Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips (Noord) Friesland gezocht

<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 05 Jan 2021 21:20

Tips (Noord) Friesland gezocht

Ik wil volgende week een paar dagen naar Friesland. Normaal zou ik een museum bezocht hebben, maar alles is dicht natuurlijk. Wie heeft er tips wat nu (met dit weer) leuk is om te zien/doen?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Jan 2021 09:29

Re: Tips (Noord) Friesland gezocht

Enige wat ik me kan bedenken is lekker wandelen in een stad of natuurgebied. Je kunt eventueel Dokkum bezoeken of uitwaaien langs de Waddenzee.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem331

Bericht 06 Jan 2021 09:33

Re: Tips (Noord) Friesland gezocht

Goh wij wonen niet en ik zou het niet kunnen bedenken want op wandelen in de natuur na, waar wel leuke tips voor zijn, kan ik helemaal geen tips geven.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Jan 2021 09:35

Re: Tips (Noord) Friesland gezocht

Popcorn schreef:Goh wij wonen niet en ik zou het niet kunnen bedenken want op wandelen in de natuur na, waar wel leuke tips voor zijn, kan ik helemaal geen tips geven.


Ik had hetzelfde hoor! Met corona blijft er voor mijn gevoel niet zoveel over om te ondernemen!
08/2018
05/2021
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Jan 2021 09:38

Re: Tips (Noord) Friesland gezocht

Je kunt met de auto die elfstedenroute rijden.
08/2018
05/2021
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Jan 2021 09:43

Re: Tips (Noord) Friesland gezocht

MissEnergy schreef:Enige wat ik me kan bedenken is lekker wandelen in een stad of natuurgebied. Je kunt eventueel Dokkum bezoeken of uitwaaien langs de Waddenzee.


Ik vind zwarte haan altijd een heel leuke plek in de zomer het kleine campinkje erbij enzo maar denk dat dat nu heel mistroostig is...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem331

Bericht 06 Jan 2021 10:10

Re: Tips (Noord) Friesland gezocht

MissEnergy schreef:Je kunt met de auto die elfstedenroute rijden.



Dat is wel een heel leuke tip! Alleen jammer dat alle fonteinen in de winterstand staan
Wel zou ik naar de Ijsfontein in Dokkum gaan. Die is en blijft prachtig. Maar goed. Daar vul je ook geen dag mee.
Wij zijn van de week wezen vliegeren op het strand van Lemmer, ook heerlijk maar dan moet je vliegeren net leuk vinden.
Iets andere route maar in Tijnje kun je prachtig wandelen in de Deelen, echt zeker aan te raden want het is daar prachtig!
<<

Anoniem331

Bericht 06 Jan 2021 10:14

Re: Tips (Noord) Friesland gezocht

Mirnser klif is ook prachtig om heen te gaan. Maar echt alles is dicht. Kopje koffie kun je met gelukkig on the go scoren. Maar dat is het dan ook.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12142

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Jan 2021 11:39

Re: Tips (Noord) Friesland gezocht

Inderdaad de fonteinen bekijken. Of bij holwerd dat kunstwerk bekijken en daar wandelen. Meer kan je ook niet echt doen nu in deze tijd
Afbeelding
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Jan 2021 13:44

Re: Tips (Noord) Friesland gezocht

Popcorn schreef:
MissEnergy schreef:Je kunt met de auto die elfstedenroute rijden.



Dat is wel een heel leuke tip! Alleen jammer dat alle fonteinen in de winterstand staan
Wel zou ik naar de Ijsfontein in Dokkum gaan. Die is en blijft prachtig. Maar goed. Daar vul je ook geen dag mee.
Wij zijn van de week wezen vliegeren op het strand van Lemmer, ook heerlijk maar dan moet je vliegeren net leuk vinden.
Iets andere route maar in Tijnje kun je prachtig wandelen in de Deelen, echt zeker aan te raden want het is daar prachtig!


Kaasboerderij in tijnje is ook leuk, maar nu dicht... Zou winkel wel open zijn?
08/2018
05/2021
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 06 Jan 2021 14:30

Re: Tips (Noord) Friesland gezocht

Thanks voor de tips!
Ik weet dat er natuurlijk niet veel te beleven is, maar tips als dat Dokkum een leuke stad is kan ik wel wat mee. Dan ga ik daar gewoon rondstruinen (voor mij hoeven winkels niet perse op te zijn om een stad te bekijken.
Elfstedenroute rijden is ook wel leuk! Ben in vele van die steden nog nooit geweest, dus wel leuk om ze eens bewust te gaan kijken. Zet ik daarna 'De hel van '63' wel aan om te kijken:D

Ben dan ook benieuwd naar die IJsfontein! En ik hoef me ook geen hele dagen te vermaken. Maar leuk om even een uitstapje te maken en even weg zijn van huis.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 06 Jan 2021 14:31

Re: Tips (Noord) Friesland gezocht

MissEnergy schreef:
Popcorn schreef:

Dat is wel een heel leuke tip! Alleen jammer dat alle fonteinen in de winterstand staan
Wel zou ik naar de Ijsfontein in Dokkum gaan. Die is en blijft prachtig. Maar goed. Daar vul je ook geen dag mee.
Wij zijn van de week wezen vliegeren op het strand van Lemmer, ook heerlijk maar dan moet je vliegeren net leuk vinden.
Iets andere route maar in Tijnje kun je prachtig wandelen in de Deelen, echt zeker aan te raden want het is daar prachtig!


Kaasboerderij in tijnje is ook leuk, maar nu dicht... Zou winkel wel open zijn?


Volgens mij is de winkel wel open.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 06 Jan 2021 19:03

Re: Tips (Noord) Friesland gezocht

@ Jorja, ik ben er in mei geweest (zie dat topic) en ook toen was niet alles open. Dokkum is leuk. Mooie oude stad. Bijzonder vond ik ook het omkeerpunt van de Elfstedentocht. Daar staan 2 grote schaatsen. Aan beide kanten van de gracht 1.

Verder is en daar moet je eventjes goed voor zoeken dat je niet aan de verkeerde kant staat het bruggetje van Bartlehiem wel geinig. Om er te kunnen komen moet je over diverse landwegen rijden en nog een klein stukje lopen.

Of je alle Elfsteden in een weekend kunt bezoeken weet ik niet, maar ik zou sowieso de mooiste pakken.
Persoonlijk vond ik Dokkum, Sloten (pittoresk), Harlingen (heel veel te zien), Hindelopen, Sneek en Bolsward.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Jan 2021 19:37

Re: Tips (Noord) Friesland gezocht

Jezzie schreef:
MissEnergy schreef:
Kaasboerderij in tijnje is ook leuk, maar nu dicht... Zou winkel wel open zijn?


Volgens mij is de winkel wel open.


Winkel is wel open inderdaad: https://www.kaasboerderijdedeelen.nl/contact/
08/2018
05/2021
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 06 Jan 2021 21:07

Re: Tips (Noord) Friesland gezocht

Bekijk de streetart in Leeuwarden. Door de lock-down zijn er geen georganiseerde wandelingen maar als je door de mooie binnenstad wandelt kom je genoeg tegen. Kijk op deze site of de app om een wandeling uit te stippelen. Ze hebben echte mooie streetart.

https://leeuwarden.streetartcities.com

Staat ook nog op mijn lijstje om binnenkort te doen, ik vind de architectuur in Leeuwarden ook mooi, ook al zijn musea dicht ik kom altijd mooie verrassende gebouwen tegen, mooie straatjes en gracht.

https://www.frankwandelt.nl/friesland/n ... et-noorden
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 07 Jan 2021 09:25

Re: Tips (Noord) Friesland gezocht

Leeuwarden, Sneek, Harlingen en Dokkum zijn hele leuke plaatsen om lekker doorheen te struinen. Veel historie. Verder is Gaasterland een prachtig gebied, maar dat is in de zomer nog 10 keer mooier. Een dagje Waddeneiland is ook altijd een aanrader. De bossen Stania State, Vijverburg en het bos bij Oranjewoud zijn leuke plekken voor een fijne boswandeling. En voor de rest is het gewoon zo jammer dat alles dicht is.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Jan 2021 11:56

Re: Tips (Noord) Friesland gezocht

Ik zou voor wandelen in natuurgebied wel even wat geschikt schoeisel aantrekken.
08/2018
05/2021
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 07 Jan 2021 12:55

Re: Tips (Noord) Friesland gezocht

Natuurgebied de Deelen is ook echt wel een aanrader! Wonen zelf aan de rand van dit gebied, zijn er veel te vinden.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12142

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Jan 2021 21:54

Re: Tips (Noord) Friesland gezocht

Wat ook leuk is om een stukje elfsteden pad te lopen je kan overal starten en een stukje lopen. Kom je door mooie stukken. Je hebt ook een stads route door Leeuwarden
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 07 Jan 2021 22:34

Re: Tips (Noord) Friesland gezocht

Saji schreef:Natuurgebied de Deelen is ook echt wel een aanrader! Wonen zelf aan de rand van dit gebied, zijn er veel te vinden.



Oh dan woon je echt prachtig. Ja wij hier ook, maar ben afgelopen weekend echt wel wat verliefd geworden op de Deelen ❤️

De 11 steden kun je prima in 1 dag rijden. Hebben wij Koningsdag gedaan toen alle fonteinen wel aan stonden.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 07 Jan 2021 23:17

Re: Tips (Noord) Friesland gezocht

Vrij uitzicht op het gebied. De reeën hebben wij letterlijk in de achtertuin lopen.
Paar jaar terug nog vossen zien lopen.
Ben verliefd op het uitzicht, maar wonen zo buitenaf, dat ik het wonen in een dorp ook echt wel mis.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Jan 2021 23:18

Re: Tips (Noord) Friesland gezocht

Popcorn schreef:
Saji schreef:Natuurgebied de Deelen is ook echt wel een aanrader! Wonen zelf aan de rand van dit gebied, zijn er veel te vinden.



Oh dan woon je echt prachtig. Ja wij hier ook, maar ben afgelopen weekend echt wel wat verliefd geworden op de Deelen ❤️

De 11 steden kun je prima in 1 dag rijden. Hebben wij Koningsdag gedaan toen alle fonteinen wel aan stonden.


Ik geloof dat wij daar binnenkort ook maar eens een wandeling moeten gaan maken, is eigenlijk ook vlakbij maar eigenlijk gaan we vaak meer ri. de bossen van Drents-Friese woud, Sparjebird of Olterterp. De Alde Feanen en Rottevalle hebben we ook wel eens stuk gewandeld.

Leer je eigen provincie kennen :smile: :good:
08/2018
05/2021
<<

Anoniem331

Bericht 07 Jan 2021 23:21

Re: Tips (Noord) Friesland gezocht

Bakkeveen hier ook prachtig ME. En met kinderwagen iets toegangkelijker dan de Deelen op dit moment denk ik 😋
Wij zaten alle 5 met de blubber tot aan de knieën weer in de auto.
<<

Anoniem331

Bericht 07 Jan 2021 23:22

Re: Tips (Noord) Friesland gezocht

Oh en nog een tip; of bedoel je dat ME het speelbos Sparjebird? Voor kinderen ook zo leuk al die speel en klim dingen in het bos.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Jan 2021 23:22

Re: Tips (Noord) Friesland gezocht

Popcorn schreef:Bakkeveen hier ook prachtig ME. En met kinderwagen iets toegangkelijker dan de Deelen op dit moment denk ik 😋
Wij zaten alle 5 met de blubber tot aan de knieën weer in de auto.


Onze dochter loopt het liefste alles zelf, dus de kinderwagen gaat vaak niet eens mee! Ze hobbelt zo 2-3 kilometer met ons mee. Qua weer wachten we wel even tot het iets droger is...
08/2018
05/2021
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Indigo