Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarom blijf ik afvallen?

<<

ChiQ

Bericht 06 Nov 2013 11:44

Waarom blijf ik afvallen?

Ok, je zou zeggen wat zeur je nou, maar ik ben eigenlijk een beetje 't spoor bijster. Ik blijf namelijk, ondanks dat ik goed eet afvallen. Ik woog toen ik zwanger werd 52 kilo. Ik ben gewogen voor t laatst met 34 weken en toen zag er 9 kilo aan maar daarna had ik verlof dus ik durf wel te zeggen dat ik daarna zeker nog wel een kilo of 5 ben aangekomen dus ik woog denk ik op mijn zwaarst 66 kilo en als we even grof schatten dat Julian+vruchtwater+placenta zo'n 6 kilo samen waren zat ik dus op 60 kilo. Maar laatst had ik een nieuwe broek gekocht en in de winkel zat hij prima maar 2 weken later toen ik het eindelijk aan deed slobberde het. Mijn man had al eens gezegd dat ik wel heel dun leek maar zelf zie je dat niet zo. Ik ben dus net op de weegschaal gaan staan en ik weeg net geen 50.. Terwijl ik wel goed eet. Ik vind mezelf helemaal niet mooi zo, ik krijg dan zo'n uitgemergeld gezicht en ingevallen ogen. Ik lijk dan ziek. Maar ik voel me heel fit en ik eet ook goed en ook eigenlijk snoep ik teveel. Gisteren hadden we zin in een milkshake om 22:00 maar dat werd gelijk een big mac menu. En die middag een hele Tony chocolonely opgevroten. Hoe kan dit? Ik eet volle producten, doe overal boter op. Ik eet echt geen salade de hele dag en leef niet op een wortel maar ik vind dit niet leuk! Wat kan ik nog meer doen?

Dit is wat ik eet:
Ik begin de dag met koffie
Dan eet ik 2 rijstwafels met kaas
Een half uurtje later als julian slaapt eet ik volle kwark met fruit een handje chiazaad en all bran. Daarbij altijd een banaan en 2 sneetjes bruin met pindakaas en 2 koppen thee
Kofffie en koekje
Dan lunch ik vaak met een maaltijdsalade of pistoletjes met whatever er aan broodbeleg is
Water water water, cola cola, water
Dan eet ik tegen 16:00 nog een paar rijstwafels met pindakaas en hagelslag
En 's avonds altijd iets van vlees, kip, vis, met aardappels, rijst of pasta en daarbij altijd genoeg groente
'S avonds vaak nog wat toastjes en olijven, kaasjes. (Of Mac....)

Mijn mond is nooit leeg, ik eet ook vaak lekker dropjes tussendoor en maak wel eens een hele grote chocomel met slagroom..

Kan ik iets doen om niet af te vallen?
<<

Anoniem29

Bericht 06 Nov 2013 11:52

Re: Waarom blijf ik afvallen?

Pff geen idee. Misschien meer gezonde vette producten. Al blijf ik daardoor juist heel mooi stabiel en sommige mensen vallen daar zelfs van af.

Misschien 's avonds volle producten eten. Dus volle yoghurt met noten voordat je gaat slapen, zodat je de vitamine wel gebruikt maar het niet meer verbrand? Of is dat echt onzin hahaha. Ik heb geen idee, maar dat lijkt mij best een aardig idee.

Eet je wel donker brood? Dat levert ook meer energie.

Beweeg je veel? Je bent met de kleine natuurlijk ook veel en actief bezig denk ik. Vaker de auto pakken :P haha.

Misschien kun je eens met een diëtist praten? Want volgens mij is aankomen echt heel moeilijk.

Jij bent trouwens best wel klein toch? Is 50kg dan niet een gezond gewicht? (Of voel je jezelf gewoon niet gezond, dat kan natuurlijk ook. Dat vind ik persoonlijk nog belangrijker).
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Nov 2013 12:16

Re: Waarom blijf ik afvallen?

At je dat allemaal ook vóór je zwangerschap? Of eet je nu meer? Het lijkt me niet dat je nog meer moet gaan eten, wat je hier beschrijft zou echt meer dan genoeg moeten zijn toch?
Ik zou voor de zekerheid eens bij de huisarts langsgaan. Misschien is het iets hormonaals, of iets met je schildklier.
#teammaple🍁
<<

No. 3

Bericht 06 Nov 2013 12:22

Re: Waarom blijf ik afvallen?

Je hebt vast een lintworm. :P

Verder wat Urban Naked zegt.
<<

Anoniem185

Bericht 06 Nov 2013 12:50

Re: Waarom blijf ik afvallen?

Eerste wat in mij op komt is inderdaad schildklier... Even bij de dokter langs gaan en bloed laten prikken misschien!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 06 Nov 2013 13:02

Re: Waarom blijf ik afvallen?

Ik zou ook niet meer gaan eten. Volgens mij zit jij allang boven het aantal calorieen dat je nodig hebt dus ik zou het eerst even checken bij een huisarts. Lijkt me niet goed als je lichaam aan nog meer voedsel went als je dit in principe niet nodig zou moeten hebben.
Smile, it's free!
<<

Anoniem173

Bericht 06 Nov 2013 13:09

Re: Waarom blijf ik afvallen?

kan het geen psychische oorzaak hebben, stress?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 06 Nov 2013 13:29

Re: Waarom blijf ik afvallen?

Als je dit optelt kom je idd aan echt enorm veel kcal. Ik zou daarom idd toch maar eens langs een huisarts gaan of er niet iets hormonaals met je aan de hand is, zo nee: dietiste.
<<

Schism

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:01

Bericht 06 Nov 2013 14:13

Re: Waarom blijf ik afvallen?

Ik heb dit echt precies hetzelfde. Ik kon altijd al alles eten wat ik wilde, snelle spijsvertering gooide ik het maar op. Zat wel altijd op een stabiel gewicht zo tussen de 67 en 70 (ben 1.83)

Tijdens m'n zwangerschap meer dan 20 kilo aangekomen, dat was er allemaal zo weer af. En nu stond ik een tijd terug op de Weegschaal woog ik nog maar 62! Oeps! Toen gestopt met roken en nu zit ik weer rond de 65. Ik voel me nu prettig op dit gewicht maar hou t wel in de gaten, moet niet minder worden.

Ik eet ook echt alles wat los en vast zit en het liefst ongezond.
Wel ben ik de hele dag met mijn zoontje bezig, loop meerder maken per week met hem naar de stad, 15 min heen en 15 min terug en dan daar nog lopen. Fiets 1 à 2 keer per week naar m'n werk, zo'n 8 km heen en 8km terug. En verder zijn wij gewoon veel buiten en doe ik verder bijna alles op de fiets.

Dus voor mij is het dan misschien nog wel te verklaren. En zolang mijn gewicht nu zo blijft gooi ik het er maar op dat ik gewoon geluk heb.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem44

Bericht 06 Nov 2013 15:10

Re: Waarom blijf ik afvallen?

Geef je nog borstvoeding?
<<

Anoniem58

Bericht 06 Nov 2013 15:44

Re: Waarom blijf ik afvallen?

Ik kom ook niet aan, maar ik heb dat al mijn hele leven. Bij jou is het iets wat (volgens mij) pas na je bevalling begonnen is? Ik zou dan denk ik ook de huisarts een bezoekje brengen, want je eet voldoende.
<<

Anoniem8

Bericht 06 Nov 2013 15:50

Re: Waarom blijf ik afvallen?

Wist je dat je aan een zwangerschap een schildklier probleem kunt overhouden? Is bij mij ook gebeurd na de eerste. Ik viel enorm af en uiteindelijk ben ik een week of op de IC terecht gekomen aan de hartbewaking, volledig uitgedroogd. Waar je op kunt letten zijn kwaaltjes als trillende handen, het altijd warm hebben, snelle hartslag, onrustig of gejaagd gevoel hebben, een iverdaad aan energie (niet stil kunnen zitten).

Als je er iets in herkent zou ik zeker even bloed laten prikken want het kan van kwaad tot erger gaan.

Uiteraard hoeft dit helemaal niet te spelen maar ik zou het wel even checken als ik jou was!
<<

Anoniem186

Bericht 06 Nov 2013 16:34

Re: Waarom blijf ik afvallen?

Je schildklier inderdaad even laten checken.
Ik heb het ook al best vaak gehoord dat vrouwen daar na een zwangerschap last van kregen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Nov 2013 21:41

Re: Waarom blijf ik afvallen?

Verbruik je ook niet gewoon heel veel energie door Julian? Je bent volgens mij hele dagen in touw met hem en dat kost meer energie (lijkt me) dan werken. Misschien daarom zo veel eten 'nodig'?
R. 2013
D. 2016
<<

Esmee

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 04 Sep 2013 13:56

Bericht 06 Nov 2013 21:47

Re: Waarom blijf ik afvallen?

Ik zou het medisch sowieso even laten nakijken. Even schildklier laten controleren of even bloed aftappen?

Ik had hetzelfde toen mijn dochter ongeveer even oud was als jouw zoon. ik at voor mijn gevoel genoeg, maar kon ook geen dag iets minder eten want dan was er alweer twee kilo af. Eerst denk je nog, há lekker makkelijk, maar echt mooi vond ik het niet. Ik ben nu (een jaar later) pas echt in balans, maar nog steeds 7 kilo lichter dan ik voor mijn zwangerschap was. Ik denk dat mijn stofwisseling veranderd is door mijn zwangerschap en daarnaast is mijn hele ritme veranderd. Ik ben de hele dag, elke dag bezig. Ik geef mijn kind elke dag op vaste tijden (gezond) eten, dus echt ongezonde dagen zijn er niet meer bij. Nu ben ik er dus wel tevreden mee, maar het was wel even vervelend. Wel ook even bij de huisarts aangekaart en bloed gecheckt, maar dat was allemaal prima.
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 15:29

Bericht 06 Nov 2013 22:10

Re: Waarom blijf ik afvallen?

Ik ben ook een grensgeval qua ondergewicht. Ik ben krachttraining gaan doen, daarmee bouw je spiermassa op. Ook eet ik geen suiker meer, want dat ontregelt je bloedesuikerspiegel, waardoor je sneller gaat verbranden en dat eet je er niet bij. Neem als tussendoortje lekker een krentenbol met kaas, of een gekookt ei, dat is veel beter dan snoep.
<<

Anoniem57

Bericht 06 Nov 2013 22:18

Re: Waarom blijf ik afvallen?

Oh my, was er maar een manier dat we onderling een infuus aan konden leggen, heb plenty vet voor je!
Maar idd even bloed laten prikken!
<<

ChiQ

Bericht 07 Nov 2013 09:58

Re: Waarom blijf ik afvallen?

Held op sokken: ik herken echt alles wat je zegt. Ik zei gisteren nog tegen mijn moeder dat ik me voelde alsof ik 10 koppen koffie op had. Ik moet echt even bloedprikken dan.

Natuurlijk ben ik veel bezig, ik loop elke dag wel een kilometer of 5 met Julian als t weer het toelaat maar gezien het feit wat ik allemaal eet zou dat niet de reden moeten zijn.

Bedankt allemaal voor de tips!
<<

Anoniem8

Bericht 09 Nov 2013 10:17

Re: Waarom blijf ik afvallen?

Dat is precies hoe ik het ook omschreef: alsof je 10 koppen koffie op hebt. Heb je al een afspraak gemaakt?

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers