Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kraamzorg geeft aan maar 24 uur te kunnen garanderen?

<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 09 Jan 2021 13:03

Kraamzorg geeft aan maar 24 uur te kunnen garanderen?

Hi dames, ik heb van de week even de kraamzorgorganisaties op internet opgezocht van het lijstje dat ik meekreeg van de verloskundige en eentje vond ik qua website en ervaringen die ik las sympathiek dus die heb ik gisteren even gebeld met nog wat vragen. Nu gaf de medewerkster al aan dat vanwege de regio waar ik onder val (Utrecht) en de vermoedelijke bevallingsdatum (11 juli) ze maar 24 uur kraamzorg (8 dagen van 3 uur) kunnen garanderen en dat ik er eigenlijk wel op moet rekenen dat het daarbij blijft, maar dat ze altijd hun best doen om meer uren te leveren als dat mogelijk is.

Nu wordt het ons eerste kindje en 24 uur klinkt me toch wel als erg weinig in de oren, ook omdat je natuurlijk niet weet hoe je bevalling gaat verlopen, misschien wordt het wel een keizersnede en dan heb je uiteraard meer zorg nodig. Ik heb toen de organisatie gebeld die me daarna het meeste aansprak en die zeggen in principe wel het gevraagde aantal uren wat je tijdens de intake bespreekt te kunnen leveren, tenzij er echt sprake is van uitzonderlijke omstandigheden.

Wat denken jullie, maar beter voor de tweede kiezen denk ik? Daar klinkt de kans dat ik het aantal uren krijg wat ik nodig heb wat groter, maar ook zij kunnen dat niet zwart op wit vastleggen uiteraard.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Jan 2021 13:07

Re: Kraamzorg geeft aan maar 24 uur te kunnen garanderen?

Ow wat een lastige situatie! Het is uiteindelijk toch afwachten wat voor kraamverzorgende je krijgt. Ga je borst of flesvoeding geven? Dat maakt ook verschil in hoeveel uur je krijgt. Is je partner aanwezig en/of kan familie bijspringen? Denk aan boodschappen halen of was draaien etc Beval je thuis of in ziekenhuis?

Ik zou kiezen voor een organisatie die meer uren kan garanderen!
08/2018
05/2021
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11152

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Jan 2021 13:19

Re: Kraamzorg geeft aan maar 24 uur te kunnen garanderen?

Ik zou gaan voor de organisatie met de meeste uren. Vooral na mijn eerste had ik die hulp enorm nodig. Met aanleggen, toen hij ziek bleek, en omdat ik gewoon sowieso niks wist haha.
R. 2013
D. 2016
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 16 Dec 2018 00:18

Bericht 09 Jan 2021 13:30

Re: Kraamzorg geeft aan maar 24 uur te kunnen garanderen?

Ik zou gaan voor de organisatie met de meeste uren. Je moet toch vooral geluk hebben met degene die bij je komt, daar moet je een leuke klik mee hebben. Mijn ervaring is dat de organisatie eigenlijk weinig uitmaakt.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jan 2021 13:34

Re: Kraamzorg geeft aan maar 24 uur te kunnen garanderen?

Het zou mij niet uit maken, maar heb bij de eerste maar een paar uurtjes kraamzorg gehad en bij de tweede nu bijna 30 uren, maar daarvan hebben we de helft foute TV gekeken. 😂

Na de keizersnee had ik ook niet extra nodig. Kan me voorstellen dat het met borstvoeding wel handig is.

Volgens mij komt er wel echt een babyboom aan, dus je moet snel beslissen denk ik?
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 09 Jan 2021 13:42

Re: Kraamzorg geeft aan maar 24 uur te kunnen garanderen?

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik inderdaad maar gewoon kies voor diegene met de meeste uren en wat jullie zeggen, het is toch afwachten wie er uiteindelijk bij je thuis komt. Vooralsnog ben ik van plan om in het ziekenhuis te bevallen en wel borstvoeding te gaan geven, maar je weet natuurlijk nooit hoe het straks werkelijk gaat lopen.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 09 Jan 2021 14:33

Re: Kraamzorg geeft aan maar 24 uur te kunnen garanderen?

Herkenbaar probleem Birdie! Ik werk als vk in de regio waar jij woont. Je mag me wel een berichtje sturen voor wat meer inside info over de verschillende organisaties. Het verschilt namelijk per organisatie hoe zij omgaan met de zomerdrukte (elk jaar hetzelfde verhaal namelijk)

Om je vraag te beantwoorden; ik zou zeker gaan voor de organisatie die de meeste uren biedt!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Jan 2021 14:34

Re: Kraamzorg geeft aan maar 24 uur te kunnen garanderen?

Bij een tweede zou ik minder uren minder erg vinden, maar bij een eerste is het wel fijn als je alles gewoon rustig krijgt uitgelegd en de kans om bepaalde dingen te leren. Ik heb overigens nog niet gehoord of er hier een tekort aan kraamverzorgenden begin juni is.
08/2018
05/2021
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 09 Jan 2021 14:36

Re: Kraamzorg geeft aan maar 24 uur te kunnen garanderen?

Henque schreef:Herkenbaar probleem Birdie! Ik werk als vk in de regio waar jij woont. Je mag me wel een berichtje sturen voor wat meer inside info over de verschillende organisaties. Het verschilt namelijk per organisatie hoe zij omgaan met de zomerdrukte (elk jaar hetzelfde verhaal namelijk)
Ah super, ik stuur je een PM!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 09 Jan 2021 14:54

Re: Kraamzorg geeft aan maar 24 uur te kunnen garanderen?

Ik zou zelf minder uren juist fijn vinden 😬. Maar dat gezegd hebbende, jij moet nog gaan ervaren of je kraamhulp prettig vindt of niet en dus ook of 24 uur goed is of te weinig. Ik zou daarom gewoon voor zekerheid kiezen en je aanmelden bij organisatie 2. Je kan tenslotte de kraamhulp altijd nog naar huis sturen 😁.
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 284

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 09 Jan 2021 15:46

Re: Kraamzorg geeft aan maar 24 uur te kunnen garanderen?

Lastig, wij hadden aan 24 uur ruim voldoende, maar dat is echt afhankelijk van je situatie. Wij wilden niet de hele dag een vreemde in ons huis en dit bleek achteraf perfect. Het was leerzaam, maar die eerste dagen wilden we gewoon heel graag met zijn drieën zijn.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 09 Jan 2021 15:54

Re: Kraamzorg geeft aan maar 24 uur te kunnen garanderen?

Ik zou gaan voor de organisatie met de meeste uren gaan. Je weet nu nog niet waar je behoefte aan hebt en wat nodig is. Dan liever teveel dan te weinig uur.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 09 Jan 2021 17:43

Re: Kraamzorg geeft aan maar 24 uur te kunnen garanderen?

Bedankt allemaal, ik heb me zojuist aangemeld bij het tweede bureau (die met de meeste uren).
<<

Anoniem325

Bericht 09 Jan 2021 17:57

Re: Kraamzorg geeft aan maar 24 uur te kunnen garanderen?

Goede keus denk ik, Birdie. Voor mij wordt het ook de eerste keer, maar ik vind het wel een fijn gevoel dat ik genoeg uren kan krijgen mocht dit nodig zijn. Voor nu lijkt 24, 8x3 uur, me prima, heerlijk zelfs, maar misschien heb ik het hartstikke nodig.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 09 Jan 2021 20:56

Re: Kraamzorg geeft aan maar 24 uur te kunnen garanderen?

Fijn dat je gekozen hebt Birdie.

Het is bij mij al wat jaren terug maar ik was tevreden over kraamzorg midden Nederland. Geen idee hoe dat zit qua zorg.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 10 Jan 2021 01:04

Re: Kraamzorg geeft aan maar 24 uur te kunnen garanderen?

Ik denk dat ik die keuze ook gemaakt zou hebben maar achteraf gezien had ik 24 uur echt helemaal prima gevonden. We hebben haar nu eerder “laten gaan”.
<<

Anoniem314

Bericht 10 Jan 2021 08:10

Re: Kraamzorg geeft aan maar 24 uur te kunnen garanderen?

Viva schreef:Fijn dat je gekozen hebt Birdie.

Het is bij mij al wat jaren terug maar ik was tevreden over kraamzorg midden Nederland. Geen idee hoe dat zit qua zorg.

Ik ben ook heel tevreden over die organisatie en heb 7 jaar geleden hartje zomer de volledige uren gehad, plus nog wat extra uren. Allemaal van dezelfde (top)kraamverzorgende.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 10 Jan 2021 15:39

Re: Kraamzorg geeft aan maar 24 uur te kunnen garanderen?

Ik hoorde inderdaad van meer mensen positieve verhalen daarover, maar waar ik woon valt buiten het werkgebied van kraamzorg midden Nederland helaas.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 17 Jan 2021 16:48

Re: Kraamzorg geeft aan maar 24 uur te kunnen garanderen?

Goede keus hoor! Je kunt altijd nog bijschaven als het zover is en je denkt we redden ons wel. Wij hadden echt een engel van een kraamverzorgster en ik was blij dat ze er een volle week was!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 17 Jan 2021 21:48

Re: Kraamzorg geeft aan maar 24 uur te kunnen garanderen?

Ja dat is ook zo. Wat goed dat jullie zo'n fijne kraamverzorgster hadden!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Taeda