Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

<<

Anoniem316

Bericht 25 Mrt 2021 17:30

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Harrison schreef:
Dee schreef:Mij lijkt zoiets eigenlijk helemaal niet praktisch. Nu, als ze plassen, trekt het redelijk in het stof van de hoes of hydrofiel. Maar met zo'n kale plaats, loopt het toch onder de rug? Dan heb je alles nat? Of zie ik dat verkeerd.

Volgens mij lopen ze allemaal schuin af richting de voeten, dus denk dat het dan de commode op loopt. Maar ik heb eigenlijk nooit dat er zoveel plas "los" loopt. Zodra hij begint te plassen hou ik er zsm een luier of billendoek voor.


Mijn ervaring is op dit moment ook dat het sneller opvalt bij een jongentje dan bij een meisje of ze plassen haha. Onze jongste dochter heeft me al een paar verrast haha.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 25 Mrt 2021 17:41

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Haha oh dat geloof ik meteen ja. Bij een jongetje (tenminste bij die van ons) is het een soort gazonsproeier.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Mrt 2021 17:46

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Dat hebben wij dus echt zelden met O meegemaakt, terwijl iedereen dat zei over een jongetje. En M piest altijd alles onder. 😂
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 25 Mrt 2021 17:56

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Nee inderdaad, twee jongens maar ik kan me niet herinneren dat ik het ooit meegemaakt heb.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6199

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 25 Mrt 2021 17:57

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Wij alleen de eerste twee weken tot nu toe. Gelukkig, want wat is dat irrtant.
Laatst gewijzigd door Joey op 25 Mrt 2021 19:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Mrt 2021 18:23

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Mijn dochter heeft volgens mij nog nooit een aankleedkussenhoes onder gepiest, kan het me niet herinneren. Gepoept al helemaal niet. Ze ligt eigenlijk ook nooit zonder luier op dat ding, leggen jullie dan niet een nieuwe luier onder de billen voordat je de oude uittrekt? Dat trucje heb ik in het begin van iemand gehoord en zo doe ik het sindsdien altijd, werkt perfect!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 25 Mrt 2021 18:30

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Bliss schreef:Mijn dochter heeft volgens mij nog nooit een aankleedkussenhoes onder gepiest, kan het me niet herinneren. Gepoept al helemaal niet. Ze ligt eigenlijk ook nooit zonder luier op dat ding, leggen jullie dan niet een nieuwe luier onder de billen voordat je de oude uittrekt? Dat trucje heb ik in het begin van iemand gehoord en zo doe ik het sindsdien altijd, werkt perfect!

Ja dat doe ik altijd, maar als het van de nek tot aan de knieholtes zit dan is de kans redelijk aanwezig dat er een veegje op het verschoonkussen terecht komt. Of wanneer je de luier open doet en ze poepen nog even extra met zo'n kracht dunne poep dat het overal zit. 😁
<<

Anoniem316

Bericht 25 Mrt 2021 19:23

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Bliss schreef:Mijn dochter heeft volgens mij nog nooit een aankleedkussenhoes onder gepiest, kan het me niet herinneren. Gepoept al helemaal niet. Ze ligt eigenlijk ook nooit zonder luier op dat ding, leggen jullie dan niet een nieuwe luier onder de billen voordat je de oude uittrekt? Dat trucje heb ik in het begin van iemand gehoord en zo doe ik het sindsdien altijd, werkt perfect!

Jawel hoor, maar als ik ze afdroog niet direct natuurlijk.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Mrt 2021 19:52

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

En luier onder de billen helpt niet als jongentjes omhoog plassen. Wij hadden het altijd tijdens temperaturen en verschonen. We verschoonde hem toen ook nog recht dus ik werd echt elke keer aangevallen. Deed gewoon een hydrofiel voor mijn buik/borst ter bescherming. Ik werd er na een paar weken moedeloos van. Bv poep, het kwam ook gewoon een meter verder dus de
vloer moest ook steeds gepoetst worden. En ik heb echt ervaring en handigheid in verschonen. Gelukkig werd dat minder na een paar weken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Mrt 2021 20:15

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Savi schreef:
Bliss schreef:Mijn dochter heeft volgens mij nog nooit een aankleedkussenhoes onder gepiest, kan het me niet herinneren. Gepoept al helemaal niet. Ze ligt eigenlijk ook nooit zonder luier op dat ding, leggen jullie dan niet een nieuwe luier onder de billen voordat je de oude uittrekt? Dat trucje heb ik in het begin van iemand gehoord en zo doe ik het sindsdien altijd, werkt perfect!

Ja dat doe ik altijd, maar als het van de nek tot aan de knieholtes zit dan is de kans redelijk aanwezig dat er een veegje op het verschoonkussen terecht komt. Of wanneer je de luier open doet en ze poepen nog even extra met zo'n kracht dunne poep dat het overal zit. 😁


Haha iehh nee dat snap ik! N heeft nog nooit diarree gehad nu ik erover nadenk, volgens mij scheelt dat een hoop (pun intended).
❤ 7 juni 2018
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 25 Mrt 2021 21:19

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ik vroeg me al of ik gek geworden wad Bliss, maar hier is dat dus ook vrijwel nooit voorgekomen. De muren zijn nog helemaal schoon en de hoes kan ik er volgens mij al 2 jaar om laten zitten zonder te wassen, technisch gezien. Heel in het begin heeft de oudste in de nacht eens langs haar luier gepiest, maar dat was ober vriend heen en de jongste kan ik het me al helemaal niet van herinneren. Zowel poep als plas niet..ok op de keer na dat mijn vader hem ging verschonen en niet helemaal aan het opletten was ofzo, toen zat het onder de kak!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem304

Bericht 25 Mrt 2021 21:33

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Bliss schreef:
Savi schreef:Ja dat doe ik altijd, maar als het van de nek tot aan de knieholtes zit dan is de kans redelijk aanwezig dat er een veegje op het verschoonkussen terecht komt. Of wanneer je de luier open doet en ze poepen nog even extra met zo'n kracht dunne poep dat het overal zit. 😁


Haha iehh nee dat snap ik! N heeft nog nooit diarree gehad nu ik erover nadenk, volgens mij scheelt dat een hoop (pun intended).

Veel baby's hebben een lange tijd vrij dunne poep. Als ze dan ook nog bizar veel kracht zetten, nou...

Ik haalde A dinsdag nog uit de maxi cosi, had ze ook zitten poepen. Als je zo in de maxi cosi zit moet het toch ergens heen helaas. :palm:

Bij G heeft het eens op de openslaande deuren gezeten met zoveel geweld ging dat en met A heb ik toen ze een paar weken was er van top tot teen onder gezeten. Billen omhoog, luier eronder vandaan en hatsa terwijl ik haar benen vast had schoot het eruit. :palm:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Mrt 2021 21:54

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Hahaha wat erg! Ik ben er geloof ik niet rouwig om dat ik dat nooit heb meegemaakt, met mijn smetvrees. 😳
❤ 7 juni 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 25 Mrt 2021 22:40

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

L. had dat ook zo extreem,bij F. nooit gehad maar L. had (achteraf door haar kma) echt afschuwelijke luiers en nog steeds wel eens dat alles eronder zit 😖
⁠♡♡♡
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3199

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 27 Mrt 2021 10:44

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

En nog een vraag 😂

Schijnbaar moet je een wagenbak hetzelfde opmaken als een wieg. Maar is dat nou echt nodig?
Ik heb een molton en hoeslaken. En dacht verder om gewoon een wikkeldeken of los dekentje te gebruiken. Is het echt nodig om ook hiervoor een set met laken en deken te kopen, of is mijn gedachte prima?

Voor de wieg heb ik 2 sets. Dus als het niet prima is, moet ik nog iets bijkopen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem308

Bericht 27 Mrt 2021 10:47

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Je kan ook een Aankleedkussenhoes gebruiken voor de kinderwagen. Ik zou drie hoeslakens handig vinden. 2 voor de wieg en kinderwagen en dan 1 om te rouleren.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3199

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 27 Mrt 2021 10:49

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

AMM schreef:Je kan ook een Aankleedkussenhoes gebruiken voor de kinderwagen. Ik zou drie hoeslakens handig vinden. 2 voor de wieg en kinderwagen en dan 1 om te rouleren.


Ja ik heb twee hoeslakens voor de kinderwagen. Maar gaat meer om de lakens en dekens voor over de baby.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Mrt 2021 11:12

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ik heb geen lakentje onder 't dekentje.

Ik heb:
Cybex matrasje
Aerosleep molton en hoeslakentje
Hydrofiele doek tegen 't spugen
In de winter lag ze in een slaapzakje
Nu het wat warmer is ligt ze onder een dekentje. Zonder lakentje dus.

Ik kan me wel voorstellen dat een lakentje handiger is met verschonen na spugen. Dan hoef je minder snel 'tdekentje te wassen.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 27 Mrt 2021 11:48

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ik had in het begin wel een lakentje omdat ik het gezellig vond staan maar echt bozig is het niet.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 680

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 27 Mrt 2021 12:03

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ik zou gewoon kijken wat je hebt en hoe je uitkomt. Ik had bij m’n dochter wel elke keer een lakentje en dekentje, maar heb deze keer met m’n zoon vaker een wikkeldoek van Lodger gebruikt met soms nog een los dekentje overheen. Ik heb wel matrashoesjes van de wieg in de wandelwagen gebruikt, maar die Aankleedkussenhoezen kan je ook prima gebruiken. Ik heb er daar alleen niet zoveel van, vandaar dat ik de wiegmatrashoes gebruikt heb.
03/2019
11/2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Mrt 2021 12:13

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ik had een aankleedkussenhoes om het matrasje met een hydrofiel of molton eronder. Dekentje en in het begin daar nog een lakentje omheen omdat ik dat er leuk uit vond zien 🙃 na tijdje gewoon een deken, of de voetenzak uit de maxicosi ipv deken.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 27 Mrt 2021 14:11

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ik heb hem nu ook opgemaakt net als het wiegje. Heb een dekentje van Kruidvat erbij gekocht die waren niet zo duur!
⁠♡♡♡
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3118

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 29 Mrt 2021 12:35

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Daar had ik nog niet eens over nagedacht! Nog maar even extra kopen :smile:

Ik twijfel een beetje over hoeveel rompers handig zijn, ik heb nu voor het begin:
4x 50/56
2x 50
2x 56

Zou dat genoeg zijn? Of zouden jullie nog wat bijkopen?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 29 Mrt 2021 12:37

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Vast wel genoeg hoor!
En als het echt nodig is, heb je ze er zo bij.
8 rompers was hier zat iig.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3199

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 29 Mrt 2021 13:03

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ik heb acht van iedere maat. Vier korte en vier lange mouw.
Ik heb begrepen dat die afwisseling ook nog wel belangrijk kan zijn in het begin.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers