Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Allerhande vragen omtrent huisdieren

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 05 Feb 2021 21:31

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Lauw of warm water geven help niet, warm water bevriest sneller dan koud water. (Klinkt raar, ik kan het niet uitleggen, iets met atomen enzo.)
Vooral zorgen dat de tocht of wind niet bij het konijn kan. Verder hebben ze natuurlijk al een dikke wintervacht en kunnen ze best wat hebben. Als ze dus maar droog en tocht/wind vrij zitten.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Feb 2021 22:09

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ik doe er wel een dikke sok om heen, baat het niet dan schaad het niet. Misschien helpt inpakken met aluminiumfolie nog?
Ik zal ze zondag wel een aantal keer controleren of ze nog een beetje oke lijken. ze kunnen op 3 plekken droog zitten. En ik zal de sneeuw wel uit de buitenren halen, dat scheelt ook al qua kou.
:heart: :heart: 2011
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 05 Feb 2021 22:16

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Konijnen kunnen veel beter tegen kou dan warmte, dus ik maak me geen zorgen om die van ons.
Die van ons hebben geen drinkflesjes, maar een kippenwaterbak en daar zijn verwarmingselementen voor. Ideaal!

https://www.welkoop.nl/winkel/dier/erfd ... en_1177163

Alleen zorgen dat ze de draad niet doorknagen 🙈 die van ons moet nog even gerepareerd worden..
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 06 Feb 2021 16:42

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Voor de nacht zou je witlof of een andere vochtrijke groentesoort kunnen neerleggen, als het water dan bevroren is hebben ze daar nog vocht uit.

Verder zou ik voor bakjes water zorgen en die ook behouden. Bakjes water zijn beter voor ze dan die flesjes, zeker met de kou maar eigenlijk altijd. Via een bakje is natuurlijker en ze krijgen ook gemakkelijker water binnen. Bij een fles moeten ze veel (zeker als ze niet fit zijn en daardoor kunnen ze het laten) meer moeite doen om wat te drinken en in de zomer komt er sneller alg in de flesjes.

Bakje in het nachthok zetten, bevriest minder snel als die beschut staat dan wanneer het op de grond staat.

Wat de kou betreft zullen ze zich wel redden als de sneeuw niet in het hok komt maar extra stro kan nooit kwaad. En misschien een handdoek? 1 van onze konijnen ligt altijd op een dekentje of handdoekje en houdt die ook schoon. Ik heb er ook weleens slaapzakken overheen gehangen, dat houdt aardig wat wind tegen.

Wij gaan de hokken zo verhuizen naar de overkapping en de rolluiken dan dicht zodat ze wel los kunnen zonder nat te worden van de sneeuw. Ze zijn wel gek op sneeuw dus denk wel dat ze een sprintje willen wagen morgen.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 06 Feb 2021 16:48

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

O dankje voor top van bakje water, die ga ik vanavond wel proberen voor het geval de flesjes bevriezen. En hele berg stro in nachthok, ze staan wel overdekt en vrij windstil..
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 06 Feb 2021 18:07

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Maar snapt een konijn zo'n bakje water wel? vanaf hun geboorte hebben ze zo'n flesje zeg maar. Dat hadden ze bij de mensen bij wie wij ze kochten en nu ook bij ons al weer bijna 3 jaar?
:heart: :heart: 2011
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 06 Feb 2021 19:24

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Die van ons (we hadden er eerst maar 1) dronk direct alsof haar leven er vanaf hing bij de overgang van fles naar bak. Bak was toen super snel leeg, waar ze met de fles altijd maar een klein beetje dronk. Andere 3 hebben vanaf dat ze hier waren direct uit een bak gedronken. Als ze het niet meteen snappen komt het vanzelf wel. Eten ze uit een bakje? Dan zullen ze het door hebben. Ik denk eigenlijk niet dat dat een probleem zal zijn en dat het wel in de aard van het beestje zou zitten.
<<

Anoniem303

Bericht 06 Feb 2021 19:26

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Instinct, Studiebol :)
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5363

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 06 Feb 2021 19:40

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ons konijn heeft binnen een fles aangezien hij geregeld zo hard binkies doet in zijn kooi dat het bakje water steeds omver vliegt.
Maar buiten (in de zomer) drinkt hij zo uit bakjes en schaaltjes en de waterbaan van zoontje. Instinct inderdaad denk ik.
10.04.17
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 06 Feb 2021 21:50

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Hier drinken/ likken de konijnen van sneeuw, uiteraard hou ik het waterflesje ook in de gaten. Extra stro in het hok en ze gaan ook wel tegen elkaar aan zitten. Zorgen dat ze een goed beschut nachthok/ ruimte hebben. Deken ervoor hangen is niet aan te bevelen, jutte zakken zijn beter ivm ventilatie
<<

Annouk.

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 152

Geregistreerd: 06 Okt 2013 20:37

Bericht 06 Feb 2021 22:17

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Studiebol schreef:Maar snapt een konijn zo'n bakje water wel? vanaf hun geboorte hebben ze zo'n flesje zeg maar. Dat hadden ze bij de mensen bij wie wij ze kochten en nu ook bij ons al weer bijna 3 jaar?

Dieren ruiken water, dus dat komt wel goed :)
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 07 Feb 2021 10:03

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Zorg bij konijnen trouwens ook voor voldoende hooi. Dat hebben ze nodig als brandstof om zich ook warm te houden. (Net als paarden)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Feb 2021 13:15

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ze hebben hier altijd genoeg hooi, zo'n netje en die wordt elke dag aangevuld of ververst.
Ik heb de buiten ren nu al 3x sneeuw vrij geschept maar het is en beetje onbegonnen werk omdat het natuurlijk blijft sneeuwen.
Ze vinden de sneeuw wel leuk, zie ze er in graven en in rennen. Zolang ze nog zo blij zijn gaat het wel goed met ze denk ik. Ik heb net tussendoor even wat ijs van ze afgehaald dus dat doe ik dan vanavond ook nog maar een keer.
:heart: :heart: 2011
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 30 Mrt 2021 20:35

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Geen vraag, maar ik wil even kwijt dat we morgen voor een pup gaan kijken! 🥰
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 30 Mrt 2021 20:55

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ohh leuk! Wat voor ras?
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 30 Mrt 2021 21:26

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Een berner sennen! We hebben er al eentje van 3 en nu dus misschien een maatje voor hem en ons erbij 🥰
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 30 Mrt 2021 23:15

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ohhh wat leuk!! Vind je het niet spannend of het evt. wel klikt met jullie hond? Wij hebben ook een hond van 3, en zouden er ook nog wel 1tje bij willen, maar ik ben hier zo bang voor.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 31 Mrt 2021 07:07

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Onze hond is echt een goedzak en op straat altijd heel lief met pupjes. Maak me daar geen moment druk om eigenlijk.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 31 Mrt 2021 09:08

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ohh fijn! Ja die van ons ook wel, maar kan af en toe wel een baasje zijn, en zeker in zijn territorium.

Geniet ervan!
<<

Anoniem331

Bericht 31 Mrt 2021 09:14

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Mijn hond was 7 toen we er een pup bij kregen. En dat is zo super gegaan. Echt een moedertje bleek te zijn. De pup keurig opgevoed, en als ze elkaar kwijt zijn zie je ze ook echt zoeken naar elkaar. Gewoon een twee-eenheid geworden. Heel leuk. Ik vind 2 honden ook een stuk leuker dan 1 😃
<<

Kira

Bericht 31 Mrt 2021 11:18

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Hier een pup bij een hond van 10 jaar genomen, eerste 2 weken was het een beetje lastig maar van het ene op het andere moment sliepen en speelden ze samen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 31 Mrt 2021 11:49

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Super leuk een puppy!! Hebben jullie lang moeten wachten?
wij hebben een hond van 12 jaar en sinds een half haar er een herplaatser van 2 jaar bij. Onze oude hond accepteert de nieuwe, maar speelt niet met hem. Dat vind ik wel eens jammer, misschien komt dat nog. De nieuwe hond is wel blij met de oude hond, dat ziet er wel grappig uit. Gelukkig niet op een opdringerige manier.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 31 Mrt 2021 13:57

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Maak kennis met Loki!

Afbeelding

Volgende week zaterdag halen we hem op.
<<

Anoniem304

Bericht 31 Mrt 2021 14:16

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ahhhhh. Bleven ze maar altijd zo. Zo lief!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 31 Mrt 2021 16:20

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Zo lief!
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers