Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


-10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 27 Feb 2021 13:40

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik laat mijn oudste twee vaak thuis als ik echt wil wandelen, haha. De jongste kan lekker mee in de buggy, maar de oudsten lopen ook echt niet door. Meestal blijft mijn man wel thuis (hij had geen vakantie), maar soms mogen ze ook even samen thuis blijven. We hebben de oudste geleerd hoe ze ons kan bellen met de vaste lijn en ze weet ook hoe ze moet opnemen (en weet dat ze dat alleen mag doen als een van ons belt).

Ik sta een beetje stil, maar ik weet ook wel hoe het komt. Overdag gaat het wel prima, maar ik pak 's avonds toch algauw nog een extra stukje chocola. Maar aan de andere kant heb ik nu misschien ook wel een mooi gewicht voor mijn lengte, ongeveer 70 kilo bij 1,79m. Ik heb nu al van meerdere mensen gehoord dat ik zo mooi ben afgevallen, dus het is blijkbaar goed zichtbaar. Ik was ook gewoon echt te zwaar voor mijn bouw. En zo fijn dat kleding van voor mijn laatste zwangerschap ineens weer mooi zit! Maar ik wil wel vol blijven houden met weinig snoepen, ik ben bang dat als ik mezelf laat gaan ik die kilo's er zo allemaal weer aan heb zitten :thumbdown:
Paaseitjes heb ik nog kunnen laten liggen in de winkel, haha, ben er gek op! Ik kreeg gisteren wel een klein zakje met drie paaseitjes bij mijn bestelling van de Hema, die zijn gisteravond gelijk opgegaan :angel:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 27 Feb 2021 21:29

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Rebecca, wat leuk dat je je cm bij houd, zie je daar al verschil?
Arywn, balen dat het stil staat.
Lejow mooi dat je onder de 70 zit.

Hier is het ruk... geen idee hoe het kan, maar er zit gewoon gewicht bij. Echt ik baal zo..ik heb afgelopen week niet gesnoept, niks raars gegeten. Ook al is het vakantie, we hebben geen uitjes gedaan dus niks ongezonds gegeten ergens.. en gewoon bijna een kilo erbij. Mijn vriend eet van alles, ik kan het allemaal prima laten staan, ik had met mijn dochter wat gebakken, ik heb een stukje gehad gewoon om natuurlijk wel te proeven wat we hebben gemaakt, maar de rest is door mijn dochters en vriend opgegeten.
Het enige wat er is gebeurd is dat mijn kwark op was, dus ik heb twee ochtend crackers gegeten ipv kwark. Maar daar kan het toch niet door komen?
Soms denk ik wel dat ik niet onder het gewicht ga komen waar ik nu op zit.. dit is al zo lang zo.

Nou en omdat ik gisteren zo baalde heb ik gisteravond wijn en chips gehad. En ik dacht nu kan ik me er niet van gaan genieten maar ik ga er gewoon van genieten, dus het was lekker :smile:
:heart: :heart: 2011
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 27 Feb 2021 23:26

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Wat fijn die complimenten Suus!

Studiebol, ik ben qua borst en qua heup 3,5 cm kwijt, bij mijn taille al 5, merk dat ook echt wel in dat ik mijn riem wat strakker moet doen.
Wat balen dat je bent aangekomen! Was je vorige week wel afgevallen? Eet je wel genoeg? Mij lijkt iig niet dat je een kilo aankomt van een paar crackers. Stomme is dat gewicht van zoveel dingen afhankelijk is. Ik probeer zelf bewust niet wekelijks te wegen, omdat de kans dan groter is dat er wat af.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 27 Feb 2021 23:34

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Vocht, je cyclus..
Het kan zoveel zijn Studie! Mss morgen al weer helemaal anders.

Suus: Mooi gewicht al idd! Ik ben ongeveer net zo lang als jij en 70 is wel zo'n beetje mijn ondergrens. Hoeft ook niet veel meer af toch?

Rebecca: Zo, lekker verschil al!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Mrt 2021 19:59

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Mooi verschil al rebecca!
Misschien moet ik dat ook gaan doen en zegt dat wat meer dan de kilo's elke week.

Ik heb het gelukkig goed kunnen oppakken naar mijn dip van dit weekend. Ik ben niet het hele weekend los gegaan :smile: De rest van de week ook prima gegeten. Dus ik ben benieuwd wat er morgen/overmorgen is gebeurd.
:heart: :heart: 2011
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 04 Mrt 2021 21:00

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Mijn man heeft sinds afgelopen weekend ook bedacht dat hij een beetje op wil letten. Dat helpt wel om minder te snoepen merk ik. Verder elke dag gewandeld, dus ben benieuwd naar de weegschaal morgen :)
Ik heb deze week een opleiding waarvoor ik elke dag van 8 tot 17u naar de tablet zit te kijken voor een meeting, dus ben echt kapot nu. En morgen ook nog een dag. Heb daardoor nu zo'n zin in paaseitjes! 😂
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 05 Mrt 2021 06:58

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Fijn dat je niet het hele weekend losgegaan bent Studiebol, hopelijk zie je vandaag/morgen ook echt resultaat.

Arwyn, wel fijn als je het niet alleen hoeft te doen. Ik probeer vooral dingen in huis te halen die ik echt niet lekker vind en mijn man wel zodat ik het minder moeilijk vind om niet mee te snoepen. Fijn dat je veel gewandeld hebt, ik hoop dat jij ook afgevallen bent.

Ik had eigenlijk een voedingsconsulente met een persoonlijk voedingsplan en 8 weken begeleiding, maar na onenigheid over het schema (stond vol met vleesproducten terwijl ik geen vlees eet, stonden allerlei verbeterpunten in die niet van toepassing waren omdat ik dat al doe enz.) is ze de begeleiding gestopt. Gelukkig zijn ze vanuit de sportschool net begonnen met een 21-daagse afvalchallenge, dus heb ik me daarvoor aangemeld.
Behalve op mijn vrije dag afgelopen maandag heb ik deze week nog niet gesport, maar daar heb ik zo meteen wel tijd voor voordat ik ga werken.
Met het eten gaat het goed, maar doordeweeks is het probleem ook niet....
Ik wil heel graag maandag onder de 80 kg zitten (psychologisch dingetje he), dus toch nog heel erg mijn best doen dit weekend, vanmorgen was het 80,2.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 05 Mrt 2021 08:51

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Wat een bijzondere voedingsconsulente Mrs.Math 🤔
Insta: je_ei_kwijt
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 05 Mrt 2021 15:52

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Tja, helaas kom ik haar nog regelmatig tegen in de sportschool en heeft het me dus wel geld gekost.
Gelukkig heb ik van rechtsbijstand wel een gedeelte teruggehad.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 08 Mrt 2021 12:39

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Nou ja zeg, wat stom! Heb je wel ook melding gemaakt bij de sportschool? Als ze je een schema geeft met vlees terwijl je dat niet eet, doet ze haar werk toch gewoon niet goed. Mag hopen dat ze daar iets mee doen dan!
Zit je inmiddels onder de 80?

Voor mij nog 2 kg te gaan, dan heb ik ook m'n eerste tussendoel bereikt.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 08 Mrt 2021 12:46

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Vanmorgen 79,9, dus het gaat goed!

Ze is niet zelf in dienst bij de sportschool, ze heeft alleen haar afspraken daar. Ik heb het nu afgesloten en ga gewoon zelf verder.

Net bijna drie uur gewandeld, heerlijk rustig op maandagmorgen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Mrt 2021 11:57

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Mrsmath, wat een vervelende situatie was dat met je voedingsconsulente. Fijn dat je onder die bepaalde grens zit.

Hier weet ik het niet zo goed. 2 weken geleden zat er natuurlijk weer een kilo bij.. die was er vorige week wel weer af gelukkig, maar ook nu weer ben ik weer zwaarder dan vorige week. Vanmorgen even goed bedacht wat ik afgelopen week heb gegeten en tja dan kom ik ook wel op een aantal zaken die ik gewoon niet had moeten doen. Maar dat ik daar dan meteen weer van aan kom vind ik dan ook wel wat gek. Ik sta maar een keer per week op de weegschaal dus ik twijfel nog of ik dan maar 1x per 2 weken op de weegschaal moet gaan staan.. maar daar ben ik nog niet uit.
:heart: :heart: 2011
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 12 Mrt 2021 14:23

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Balen zeg Studiebol. Lijkt mij niet dat je direct een hele kilo aan komt of je moet het wel heel erg bont hebben gemaakt.

Ik weeg juist wel dagelijks, maar niet obsessief. Ik baal dan ook niet als het 0,3 meer is dan de vorige dag en dat is ook niet omdat ik zo snel mogelijk wil afvallen (10 kg tot aan december vind ik prima) maar om zo te zien hoeveel het ook schommelt en zo zie ik ook waardoor het bijvoorbeeld schommelt. Waardoor voor mij bijvoorbeeld elke vrijdag niet werkt want als ik op vrijdag een kg zwaarder ben was dat op donderdag soms 1,2 lichter en op zaterdag weer 0,4 zwaarder.
Zo merk ik dat ik de ochtend nadat ik soep als avondeten heb gehad vaak juist wat zwaarder ben maar het wel qua inname een lichte maaltijd was. Maar wel veel vocht en ik denk door de bouillon. De volgende dag trekt dat bijvoorbeeld dan weer recht. Zo weet ik eigenlijk ook vrij precies wat mij van te voren te wachten staat. Bij pizza net zo, maar als ik de volgende dag veel water drink dan is het 2 dgn na de pizza ook weer weg getrokken.
Het laagste gewicht van de week hou ik aan om te beoordelen of ik ben aangekomen of afgevallen. Dan weet ik wanneer het laagste gewicht hoger is als die van de week ervoor ik deze week even extra op moet letten.
Maar dat moet je natuurlijk wel kunnen zonder dat het een obsessie is/wordt. Anders vooral niet doen.

Ik ben er momenteel even helemaal niet mee bezig. Van de ene quarantine in de andere dus vooral gegeten wat er op dat moment wel in huis was of zelf kon maken, zoals broodjes bakken met de bloem/meel etc wat we in huis hadden. Hopelijk ergens volgende week weer wat meer vrijheid. Vandaag weer 1 kind naar school, nog 2 te gaan...
<<

Anoniem298

Bericht 14 Mrt 2021 20:01

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Joe, ik ben er ook weer eens. Het ging een tijdje niet echt lekker, maar de afgelopen week heb ik netjes al mijn maaltijden bijgehouden in mijn MFP en morgen ga ik weer wegen. Ik ben benieuwd, de laatste keer dat ik me gewogen heb is 27 februari, dus dat is al even geleden. Hopelijk valt het niet tegen 😅

Liefst zou ik nog wat meer bewegen, maar na vier lange dagen werken waar ik al erg veel loop en al heen en weer fiets (2x25 minuten) ben ik behoorlijk moe. Het huishouden is er dan ook nog natuurlijk, stofzuigen is ook een beste workout haha.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 15 Mrt 2021 11:04

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Hé!
Mag ik hier nog mee schrijven of ben ik te laat? :angel: Jullie schrijven natuurlijk al een tijdje met elkaar dus ik kom lekker laat aanwaaien haha..
Wat als het lukt
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 19 Mrt 2021 22:08

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Tuurlijk pannentoet! Welkom en succes!
Ik heb vandaag niet gewogen, ik bekijk het volgende week weer, de afgelopen 3 a 4 weken schommelde ik zoveel dat ik er geen snars van snap. En niet goed weet wat ik moet veranderen in mijn eet patroon.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem298

Bericht 20 Mrt 2021 15:31

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Leuk dat je ook mee wil schrijven, Pannetoet! Wees welkom!

Studie, wat jammer dat je zo schommelt en vooral dat je niet weet hoe het komt. Hoe ziet je eetpatroon er nu uit? Misschien kunnen wij met je meedenken wat je anders zou kunnen doen.

Hier gaat het dramatisch slecht. Ik zit echt heel heel heel slecht in m'n vel, ben op zoek naar goede hulpverlening maar loop steeds op alle denkbare vlakken vast. Is ook niet echt heel erg goed voor m'n eetpatroon, sommige dagen krijg ik niets weg en op andere dagen is niets veilig. Ik probeer zoveel mogelijk goede dingen in huis te hebben en geen chocolade etc te kopen, maar soms boeit het me geen ene fuck en koop ik het hele koek- en chocoladeschap leeg. Voel me dikker en ellendiger dan ooit, bah.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 20 Mrt 2021 15:46

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Gezellig Pannetoet, gewoon meeschrijven hoor :)

Studie: Vervelend is dat hè? Wie weet kan iemand anders met je meedenken idd.

Jet: Wat rot dat je zo slecht in je vel zit! Ik hoop dat je snel hulp krijgt. Eerst dat op orde, dat lijkt me veel belangrijker dan afvallen. Sterkte!

Ik zit inmiddels op -4 ongeveer. Nog een kilo te gaan en m'n eerste doel is bereikt. Ben nu helaas ziek, dus hang alleen maar op de bank.. Niet goed voor de beweging, maar heb nu echt even rust nodig merk ik.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem299

Bericht 21 Mrt 2021 11:25

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

-10 gaat me waarschijnlijk niet meer lukken.
Zit nu op -5,4 en dan maar 6 weken tot 1 mei.

Ga wel mijn best doen om het nog te laten lukken :-)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Mrt 2021 21:46

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Nou ik wil mijn eetpatroon best delen.

In de ochtend vaak kwark met granola. Of ik doe er een scheutje ranja door of ik meng het met aardbeien kwark. Of ik eet 3 crackers, met kipfilet, casselerib, phildelphia.
Vanmorgen was mijn granola op, dus alleen kwark, nou ik had om 9 uur zo ongelooflijk zin in van alles, ik zat op kantoor maar om 11 uur had ik mijn twee broodjes op. Dus eenmaal thuis om 3 uur nog maar even 2 crackers gepakt, werd er ook gewoon wat licht van in mijn hoofd..

Tussen de middag, crackers met het zelfde beleg als in de ochtend, of ik maak een omelet. Als ik op kantoor ben neem ik 2 broodjes mee met hetzelfde beleg als bijv bij het ontbijt. In het begin maakte ik ook nog wel een salade, dat heb ik allang niet meer gedaan, kan ik wel weer een keer doen.
Heel af en toe denk 1 a 2 keer in de week neem ik pindakaas of hagelslag als beleg.

Avondeten, heel afwisselend, AVG of iets van pasta, couscous, risotto, wraps. Van alles en daarin minder dan ik voor heen deed. Afgelopen week en deze week had ik hello fresh. Qua hoeveelheden prima, ik gooi minder weg. Ik vind wel dat je er weinig groente bij krijgt, dus gooi ik dat er zelf nog extra bij, of neem een salade er bij.

Tussendoortjes, die schieten er vaak bij in door de drukte, maar het is vaak fruit bijv banaan of blauwe bessen, een stuk komkommer of tomaatjes.

Drinken ik drink de hele dag thee of water.. savonds ook dat of soms wat ranja. In het weekend drink ik soms een wijntje ( maar nu al 2 weekenden niet) of een glas cola of spa citroen. In het weekend, vrijdag en of zaterdag vaak wat chips of m&m's.

Savonds na het eten neem ik niks meer.. deed ik eigenlijk nooit, maar nu ik minder eet merk ik het wel dat ik echt "honger gevoel" heb savonds en vind ik het wel lastiger om dingen te laten staan. Mijn kinderen hebben bijv gevraagd of ik weer eens koekjes wilde kopen, dat ligt dus nu in de la en ik denk daar vaak aan en soms kan ik er niet vanaf blijven.

En ik probeer een beetje te bedenken van te voren wat handig is, gisteren gingen we even op verjaardagbezoek. Dus ik had in de ochtend kwark gegeten ipv een broodje wat ik vaker op zondag doe. Want ik wilde ook wel een klein gebakje eten. En ik wil daar eigenlijk niet in schipperen, ik bedoel dan ben ik straks als ik alles laat staan 10 kilo afgevallen maar dan ga ik dan weer een gebakje eten, kom ik dan meteen aan? Ik vind het ook gewoon moeten kunnen een keer een gebakje te eten.
:heart: :heart: 2011
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 23 Mrt 2021 12:00

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Leuk dat ik mee mag schrijven haha :)

Meteen even een korte samenvatting: Ik ben vorig jaar februari begonnen met afvallen omdat het écht moest want ik woog 80,7 bij een lengte van 1,60 :laughcry: Dit deed ik op de sportschool samen met een fitnesstrainster en een combinatie van goede voeding en sporten. Maar toen kwam corona en gingen de sportscholen dicht en ik merk echt dat dat heel veel doet (of eigenlijk niet) met mijn motivatie.. op het moment hang ik tussen de 69-70kg en ik wil dit jaar de volgende -10kg aantikken en onder de 60kg komen:) Ik was een hele tijd heel erg aan het klungelen met mijn eten en (niet) sporten maar daar ga ik mij allesbehalve beter van voelen dus ik moet wel. Ik ben een tijdje terug begonnen met hardlopen met Evy en dat wil ik vanaf nu 2-3x per week gaan doen en daarnaast minimaal 5 dagen écht gezond eten. En dan vind ik een topic als dit heel erg fijn :)

Dit is mijn eetpatroon
Ontbijt: 200gr kwark, 20gr walnoten, halve appel en kaneel
Dit eet ik al een jaar dus ik ben op zoek naar inspiratie haha dus als jullie tips hebben....
Lunch: 2-3 crackers met beleg waar ik zin in heb. Momenteel is dat tonijn
Tussendoor: Varieert van een gekookt eitje tot een stuk fruit
Avondeten gewoon normaal
Tussendoor: 150gr kwark met slimpie
Oja ik drink 95% van de tijd water en soms een glas ranja tussendoor
Wat als het lukt
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 02 Apr 2021 09:42

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Hoe gaat het bij jullie dames?

Studie: Kan het niet zijn dat je te weinig binnenkrijgt en je lijf daardoor in spaarstand gaat? Minder is niet altijd beter hè. Ik heb er weinig verstand van verder hoor, haha.

Pannetoet: Hoe gaat het hardlopen?
Al heel wat eraf dus!

Hier gaat het prima. Ik eet wel teveel paaseitjes nu, haha. Maar het elke dag wandelen zit er wel lekker in, dat is fijn!
Qua gewicht gaat het niet heel hard, -4,5kg nu. Wel 2cm van m'n taille af en 4,5cm bij de navel. Ook niet superveel, maar alle beetjes helpen! Vind het al wel fijn om te zien dat er toch iets gebeurd :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 02 Apr 2021 10:23

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Pannetoet schreef:Leuk dat ik mee mag schrijven haha :)

Meteen even een korte samenvatting: Ik ben vorig jaar februari begonnen met afvallen omdat het écht moest want ik woog 80,7 bij een lengte van 1,60 :laughcry: Dit deed ik op de sportschool samen met een fitnesstrainster en een combinatie van goede voeding en sporten. Maar toen kwam corona en gingen de sportscholen dicht en ik merk echt dat dat heel veel doet (of eigenlijk niet) met mijn motivatie.. op het moment hang ik tussen de 69-70kg en ik wil dit jaar de volgende -10kg aantikken en onder de 60kg komen:) Ik was een hele tijd heel erg aan het klungelen met mijn eten en (niet) sporten maar daar ga ik mij allesbehalve beter van voelen dus ik moet wel. Ik ben een tijdje terug begonnen met hardlopen met Evy en dat wil ik vanaf nu 2-3x per week gaan doen en daarnaast minimaal 5 dagen écht gezond eten. En dan vind ik een topic als dit heel erg fijn :)

Dit is mijn eetpatroon
Ontbijt: 200gr kwark, 20gr walnoten, halve appel en kaneel
Dit eet ik al een jaar dus ik ben op zoek naar inspiratie haha dus als jullie tips hebben....
Lunch: 2-3 crackers met beleg waar ik zin in heb. Momenteel is dat tonijn
Tussendoor: Varieert van een gekookt eitje tot een stuk fruit
Avondeten gewoon normaal
Tussendoor: 150gr kwark met slimpie
Oja ik drink 95% van de tijd water en soms een glas ranja tussendoor


Ik zie je al zo lang toch een soort van struggelen met je gewicht en met afvallen. Volgens mij zou Weight Watchers echt perfect bij jou passen!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 02 Apr 2021 11:49

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

@ Arwijn: Het hardlopen gaat eigenlijk best goed! Ik heb wel last van ‘doemgedachten’ dat ik niet volhoud en dat komt omdat ik astma heb (gebruik wel een pufje voor het hardlopen) en het gaat goed hoor! Na de tijd denk ik steeds ‘Waar maak ik mij druk om’ haha. * Gelukkig is Pasen bijna voorbij en kun je ook geen paaseitjes meer eten, of gewoon niet in huis halen :P En qua gewicht hoeft het ook niet snel! Langzaam is beter zeggen ze:) Ik viel in het begin ook ‘maar’ 2-2,5kg per maand af maar het moet blijvend zijn en niet snel om vervolgens ook heel snel weer aan te komen..

Klopt Lady! Maar ik weet ondertussen wat mijn valkuilen zijn en het gaat nou, ondanks dat ik nu stabiel blijf, heel goed:) Weight watchers past denk ik niet bij mij haha maar ik snap dat je dat aankaart hoor! Ik vind punten tellen vreselijk en gewoon elk ‘dieet’ waarbij je bepaalde dingen wel/niet mag werkt bij mij compleet averechts. Bij mij werkt het beste om goed te eten en vooral brood grotendeels te vermijden (ivm opgeblazen buik), in het weekend misschien iets extra en daarnaast sporten...
Laatst gewijzigd door Pannetoet op 02 Apr 2021 15:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
Wat als het lukt
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 02 Apr 2021 11:57

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Hier gaat het ook goed! Ik ben inmiddels gestopt met alles wat ik eet in een app zetten en ben nu iets losser, dus hopelijk blijft het zo goed gaan, haha! Mijn gewicht is prima nu (68 kilo), alleen het mag allemaal nog wel wat strakker, maar daarvoor moet ik echt meer gaan sporten. Elke dag wandelen zit er hier nu ook goed in, de 10.000 stappen lukken bijna elke dag.
Mijn valkuil zijn ook de paaseitjes, zo lekker! Maar pak er nu af en toe eentje in plaats van veel vaker een paar tegelijk 😉
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers