volgens mij hebben we al eerder soortgelijk topic gehad. Hoewel iedereen vrij is met zijn/haar lichaam te doen wat hij/zij wil. Vind ik er toch wel wat van. De manier waarop een moeder omgaat met haar uiterlijk is zeer bepalend voor het zelfbeeld van hun dochter. Dezelfde dunne lippen als dochter genetisch gekregen heeft opspuiten zegt eigenlijk gewoon ik ben niet blij met de lippen die ik gekregen heb (en die jij gekregen hebt) ik vind het niet mooi genoeg dus ik verander het. Ik ben voor diversiteit. En niet een heersend schoonheidsideaal waar de meeste vrouwen niet aan kunnen voldoen. Ik zou willen dat vrouwen massaal zichzelf zouden accepteren voor wie ze zijn en schoonheid anders definiëren, zodat onze dochters opgroeien in een andere en mooiere wereld.
<<

Anoniem301

Bericht 11 Jan 2021 21:26

Re: Cosmetische ingrepen

HollyGolightly schreef:zegt eigenlijk gewoon ik ben niet blij met de lippen die ik gekregen heb (en die jij gekregen hebt) ik vind het niet mooi genoeg dus ik verander het.

Ik snap echt wat je zegt. Maar wat ik van mezelf
vind zegt niks over hoe mooi ik mijn dochter vind. Ik vind haar prachtig (ze heeft trouwens niet dezelfde lippen als ik) met of zonder volle lippen.
<<

Anoniem326

Bericht 11 Jan 2021 21:34

Re: Cosmetische ingrepen

Carrie schreef:
HollyGolightly schreef:zegt eigenlijk gewoon ik ben niet blij met de lippen die ik gekregen heb (en die jij gekregen hebt) ik vind het niet mooi genoeg dus ik verander het.

Ik snap echt wat je zegt. Maar wat ik van mezelf
vind zegt niks over hoe mooi ik mijn dochter vind. Ik vind haar prachtig (ze heeft trouwens niet dezelfde lippen als ik) met of zonder volle lippen.


Klopt maar uit onderzoek blijkt echt dat hoe moeder met haar eigen uiterlijk omgaat heel veel invloed heeft op zelfbeeld dochter. Dus onbewust geef je toch mee dat je delen van je uiterlijk niet accepteert
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 11 Jan 2021 21:54

Re: Cosmetische ingrepen

Tijdje geleden ging het hier inderdaad ook over in het topic over body positivity. Ik sluit me aan bij Teun, Lot en HG. Alles is maakbaar tegenwoordig, maar daardoor is het ook nooit genoeg. Nu wil je wat fillers, maar over een paar jaar weer wat anders en dan toch ook nog een borstlift omdat ze niet meer passen bij de rest van je strakgetrokken lichaam en voor je het weet is er niks natuurlijks meer aan. En ik denk inderdaad dat kinderen hier heel gevoelig voor zijn en dit meekrijgen van de ouders.

Persoonlijk zou ik alleen iets laten doen als ik er psychisch of fysiek last van heb of ergens in beperkt word.
❤ 7 juni 2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 11 Jan 2021 21:56

Re: Cosmetische ingrepen

Je haar verven en knippen, je scheren, make up, tanden recht door beugel.. Allemaal dingen waarmee je hetzelfde tegen je dochter zegt, maar sociaal geaccepteerd. Een prikje in je voorhoofd en wat dikkere lippen is daar echt niet anders naar mijn mening. Als je je hele lijf laat verbouwen wel, maar wat oneffenheden aanpakken vind ik zeker niet.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 11 Jan 2021 22:00

Re: Cosmetische ingrepen

HollyGolightly schreef:
Carrie schreef:Ik snap echt wat je zegt. Maar wat ik van mezelf
vind zegt niks over hoe mooi ik mijn dochter vind. Ik vind haar prachtig (ze heeft trouwens niet dezelfde lippen als ik) met of zonder volle lippen.


Klopt maar uit onderzoek blijkt echt dat hoe moeder met haar eigen uiterlijk omgaat heel veel invloed heeft op zelfbeeld dochter. Dus onbewust geef je toch mee dat je delen van je uiterlijk niet accepteert

Ja dat geloof ik. Wil alleen zeggen dat ik mijn dochter prachtig vind zoals ze is, al had ze 2 hoofden.

Bliss dat vind ik niet eerlijk en een beetje te makkelijk. Het is echt niet zo dat men altijd tot het uiterste wil gaan zoals jij beschrijft. Dat vind ik echt dikke onzin. Het klinkt ook een beetje neerbuigend.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 11 Jan 2021 22:08

Re: Cosmetische ingrepen

Persoonlijk heb ik het niet zo op deze ingrepen, ook omdat ik meestal de situatie voor mooier vind dan daarna. Maar dat is smaak en subjectief en zegt niks over of een ander die keuze wel of niet moet maken. Als bv Chiq of Marsy heel blij wordt van een beetje botox, heb ik daar niks over te zeggen, heel simpel. Jouw lijf, jouw keuze! (Niet alleen de genoemde dames, ook de ts)

Wel ben ik het ermee eens dat je als moeder rekening moet houden in hoeverre je dit deelt/uit naar je kinderen. Weet nog dat ik ooit iets bij Oprah (dat is lang geleden!) heb gezien over een meisje van een jaar of 5, 6 dat zichzelf lelijk en dik vond. Ouders zeiden regelmatig hoe mooi, leuk, lief, stoer ze haar vonden, maar moeder zei wel elke dag dat ze zichzelf te dik en daarom lelijk vond. En dat meisje had dat dus heel erg opgepikt en op zichzelf geprojecteerd.
In zoverre ben ik het er dus wel heel erg mee eens dat het toch ontzettend fijn zou zijn als wij als vrouwen onszelf gewoon goed en mooi vinden zoals we zijn.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem326

Bericht 11 Jan 2021 22:08

Re: Cosmetische ingrepen

Marsy31 schreef:Je haar verven en knippen, je scheren, make up, tanden recht door beugel.. Allemaal dingen waarmee je hetzelfde tegen je dochter zegt, maar sociaal geaccepteerd. Een prikje in je voorhoofd en wat dikkere lippen is daar echt niet anders naar mijn mening. Als je je hele lijf laat verbouwen wel, maar wat oneffenheden aanpakken vind ik zeker niet.



Blond willen zijn terwijl je donker bent, glad en steil haar willen hebben, terwijl je kroeshaar hebt, slank willen zijn terwijl je breder bent gebouwd, meisjes van 13 die met scheermes armen scheren omdat haar op armen niet vrouwelijk is. Willen voldoen aan een onhaalbaar schoonheidsideaal, is dat wat we mee willen geven aan onze dochters? En ja ik scheer mijn benen, ik ga niet grijs worden voor mijn pak hem beet vijftigste en ik draag (minimaal) make-up. Dat doe ik vanuit maatschappelijke druk. Omdat ik me anders niet mooi voel. Maar mannen hebben dit niet nodig.

Als ik nu naast de dingen die jij noemt ook nog alle andere tekenen van ouderdom wegvaag en dan ook nog dingen verander. Lippen creëren die ik niet heb, borsten laten maken die ik niet (meer) heb dan is het toch een glijdende schaal? In plaats van stappen zetten om te laten zien dat schoonheidsideaal niet haalbaar is en eigenlijk ook volstrekt onbelangrijk en vergankelijk ga ik er nog verder in mee. Ik vind dat ik met mijn 37 jaar beter moet weten.

En betreft verven. Hoe vermoeiend eigenlijk om van je 45 tot 70 of misschien wel ouder elke vier weken chemische troep in je haar te smeren om maar niet grijs te zijn. Wie houden we dan eigenlijk voor de gek?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 11 Jan 2021 22:11

Re: Cosmetische ingrepen

Maar dat was Bliss zegt is mi wel hetgeen je veel bij vrouwen op tv en social media ziet. Neem ern Rosanna uit Temptation Island of een Jamie Vaes. Wat mij betreft niks mis met een botoxje of correctie her en der, maar dit vind ik wel een zorgelijke ontwikkeling. Vooral omdat deze vrouwen door jonge meiden als voorbeeld worden gezien.

Mijn dochter is nog te jong om het te begrijpen, maar ik denk wel dat als ik iets laat doen ik wel meegeef dat het normaal is en de stap naar zo’n uiterlijk als van een influencer daarmee kleiner wordt.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 11 Jan 2021 22:12

Re: Cosmetische ingrepen

Neerbuigend is het geenszins bedoeld; ik heb de indruk dat mensen hier vaak in doorslaan. Maar ik kan me vergissen. Zelf zie ik in elk geval niet in wat er erg is aan ouder worden en dat kunnen zien aan je gezicht of lijf.
Jouw moeder vindt jou vast en zeker ook prachtig, maar dat weerhoudt je dus niet van een ingreepje hier of daar. En dat is prima, maar daarmee wil ik zeggen: dat jij je dochter mooi vindt, zegt niks over haar zelfbeeld en of ze blij met zichzelf kan zijn later. Moeders hebben vaak toch een voorbeeldfunctie en wat je als moeder doet is voor je kind toch een beetje de standaard.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers