Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 09 Jan 2021 08:29

Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

N.a.v het stomme vragen topic (wat wel een stomme titel is...) hier een apart topic.

Wat zijn jullie do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst?
Laatst gewijzigd door Bloom op 09 Jan 2021 08:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 09 Jan 2021 08:43

Re: Do’d en don’ts van de baby-uitzetlijst

Goed topic, ik lees mee 😃
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 09 Jan 2021 08:53

Re: Do’d en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ik had in ieder geval veel meer hydrofieldoeken dan op de lijst staan. Ik denk dat ik er zeker 30 had, hoefde ik niet om de dag te wassen. Gebruik ze nu nog steeds regelmatig.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 09 Jan 2021 09:02

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Wij hadden ook minstens 30 hydrofielen. Mijn kinderen spuugden heel veel, dus met drinken had ik er altijd eentje onder liggen en ook op het aankleedkussen (drie hoezen was daardoor ruim voldoende), in de wagen, in de box, in de wieg, in de wipstoel, overal waar ze lagen eigenlijk. En ook met afdrogen gebruikte ik een hydrofiel, bij de jongste nog steeds.

Tummytub vond ik ook heel fijn, dan hoefde ik niet dat hele badje klaar te maken. Mijn jongens vonden het ook fijner dan het bad, zo rechtop.

Ik had een badcape gekregen van badstof, die gebruik ik voor de jongste nog steeds na het douchen of badderen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 09 Jan 2021 09:05

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ja een fijne badcape vond en vind ik ook onmisbaar, gebruik het ook nog steeds.
Insta: je_ei_kwijt
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Jan 2021 09:25

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Goed topic. Ik zie zoveel verschillende lijstjes en aantallen


Met die hydrofiele doeken ik heb nu hele grote en kleine welke gebruik je veel?

Net zoals aankleedkussen hoes las op een lijst dat je er 4 van moet is dat niet veel?
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jan 2021 09:31

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Even denken hoor, wat is handig buiten de standaard tips.

Inderdaad meer hydrofiele doeken, en dan heb ik zelf het liefst een paar (4 of 5) van die XL hydrofielen voor het afdrogen na badje, als grote spuugdoek in de box of op speelkleed en evt mee als soort kleedje in de zomer. En dan echt een stapel van die normale maat witte doeken voor spuugincidenten. Wij hebben blijkbaar twee spugertjes dus bij ons liggen overal doeken. Op de bank, in de wipstoel, de box, de kinderwagen, bedje, en in elke tas wel eentje. Oh haha dit heeft Suus ook net precies zo omschreven. Zo dus.

Gisteren noemde ik die douche handschoen al.

Al die spuugdoekjes en hydrofiele washandjes gebruiken wij dan weer amper. Heb ze wel in huis hoor maar gebruik ze zelden.

Zei gisteren ook al dat ik pro luieremmer ben. Ja het stinkt op de kamer maar ik zie mezelf echt niet tig keer per dag naar buiten lopen met een vieze luier. Of iig een pedaalemmer voor luiers op de kamer en dan's avonds het zakje legen ofzo.

Baby nestje zweerde ik bij de eerste bij en nu gebruiken we 'm helemaal niet. Toch gek dat dat kan wisselen maar dochter ligt gewoon veel minder op de bank ook onder zoontje al rondbanjert.

Lodger slofjes! Die zijn zo fijn.
En in later stadium Lodger slaapzakjes. Vooral die hydrofiele zakjes voor in de zomer.

Luiertas gebruik ik nu eigenlijk niet want ik ga door corona vrijwel nergens heen en ik ben een stukje gemakzuchtiger dus gooi gewoon een luier onderin de wagen anders haha maar bij zoontje gebruikte ik deze luiertas en vond ik ideaal met die losse 'pods' voor voeding en luiers. Die zitten er in maar kan je dus ook los doen om even mee te nemen naar een verschoonkussen in restaurant oid. Die luierpod gooi ik nu dus wel eens in een rugzak als ik toch ergens heen ga.
https://www.bol.com/nl/p/pacapod-mirano ... 2UQAvD_BwE


Qua speentjes vindt dochter fijn: Wubbanub met die beestjes er aan. Die pakt ze nu zo schattig vast. Bibs en Suavinex pakt ze ook goed. Difrax bijv pakt ze weer niet. Is ook beetje kwestie van uitproberen (al je al speentje wilt geven).

Als je borstvoeding wil geven raad ik je aan om van die hydrogel pads te kopen. Die geven verlichting aan pijnlijke borsten de eerste tijd.
https://www.bol.com/nl/p/rite-aid-tepel ... moQAvD_BwE

Even kijken of ik verder nog wat kan bedenken. Zit er nu weer middenin natuurlijk maar kan niet echt iets specifiek anders bedenken.
Laatst gewijzigd door Marin op 09 Jan 2021 09:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jan 2021 09:32

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Sarah lees het stomme vragen topic even paar pagina's terug. Daar ging het over die aankleedkussenhoezen. Ik vind zelf drie dus wel fijn voor de roulatie!
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Jan 2021 09:34

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

sarah1985 schreef:Goed topic. Ik zie zoveel verschillende lijstjes en aantallen


Met die hydrofiele doeken ik heb nu hele grote en kleine welke gebruik je veel?

Net zoals aankleedkussen hoes las op een lijst dat je er 4 van moet is dat niet veel?


Ik had er denk ik 6 of 7, maar daar komt gelijk een tip: 2 aankleedkussens. Die dingen zijn niet zo duur en het is heel fijn om er boven en beneden 1 te hebben. Dan hoef je niet elke keer naar boven om te verschonen.
En Aankleedkussenhoezen kun je ook om een voedingskussen vouwen om daar een soort van babynestje van te maken.
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Jan 2021 09:34

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ik had ook veel hydrofielen maar ik gebruikte nog vaker die badstoffen monddoekjes tegen spugen. Die zijn wat handzamer.

4 Aankleedkussenhoezen vond ik zeker niet teveel! En Sarah, die xxl hydrofielen zijn handig voor afdrogen maar de kleinere kun je overal voor gebruiken: afdrogen, onder het hoofdje als ze slapen, als rolletje in de draagdoek, theedoek 😉, spuugdoek etc.

Tummy tub vond ik ook heel fijn. Bij de 2e hadden wij niet eens een gewoon badje. We deden ‘m in de tummy, in het grote bad in zo’n babyzitje, of onder de douche.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem308

Bericht 09 Jan 2021 09:40

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Twee aankleedkussens! Eentje boven en eentje beneden. Vond ik ideaal zodat ik niet voor elke luier naar boven hoefde om te verschonen.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 09 Jan 2021 09:43

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

3 of 4 Aankleedkussenhoezen vind ik idd handig. Wij leggen er ook altijd nog een hydrofiel overheen, maar dan alsnog komt er regelmatig poep of urine op. Wij wassen meestal 1x per week en alsnog grijp ik wel eens mis.

Hydrofielen kan je volgens mij ook niet genoeg hebben. We hebben er standaard een flink aantal in omloop (liggend in het bedje, wandelwagen en box, twee in de woonkamer, een op aankleedkussen, twee in ons grote bed voor bij de voedingen snachts en gebruiken er twee bij het badderen).

Wij hadden een extra aankleedkussen die we in de badkamer gebruiken of mee naar familie kunnen nemen.

Overslagrompers vinden we heel makkelijk.

Qua flessen zou ik niet direct heel veel kopen, maar eerst kijken waar je kindje goed en niet te snel uit drinkt.

En voor kleding raad ik echt aan om eens op marktplaats te kijken. Zeker in de kleine maten is de kleding vaak nog zo goed als nieuw en ze groeien er snel uit. Ik probeer vaak een verkoper te vinden die een pakket aanbiedt wat een beetje onze smaak is. Vaak kan ik dan voor iets van €30 euro wel genoeg kopen om een maat ‘compleet’ te hebben.
03/2019
11/2020
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 09 Jan 2021 09:56

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Poeh, dit is echt heel persoonlijk denk ik! Ik lees nu bijvoorbeeld dat Marin nooit van die kleine spuugdoekjes gebruikt (heeft), terwijl ik die nu nog steeds dagelijks gebruik en mijn dochters zijn anderhalf 😂 ik poets ze daar altijd mee schoon na het eten, vind ik ideaal.

Wij hebben twee aankleedkussenhoezen en dat vind ik voldoende (zelfs met twee baby’s), maar ik leg er ook bijna altijd een hydrofiel onder.

Hydrofielen heb je echt nooit genoeg, dus daar zou ik niet op bezuinigen, net als rompers trouwens.

♥♥
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 09 Jan 2021 09:56

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ik zou zeggen, koop niet te veel, alles is zo bij gehaald/ besteld. Het is zo persoonlijk.

Voorbeeld, ik had 12 normaal formaat hydrofielen, na twee kinderen is de helft nog nooit gebruikt. Dus ik zou persoonlijk niet nu al 30 hydrofielen aanschaffen, eerst kijken of je ze wel gebruikt. Maar goed, spugen hebben mijn kinderen dan ook nooit gedaan.
Badcape, ik had 1 mooie en kreeg bij beide kinderen een badcape van de gemeente, nooit gebruikt.
Ik ben wel fan van de XL hydrofielen, daar wikkelde ik ze helemaal in na het douchen, legde ze in bed bovenaan over het matras als ze verkouden waren ed, daar had ik er zes van.
Aankleedhoezen had ik ook niet, ik had een aankleedkussen wat gewoon mooi was zonder hoes en als het koud was of na het douchen een XL hydrofiel er onder, scheelde een hoop was. Met de alcohol uit het kraampakket op een doekje maakte ik het aankleedkussen schoon.

Spuugdoekjes en hydrofielen washandjes als baby nauwelijks gebruikt, toen ze echt mee gingen eten een stapel in de keuken gelegd en ( ook de spuugdoekjes) gebruikt om gezichtjes en handjes schoon te poetsen na het eten.

Ik ben wel fan van een aankleedkussen beneden, hadden we in ons appartement echt niet nodig maar later toen we een heel huis hadden en een peuter en baby ideaal om niet steeds naar boven te hoeven en voelde schoner dan verschonen op de bank of de eettafel zonder iets er onder.

Badje is hier met stickers er op naar de buren gegaan, ik geloof dat het ding 3 keer gebruikt is, bij beide kinderen door de kraamverzorgster in de kraamweek en 1 keer door mijn moeder. Ze gingen altijd mee in de douche eigenlijk.

Voor mij persoonlijk was een goede draagzak echt een must, maar dat vind ook niet iedereen fijn of wordt niet lang gebruikt.
En wij hebben twee Triptrap stoelen, die worden door beide kinderen nog steeds gebruikt en de oudste is al zes, maar hij zit nog net te laag op een gewone stoel om lekker aan tafel te zitten, dus heel lang plezier van!

De oudste gaven we een Avent speen en hij was tevreden, bij de jongste hebben we alle speentjes geloof ik wel geprobeerd, uiteindelijk pakte hij de Wubanub. Ik zou dus ook niet veel speentjes kopen, vooral alles proberen wat in de blije doos ed zit en kijken wat je kindje fijn vind.

Lodger slofjes voor mijn november baby onmisbaar, voor mijn zomer baby nooit gebruikt.

Persoonlijk was ik groot fan van overslagrompers, zeker bij een pasgeboren baby, maar ik heb ze wel tot maat 80 in huis gehad uiteindelijk.

Een mooie omslag doek voor de eerste dagen. Dan ligt je kindje vaak de hele dag nog lekker warm in zo’n doek en worden veel foto’s gemaakt en zie je de mooie kleertjes dus bijna niet maar vooral die doek, wel leuk als die dus ook mooi is.

Bij de oudste hadden we geen babyschaal bij de Triptrap, bij de jongste gekregen en hoewel ik hem bij de oudste niet echt gemist heb was het bij de jongste de beste “ aankoop”. Zo fijn dat hij direct bij ons aan tafel zat met het gezin.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jan 2021 10:10

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ja grappig Elliot hoe persoonlijk dat is.

Aankleedkussen beneden vond ik bij de eerste trouwens ook echt niet nodig, liep met 't zelfde gemak naar boven even. En ik vind een aankleedkussen op tafel altijd een beetje iets vies hebben ofzo.
Maar nu met dochter merk ik dat ik haar wel vaak verschoon in de box, heb daar nu een stapeltje luiers liggen. Ziet er ook niet gezellig uit maar ja. Als ik nu naar boven loop heb ik constant een driejarig aanhangsel achter me aan lopen... 😂
Let's discover the world together.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 09 Jan 2021 10:25

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ik denk dat Minoes het beste advies gegeven heeft. Koop niet te veel, iets is zo bijgehaald. Wat hiervoor ook al gezegd werd, het is zo persoonlijk. Hier hebben we bijvoorbeeld amper hydrofiele doeken gebruikt. Ja, die xl voor afdrogen en verder af en toe bij ongelukjes of ergens onder oid. Nou was dochter ook totaal geen spuger, dus dat scheelt. Ik heb er denk ik nog een stuk of 10 liggen nu en ga voor baby 2 niet bijkopen vooralsnog. Het is natuurlijk ook weer afhankelijk van hoeveel je wast, ook qua kleding.
Aankleedkussen vind ik 1 ook echt wel genoeg. Die lag beneden, boven deden we aankleden en verschonen gewoon op bed. Op een hydrofiel, dat dan weer wel 😁. Ik ben nogal van het praktische en houd niet zo van overal iets voor aanschaffen.

Ik heb ook geen dingen die ik echt onmisbaar vind, veel van wat hier genoemd wordt heb ik ook nooit gehad.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Jan 2021 10:27

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ja ik vond een aankleedkussen beneden ook handig!

En voor ons onmisbaar: de baby inzet voor de Tripp Trapp.

Even iets bijhalen is nu wel wat lastiger. Dat zou mij wel motiveren om toch meer vooraf in huis te halen helaas.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 09 Jan 2021 10:27

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Wel grappig al die verschillen trouwens 😁
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 09 Jan 2021 10:29

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Het is echt super persoonlijk. Wat vind jij uiteindelijk fijn en hoe is je kindje. Als je kindje veel spuugt of kwijlt zul je meer spuugdoekjes gebruiken als wanneer je kindje sporadisch een klein mondje terug geeft.

Ik raad aan om van de basis dingen gewoon wat aan te schaffen, je kan altijd bijkopen als je meer nodig blijkt te hebben.

Ik had:
1 aankleedkussen
2 aankleedkussen hoezen
stapeltje spuugdoekjes
stuk of 4 hydrofielen
2 xl hydrofielen
Speentje uit de babybox (hoe noem je die ook alweer, die gratis boxen?) was een avent speen
2 boxkleden
Wipstoel
Badje
Luieremmer
Probeer verpakkingen van verschillende merken luiers
Wikkeldoek
2 hoeslakens voor het bedje
1 laken + deken voor de wieg/kinderwagen
1 laken + deken voor het ledikant

En ik heb vlgs mij niet zo heel veel bijgekocht als ik eerlijk ben. Badje hebben we vooral gebruikt toen ze zelf goed kon zitten, daarvoor namen we ze mee in de douche (zonder handschoen want die vonden we vervelend).
Beddengoed voor het ledikantje hebben we niet gebruikt. Laken is nieuw weg gegaan en de deken gebruiken we nu weleens als het koud is, of voor in de tent in de woonkamer ofzo. En hij gaat altijd mee op vakantie voor als het koud is.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jan 2021 10:35

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ja goeie Kees, laken en deken voor ledikant is waarschijnlijk niet echt nodig.
Dochter gaat dit weekend voor het eerst op haar eigen kamer slapen (😭) en dus in haar ledikant en het keurig opgemaakte laken en nieuwe ledikantdeken gaan er dus per direct af want ze gaat in een slaapzak slapen. Nooit onder geslapen.
Was hetzelfde met zoontje, maar hij slaapt dus juist sinds hij twee is ong onder het ledikant deken en vindt het een heerlijke deken. Slaapt er nu nog steeds onder, ligt lekker warm bovenop z'n dekbed altijd.
Dus ik ben wél blij dat ik ze cadeau heb gekregen van m'n moeder, want het zijn mooie dekens die de kinderen wel gebruiken maar in ons geval dus pas later.
Let's discover the world together.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Jan 2021 10:46

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Wij hebben voor ledikant gelijk een kleine dekbedhoes gekocht als lakentje. Eerst leeg gebruikt met los dekentje en nu met dekbed erin.

Luiertas heb ik net weggegooid (was stuk). Ik ga een andere stevige soort trackingrugzak kopen en stop daar gewoon een verschoningsmatje in. Ik vind zelf een schoudertas nl snel te zwaar om mee te sjouwen.
08/2018
05/2021
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 09 Jan 2021 10:47

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Over laken/deken voor ledikant. Wat doe je dan?
Dochter sliep hier eerste periode in wieg, daar heb ik dus lakentjes en dekentjes voor. Voor ledikant heb ik een dekbedje. Maar de nieuwe baby gaat gelijk in ledikant. Kan ik dat dan gewoon halverwege opmaken met de dekens en lakens voor wieg? Slaapzak is toch pas als ze wat draaien enzo?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Jan 2021 10:51

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Nog een handige een waterdicht hoeslaken voor om het matras. Als de luier dan lekt of ze spugen, dan trekt het niet in het matras.

Voor ons eigen bed hebben we er ook eentje die erop gaat als ik ri uitgerekende datum kom.
Ikea heeft hele betaalbare.
08/2018
05/2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jan 2021 10:59

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Luisa schreef:Over laken/deken voor ledikant. Wat doe je dan?
Dochter sliep hier eerste periode in wieg, daar heb ik dus lakentjes en dekentjes voor. Voor ledikant heb ik een dekbedje. Maar de nieuwe baby gaat gelijk in ledikant. Kan ik dat dan gewoon halverwege opmaken met de dekens en lakens voor wieg? Slaapzak is toch pas als ze wat draaien enzo?


Ik heb een soortelijke vraag gesteld in dit topic. topic35345.html

Daar kwamen diverse antwoorden op zoals bijv toch kort opmaken of matrozenbedje of een klein slaapzakje (ze zijn er wel in die kleine maten).

Weliswaar gaat mijn dochter dus niet vanaf 't begin in 't ledikant maar ik vond haar nog te klein voor de slaapzak die ik heb.

Ik heb nu toch nog een 0-3 maanden slaapzak gekocht en hoop dat die past en anders toch echt even kort opmaken nog.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jan 2021 11:10

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Heel veel hydrofieldoeken. Ik heb zelfs bijgekocht nu voor A. Ik gebruik met haar ook een badstof spuugdoekje onder de kin met de fles, want ze laat het nogal lopen. Bij haar zus heb ik die nooit nodig gehad en vond ik die overbodig haha.
2 verschoonkussens met veel hoezen. Gebruik de hoezen ook in de wandelwagen om het matrasje.

Hydrofielwashandjes heb ik amper gebruikt en een luieremmer mis ik ook echt niet. Vind het ZO vies als je dat ruikt, bah.

De wipstoel van Baby Björn vind ik echt een aanrader. We hadden ook een 'wipstoel' gekregen die niet wipte. Dat was meer een soort ligstoel. Als ik Google op wipstoel zie ik die ook veel, dus let goed op wat het wel/niet doet als je zoiets koopt.

Beddengoed voor de wieg had ik niet zoveel van moeten kopen. Ik vond alles leuk en G lag er maar 6 weken in. Bij A er weer ingetrapt en nog wat leuke spulletjes met luipaardprint gekocht. A heeft 3x in de wieg gelegen. 🤣🤣
Gelukkig past het ook in de wandelwagen haha.

Badcape heb ik alleen gebruikt voor CB afspraken, maar heb gigantisch veel gekregen dus zal ze eens proberen 😅
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers