Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap en hormonen

<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 10 Jan 2021 08:29

Zwangerschap en hormonen

Sinds ik zwanger ben voel ik me met vlagen totaal niet mezelf. Nu zal dat er wel bij horen maar mijn vriend en ik hebben er allebei last van en we hebben best veel ruzie. Waar ik in 90% van de gevallen schuldig aan ben, daar ben ik me van bewust.
Gisteravond ook, om een kleinigheidje heb ik de hele avond zitten huilen en niet meer gegeten omdat ik me zo ellendig voelde.

Is dit herkenbaar voor iemand of heeft iemand tips? Ik ga dit de volgende keer ook even bij de verloskundige bespreken.
Ik baal er zo van, heb jaren naar deze zwangerschap uitgekeken en ik wil gewoon dat de tijd die mijn vriend en ik nog met zijn tweeën zijn ook leuk is.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Jan 2021 08:37

Re: Zwangerschap en hormonen

Hier niet herkenbaar tijdens de zwangerschap maar wel tijdens het hele traject.
Wat bij ons hielp was dat we er ons beide bewust van waren dat ik vooral heel onredelijk was. Man liet mij dan vaak even lekker boos/onredelijk zijn en ging daar dan niet te veel op in. Een half uurtje later realiseerde ik me dat het nergens over ging, zei ik sorry, knuffel en het was weer gezellig.
Dit heeft wel een hele tijd geduurd hoor voor we deze modus samen vonden. Vooral door buiten de buien om er over te praten.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jan 2021 08:50

Re: Zwangerschap en hormonen

Ja ik had het deze zwangerschap heel erg. En nog steeds wel helaas. Ik voel de boosheid en onrust dan gewoon borrelen in m'n lichaam. Niet fijn. Ik loop regelmatig even weg uit de situatie en haal rustig adem.
En uitleggen dat 't daardoor komt en echt niks meer is dan dat.

Bij m'n eerste zwangerschap was ik meer emotioneel in de zin van huilen om het niets. Daar moest ik maar gewoon om lachen, zo bizar is dat niet te stoppen huilen.
Let's discover the world together.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 10 Jan 2021 09:00

Re: Zwangerschap en hormonen

Ik herken het tijdens het zwanger zijn zelf niet. Ik heb juist veel meer het gevoel in balans te zijn. Zelfs mijn man herkend het soms niet en vraagt dan wie ik ben.
Dat komt natuurlijk omdat ik vier jaar lang hormonen heb gebruikt om zwanger te worden. Daarbij kon ik soms ook echt onredelijk zijn. Maar ook rigide, emotioneel etc.
Mijn man is echter niet gevoelig voor deze hormoon schommelingen. Hij reageert altijd rustig. En als ik soms op zoek was naar ruzie, dan zei hij dat en ging hij vervolgens iets anders doen (hond wandelen ofzo). Na een kwartier draaide ik bij, en was alles weer goed.
Dus hier is de tip: de man zijn actie-reactie uit laten schakelen, hoe moeilijk het soms ook is. De vrouw draait binnen korte tijd bij.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Jan 2021 09:12

Re: Zwangerschap en hormonen

Dat had ik ook Bloom, me hormonaal nog nooit zo prettig gevoeld als tijdens de zwangerschap. En je zegt het mooi, de man zijn actie-reactie laten uitschakelen.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 10 Jan 2021 09:14

Re: Zwangerschap en hormonen

Bisq, fijn dat jullie die modus vonden na een tijdje. Ik hoop daar ook op, maar mijn vriend vindt ook dat hij niet alles goed hoeft te vinden omdat ik zwanger ben en daar heeft hij natuurlijk ook wel een punt. Op het moment dat hij niet reageert blijf ik zelf ook wel bezig en dat moet ik ook niet doen. Ben dan net een kleuter, kan er gewoon niet mee stoppen 🤦🏼‍♀️

Marin, die boosheid is echt heel herkenbaar. Ik voel het gewoon omhoog borrelen ja en dan heb ik het gevoel dat mn hart in mn keel zit. Ik ga de volgende keer maar even lopen denk ik ja en dan zal het met een half uurtje vast minder zijn.

Fijn Bloom dat jij zo relaxed bent en dat je man zo reageert! Kunnen wij dus echt nog een hoop van leren. Ik hoop echt dat het snel minder wordt, van de week zei hij een eventuele tweede kan je echt vergeten want dit kan ik niet nog een keer aan 🥴 En het ergste is dat ik dat nog begrijp ook.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 10 Jan 2021 09:34

Re: Zwangerschap en hormonen

Als ik zo je reactie lees Emma, denk ik dat jullie beide onderschatten wat de invloed van hormonen is op je gesteldheid.
Je weet dat je onredelijk bent, en dat betekent ook niet dat je vriend alles goed moet vinden, maar ik mis wel zijn redelijkheid hierin (ook op basis van andere posts van jou). Als dit de uitwerking van de hormonen op jou is, en hij weet dat, dan hoeft hij er niet meteen op te reageren. Hij kan ook even tot 10 tellen en na een halfuur er bij jou op terug komen. Dan hoeft hij inderdaad niet alles te ‘pikken’, maar wordt er wel recht gedaan aan de veranderingen in jouw lijf.
Daarbij, nu al een uitspraak doen over een tweede zou bij jij echt het verkeerde keelgat inschieten. Tsss.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Jan 2021 09:52

Re: Zwangerschap en hormonen

Dit is iets waar je man zich maar even doorheen moet bijten. De invloed van hormonen is echt enorm. Je hebt samen ervoor gekozen dat je een kindje wilde. En blijkbaar reageer jij niet lekker op zwangerschapshormonen. Het is niet zo dat je die weg kan halen of er veel aan kan doen en daar zal hij ook mee moeten dealen. Het is namelijk niet zo dat je dit expres doet. Hij zal echt tot 10 moeten leren tellen en denken die wordt straks wel weer rustig.

En wat in jouw geval denk ik ook zou helpen is dat hij zich aan zijn afspraken houd. Half 10 beginnen met klussen is half 10 beginnen. Dat scheelt ook veel discussie. Jij hebt op dit moment ook behoefte aan duidelijkheid.

Mocht je echt depressieve gevoelens bv ontwikkelen zou je nog een verwijzing naar de POP-poli kunnen vragen.
2015 💙
<<

Anoniem304

Bericht 10 Jan 2021 12:24

Re: Zwangerschap en hormonen

Heel herkenbaar Emma. Ik ben echt een heks als ik zwanger ben. De zwangerschap van G (oudste) was het ergst, toen heb ik m'n vriend zo tot wanhoop en woede gedreven dat er boven een la van een kast gesneuveld is. Hij zag ook echt heel erg op tegen de volgende zwangerschap. Heb het hem echt wel lastig gemaakt. Ik blijf ook doorgaan en ben zoals je zegt, net een kleuter. Het komt gewoon uit m'n tenen en is niet te stoppen.

Bij de zwangerschap van A. ging het beter. M'n vriend zei op zowat alles ja en amen en reageerde niet op al mijn nukken en ik heb heel erg m'n best gedaan om het gezellig te houden en dat is wel redelijk gelukt. Maar vooral door m'n vriend die mij gewoon maar liet gaan/lullen.

Zwangerschapshormonen zijn gewoon hell voor mij. On the bright side, 5 minuten na de bevalling ben ik er vanaf. :yes:
<<

Anoniem325

Bericht 10 Jan 2021 13:32

Re: Zwangerschap en hormonen

Ik herken het ook wel een beetje. Ik kan soms ineens echt heel onredelijk/boos reageren. In het begin had mijn vriend echt zoiets van ‘wat is er met jou aan de hand?!’ Wij praten sowieso overal (goed) over en hebben voor nu afgesproken dat hij mij gewoon even lekker laat, dan is het met een minuut of 10 over en weer gezellig.

Het huilen om niks heb ik ook veel, maar daar kan ik eigenlijk alleen maar om lachen. Zo apart haha.

Ik weet niet of het met de hormonen te maken heeft, maar ik heb ook vreselijke nare en realistische dromen af en toe. Vannacht weer, dan ben ik echt even een dag van slag.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 10 Jan 2021 14:13

Re: Zwangerschap en hormonen

Kan goed door hormonen komen Auxo.
Wat jullie omschrijven heb ik dus altijd door hormonen, toen ik zwanger was was ik zeg maar 'normaal'
Echt tips heb ik niet, behalve erover praten en beide even afstand nemen door bijvoorbeeld een rondje te lopen.
Er veranderd zoveel in je lijf nu, gelukkig is het tijdelijk maar vervelend is het zeker!
30-04-2017
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 10 Jan 2021 14:54

Re: Zwangerschap en hormonen

Bij de eerste en derde voldragen zwangerschap was ik juist heel erg in balans.
Tijdens de tweede zwangerschap had ik het ook heel erg. Boos om alles. Heb ook echt dingen gezegd en gedaan die ik nooit zou doen. Ik ben toen in die zwangerschap ook heel erg depressief geweest. Na de bevalling was dit direct over.
Ik heb het nu nog zo nu en dan naar aanloop van mijn menstruatie. Niet iedere maand, maar afgelopen 2 weken heb ik het weer heel erg gehad. En op het moment dat de menstruatie dan doorzet zijn de buien als sneeuw voor de zon verdwenen.
Mijn man weer hier gelukkig prima mee om te gaan. Neemt dingen met een korreltje zout, laat me uitrazen of pakt me juist vast voor een knuffel.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 10 Jan 2021 15:08

Re: Zwangerschap en hormonen

Heftig Emma, ik heb je er al vaker over zien typen. Ik heb dit juist niet als ik zwanger ben maar soms wel voordat ik ongesteld moet worden. Dan duurt het vaak maar een paar dagen maar schrik ik er altijd al van. Ik kan dan ook heel rigoreus denken (handel er gelukkig niet naar). En ben blij dat als het weer voorbij is en het achteraf 'verklaarbaar is'. Op zo'n moment zelf zie ik ook niet dat het hormonen zijn en denk ik alleen maar wat gaat er nu ineens zo verschrikkelijk fout? Hoe vaak heb je hier last van? Zijn er bepaalde triggers? Goed dat jullie hierover praten. Mijn vriend kan er soms goed mee omgaan maar soms ook helemaal niet. De laatste zin van Boerenkool lijkt mij de perfecte reactie van de man.

Ik weet ook wel dat ik vroeger thuis ook lekker onredelijk kon doen als ik moe was of stress had en mijn moeder dan ook weleens een grapje kon maken of kon mee praten over hoe erg het allemaal niet was of er juist een schepje bovenop mijn onredelijkheid doen. Stel dat ik dan zei: ik wil vanavond per se de muur paars verven. Dan zou zij zeggen: alleen maar paars? Ik zou dan op zijn minst paars, rood, geel en blauw doen en dan met strepen. En als op zondag de bouwmarkt dicht is dan bel je ze maar dat ze speciaal voor jou open gaan! Wat denken ze wel niet. Of iets dergelijks. Dan ging ik daar nog even in mee maar moest uiteindelijk wel lachen en zag in dat ik zelf onredelijk was. Maar dat moet je maar kunnen natuurlijk.

Misschien kun je met je vriend iets afspreken over wat hij doet als hij voelt dat hij boos wordt. En kun je met jezelf ook afspreken dat als je voelt dat je gaat 'borrelen' jij ook iets doet wat jou helpt. Buiten een rondje lopen, of gewoon benoemen, ik voel dat ik nu heel boos word dus neem niet letterlijk wat ik zeg o.i.d. Dat helpt vaak al wel denk ik.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 10 Jan 2021 18:17

Re: Zwangerschap en hormonen

Bedankt voor alle reacties! Misschien lijkt het nu echt of mijn vriend een enorme lul is maar dat is niet zo hoor, ik klaag alleen hier over hem want daar ga ik mijn vrienden en familie niet mee lastigvallen 🤦🏼‍♀️
Savi, jij beschrijft echt precies hoe ik me voel!
Kees wat rot dat jij je altijd zo voelt 😔
Lot, dat hebben we inderdaad gedaan vandaag, ik voelde alweer allerlei irritaties opkomen die eigenlijk ook onterecht waren dus ik ben een rondje gaan lopen. Daarna was het over.

Gelukkig hebben we het er vandaag even goed over kunnen hebben en ik heb er ook wel vertrouwen in dat het vanaf nu beter gaat. De kluslijst is klaar, we gaan geen tijden meer afspreken en als hij dan nog doorgaat terwijl ik al klaar ben om te netlfixen dan is dat maar zo.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers