Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 18 Jun 2021 22:03

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Wij gebruiken de babyfoon bijna nooit thuis, want we horen hem wel en je kunt ook zo bij hem naar binnen lopen zonder dat ie er wakker van wordt. Als we hem ergens mee naar toe nemen gebruiken we de babyfoon wel meestal. We hebben zo’n Luvion Easy met camera. Bewust een die niet via je WiFi/netwerk gaat want dat is fraude gevoelig.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 18 Jun 2021 22:22

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Wij gebruiken de babyfoon dan weer superveel. Ook bij zoontje van bijna 3 nog dagelijks. Ik vind het handig dat we hem vermanend kunnen toespreken haha 🤣. En hij wil altijd het muziekje aan als ie gaat slapen. Daarom hebben we er nu ook een tweede bij voor dochter.
Bij ons hoor je ze beneden in de woonkamer ook niet zo goed anders.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 18 Jun 2021 22:28

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ik heb geen babyfoon (had ik wel, maar ging kapot), maar wel een Nest camera op haar kamer staan. Ik vind het fijn om te kunnen checken hoe het gaat als ik twijfel iets te horen of als ik weet dat ze wat onrustig is zonder dat ik ernaartoe moet lopen. Ook kan ik erdoorheen praten als ze aan het keten is in bed haha. Dan zeg ik, ga eens liggen nu, slaap lekker en hou van jou. En dan gaat ze braaf liggen haha!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 19 Jun 2021 11:53

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Bloom schreef:
Bloom schreef:
De Leander Matty?
Verschillende kennissen van ons hebben deze en allemaal zeer tevreden. Wij nemen deze ook!
Wij leggen er wel een hydrofiel op, maar dat zou ik op een gewoon kussen met hoes ook gedaan hebben.


Voor alle mama’s die nog een aankleedkussen overwegen.. deze kan ik echt aanraden!
Of ik ben niet goed in luiers verschonen, of onze zoon is een smeerpoets.. maar dit kussen scheelt echt heel veel wassen
De hydrofiel over het kussen hebben we na twee dagen overboord gegooid nadat ik voor de zoveelste keer poep eruit stond te poetsen. Maar ook zonder doek is het kussen zacht en ‘warm’.
Na iedere verschoonbeurt een billendoekje erover, en alles is weer schoon. En dan na het wassen/badje neem ik hem af met sop. Ideaal!
Zojuist ook weer een ongelukje met een natte scheet en een plas tijdens het verschonen. Doekje erover en schoon. En geen extra was.

Hij is wel prijzig, maar echt het geld waard. Zeker als je een aankleedkussen en meerdere hoezen hebt, dan verschilt de prijs wellicht niet eens zoveel.

Dus zeker een DO! De kraamzorg kende het ook nog niet en was ook helemaal lyrisch!


Hier sluit ik me helemaal bij aan!
Mijn kraamverzorgster vond hem alleen wel te hard dus die legde er een grote hydrofiel op en dan 4x dubbel gevouwen maar dat doen wij ook niet.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 20 Jun 2021 19:52

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Dee schreef:Haha ik ben wat luiers aangaat niet echt een voorbeeld want wij leven nog steeds op de voorraad die we vooraf hebben ingeslagen en de tweeling is 6 maanden 🙈😁 geldt ook voor de doekjes.

Hahahahahaha.
Ik leef nog op de voorraad van die ik kocht toen jongste euhhhhh met geboren was.
En de voorraad is nog lang niet op, Hahaha! 🙈
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 20 Jun 2021 19:56

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ik heb net een maandbox maat 2 van pampers gekocht. Daar kan ie nog wel even in, is tot 8 kilo. Van Kruidvat is maat 2 maar tot 6 kilo. Het verschilt dus ook wel per merk en welke maat.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 20 Jun 2021 20:03

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Waaat Burn, waarom zou je in hemelsnaam zo veel luiers in één keer kopen? :shock: Haha je weet toch nooit hoe lang je met welke maat doet enzo, en waar laat je ze überhaupt?!

Wij gebruiken de babyfoon nog steeds, vind het erg handig. We hebben er één zonder camera, maar toen ze nog baby was gebruikten we een losse webcam waarmee we haar via een app konden zien. We wonen nu ruim anderhalf jaar in dit huis en hier hebben we de camera niet meer gebruikt.
❤ 7 juni 2018
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 20 Jun 2021 20:07

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Bliss schreef:Waaat Burn, waarom zou je in hemelsnaam zo veel luiers in één keer kopen? :shock: Haha je weet toch nooit hoe lang je met welke maat doet enzo, en waar laat je ze überhaupt?!


Ik neem aan dat je mij bedoeld?
Nou hij was vorige week 4,3 kilo. Dus ik verwacht er nog wel even mee te kunnen doen.
Het betreft 6 pakken, dus die staan netjes in de kledingkast. Met die kleine maatjes past het prima. En mocht ik overhouden, geef ik het gewoon weer door.
Maar wij komen wel aan 8-10 luiers per dag. Dus ik verwacht dat we met een paar weken er echt al een heel eind doorheen zijn

Edit: laat maar.. was van de wap omdat Burn geen aantal noemt. Maar ik snap hem 😅🤣
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 20 Jun 2021 21:14

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Achter de schuine kant op haar kamer, ligt toch niets.

Dichte pakken kun je ruilen, tot op heden nog niet gebeurd. 1x een pak van een maat bijgekocht. Dus vooralsnog goed ingeschat haha .
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 20 Jun 2021 21:16

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Vind ik wel heel knap Burn, haha.
Hoeveel pakken heb je destijds dan wel niet gekocht?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 20 Jun 2021 22:36

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Te veel hahahaha
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem308

Bericht 21 Jun 2021 00:06

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Was het dan zo goedkoop? 😱

Gierige Gerda zou trots op je zijn!
<<

Anoniem316

Bericht 21 Jun 2021 00:22

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Hier komen we tot nu toe ook nog steeds uit en idd de dichte pakken kan je zo ruilen voor een maat groter.
We hebben nu nog zo'n 210 in maat 3, en zo langzamerhand kunnen ze maat 4 ook wel aan dus dat redden we ook precies.
<<

Anoniem325

Bericht 09 Jul 2021 09:09

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ik heb nog een do voor de uitzet, ook in de zomermaanden; een regenhoes voor de wagenbak. Ik had die niet, dacht heel naief dat we die niet nodig zouden hebben in de lente/zomer, maar heb regelmatig niet kunnen gaan wandelen/boodschappen doen omdat het regende. 🤓 Als het hard regent hoef je natuurlijk niet te wandelen, maar als je een boodschap moet doen en het regent een beetje vind ik het toch wel fijn om er ff uit te kunnen.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 09 Jul 2021 09:17

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Of een parasol/paraplu. Dat hebben wij en werkt net zo goed eigenlijk!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 09 Jul 2021 09:19

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Bloom schreef:
Bloom schreef:
De Leander Matty?
Verschillende kennissen van ons hebben deze en allemaal zeer tevreden. Wij nemen deze ook!
Wij leggen er wel een hydrofiel op, maar dat zou ik op een gewoon kussen met hoes ook gedaan hebben.


Voor alle mama’s die nog een aankleedkussen overwegen.. deze kan ik echt aanraden!
Of ik ben niet goed in luiers verschonen, of onze zoon is een smeerpoets.. maar dit kussen scheelt echt heel veel wassen
De hydrofiel over het kussen hebben we na twee dagen overboord gegooid nadat ik voor de zoveelste keer poep eruit stond te poetsen. Maar ook zonder doek is het kussen zacht en ‘warm’.
Na iedere verschoonbeurt een billendoekje erover, en alles is weer schoon. En dan na het wassen/badje neem ik hem af met sop. Ideaal!
Zojuist ook weer een ongelukje met een natte scheet en een plas tijdens het verschonen. Doekje erover en schoon. En geen extra was.

Hij is wel prijzig, maar echt het geld waard. Zeker als je een aankleedkussen en meerdere hoezen hebt, dan verschilt de prijs wellicht niet eens zoveel.

Dus zeker een DO! De kraamzorg kende het ook nog niet en was ook helemaal lyrisch!


Haha review gevonden! Thanks Bloom.
Ik zag naast de Leander ook de Sebra Pulse. Iets goedkoper (scheelt weer 20 euro ;) ). Mooie kleurtjes trouwens. Lekker naturel. Zal zo'n zelfde principe zijn.

Afbeelding
11.21
10.23
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Jul 2021 09:28

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Goede tip
<<

Anoniem325

Bericht 09 Jul 2021 10:20

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Bloom schreef:Of een parasol/paraplu. Dat hebben wij en werkt net zo goed eigenlijk!

Dat zou ook kunnen inderdaad, die heb ik ook niet haha.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 09 Jul 2021 10:24

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ik werd juist gek van de parasol van de Bugaboo. Heb nu zo’n dooky doek tegen de zon en idd een regenhoes. Ook al een paar x gebruikt.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 09 Jul 2021 11:50

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ik heb een dont: de eigen merk zoogcompressen van Kruidvat. Die zijn en minder fijn dan eigen merk Etos/Ah of die van Medela en ze ruiken 😟
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Jul 2021 12:18

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Fantine schreef:Ik werd juist gek van de parasol van de Bugaboo. Heb nu zo’n dooky doek tegen de zon en idd een regenhoes. Ook al een paar x gebruikt.

Nou inderdaad wat een ellende die parasol. Ik dacht eerst heb ik niet nodig kap kan veel omlaag maar merkte al snel dat de zon er door glipte dus toch een parasol gekocht maar jemig bij elk bochtje is er weer zon in de bak. Is wel handig met alleen maxicosi
Afbeelding
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 09 Jul 2021 13:13

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

sarah1985 schreef:
Fantine schreef:Ik werd juist gek van de parasol van de Bugaboo. Heb nu zo’n dooky doek tegen de zon en idd een regenhoes. Ook al een paar x gebruikt.

Nou inderdaad wat een ellende die parasol. Ik dacht eerst heb ik niet nodig kap kan veel omlaag maar merkte al snel dat de zon er door glipte dus toch een parasol gekocht maar jemig bij elk bochtje is er weer zon in de bak. Is wel handig met alleen maxicosi


Ja idd wat een onding. Dooky bevalt veel beter kan je op hoogte instellen en volledig naar beneden als hij in slaap valt.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 09 Jul 2021 13:16

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ja een Dooky vind ik ook fijn. Hadden we bij de eerste niet, het leek me een beetje onzin. Maar nu dus toch 1 gekocht en ik vind het ideaal. Parasol lijkt me zo onhandig.
Regenhoes is hier ook al heel veel gebruikt bij beide kids, dat vind ik wel redelijk onmisbaar!
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 09 Jul 2021 14:25

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ik vind de parasol ideaal. Heb er een van Mutsy, bijpassend bij de kinderwagen. Als ik hem hoog vastklik, hoef ik er de hele wandeling niet echt meer aan te zitten. Soms even naar recht of links trekken. Ik vind een dooky niet fijn omdat ik de baby dan niet goed zie.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem325

Bericht 09 Jul 2021 17:18

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Oh heb je een parasol voor de Mutsy? Ga ik ook eens naar kijken dan!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers