Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Allerhande vragen omtrent huisdieren

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Jan 2021 21:23

Allerhande vragen omtrent huisdieren

Drop hier je vraag over je huisdier(en) als je die hebt!
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Jan 2021 21:24

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Hebben jullie katten ook ineens heel veel honger? Die van mij wel. Ze krijgen 3 keer per dag wat brokjes maar het lijkt niet meer genoeg, ze klagen en zeuren maar door.

Zal de winterkou wel zijn gok ik? Extra verbranden om warm te blijven buiten, zoiets?
#teammaple🍁
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 07 Jan 2021 21:37

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Of aandacht vragen omdat jullie veel thuis zijn?
Laatst gewijzigd door Jip op 07 Jan 2021 22:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 07 Jan 2021 22:07

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Die van ons (1 vd 2), zou altijd wel kunnen eten. Hij krijgt 4x per dag afgewogen eten, samen met z'n zus. Hij weet de tijden maar soms begint ie al een uur voor de tijd te blèren :smile: Heel soms maakt ie het helemaal gortig en doet ie bij mij alsof ie niet net iets van mijn man heeft gehad. Het is een grote kerel maar niet dik.

Ik denk dat je gewoon eens moet kijken of de voeding nog bij je katten past, misschien hebben ze (evt door hun leeftijd), baat bij ander voer. En vaste tijden en afgewogen vind ik echt een prima iets. Want dan krijgen ze nooit teveel maar ook nooit te weinig. Ik weeg 1x per week alles af en doe het dan in bakjes. Door de dag heen gebruik ik dan 1 bakje en schud dat op het oog wat leeg, verdeeld over die 4x. En wat extra spelen, hoe weinig tijd je daar soms ook voor hebt, vinden ze hier in ieder geval het einde.


Onze vreetbeer heeft trouwens een soort allergie. We zijn al maanden en maanden met hem bezig, ander voer, geen snoepjes (dat kregen ze sowieso al niet veel), natvoer vinden ze niet te pruimen dus het zijn alleen brokjes. Andere vlo en worm spullen ook al geprobeerd. Hij slikt nu al een tijdje een soort prednison voor katten, dan gaat het goed. Maar zodra we stoppen krabt en bijt ie zichzelf weer. Iemand ervaring? Ze komen niet buiten.
<<

Anoniem303

Bericht 07 Jan 2021 22:11

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Peinture, zou het geen stress kunnen zijn?
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 07 Jan 2021 22:15

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Rixt, dat hadden we ook al bedacht, maar voor zover we weten zijn er geen stressfactoren in huis. We kunnen helaas niet in zijn hoofd kijken. Hij beschikt over een hele grote oppervlakte, en heeft veel speelgoed en zijn zus. Hij ligt ook heel chill erbij meestal zodra hij gaat liggen.

Maar als het stress zou zijn, dan zouden de pilletjes toch niet veel moeten uitmaken. En dat doen ze wel... Moet toch binnenkort weer overleggen, maar er zijn niet veel opties meer. Daarom dacht ik, wie weet heeft iemand hier een idee!
<<

Anoniem303

Bericht 07 Jan 2021 22:16

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

En je geeft al speciale hypoallergene brokjes?
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 07 Jan 2021 22:25

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ja, al meer dan een half jaar. En ook hypoallergene anti vlo en worm spullen.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 07 Jan 2021 23:23

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

wat vervelend peinture, hier hebben we de prednison heel langzaam afgebouwd en zodra ze een wondje heeft, gauw kap op om te genezen. hier bleek ze allergisch voor hetvlooienbandje en had daarna een lik tick. ze is er nu van af maar zodra ze een wondje heeft, is dat wel een trigger
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Jan 2021 23:32

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Peinture schreef:Ik denk dat je gewoon eens moet kijken of de voeding nog bij je katten past, misschien hebben ze (evt door hun leeftijd), baat bij ander voer. En vaste tijden en afgewogen vind ik echt een prima iets. Want dan krijgen ze nooit teveel maar ook nooit te weinig. Ik weeg 1x per week alles af en doe het dan in bakjes. Door de dag heen gebruik ik dan 1 bakje en schud dat op het oog wat leeg, verdeeld over die 4x. En wat extra spelen, hoe weinig tijd je daar soms ook voor hebt, vinden ze hier in ieder geval het einde.
Is dit advies van voeding en spelen voor mij? If yes: nee dat voer is perfect afgestemd op ze qua hoeveelheid en soort.
#teammaple🍁
<<

Anoniem303

Bericht 07 Jan 2021 23:45

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Haha er had vóór Peinture niemand gereageerd behalve jij, dus ik gok zomaar dat het advies voor jou is idd 😄

Welk voer krijgen ze, alsnog vragen mag?

Ik herken het trouwens wel hoor, met vlagen gaat het bakje veel sneller leeg dan anders. Maar bedelen om eten doen ze nooit. Wel bedelen om het ritueel van het eten/drinken geven, zegmaar. Heel maf. Vooral de oudste is helemaal in de Gloria als ze water en eten krijgt, staart me zelfs van de bank af ervoor. Wordt helemaal wild als ze water krijgt (van eten iets minder wild). Doet drie slokken, twee hapjes en is tevreden. Maf beest.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Jan 2021 23:54

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ja ik denk het ook dat het voor mij is :)
Ze krijgen op dit moment twee soorten royal canin door elkaar, eentje speciaal voor jonge gecastreerde katten en eentje voor een beter gebit. De soort brokken, de combi en de hoeveelheid stemmen we altijd af met de dierenarts.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Jan 2021 23:56

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ha die van jou klinkt ook lekker weird Rixt. Eén van onze twee katten gaat altijd de douche uitlikken nadat iemand dat gedoucht heeft. Gewoon de natte vloer. Echt zodra je de douche uitzet komt ie er aan en begint ie. Maf!
#teammaple🍁
<<

Anoniem303

Bericht 08 Jan 2021 00:02

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Haha m'n andere kat likt het douchegordijn af hier! Oh, en vuilniszakken en plastic tassen. En ze moet altijd het laatste woord hebben. Net een puber 😒
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 08 Jan 2021 00:32

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Haha de douche uitlikken doet mijn kat ook! Hier staan er altijd brokjes klaar trouwens. Als het bakje leeg is en ze heeft honger dan begint ze te miauwen tot ze iets krijgt. Geen idee hoeveel ze eet maar haar gewicht is altijd prima. Op vaste tijden eten geven zou hier ook niet werken, ze is de helft van de dag buiten of zelfs meer.
<<

Kira

Bericht 08 Jan 2021 09:44

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Mijn katten zeuren altijd veel om eten. Ze hebben wel vaste tijden want anders moet ik steeds de brokjes in de gaten houden vanwege de honden. Maar merk nu met dit weer niet dat ze NOG meer zeuren.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 08 Jan 2021 13:59

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ik denk dat de mijne naast zijn etensbak ging wonen als ik die altijd gevuld zou houden :laughcry:

Mijn vorige kat kon heel goed zelf doseren, en ik denk bijna zeker te weten dat onze andere poes dat ook kan. Maar door haar broer is dat een what could have been verhaal :smile:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Jan 2021 19:15

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

De katten die ik vroeger als kind had kregen ook altijd onbeperkt brokken. Zo relaxed is dat als ze zelf goed kunnen doseren!

De katten die ik zelf heb kunnen dat niet helaas. De vorige was een obese kat van 8,5 kg die zichzelf dood zou vreten, die kreeg uiteindelijk maar 60gr brokjes per dag (en brak regelmatig in bij de buren om daar de koelkast open te maken en schnitzels er uit te stelen. Geen grap. Buurman baalde enorm van dat beest).

M’n huidige twee katers hebben ook weinig zelfsturing en mochten niet meer onbeperkt eten van de dierenarts. Jammer hoor!
#teammaple🍁
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 09:26

Bericht 08 Jan 2021 23:07

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Onze poes van 13 heeft onbeperkt brokjes staan. Ze weegt 3.1 kilo en iedereen denkt dat ze nog een kitten is 🤭. Ze slaapt, eet, drinkt, gaat bij onze kip kijken, wil gekroeld worden en gaat weer slapen.

Ze heeft vorig jaar ook een periode gehad van krabben en likken. Ze zat toen ook echt niet lekker in haar vel en kwam maar tot een bepaald deel van het huis. Ze sliep in de badkamer en haar ontlasting stonk zo erg! Je ging echt kapot in de bijkeuken! We zijn toen gestopt met vlees en heeft ze een prednison prik gehad en al het bovenstaande was toen over.

Nu een paar weken terug begon het gekrab, gelik en de stank weer. Eerst ontvlooid maar dat hielp niet. Ze heeft woensdag een prednison prik gehad en het likken, krabben en de stank is wederom opgehouden. De dierenarts denkt dat ze overgevoelig is voor iets. Vermoedelijk iets van buiten. Nou ja, zie dat maar eens uit te zoeken.

Maar goed, als dat allemaal is opgelost met 1 prik per jaar, dan doen we dat.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 11 Jan 2021 16:51

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Mijn kat heeft een voerautomaat vanwege z'n diabetes. Hij zeurt niet bij ons om eten, maar bij die bak, heel handig :smile:

Wat vervelend, Weilandjes, misschien staan er planten in de tuin waar ze niet tegen kan of heeft de kip luis?
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 09:26

Bericht 12 Jan 2021 13:01

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Haha, Derpy. Maakt niet veel verschil, dan 🤣.

De kip is er pas 2 weken. En heeft geen luis, trouwens.
De poes komt wegens problemen met de buren sinds augustus niet meer buiten, dus dat is het, denk ik, ook niet. Wellicht iets wat wij mee naar binnen lopen... Maar ja, wat? Mijn man bedacht ook ineens dat ze het in onze oude woonplaats ook ooit gehad heeft... Denk niet dat we er ooit achter gaan komen. Ze is nu trouwens weer helemaal zichzelf. Je kunt echt zien dat ze na zo'n injectie weer lekker in haar vel zit.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Feb 2021 19:18

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Konijnen staan buiten, altijd al, maar het wordt waarschijnlijk nu wel heel koud. We leggen nu extra stro in het binnenhok, kunnen er nog een deken voor hangen. Maar ze staan op zich wel op een beschutte plek.
Maar dan het flesje water, ja tuurlijk extra vaak verversen overdag. maar heeft het nog zin om er iets om heen te doen? Het water in het tutje bevriest natuurlijk ook. Iemand tips?
:heart: :heart: 2011
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 05 Feb 2021 19:29

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Er zijn speciale hoesjes voor de waterflesjes, maar ik heb geen idee hoe dat dan bij dat tuitje zit inderdaad. Ons konijn zit altijd binnen dus ik heb er geen ervaring mee.
10.04.17
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Feb 2021 19:30

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Saga schreef:Er zijn speciale hoesjes voor de waterflesjes, maar ik heb geen idee hoe dat dan bij dat tuitje zit inderdaad. Ons konijn zit altijd binnen dus ik heb er geen ervaring mee.


Ja die hoesjes ken ik, maar heb niet alleen positieve reacties over gelezen. Dus dacht vraag eerst om andere tips.
:heart: :heart: 2011
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 05 Feb 2021 19:40

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ik deed inderdaad extra veel stro in het hok en zorgde dat er geen wind naar binnen kon gieren. Om het waterflesje deed ik een wollen sok geloof ik en een paar keer per dag verversen inderdaad. Zette binnen een kan warm water klaar om het tuitje even in te kunnen weken om te ontdooien. Wat lauw water in de fles scheelt misschien ook iets?
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers