Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik neem ontslag

<<

Anoniem307

Bericht 03 Jan 2021 22:40

Ik neem ontslag

Het gaat niet goed met me. Niet zozeer gaat het geestelijk niet goed met me, maar lichamelijk heb ik nog nooit zoveel klachten gehad. Ik heb net twee weken vakantie gehad en dat had mij moeten opladen, maar ik ben nog moeier dan ik was voor de twee weken vakantie. Ik kan niet meer.

Voor mezelf had ik een glansrijke carrière binnen het bedrijf weggelegd. En dat ging ook goed. Veel gestudeerd, veel skills mogen bijvoegen. Kennis mogen maken met verschillende regionen. Maar ik kan niet meer.

De enige mogelijkheid lijkt ontslag nemen. Ik kan me wel ziek melden, maar dan staat het uzb ervoor en ik weet dat ik niet meer kan. Maar daarentegen wil ik mijn baan helemaal niet kwijt. Of in ieder geval niet voor eeuwig.

Wat kan ik nog doen om mezelf weer te worden? Want wat ik in de afgelopen twee weken heb gevoeld, dat wens ik niemand toe. Ik ben gewoon wanhopig.

(Ik heb een WIA WGA. Zou aanvulling kunnen krijgen via WW, want ik verdien nu meer dan waar mijn WIA op is gebaseerd. Ik mag zelfs ontslag nemen vanwege medische redenen. Dus dat zit wel snor. Ik wil gewoon een oplossing... En ik kan hem niet bedenken...)
<<

Anoniem326

Bericht 03 Jan 2021 22:42

Re: Ik neem ontslag

Slaap er nog een nacht over. Ga morgen gewoon wel werken en zie het nog een week aan. En bespreek dit met je coach/hulpverlener/huisarts. Je denkt nu in uitersten.
<<

Anoniem307

Bericht 03 Jan 2021 22:45

Re: Ik neem ontslag

Ik ga sowieso morgen starten. Half uurtje lezen om weer bij te komen. Maar ik kan gewoon niet meer. Ik heb geen stem, hoest me het apelazerus en mis de energie om er nog iets van te maken. Het kutte is dat we morgen ook een nieuwe teammanager krijgen. Zijn eerste werkdag en dan mij als zeur. Maar ik trek het niet meer... En geen idee waar het vandaan komt...
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 03 Jan 2021 22:46

Re: Ik neem ontslag

Wat zegt de (huis)arts?

Lijkt mij dat ontslag nemen niet stap 1 is. Dat kan altijd nog. Als het niet gaat, meldt je dan ziek en bespreek dit met je ha.
<<

Anoniem326

Bericht 03 Jan 2021 22:47

Re: Ik neem ontslag

Als je ziek bent dan meld je je ziek. En dan wacht je tot je weer opknapt en als dat zo is dan ga je weer werken. Het lijkt me zinloos ontslag te nemen omdat je ziek bent. Coronatest lijkt me morgen een verstandiger besluit.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jan 2021 22:47

Re: Ik neem ontslag

Eens met Holly. Wat rot dat je je zo voelt maar ik zou eerst eens een gesprek met je leidinggevende of wie dan ook aan gaan en uiteraard ook met je huisarts of iemand anders die je kan helpen.

Klinkt alsof je tegen een burn out aanloopt maar ook dat je jezelf een onnodige hoge lat opgelegd hebt. Lastig als je dat niet kunt halen, terwijl je 't wellicht eigenlijk best heel goed doet. Dan voelt het als falen in je hoofd terwijl je dat eigenlijk niet doet. Is zonde joh, niet doen. Volgens mij deed je 't prima op je werk. En een dip mag best. Het hoeft niet altijd keihard goed te gaan.
Sterkte!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem307

Bericht 03 Jan 2021 22:51

Re: Ik neem ontslag

Dat van de burn-out roept mijn moeder al maanden. Ze heeft me zelfs gewaarschuwd dat ik niet door moet gaan, als het niet meer gaat. En ik zei dat ik mezelf echt ken. Maar ik moet morgen werken en ik zit huilend op de bank, omdat ik niet zie hoe ik dat dan moet doen.

Dat is het geestelijke aspect, maar ik blijf maar hoesten, snotteren en heb geen stem. Alles is kut. Terwijl ik net twee skills met goede toetsuitslagen afgelegd heb. Het zit er wel in, maar ik lijk weer eens op. En daar baal ik zo van.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jan 2021 22:55

Re: Ik neem ontslag

Meld je morgen ziek (en doe een coronatest mocht je dat nog niet hebben gedaan).
Ga eerst even van je verkoudheid uitzieken en daarna een gesprek aan met je teamleider. Jammer dat het net een nieuwe is maar misschien ook fijn dat hij/zij je met een frisse blik kan ontvangen? En is er niemand anders met wie je kunt praten in het bedrijf die je goed kent waar je wat aan zou kunnen hebben? En de huisarts kan natuurlijk sowieso.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem307

Bericht 03 Jan 2021 22:58

Re: Ik neem ontslag

Waar ik mee zit is dat het mijn vierde ziekmelding wordt in krap aan anderhalf jaar. Coronatest heb ik onlangs weer gedaan en nog steeds negatief. Zo krijg ik natuurlijk nooit een vast contract en kan ik mijn contract via het uzb ook wel vaarwel wuiven. Het ging zo goed...

Edit: Mijn bloed is ook geprikt. Kerngezond.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Jan 2021 23:11

Re: Ik neem ontslag

Isles wat vervelend! Je bent altijd zo positief over je werk. Nu zie je het misschien even allemaal niet meer zitten, kan je niet in oplossingen denken en alleen maar huilen. Doe een ding: meld je ziek. En kijk dan weer verder na een aantal dagen hoe je je dan voelt. Anders snijd je alleen jezelf in je vingers. Ze hebben ook in jouw geïnvesteerd dus zullen het niet fijn vinden als je ontslag neemt. Daarbij zullen ze vast ook vragen waarom omdat je laatst nog zo’n positief gesprek hebt gehad. Dus er is sowieso geen ‘makkelijke’ uitweg. Meld je ziek.
<<

Anoniem313

Bericht 03 Jan 2021 23:13

Re: Ik neem ontslag

Isles schreef:Waar ik mee zit is dat het mijn vierde ziekmelding wordt in krap aan anderhalf jaar. Zo krijg ik natuurlijk nooit een vast contract en kan ik mijn contract via het uzb ook wel vaarwel wuiven.


Door ontslag te nemen gaat je dit sowieso niet lukken.
De mensen voor mij hebben goed advies gegeven. Slaap er een nachtje goed over. Kom weer in het normale ritme. Gaat het nog steeds niet, meld je ziek.
Heb je steun aan je man?
<<

Anoniem307

Bericht 03 Jan 2021 23:22

Re: Ik neem ontslag

Waarom denk je dat als ik niet reageer dat ik er niets aan heb? Ik open een topic en dan zijn alle antwoorden waardevol, ook al heb ik de woorden niet om er fatsoenlijk op te reageren. Ik wil niet raar reageren, maar merk dat ik dat toch doe.

ik begin morgen mijn dienst met lezen, dat hoort om bij te blijven. En kijk het aan. Maar ik heb al twee weken in mijn hoofd, over 14, 13, 12, 11, 10 etc. moet je weer werken. Het ligt me heel zwaar op mijn maag, terwijl niets te moeilijk is. Gewoon inloggen en gaan. Maar het schijnt zo moeilijk te zijn op dit moment.

En als mijn woorden harder overkomen als ze zijn bedoeld, dan komt het omdat ik me zo voel. Ik vind dat ik normaal reageer, maar ik lees het zelf ook terug en ik weet dat ik harder kan overkomen dan werkelijk mijn bedoeling is. Mijn excuses alvast.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 04 Jan 2021 07:20

Re: Ik neem ontslag

Kan je niet minder uur gaan werken? Bespreek anders die mogelijkheid eens als je dat nog niet gedaan hebt.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 04 Jan 2021 07:41

Re: Ik neem ontslag

Een coronatest is een momentopname, dus tenzij onlangs gisteren was zou ik nogmaals testen. Voor je werk moet je de hele dag bellen, dat gaat niet als je geen stem hebt dus meld je ziek. Doe eventueel wat vervangend werk (of lees je in en ruim je mailbox op) om je nuttig te voelen. Verder is jouw werkgever bij uitstek degene die kan beoordelen of nutteloos ziekteverzuim hebt, dus daar zou ik me niet druk over maken.
<<

Anoniem313

Bericht 04 Jan 2021 08:07

Re: Ik neem ontsla

Isles schreef:Waarom denk je dat als ik niet reageer dat ik er niets aan heb? Ik open een topic en dan zijn alle antwoorden waardevol, ook al heb ik de woorden niet om er fatsoenlijk op te reageren. Ik wil niet raar reageren, maar merk dat ik dat toch doe.

ik begin morgen mijn dienst met lezen, dat hoort om bij te blijven. En kijk het aan. Maar ik heb al twee weken in mijn hoofd, over 14, 13, 12, 11, 10 etc. moet je weer werken. Het ligt me heel zwaar op mijn maag, terwijl niets te moeilijk is. Gewoon inloggen en gaan. Maar het schijnt zo moeilijk te zijn op dit moment.

En als mijn woorden harder overkomen als ze zijn bedoeld, dan komt het omdat ik me zo voel. Ik vind dat ik normaal reageer, maar ik lees het zelf ook terug en ik weet dat ik harder kan overkomen dan werkelijk mijn bedoeling is. Mijn excuses alvast.


Is dit een reactie op mij? Want ik vind je helemaal niet hard overkomen hoor. En ik vind ook niet dat je niet reageert - dat doe je juist wel.
Ik hoop dat je goed hebt geslapen vannacht. Ik vind het oprecht rot voor je dat je je zo voelt. Wat het is - Corona, burnout, een combinatie, of iets heel anders- wij kunnen het niet beoordelen, maar iedereen leeft met je mee volgens mij. Ontslag nemen is niet in je eigen belang. Dus daar waarschuw ik en anderen voor.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 04 Jan 2021 09:26

Re: Ik neem ontslag

En je hoeft niet overal de beste te zijn hè. Het is een mooi streven maar met een 6 slaag je ook.
Je kan beter dingen op je eigen tempo doen (zoveel mogelijk skills halen) en goed in je vel zitten, daar heeft iedereen meer aan.
30-04-2017
<<

ChiQ

Bericht 04 Jan 2021 10:52

Re: Ik neem ontslag

Bij jou is alles snel best rigoreus Isles. Je bent ziek, geen stem en hoesten. Én dat je lichamelijk op bent. Dat is vaak geestelijk. Je ziet geen uitweg dus sla je op de vlucht. Waarom lukt het niet om even je leidinggevende bellen, ookal is hij/zij net nieuw als supervisor moet diegene wel kunnen dealen met dit, en even uit te leggen Je legt de lat enorm hoog voor jezelf, stelt eigenlijk jezelf capabel om op de directeurstoel te gaan zitten, je runt de tent en blinkt uit in je werk etc etc. En dan ineens boem - je wil ontslag nemen. Je rent jezelf gewoon voorbij. Met verwachtingen die je jezelf hebt opgelegd.
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 284

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 04 Jan 2021 14:34

Re: Ik neem ontslag

Stap 1; meld je ziek. Je bent verkouden, hoest en dat betekent dat je op dit moment niet kan werken. Doe een Coronatest, ga uitzieken en wacht af met een beslissing nemen tot je weer beter bent. Het overvalt je op dit moment, maar dat betekent juist dat je even niks moet beslissen. Over die ziekmeldingen zou ik me even helemaal niet druk maken, in het ergste geval krijg je een gesprek daarover. Je denkt in extremen, ik herken dat wel een beetje. Ik denk dat je moet proberen om de middenweg te zoeken. Je doet je werk goed, goed is goed genoeg. Je bent niet onmisbaar, dus als je ziek bent mag je uitzieken, je hoeft niet de allerbeste te zijn want gewoon goed functioneren is al top. Beterschap en neem je rust.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Anoniem313

Bericht 04 Jan 2021 20:29

Re: Ik neem ontslag

Hoe gaat het vandaag, Isles?
<<

Anoniem331

Bericht 04 Jan 2021 20:37

Re: Ik neem ontslag

Ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 06 Jan 2021 20:17

Re: Ik neem ontslag

Ik ben ook wel heel benieuwd hoe het de laatste dagen is gegaan Isles.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 611

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 07 Jan 2021 17:07

Re: Ik neem ontslag

Hoe gaat het nu Isles? Ik hoop dat je geen overhaaste beslissingen hebt genomen.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 08 Jan 2021 05:07

Re: Ik neem ontslag

Het is wel gek dat Isles niet reageert, ze is er normaal elke dag wel. Maak me beetje zorgen. Laat je wat horen Isles?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kira

Bericht 08 Jan 2021 09:42

Re: Ik neem ontslag

Ik maak me ook wel zorgen, hoop dat alles goed gaat.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 08 Jan 2021 16:48

Re: Ik neem ontslag

Hey Isles, hoe gaat het nu met je?
If you cannot do great things, do small things in a great way.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers