Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


-10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

<<

Anoniem299

Bericht 03 Jan 2021 13:42

-10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Start 4 januari / eind datum 1 mei / 16 weken dus / 2,5 kilo per maand!

Ik wil elke vrijdag wegen :-) (nu eenmaal dus op maandag extra) (zodat als je cheat in het weekend je dat niet op de weegschaal terug ziet).

Wie doet er mee??

(Ik doe niet aan eten lijstjes enzo maar wil gewoon een normaal eet patroon aanleren bij mezelf, 3x hoofdmaaltijd + 3x tussendoortje, calorieën tellen doe ik ook niet aan).

Ik probeer minimaal 10 000/ 15 000 stappen per dag te halen :smile:

Misschien soort schema maken dan?

Groetjes Storm
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 03 Jan 2021 13:59

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik heb me net opgegeven voor een leuk project van lokale ondernemers. Een diëtiste die samenwerkt met een restaurant. Je krijgt 4 weken lang alle maaltijden plus een intake en weegmomenten. Ben heel benieuwd.
Start is alleen 12 januari dus ik loop een weekje achter dan.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 03 Jan 2021 14:35

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik doe graag mee! Ik ben een tijdje terug al met een voedingscoach een traject gestart en wil dat nu echt goed op gaan pakken. Ben overigens afgelopen week al begonnen, ben benieuwd morgen!

Wat klinkt dat als een leuk project Bisq! Ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 03 Jan 2021 14:47

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

I’m in!
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 03 Jan 2021 16:05

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik doe mee!
<<

Anoniem303

Bericht 03 Jan 2021 16:07

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik zit al in een ander topic, maar Bisq, wat een leuk initiatief is dat! Wat betaal je nou voor zoiets? En krijg je dan echt álle maaltijden, of een paar per week oid?
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 03 Jan 2021 16:12

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Oh hier pas ik denk ik beter dan het andere topic. Ik ga mee proberen te schrijven!
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 03 Jan 2021 16:22

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Leuk, ik wil ook meedoen! Onze weegschaal is helaas kapot dus moet nog wel een nieuwe kopen.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 03 Jan 2021 17:42

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik doe graag mee, het wordt tijd dat de knop weer om gaat!
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jan 2021 18:03

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik doe ook graag mee. 10 kilo tot die tijd lijkt me een mooi doel!

Zal meteen ook mijn Fitbit opladen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 03 Jan 2021 18:19

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Hier moet er wel 10 kilo af, maar in 4 maanden tijd is niet realistisch voor mij denk ik. Het gaat bij mij nooit zo hard..

Jullie iig succes allemaal!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 03 Jan 2021 18:46

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik wil ook wel meedoen, maar ik ben eigenlijk al bezig 😁 ik ben in augustus begonnen en voor de feestdagen was ik 10 kilo afgevallen. Maar ik denk dat er nu wel weer iets bij zit 🙈 komende weken thuiswerken is niet bevorderlijk voor mijn eetpatroon, want ik nam altijd alleen gezond spul mee naar mijn werk en dan had ik dus gewoon de optie niet om iets ongezonds te pakken. Dus ik kan wel wat extra motivatie gebruiken de komende tijd!

Mijn aanpak is trouwens om (minstens) twee keer per week te sporten en zo min mogelijk koolhydraten te eten. Ik heb twee kookboeken van chicks love food, het skinny six boek en het back to basic boek en daar haal ik veel inspiratie uit. Aanraders! De recepten zijn ook lekker eenvoudig en met ingrediënten die je gewoon in de supermarkt vindt.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem299

Bericht 04 Jan 2021 14:39

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik schrok me dood van mijn gewicht 82,7
(Zoveel had ik nou ook weer niet verwacht)

Ik wil nu dus 12,7 kilo afvallen :palm: :palm:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Jan 2021 14:58

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Yep ik doe ook mee! Ik heb 1.5 week geleden de laatste lipoedeem liposucties gehad en de rest zal op eigen houtje moeten gaan gebeuren. De ochtend voor de operatie woog ik 75.8. Ik wil minimaal naar de 66 terug.
Wegen is nu wat lastig, vanwege al het vocht wat tijdens de operatie ingespoten is, dus het kan nog wat 'vals gewicht' zijn.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 04 Jan 2021 15:51

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Rixt schreef:Ik zit al in een ander topic, maar Bisq, wat een leuk initiatief is dat! Wat betaal je nou voor zoiets? En krijg je dan echt álle maaltijden, of een paar per week oid?


Je krijgt echt alle maaltijden, 4 weken lang. Het kost 495 euro, maar ik krijg 200 euro vergoed van de verzekering. Volgens mij kost het zo'n 25 euro per dag. Niet goedkoop, maar ik vind het zo lastig om af te vallen, zeker in combinatie met mijn hormoonwisselingen en schildklierklachten.
Ze starten bij minimaal 10 deelnemers hoorde ik later, dus hoop maar dat ze dat halen.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 04 Jan 2021 15:56

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik doe mee!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem299

Bericht 04 Jan 2021 16:05

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Wie kan er een soort schema maken?

Ik probeer met ontbijt+ middag eten + 3 a 4 tussendoortjes rond de 1000 calorieen te zitten.

(En dan de warme avond maaltijd komt er nog boven op maar dat vind ik zo lastig bijhouden met alles apart invullen dus dat hou ik niet bij! Probeer wel gezond te koken en schat dat het dan rond de 500/600 calorieën zit. Anders echt te veel gedoe met bijhouden en zal de ene keer vetter of meer eten dan de andere keer. Maar die 1000 over de rest van de dag hou ik dan wel bij want dat is makkelijk. Anders ook geen doen voor de lange termijn en wordt ik te obsessief en weekenden zijn anders.

Dan zal ik per dag rond de 1500/1600 calorieën komen te zitten en dat lijkt me wel mooi om het op de lange termijn vol te houden!

Ik gebruik de eetmeter van het voedingscentrum.
<<

Anoniem328

Bericht 04 Jan 2021 16:26

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik wil ook wel meedoen maar ik hoef het niet in 4 maanden te halen. Zo snel lukt mij niet. Maar 10 kilo is wel het uiteindelijke doel.
Gaan jullie allemaal calorieën tellen?

Ik ga eerst eens stoppen met ongezond eten/drinken en meer bewegen. Als dat niet genoeg helpt dan kan ik altijd nog calorieën gaan tellen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Jan 2021 16:44

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik tel niks.
Ik ben al 2 keer onder hypnose geweest, woe de derde keer en ik heb daarbij een virtuele maagband laten plaatsen.
Het klinkt gek en wazig, maar ik merk echt serieus verschil.
Ik eet nu 3 keer per dag, verder niets, en zit sneller vol.
Ik heb ook amper meer behoefte aan chips en chocola, terwijl dat echt mijn grootste valkuilen zijn..
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Jan 2021 16:55

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik wil ook wel mee doen.

Vorig jaar (of nou ja, het meeste is er eind 2019 vanaf gegaan) via New Fysic 18kg afgevallen, maar er zit inmiddels weer teveel bij. En ik 'moest' nog een paar kg's toen ik eind februari stopte met het programma.
Dus nu zou -10 echt goed zijn.

Ik eet grotendeels nog volgens het schema van NF, alleen nu zonder de supplementen en de weegmomenten, maar laat de laatste tijd (en zeker met de feestmaand etc) weer te veel steken vallen. Net wat te weinig water drinken, teveel snacken maar te weinig tussendoortjes en alcohol de afgelopen maand. Dus de alcohol gaat nu sowieso er af, dat is het makkelijkste.


Mijn eetschema van NF is als volgt:

Ontbijt: 2 á 3 vezelrijke crackers zonder boter, met mager beleg. Bijvoorbeeld: per cracker 1-2
plakjes kipfilet, rosbief, rookvlees, kalfsfricandeau of grilham, een ei, 20 gram hüttenkäse of suikervrije jam.

Drinken: 2 grote glazen water en eventueel koffie/ thee. Gebruik indien van toepassing zoetjes i.p.v. suiker en 0%
(koffie)melk.

Tussendoor: Tussen 10.00u en 11.00u, Een tussendoortje, bijvoorbeeld een portie magere
zuivel of een stuk fruit.

Lunch: 3 a 4 vezelrijke crackers zonder boter, met mager beleg (zie ontbijt). Vul de lunch aan met een
portie rauwkost (bijvoorbeeld: sla, radijsjes, komkommer, tomaat, courgette, paprika, rucola) en een lekkere
dressing.

Drinken: 2 grote glazen water en eventueel koffie/thee.

Tussendoor: Tussen 15.00u en 16.00u, Een tussendoortje, bijvoorbeeld een portie magere
zuivel of een stuk fruit of een pakje LU volkoren crackertjes. Nog steeds trek of last van een ‘4 uur dip’ neem dan een kop bouillon (1 kcal instantsoep). Let op! Bouillon bevat veel zout, gebruik dit daarom maximaal 4 keer per week.

Diner: 100g reeds gekookte zilvervliesrijst (40g ongekookt), volkoren pasta / couscous / bulghur of 1-2
volkoren/meergranenwraps met 125g vis of vlees van de boodschappenlijst en onbeperkt groenten (minimaal
200 gram). In plaats van vis of vlees mogen ook 2 eieren of 100g hüttenkäse gebruikt worden.

Drinken: 2 grote glazen water en eventueel koffie/ thee.

Tussendoor: Tussen 20.00u en 21.00u, Wanneer er nog sprake is van trek dan eventueel nog een portie magere zuivel.
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 04 Jan 2021 16:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem332

Bericht 04 Jan 2021 16:56

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik doe mee! Ik ben al begonnen. BMI is 24 en ik wil dat deze weer 21 wordt.

Hoe ik het probeer te bereiken:

-Niet meer snoepen
- bij houden in de Eetmeter app van het Voedingscentrum wat ik binnen krijg.
Dit geeft een overzicht van alle vetten, vitamines etc.
-veel bewegen
- als ik trek heb water drinken en iets voedzaams eten.

Ik ga geen calorieën tellen. Houd de eet meter app wel bij.
<<

Anoniem328

Bericht 04 Jan 2021 19:54

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Nou hier ging het goed vandaag.
Normaal gegeten. Niks gesnaaid. Fruit gegeten waar ik normaal ook moeite mee heb.
En zojuist voor het eerst sinds een paar maanden 5 km hardgelopen.
Nu vanavond nog van het lekkers afblijven en dan ben ik heel tevreden!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 04 Jan 2021 19:55

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik zou graag 10 kilo afvallen, dat zou een mooi begin zijn.

Maar ik vind het wel lastig, in mijn hoofd doe ik best veel goed maar ik val niet af.

Ik drink overdag alleen thee en water en in het weekend is het soms een glas fris of een wijntje.
Door de week eet ik savonds niks lekkers, ik eet alleen op vrijdag en of zaterdag chips of m&m's en dan doe ik het in een bakje waardoor niet de hele zak leeg gaat.

Ik eet denk ik wel " teveel" brood in de ochtend twee en tussen de middag ook 2 een van die twee probeer ik al vaker te vervangen door crackers, en voor de kerstvakantie had ik ook griekse yoghurt die kan ik ook wel weer kopen voor de afwisseling. Echt lekker vind ik dat niet maar goed...

Tussendoortjes, fruit is een dingetje, van appels en peren krijg ik jeuk. Bananen eet ik wel regelmatig, ik eet dus meer komkommers en tomaten enzo.
Avond eten gevarieerd, en veel groenten... Ik wil niet gaan wegen of tellen ik geloof niet dat ik het dan vol houd, ik moet een omslag ergens in maken maar nog even ontdekken waarin precies.

Oh en beweging, ik zwom elke week met mijn moeder een uur maar ja das door de lockdown een beetje lastig. Ik loop wel regelmatig met de buurvrouw een uur, ongeveer 5 km. Maar daar zit geen regelmaat in, regelmaat in sporten vind ik lastig doordat ik veel alleen met de kinderen ben.
:heart: :heart: 2011
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 04 Jan 2021 20:07

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Mijn man had een positieve snelstest op het werk. Ik was in de tussentijd ook getest en wacht nu op de uitslag.
En heb alleen maar zin om te snaaien nu...
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem328

Bericht 04 Jan 2021 20:33

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Studiebol in mijn ogen ben je al hartstikke gezond bezig inderdaad.

Kun je je lunch niet veranderen? In plaats van brood/crackers iets van een salade of eierwrap of iets dergelijks? Dus geen koolhydraten.

En verder zit je winst in beweging denk ik. Kun je niet thuis een workout gaan doen? Je hebt best veel van die online trainingen van een half uurtje bijvoorbeeld. En wanneer mogelijk toch buiten wandelen of hardlopen..
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers