Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Allerhande vragen omtrent huisdieren

<<

Anoniem331

Bericht 07 Jan 2022 23:19

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Jaa gokje. Haha. Maar een goudhamster?
Wij hebben een dwerghamster. Die zijn toch echt wel kleiner. Sammie heet die van ons, iets minder voor de hand liggend 😅
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 08 Jan 2022 00:03

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Haha dat rijmt wel. Hammie is inderdaad een goudhamster, de meisjes vinden die leuker dan een dwerg. Dwerghamsters schijnen ook wat pittiger te zijn qua gedrag, dus nog een extra reden voor deze keuze.
<<

Anoniem331

Bericht 08 Jan 2022 00:18

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Wij hebben nu voor de tweede keer erg mazzel met onze dwerghamster. En wederom een super leuk sociaal beestje dat ook vaak wakker is als hij merkt dat we thuis zijn. Heel leuk!
Sowieso zijn hamsters leuk om te leren voor dieren te zorgen.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 08 Jan 2022 09:16

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

O wat een schatje!..ik had tamme ratjes vroeger..die hadden ook zo'n olijk koppie...
<<

Anoniem331

Bericht 08 Jan 2022 09:44

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Wij hebben momenteel wandelende takken en hoewel je zou denken dat deze beestjes niet toevoegen, hangen de kinderen er hele dagen voor. Om te kijken of ze bewogen hebben. Of ze eten, waar ze zitten. Hoeveel ze kunnen zien. Best grappig.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 08 Jan 2022 09:45

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Dit is toch wel een hele grote hamster? In mijn beleving zijn die een stuk kleiner 😄

Edit, ik lees nu pas deze pagina over t verschil tussen een dwerghamster en goudhamster!
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem331

Bericht 08 Jan 2022 09:47

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

.namasté. schreef:Dit is toch wel een hele grote hamster? In mijn beleving zijn die een stuk kleiner 😄

Edit, ik lees nu pas deze pagina over t verschil tussen een dwerghamster en goudhamster!



🤣🤣

Een dwerghamster is echt beduidend kleiner. Maar ik denk dat dat het beeld is wat je van hamsters hebt, omdat je die heel vaak ziet.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 08 Jan 2022 10:18

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Karnemelk schreef:
.namasté. schreef:Dit is toch wel een hele grote hamster? In mijn beleving zijn die een stuk kleiner 😄

Edit, ik lees nu pas deze pagina over t verschil tussen een dwerghamster en goudhamster!



🤣🤣

Een dwerghamster is echt beduidend kleiner. Maar ik denk dat dat het beeld is wat je van hamsters hebt, omdat je die heel vaak ziet.


Klopt ja! Ze zijn er in ieder geval niet minder schattig door 😉
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 08 Jan 2022 11:58

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Wat een schatje!
Veel plezier ermee gewenst!
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 08 Jan 2022 14:36

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

O Karnemelk..die heb ik ook...ze waren op 2 na allemaal hemelen,maar ik heb net gezien dat er 10 eitjes zijn uitgekomen.
Dat er zo'n klein diertje met alles erop en eraan uit zo'n speldeknop eitje komt zeg.
En inderdaad..wat moet je er eigenlijk mee,maar ik vind ze aandoenlijk met dat gewiebel op die dunne pootjes.
Wel wat anders dan de dikke kluifjes van Obesipoes en de schopgrage benen van mn oude paard.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5363

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 08 Jan 2022 14:52

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Wij hebben sinds een tijdje ook wandelende takken, zo grappig zijn ze! Zoon vind het heel leuk om ze over zijn blote armen en gezicht te laten lopen, dat kriebelt zo lekker zegt hij dan.

Ik vind het iedere keer met het verschonen weer een uitdaging om ze te vinden tussen de takken haha.
10.04.17
<<

Anoniem331

Bericht 08 Jan 2022 15:24

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Hè wat leuk dat er meer zijn met wandelende takken!
Ja dat schoonmaken. Dat lijkt ons allemaal wel ingewikkeld. Hoe weet je zeker dat je niet per ongeluk een paar weg gooit?
En dan gelijk een vraag. Hoe ‘nat’ houden jullie de boel? Op internet lees ik alle dagen sproeien. Maar zolang er drupjes op de blaadjes liggen hoeft dat toch niet?
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 08 Jan 2022 15:47

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ik sproei licht elke dag,omdat ze bij de verwarming staan.
Als ik de bak verschoon,haal ik ze er allemaal uit en zet ze ff in een andere....dan kieper ik de vieze bak om op een blauwe vuilniszak(anders zie je de eitjes niet) en haal de eitjes weg .
Die gaan in de babybak.
Ze lopen weleens los,maar de keren dat ik er dan een paar kwijt was zijn niet meer te tellen.
Meestal hangen ze dan aan het plafond,maar ik heb ook gehad dat ze eitjes hadden gelegd tussen de kieren van mn vloerdelen.
Ineens had ik er heel erg veel...
<<

Anoniem331

Bericht 08 Jan 2022 16:09

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Haha ja ze vermenigvuldigen zich snel hè. Wij hebben 12 in een 60 liter aquarium. Van hele kleintjes tot wel redelijk grote al.
Dus ben benieuwd wat het ons gaat brengen.
Ik heb een grote curverbak en dacht die maat te gebruiken als ik het aquarium schoon zal maken. Ik vind het wel heel gezellig staan op de kast.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 08 Jan 2022 16:22

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ze zijn grappig..ze bijten niet,steken niet..ze eten blaadjes,wiebelen wat heen en weer,leggen eitjes en poepen verschrikkelijk veel.
Mijn poeszj doet altijd heel stoer als ze in de bak zitten,maar als er 1 losloopt houdt hij afstand.
En dat ,terwijl hij een spin zonder gewetensbezwaar doodmept met de wollige poot.
Ik weet dat hij ze dan laat liggen,dus laatst nam ik een enorme luchtsprong omdat ik een spin,maat tarantula op mn vloer zag.
Was dus geen spin,maar een knoest in mn hout die er al jaren zit...
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5363

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 11 Jan 2022 15:16

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Welke bodembedekking gebruiken jullie bij de wandelende takjes?
Wij kregen kokosvezel mee, maar dat is vrij grof en donker. Eventuele eitjes vallen dus totaal niet op.
10.04.17
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 11 Jan 2022 20:43

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Hij is er. 💙 En hij is zo lief en knuffelbaar. Hij is erg rustig, dat ben ik niet gewend van andere katten maar misschien moet hij ook even wennen aan de nieuwe situatie.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 11 Jan 2022 21:21

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Saga..ik heb er gewoon kranten inliggen..lekker warm,goedkoop en makkelijk.
Als je de bak verschoont zie je goed de eitjes.
Ik heb vroeger ook weleens heel fijn zand gedaan.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 11 Jan 2022 22:00

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ah, wat leuk, SG! Wat vindt je dochter ervan?
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 12 Jan 2022 07:33

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Super SO! Zijn jullie uiteindelijk voor een kitten of asielkat gegaan?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 12 Jan 2022 13:06

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ze vindt het geweldig! En het fijne is dat ik hem ook al helemaal vertrouw met haar. Hij laat zich door haar oppakken enzo, vindt ie allemaal prima zolang je hem maar knuffelt. 😁 Mijn man is ook helemaal verliefd. Praat de hele dag met een hoog stemmetje en appt me trots vanaf beneden dat hij heeft geplast. 😆 Het is een zwerfkat uit het buitenland, hij is 9 maanden oud en voor die tijd is hij in huis genomen door een lief pleeggezin dat goed voor hem heeft gezorgd.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Jan 2022 13:20

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

@saga ik gebruikte vroeger vogel/schelpenzand (https://www.petsplace.nl/versele-laga-p ... 230046-pps) ik vond dat altijd lekker ruiken...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 12 Jan 2022 13:33

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Wat lief, SG! En wat fijn dat het meteen zo goed gaat met je dochter.
Hoe heet het beestje?

En ik moet lachen om je man met het hoge stemmetje.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 12 Jan 2022 23:18

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

SoGood schreef:Ze vindt het geweldig! En het fijne is dat ik hem ook al helemaal vertrouw met haar. Hij laat zich door haar oppakken enzo, vindt ie allemaal prima zolang je hem maar knuffelt. 😁 Mijn man is ook helemaal verliefd. Praat de hele dag met een hoog stemmetje en appt me trots vanaf beneden dat hij heeft geplast. 😆 Het is een zwerfkat uit het buitenland, hij is 9 maanden oud en voor die tijd is hij in huis genomen door een lief pleeggezin dat goed voor hem heeft gezorgd.


Haha, wat leuk dat je man ook zo enthousiast is :love: Klinkt alsof dit voor beide partijen een hele goede match is! Veel plezier met jullie nieuwe huisgenootje!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 13 Jan 2022 16:19

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Saga schreef:Welke bodembedekking gebruiken jullie bij de wandelende takjes?
Wij kregen kokosvezel mee, maar dat is vrij grof en donker. Eventuele eitjes vallen dus totaal niet op.


Ik gebruikte altijd schelpenzand. Dat houdt goed vocht vast en de eitjes en babytakjes zijn er makkelijk in terug te vinden. Nu zou ik ook wel weer wandelende takken willen :love: Klimop genoeg in de tuin.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers