Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wandel schoenen

<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 08 Jan 2021 08:17

Wandel schoenen

Sinds een paar maanden probeer ik 10.000 stappen per dag te maken.
Daardoor wandel ik tegenwoordig ook regelmatig 1-2 uur.
Dit doe ik op mijn normale schoenen. Loopt prima vind ik.

Soms merk ik achteraf dat ik wat spierpijn heb in mijn onderrug en soms ineens last van mijn knie. Maar of dat nou zou komen doordat ik geen wandelschoenen aan heb? Geen idee.

Nu twijfel ik dus of ik eventueel wandelschoenen ga aanschaffen. Maar ik vind ze zo ontzettend lelijk.
Ik vroeg me dus eigenlijk af: dragen jullie speciale wandelschoenen? En merk je echt verschil? En heeft iemand toevallig nog tips voor wandelschoenen die er wel trendy uitzien of heel neutraal zonder dat het op wandelschoenen lijkt?
Make happy memories
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Jan 2021 08:35

Re: Wandel schoenen

Als je zoveel wandelt zou het best kunnen dat dat wat klachten geeft denk ik ja! Als je echt geen wandelschoenen wilt zou je ook eerst zooltjes kunnen proberen maar ik zou denk ik gewoon meteen maar voor de echte wandelschoenen gaan. Ik merk dat het mij persoonlijk steeds minder uitmaakt die dingen, en steeds meer vriendinnen hebben ze en lopen er heerlijk op!

Ik vind Tommy Hilfiger nog wel redelijk leuke wandelschoenen hebben trouwens.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 08 Jan 2021 08:43

Re: Wandel schoenen

Ik had precies hetzelfde als jij : wandelschoenen zijn echt verschrikkelijk lelijk en die wil ik liever niet aan.
Maar aangezien ik op vakantie regelmatig grote stukken wandel over vaak oneffen paden heb ik ze toch maar aangeschaft. En nu draag ik ze ook als ik in NL een stuk ga wandelen. Is toch echt wel beter voor mijn lichaam. Zeker sinds ik mijn enkelbanden gescheurd heb gehad en dat nooit 100% hersteld is. Met mijn wandelschoenen kan ik mijn enkels stevig insnoeren zodat ik er veel minder snel last van heb.
Mijn advies is om te kijken wat echt lekker zit, en niet naar wat nog een soort van mooi is. Deze schoenen heb je echt voor het loop comfort en niet voor de looks. Zelf heb ik schoenen van Hanwag. Super lomp, maar ik heb ze in donkerblauw genomen dus dan is dat in ieder geval nog neutraal. Ga gewoon passen en kijk welke het lekkerst zitten.
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 08 Jan 2021 09:18

Re: Wandel schoenen

Ik heb een paar north face wandelschoenen, gewoon lage (categorie A) met Gore Tex erin zodat ik iets minder kans heb op natte voeten. Hier in Nederland red ik het prima met deze schoenen. Ik loop er ook vaak op als het regenachtig is en ik boodschappen ga doen etc..
In deze schoenen heb ik altijd wandelsokken aan, dunnere sokken erin loopt voor mij niet fijn.

Ik raad je wel aan om ze echt te passen in de winkel en voor goed advies naar een goede outdoorwinkel te gaan.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 08 Jan 2021 09:24

Re: Wandel schoenen

Ik loop ook veel samen met de hond. In het begin had ik simpele regenlaarsen, omdat ik ook geen zin in natte voeten had. Na een paar maanden kreeg ik ook klachten. Ik heb een paar waterdichte boots gekocht van Panama Jack. Ze zijn fijn gevoerd, geen koude voeten en dus waterdicht. Ik kan op deze schoenen echt hele dagen lopen. Geen idee naar het voetbed, maar dat zit wel goed denk ik. Ook vind ik de modellen leuk.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 08 Jan 2021 09:31

Re: Wandel schoenen

Ik heb bij ANWB wandelschoenen gevonden die er esthetisch gezien wat mij betreft mee door kunnen maar ja, het blijven wandelschoenen en ze zijn gewoon lomp. Loopt heerlijk, daar heb ik ze voor gekocht.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 08 Jan 2021 09:44

Re: Wandel schoenen

Ik heb deze schoenen en lopen echt heerlijk. Nog niet super mooi, maar zijn wel echt heel fijn.
https://m.topshoe.nl/nl/1616353/lomer-spider-ultra-mtx/
<<

Anoniem303

Bericht 08 Jan 2021 09:58

Re: Wandel schoenen

Ik zou wel investeren in wandelschoenen idd, niet 1-2 uur op gewone schoenen wandelen. Ik merk dat direct aan mijn voeten en onderrug.
Ik heb wandelschoenen van de ANWB, jaren terug gekocht. Ik vind ze idd ook super lelijk en gebruik ze vooral als we gaan wandelen in bos en/of duinen. Voor de wandelingen hier in de regio zou ik wel een paar wandelsneakers willen kopen, maar ik vind nog niet echt mooie, ook díé zijn gewoon lelijk haha.
Ik heb trouwens hardloopschoenen van Mizuno, die zitten ook echt fijn bij een flink stuk lopen. Maar ook lelijk.

Ohja en als je in de schoenen investeert, zou ik ook meteen een paar wandelsokken erbij kopen. Wandelschoenen met gewone sokken zitten voor geen meter, wandelsokken lijken op een bepaalde manier meer ondersteuning te geven, en ze ademen ook.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 08 Jan 2021 10:15

Re: Wandel schoenen

Ik heb jarenlang Lowa wandelschoenen gehad. Meestal met Goretex. Daarvoor had ik New Balance (die zijn jarenlang sponsor van de Nijmeegs vierdaagse geweest).
Nu loop ik al weer een aantal jaren op Hanwey wandelschoenen. Deze zijn qua comfort vergelijkbaar met Lowa.
Dit zijn wel echte wandelschoenmerken. Ik zou naar een speciaalzaak gaan. Sport2000, Perry of een Intersport, maar ja die winkels zijn nu wel allemaal gesloten. Dan kun je namelijk meerdere schoenen uitproberen. Loop dan ook wat sneller met de schoenen door een winkel (wandelpas) en over de verschillende proefterreinen.

Inderdaad goede wandelsokken zijn ook belangrijk. Ook daar heb je verschillende merken in. Ze moeten in ieder geval naadloos zijn. Zelf heb ik een paar paren van Falke (een van de duurdere merken) en die zitten heerlijk.

Overigens zit er een verschil tussen wandel- en bergschoenen. Bergschoenen zijn meer ondersteunend voor je enkel en daar dus hoger. Persoonlijk vind ik die niet fijn lopen.

Of de schoenen er al dan niet mooi uit zien doet niet zo ter zaken als je gaat wandelen. Je gaat dan immers niet erg chique uit eten. Ik heb ze zelf aan naar kantoor (handig als ik bijv. in de pauze ga wandelen). Ze zijn gewoon een kleur.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 08 Jan 2021 20:38

Re: Wandel schoenen

Om langere stukken te wandelen op vakantie hebben we zo'n 5 jaar geleden Ecco's gekocht. De Ecco Biom. Lijkt een sneaker, maar heeft veel meer ondersteuning, terwijl het wel een lichtgewicht schoen is.
Ze hebben hem nu nog steeds in het assortiment en wat ik zo snel zag hadden ze er ook een echte wandelschoen variant van.

Ik heb deze:
Afbeelding
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 08 Jan 2021 20:46

Re: Wandel schoenen

In het 'ik zoek' topic staan best wel wat leuke wandelschoenen voor Harri getipt.
Denk dat als je vaak wandelt het zeker een pre is.
30-04-2017
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 08 Jan 2021 20:56

Re: Wandel schoenen

Ik heb ook wandelschoenen, eens bij decathlom gescoord. Misschien vind je daar wat?
<<

Anoniem321

Bericht 10 Jan 2021 12:20

Re: Wandel schoenen

Ik heb net wandelschoenen bij Scapino besteld (Mountain Peak). Als je je wat over het uiterlijk heen zet, kun je er veel plezier aan beleven, want ze lopen heerlijk en bieden goede ondersteuning.
<<

Dazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:55

Bericht 10 Jan 2021 15:19

Re: Wandel schoenen

Ik heb onlangs "vierdaagse" wandelschoenen gekocht van Lowa en gebruik daar inderdaad Falke sokken bij. Echt zoveel beter dan sneakers/gewone schoenen.
Deze zijn het;
https://www.bever.nl/p/lowa-walker-nijm ... 90023.html
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2083

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 10 Jan 2021 17:03

Re: Wandel schoenen

Ik heb om dezelfde reden deze zomer hele fijne gympen gekocht. Het ging mij echt om wandelcomfort en daarvoor voldoen deze schoenen prima voor mij. Ook nog eens gewoon bij scapino geslaagd. Met mijn gewone schoenen kreeg ik wat last van mijn voeten en dat heb ik nu helemaal niet meer. Mocht ik weer last krijgen dan overweeg ik wel wandelschoenen, maar die vind ik idd ook niet mooi.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Jan 2021 20:06

Re: Wandel schoenen

ik heb bij decathlon wandelschoenen gekocht en die lopen echt goed nog geen blaar mee gehad en geen pijn. En heb echt veel gewandeld er mee tochten van 30 km. Ik had hiervoor dure wandelschoenen en elke keer blaren.

https://www.decathlon.nl/p/bergwandelsc ... 88&c=GRIJS
Afbeelding
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 10 Jan 2021 20:44

Re: Wandel schoenen

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat het voor mij Idd verstandig is om wel wandelschoenen aan te schaffen. Ik ga maar eens op zoek (en zal ook even in het andere topic kijken naar welke wandelschoenen daar worden getipt).
Make happy memories
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 12 Jan 2021 18:02

Re: Wandel schoenen

Ik heb onlangs ook Panama Jacks gekocht en die lopen echt onwijs lekker! Heb alleen nog maar m'n wandelschoenen aan en ik vind ze ook echt tof staan! In de winkel waren ze €165 maar online heb ik ze voor €100 kunnen kopen . Zeker een aanrader om eens te bestellen :)
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 12 Jan 2021 18:24

Re: Wandel schoenen

Mijn man en ik wandelen veel en hebben beiden schoenen van Tropicfeel, ooit aangeschaft via Kickstarter en onlangs met blackfriday met flinke korting nog een paar gekocht ieder. Ze wandelen echt heel fijn en ik heb ook mijn steunzolen (die ik normaal met veel wandelen altijd droeg) niet nodig met deze schoenen. We wandelen ook veel in het bos en als ze dan vies worden kunnen ze gewoon in de wasmachine.
https://www.tropicfeel.com/collections/all-terrain
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem303

Bericht 15 Jan 2021 22:46

Re: Wandel schoenen

Ben je er nog uit gekomen, Valerie?

Ik heb voor mezelf inmiddels bij de Decatjlon lage wandelschoenen besteld. Uit dezelfde serie als die Sarah plaatste, alleen de waterdichte variant.

En toen kwam ik net deze tegen, deze vind ik dan weer wél heel erg leuk. Maar vooral voor wandelingen op geasfalteerde en betegelde ondergronden denk ik?
https://www.bever.nl/p/adidas-terrex-ag ... olour=8152
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1963

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 09 Feb 2021 15:29

Re: Wandel schoenen

Ik loop altijd het lekkerst op m'n Nikes, maar die geven weinig steun bij m'n enkels. M'n moeder heeft al vijf jaar deze wandelschoenen van Keen die ze ook naar haar werk droeg en volgens haar lopen ze heerlijk, dus ik heb ze nu ook besteld. Moet ze wel nog binnen krijgen, dus geen idee of ik ze ook zo fijn vind. Ze zijn er in allerlei kleuren.
https://www.ziengs.nl/product/keen-terradora-ii-mid-wandelschoenen-bruin-bruin/20201100346/#
<<

Anoniem303

Bericht 09 Feb 2021 15:38

Re: Wandel schoenen

Oh grappig dat dit topic weer omhoog komt. Ik zit net zelf naar goede wandelschoenen te kijken, heb de lage van de Decathlon inmiddels binnen maar die werken niet helemaal voor mij. Maat is goed (een maat kleiner was veel te klein), maar kennelijk zit er toch wrijving bij mijn hielen en na zo’n 7km wordt dat toch echt heel pijnlijk.

Ik heb nu m’n zinnen gezet op Lowa Renegades:
Afbeelding
Vallen absoluut in de categorie lelijke wandelschoen, maar ik denk wel dat ik er een hoop profijt van ga hebben. Mijn vriend gaat ze waarschijnlijk ook bestellen, in volledig zwart. Die loopt dagelijks heel wat kilometers van hot naar her over Schiphol dus dan zijn goede schoenen ook wel fijn.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 09 Feb 2021 16:44

Re: Wandel schoenen

Voor mij persoonlijk vind ik hem te hoog voor aan mijn enkels. Deze valt daarom eerder onder de bergwandelschoenen.
Ieder zo zijn haar voorkeuren. Aan het merk ligt het in ieder geval niet.
<<

Anoniem303

Bericht 09 Feb 2021 16:47

Re: Wandel schoenen

Mijn vriend en ik hebben beiden enkels die snel ‘klappen’ dus voor ons wel fijn!
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 09 Feb 2021 16:50

Re: Wandel schoenen

Rixt, misschien een idee om als je ze binnen hebt gewoon een dag in huis te dragen met kaartjes er aan. Misschien merk je dan al snel of ze goed zitten of niet.

Ik heb zelf ook Lowa’s en ben er erg blij mee. Maar dat hoeft voor een ander natuurlijk niets te zeggen. Heb helaas zelf eerder ook een miskoop gedaan met wandelschoenen van Meindl. Die waren flink prijzig en staan nu te verstoffen in het schoenenrek thuis.
03/2019
11/2020
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers