Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Allerhande vragen omtrent huisdieren

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 14 Feb 2022 16:18

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ja! Ik!
Wat wil je weten?
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 14 Feb 2022 16:41

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Soleil schreef:Ja! Ik!
Wat wil je weten?

Zijn ze echt zo knuffelig als ze zeggen? Althans, dat lees ik op internet. Maar ik ken cavia's alleen maar als heel schuw en bangig...
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 14 Feb 2022 18:00

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ze zijn van nature wat schuw, maar je kunt ze door veel oppakken tammer maken.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 14 Feb 2022 18:23

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Dankje Soleil!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 13 Mrt 2022 18:50

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Wie kan met mij meedenken? We willen voor onze konijnen een ren maken, maar daar geen honderd(en) euro's voor uitgeven. Hoe kunnen we dat het beste aanpakken? We hebben wel zo'n ren die je in elkaar kunt zetten met van die lange pinnen, maar behalve dat die te klein is springen ze daar overheen, dus het liefst wel hoger dan dat. Ze staan in de tuin op een stuk van 2x1.5 meter ongeveer, daar staat het hok bij in. Ik ben wel handig, maar geen klusvrouw die alles in een handomdraai in elkaar zet, dus het moet wel makkelijk (a la Ikea) te maken zijn.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 13 Mrt 2022 19:00

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Kippengaas bevestiging op een houtwerk van tuinpalen? En dan ook aan de bovenkant dicht. Die van ons kregen het nog voor elkaar om over 1,5m hoog te springen dus die lopen nu alleen nog maar los maar onze tuin is volledig dicht en daar kunnen ze niet uit.
Zoiets maar dan met een paar houten balken en een gaaswerk.
https://www.bol.com/nl/nl/p/houten-hut- ... androidapp
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 15 Mrt 2022 14:53

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Dat is waar ik ook aan zit te denken inderdaad. Is dat makkelijk te maken? Ik kan het ook wel in de dierspeciaalzaak hier vragen, als ik er een beetje beeld bij heb zal dat ook nog wel schelen.
<<

Pitty

Bericht 16 Mrt 2022 11:14

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Konijnen kunnen veel beter graven dan springen! Afdekken is noodzakelijk vanwege roofvogels die konijnen pakken, maar konijnen kunnen we een meter diep graven!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 16 Mrt 2022 23:03

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Mijn konijnen kunnen minstens zo goed springen als dat ze kunnen graven. Dat laatste kunnen ze nu niet omdat ze op stenen staan, maar we hebben ze al regelmatig moeten zoeken omdat ze over het hek gesprongen waren. Vandaar dat er echt iets overheen moet, want nu hebben we geen omheinde tuin dus weg = weg.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6122

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 12 Jun 2022 16:38

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ben ik weer! Dit topic 💖

Mijn kat was zijn miauw kwijt, lijkt nu weer een beetje terug te komen. Heeft iemand weleens zoiets vergelijkbaars gehad met zijn/haar kat? Op internet lees ik alleen maar narigheid maar hij heeft net nog een muis gevangen enzo hij lijkt verder in orde.

Gaan jullie weleens met jullie kat voor een normale check-up naar de dierenarts? Moet dat? We hebben hem nu 5 maanden en dat hebben we eigenlijk nog niet gedaan.

Welke vlooien- tekendruppels geven jullie?

Bedankt weer voor reacties! P.s. hij is zo leuk 😻
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 12 Jun 2022 17:14

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Wij hebben een ontzettende mauwkat. Ik zou wel schrikken als ze dat opeens niet meer doet. Maar wij hebben dat nog nooit gehad. Als hij verder normaal gedrag vertoont zou ik me niet direct zorgen maken.

Wij gaan ieder jaar voor een check en vaccinatie. Dat hoeft niet maar ik vind het toch fijn om te laten controleren.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 13 Jun 2022 08:45

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Mijn kat is ook weleens schor. Meestal na een verkoudheid. We doen meestal een check-up als hij z'n jaarlijkse inentingen krijgt en we laten af en toe bloedprikken. Voor vlooien en wormen gebruiken we Stronghold en eens in de zoveel tijd een ander pipetje dat ook tegen lintworm werkt.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 14 Jun 2022 08:26

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ja..ik laat m jaarlijks nakijken...en maar goed ook,want de laatste keer ging 3kwart van zn gebit eruit.
Zeker nu hij oud wordt,vind ik t belangrijk om m in de gaten te houden.
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 12 Aug 2022 16:25

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Is er misschien iemand die de gouden tip heeft voor het knippen van de nagels van de hamster? Ik vind het zo eng en hij beweegt ook constant, durf het pootje ook niet te stevig vast te houden. De nagels zijn echt te lang, mijn laatste hoop is op jullie gevestigd, anders laat ik het maar bij de dierenarts doen😬
<<

Anoniem331

Bericht 12 Aug 2022 16:53

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

De welkoop heeft vaak op woensdagmiddag een knipmiddag voor knaagdieren. Misschien heb je dat in de buurt?
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 13 Aug 2022 15:42

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Thanks karnemelk! Dat zou een uitkomst zijn, zit er hier een in de buurt maar op de website kan ik er niets over vinden, ga ze maandag eens bellen.
<<

Anoniem331

Bericht 13 Aug 2022 15:58

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Onze vorige hamster had ook lange nagels. En de vrouw van mijn neef is dierenarts en die wilde ze wel knippen. Maar toen ze er was en de nagels zag zei ze al dat is de moeite niet. Lang niet lang genoeg zeg maar. Dus dat is misschien ook nog de moeite om na te vragen.

Onze hamster knaagt zo op z’n kooi. Wat kan ik daar tegen doen?
Hij heeft alles, ruimte genoeg, aparte slaapruimte. Buizenboel en een groot rad. Altijd iets van wc rolletjes om de knagen en te verzamelen. Maar heel vaak knaagt hij toch aan z’n kooitje. Onze vorige heeft dat nooit gedaan dus herken dit gedrag niet. Iemand die weet waarom een hamster dit doet?
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 13 Aug 2022 16:18

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Volgens mij is dit vaak aandacht zoeken. Dus lekker knuffelen en mee spelen!
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 14 Aug 2022 15:36

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Kan een teken van verveling zijn. Maar sommige doen dat gewoon. Ik legde wel eens een lege wcrol in de kooi zodat hij zich daar op uit kon leven met knagen. Dus iets van knaagspeelgoed wat ze lekker kunnen slopen is mss ook wel een idee?
<<

Anoniem331

Bericht 14 Aug 2022 17:04

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Dat heeft ie inderdaad allemaal al.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 14 Aug 2022 18:21

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Op een wc rol kan hij zijn knaag behoefte niet kwijt. Een hamster moet knagen om zijn tanden goed (kort) te houden. Wat je kan doen zijn (onbespoten) takken van fruitbomen aanbieden. Die zijn veilig en dus goed voor de tanden.

De nagels van knaagdieren kun je idd in sommige Welkoop/Boerenbond laten knippen. Maar eerst even bellen of ze iemand hebben die het kan, is wel handig. (Ik heb het ook een aantal jaar gedaan)
<<

Anoniem331

Bericht 14 Aug 2022 18:56

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Oh dank voor de tip! Ik heb zelf 2 fruitbomen dus zal er wat voor de hamster afknippen.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 07 Jan 2023 20:51

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Wij krijgen over 2 maanden een puppy in huis. Het is een Australian labradoodle in verband met de allergie van mijn man. We hebben al zitten googlen wat je moet aanschaffen.
Ik ben even benieuwd wat jullie uit ervaring zouden aanraden wat handig is of wat we moeten doen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 07 Jan 2023 22:52

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Wat leuk!

Een bench is echt een must. Je kunt van te voren al veel info inwinnen over hoe je kunt benchtrainen. Tip, verklein de bench tot de ruimte net groot genoeg is dat de pup om z'n as kan draaien. Dit zorgt voor geborgenheid. Dit hadden wij pas te laat door en hierdoor was de bench, en het zindelijk worden in de bench, pas laat gelukt en daardoor pas laat een echte fijne plek voor onze hond.


Informeren naar een puppycursus en inschrijven kan misschien ook al. Wij waren "te laat" en konden pas laat beginnen bij de puppycursus.

Verder voer/water bak, speeltjes (zonder piepje), halsbandje en riempje.

Als je al eerder gaat kijken kun je een dekentje oid meenemen en daar achterlaten. Bij het ophalen van de pup neem je dat dekentje weer mee en heeft de pup zijn nestgeur mee.

Wij hebben onze hond via plasmatjes zindelijk gemaakt. Maar of dit echt de juiste manier geweest is weet ik niet. Het duurde erg lang bij onze hond.

Heel veel plezier in ieder geval! Het is even aanpoten, maar zo leuk ook. Onze hond is nu bijna 2 jaar en komt nu een beetje uit de pubertijd. En al het trainen wat we er in hebben gestopt tijdens zijn puppy fase (dat lijkt als sneeuw voor de zon te verdwijnen tijdens de pubertijd) is nu weer aan het terugkomen 😅.

Oh en informeer alsvast bij een trimsalon of ze nog klanten aannemen. Doodles hebben een lastige ondervacht dit makkelijk gaat vilten. Goed onderhoud van de vacht is belangrijk. De trimmer kan daarbij helpen en de juiste materialen ook voor thuis aanraden.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 08 Jan 2023 08:47

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ik zou vooral de basisdingen aanschaffen, de rest komt vanzelf wel. Net als bij baby's, is mijn ervaring na 2 pups dat je al snel te veel koopt.

Voerbakken
Een riempje
Voer, vraag even wat ze bij de fokker krijgen
Wat losse kluifjes en snoepjes
Een mandje, liefst met een rand waar de kop op gelegd kan worden, dat vinden honden vaak fijn
Shampoo, ik vind puppy's niet heel lekker ruiken dus allebei in de eerste week gewassen
Kam/borstel, maar informeer even goed welke je nodig hebt voordat je van alles hebt wat niet geschikt is voor de vacht.
Wormenpilletjes
Speeltjes, wij hebben er behoorlijk veel om het interessant te houden. Elke keer als de puppy bijt geven we een speeltje ervoor in de plaats om het bijten af te leren, werkt hier heel goed.
Veel wc papier/doekjes voor het opruimen van alle plasjes en poep 😁

Bench hebben wij niet, bij de eerste geprobeerd maar was geen succes ( en ik vind het hele principe van je hond opsluiten ook gewoon raar, maar ik weet dat de meeste mensen in Nederland wel een bench hebben voor een pup). We hebben wel een soort reisbench waar een mand in staat, daar kunnen ze zich eventueel terugtrekken maar dat doen ze vrijwel nooit, ze liggen hier meestal op de bank of in een losse mand naast de bank.

Verder inschrijven voor een cursus en een afspraak maken voor de volgende enting bij de dierenarts.
2010 2012
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers