Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Allerhande vragen omtrent huisdieren

<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 24 Mei 2021 09:36

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Oh ja, Rixt, ik weet er niet extreem veel van, maar als ik jouw bericht lees, dan lijkt het of uiteindelijk elke kat doof wordt. Is dat zo?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem303

Bericht 24 Mei 2021 09:40

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

De oudere katten die ik tot nu toe in mijn omgeving heb meegemaakt wel! Dus ik ga er bij mijn kat eigenlijk ook wel vanuit dat dit uiteindelijk gaat gebeuren. Gebeurt het niet dan is dat natuurlijk heel fijn, maar zeker met de spelagressie van de jongste bereid ik me er liever op voor.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 24 Mei 2021 09:41

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Oh oké, heb ik weer wat geleerd! Ik hoop voor jou dat het meevalt inderdaad.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 04 Jun 2021 21:10

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ik heb een kat van 14, die graag buitenkomt, maar altijd weer thuis kwam. Sinds een maand of 9 hebben we nieuwe achterburen, die ontzettend dol zijn op mijn kat. Ze voeren hem, hebben een mand gekocht, halen hem aan en nemen hem binnen. Met als gevolg dat mijn kat de laatste weken bijna niet meer thuis kwam. Nu was ik er wel klaar mee eigenlijk, want waarom schaf je dan zelf geen kat aan ipv die van een ander aan te halen 🤷🏼‍♀️, dus ik heb net aangebeld, de kat opgehaald en aangegeven wat ik er van vind. Maar hoe laat ik mijn kat nu thuis weer wennen? Binnen houden is hij met z’n 14 jaar natuurlijk niet gewend, maar hij gaat anders geheid weer terug. Een tuigje misschien? Maar hoelang? Of komt dit niet meer goed?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 04 Jun 2021 21:22

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Er zijn tegenwoordig veel manieren om je tuin zo te maken dat de kat er niet uit kan. Misschien is zo iets een oplossing?
Wel bijzonder van je overburen, zelfs een mand kopen voor een kat die niet van jouw is. :palm: Goed dat je hem terug bent gaan halen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Jun 2021 21:58

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Heel duidelijk zijn tegen die mensen jouw kat en niet daar binnen laten. Het is in principe namelijk gewoon diefstal. Dit mag niet wat ze doen.
2015 💙
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 04 Jun 2021 22:22

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Dat heb ik ze idd verteld Minx. Niet meer voeren, aanhalen en binnenlaten. Toen gaf zij aan dat ze nu wel met alle voer zaten 🤦🏼‍♀️. Tsja, dat is niet mijn probleem, dan schaf je zelf maar een kat aan om het op te voeren. Was een bijzonder gesprek wel. Hij was heel begrijpend hoor en snapte het ook zeker.

Soleil, dankjewel. Ik heb het een en ander opgezocht en ga morgen even langs de dierenspeciaalzaak hier.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Peanutbuttercup

Bericht 06 Jun 2021 21:12

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ik heb sinds 2 weken 2 kittens in huis en tot nu toe hebben ze nog niet al te veel gesloopt!
Ze hebben s nachts in mijn logeerkamer doorgebracht en als ik aan het werk was konden ze in die kamer komen, de badkamer en de gang (Mijn slaapkamer en woonkamer/ keuken niet ivm slopings).
Ik probeer nu te bedenken vanaf wanneer ik ze door het hele huis laat gaan als ik niet thuis ben. Voor de mensen die kittens hebben (gehad), hoe pakten jullie dit aan? Tips voor mij?
<<

Linvi

Bericht 06 Jun 2021 21:18

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Onze poes, inmiddels ruim 1jaar, mag alleen op de benedenverdieping komen, ik vind het niet nodig dat zij boven komt en bijv lekker in ons bed gaat liggen slapen. Echt tips vanuit ervaringen heb ik niet. Maar ik vroeg me af of ze wel in die kamers komen/mogen als je thuis bent? Wat kunnen ze daar verkeerd doen?

Wij hebben bijv onze keuken open en alles wat "gevaarlijk" was opgeborgen. Ook kostbare spullen net even op een andere plek gezet zodat het niet kan sneuvelen.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 06 Jun 2021 22:15

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ik word in de nacht gek van onze konijnen, ze maken enorm veel herrie, schoppen tegen de tralies, knagen aan de tralies, rennen rond maar alles met enorm veel geluid, we worden er elke nacht wakker van en zijn bang de buren ook.. 😩
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Peanutbuttercup

Bericht 06 Jun 2021 22:26

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Linvi schreef:Onze poes, inmiddels ruim 1jaar, mag alleen op de benedenverdieping komen, ik vind het niet nodig dat zij boven komt en bijv lekker in ons bed gaat liggen slapen. Echt tips vanuit ervaringen heb ik niet. Maar ik vroeg me af of ze wel in die kamers komen/mogen als je thuis bent? Wat kunnen ze daar verkeerd doen?

Wij hebben bijv onze keuken open en alles wat "gevaarlijk" was opgeborgen. Ook kostbare spullen net even op een andere plek gezet zodat het niet kan sneuvelen.


Als ik thuis ben komen ze wel in de woonkamer, keuken zit daaraan vast. Ze kunnen daar aan de Planten knabbelen en aan 't behang hangen en in de gordijnen. Als ik erbij ben kan ik ze daar vanaf halen en zorgen dat de schade beperkt blijft.
In m'n slaapkamer komen ze niet.

Breekbare spullen (echt kostbare spullen heb ik niet haha) staan nu inderdaad hoog of op 'n andere plek.
Laatst gewijzigd door Peanutbuttercup op 06 Jun 2021 22:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem331

Bericht 06 Jun 2021 22:27

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Pippa schreef:Ik word in de nacht gek van onze konijnen, ze maken enorm veel herrie, schoppen tegen de tralies, knagen aan de tralies, rennen rond maar alles met enorm veel geluid, we worden er elke nacht wakker van en zijn bang de buren ook.. 😩



Huh? Nog nooit van gehoord dat konijnen dat doen? Is dat pas sinds kort? Is er iets verandert? Zijn ze bang?
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 06 Jun 2021 23:09

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Popcorn schreef:
Pippa schreef:Ik word in de nacht gek van onze konijnen, ze maken enorm veel herrie, schoppen tegen de tralies, knagen aan de tralies, rennen rond maar alles met enorm veel geluid, we worden er elke nacht wakker van en zijn bang de buren ook.. 😩



Huh? Nog nooit van gehoord dat konijnen dat doen? Is dat pas sinds kort? Is er iets verandert? Zijn ze bang?


Ze zijn sowieso altijd wel druk en aan het rondrennen maar 1 van de 2 (beide vrouwtjes) zit echt uit volle kracht met achterpoten tegen de tralies te schoppen en echt heel lang gaat dat door, ze zijn niet bang, er is niks veranderd (op weglopen laatst na nadat ze hok open hadden gekregen)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem308

Bericht 06 Jun 2021 23:09

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Popcorn schreef:
Pippa schreef:Ik word in de nacht gek van onze konijnen, ze maken enorm veel herrie, schoppen tegen de tralies, knagen aan de tralies, rennen rond maar alles met enorm veel geluid, we worden er elke nacht wakker van en zijn bang de buren ook.. 😩



Huh? Nog nooit van gehoord dat konijnen dat doen? Is dat pas sinds kort? Is er iets verandert? Zijn ze bang?


Mijne doen het ook. Vooral stampen als ze katten ruiken.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 07 Jun 2021 06:35

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Wij hebben een kat gekregen bij ons huis en ik weet niks van katten. Gaat trouwens prima hoor en vind het zelfs wel gezellig. Maar: hoor ik die kat te borstelen? Hij heeft zoveel haar en ook van die sprietharen die uitsteken, ik wil het liefst ze eraf knippen stiekem als hij slaapt. Maar doe je dat?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 07 Jun 2021 09:09

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ik zou vooral goed borstelen en niet zomaar haren gaan knippen 🤔
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 07 Jun 2021 09:44

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Heb je een foto van de kat? Een kortharige of langharige maakt qua onderhoud wel uit.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 29 Okt 2021 15:39

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Up voor dit topic! Ons 5-jarig kind wil een kat 🐈. Van onszelf hoeft het niet perse. We zijn wel bereid om er heel goed over na te denken. Uit ervaring weet ik hoe fijn en leerzaam het is om met dieren op te groeien en dat gun ik haar ook heel erg. Dat de verzorging voorlopig op ons terecht zal komen vind ik niet erg. Wie heeft er tips, ik denk bijvoorbeeld zelf aan een asielkat maar die kunnen allemaal niet hij kinderen geplaatst worden. Andere tips zijn ook welkom. 😁
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3179

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 29 Okt 2021 15:46

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ik heb verder geen verstand van katten. Maar vrienden van ons hebben twee asielkatten en die kunnen prima bij kinderen!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 29 Okt 2021 16:03

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Asielkatten kunnen inderdaad soms ook prima met kinderen hoor! En 5 jaar is ook niet heel jong meer, dan kunnen ze over het algemeen wel rustig met zo'n diertje omgaan.

Het voordeel van een volwassen kat, buiten dat het natuurlijk fijn is als een asielkat een goed thuis krijgt, is dat ze vaak zindelijk zijn en niet heel je huis als krabpaal zien.

Wij hebben vorig jaar 2 kittens in huis genomen en daar heb je dan toch wel extra werk aan. Zindelijk maken, afleren dat ze de meubels/gordijnen krabben, steriliseren, vaker ontwormen en vaccinaties. Al is zo'n klein katje natuurlijk wel hartstikke schattig.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 29 Okt 2021 16:26

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Bedankt voor jullie reacties! Een kitten nemen omdat het schattig is gaat me wat ver, het lijkt me inderdaad een hele hand vol. 😀Op de website van het asiel geven ze zelf aan dat de beschikbare katten niet bij kinderen geplaatst kunnen worden, de andere katten zijn al geplaatst.
<<

Linvi

Bericht 29 Okt 2021 21:46

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ik kan een huisdier alleen maar toe juichen! Mijn kinderen weten niet beter als dat we een huisdier hebben, vorig jaar maart hebben we echter onze kat in moeten laten slapen, enorm verdrietig natuurlijk.

3 maanden later hebben we ze verrast met een kitten, een lief klein meisje, we hebben haar Bo genoemd.
Ik vind het zo'n verrijking voor de kinderen, ze hebben geholpen haar de regels te leren kennen, consequent te zijn en haar te corrigeren, spelen met haar, leren haar truckjes, geven haar eten en drinken. Ze zijn echt een 3-eenheid.
Gaan ze voetballen op het veld, gaat ze mee, spelen ze verstoppertje, is ze in de buurt, gaan we boodschappen doen, wacht ze op de hoek van de straat tot we terug komen.

Ik zou zelf persoonlijk wel voor een jonge kat kiezen omdat je die nog echt kunt opvoeden.

Dit was ons moppie met 6 weken.

Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Okt 2021 22:21

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Een volwassen kat heeft voor- en nadelen. Het karakter is bekend maar dingen aan- of afleveren in hoeverre dat mogelijk is is weer lastig. Mocht je wel voor een kitten gaan dan zou ik kijken via het asiel of een kitten dat tot 12 weken in huiselijke kring bij de moeder mag blijven. 12 weken klinkt heel lang maar die laatste weken leren ze nog echt heel veel.

Of als je een raskat zou willen zou je ook een herplaatsen kunnen overwegen.
2015 💙
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 30 Okt 2021 03:14

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Je zou ook nog op een site als verhuisdieren kunnen kijken. Daar komen elke dag nieuwe (jong)volwassen katten op. Of op een herplaats pagina van Facebook. Wij hebben daar onze volwassen kat vandaan en het is het allerliefste beestje ooit. Onbegrijpelijk dat die mensen haar hebben weggedaan.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 30 Okt 2021 07:53

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Wij hebben sinds eind mei eerst 1 kitten in huis genomen en ongeveer 2,5 maanden later een neefje erbij genomen. Patch en Semmie, twee Siberische katten. We hadden hiervoor geen enkele ervaring met katten, maar serieus: ons leven is écht leuker geworden met deze twee clowntjes erbij. En als de kinderen thuiskomen na een lange dag school, wordt er eerst uitgebreid geknuffeld met de katten. Dat spin-geluidje is volgens mij echt heilzaam voor je haha.

Voordeel van twee kittens vind ik ook dat ze samen kunnen spelen. Soms vliegen ze samen het hele huis door, dan zitten ze samen achter een propje aan, zitten ze elkaar te etteren, om vervolgens lepeltje-lepeltje in slaap te vallen 😻

Dit is Patch:

Afbeelding

Dit is Semmie:

Afbeelding

En dit zijn SemmieenPatch:

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers