Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


-10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 11 Feb 2021 13:16

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Wat gaan jullie lekker zeg! Was dit topic eigenlijk een beetje vergeten 😅. Ga nu proberen wat meer te lezen en posten.

Ik zie dat er meer nu onder de 70 zitten, super goed! Dat is voor nu ook mijn doel.

Wat een heftige nasleep Whatever. Sterkte daarmee.

Fijn dat het nu wel weer gaat na een mindere week.

Oh, die complimentjes die heb ik zo nodig maar krijg ik nog van niemand behalve mijn man. Schijnbaar valt het nog niet op.

Ik ben nu sinds november 5,5 kg kwijt. Ik heb de afgelopen 4 weken dat programma gedaan van de dietiste in samenwerking met een restaurant. Daardoor ben ik 2,7kg afgevallen en 4,7kg aan vet 🥳 en schijnbaar is dat een goede prestatie voor iemand met een trage schildklier en in de overgang. Mijn spieren zijn toegenomen, ook heel fijn.
Heb besloten verder te gaan onder begeleiding van de dietiste, daar ben ik gisteren mee begonnen. Ik vind het heel fijn om precies te weten wat ik mag/moet eten en wanneer. In de weekenden doe ik het niet heel streng. Ik moet nog 3,4 kg om onder de 70 te komen en daarna wordt het volgende doel naar de 67 en als ik dan nog over heb is het einddoel 65.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 11 Feb 2021 13:30

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik voel me trouwens altijd wel een beetje zwaar in dit topic hoor. Ik moet eerst nog eens onder de 80 komen 😅
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Feb 2021 13:33

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

In de zomer woog ik ook nog 83 kilo, Arwyn!

Goed bezig, Bisq! Wel fijn die begeleiding lijkt me.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 11 Feb 2021 13:35

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Haha Arwyn, dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoe groot je bent. Ik ben maar een heel kleintje 😅. 58kg is zelfs het aanbevolen gewicht voor mij, maar daar zie ik mezelf nooit komen.

Dank je Suus. De begeleiding vind ik erg fijn ja. Alleen kan ik het niet zo goed. Ik was zaterdag klaar met die 4 weken en ik ging al direct weer terug naar m'n oude gewoontjes. Die stok achter de deur heb ik nodig. En ook dat weten wat goed is om te eten. Zelf at ik altijd veel te weinig.
Insta: je_ei_kwijt
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 11 Feb 2021 14:08

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik ook hoor Arwyn.

Bisq, was het goed bevallen wel?
Het klonk echt super.

Ik heb maandag een voedingschema gehad en komende week maandag gesprek met de consulente. Ik ben benieuwd, hopelijk helpt het me de komende twee maanden om door te zetten en hou ik het erna ook vol.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 11 Feb 2021 16:29

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ja opzich was het ideaal. Had alleen wel wat meer afwisseling verwacht. En sommige dingen waren niet zo lekker. Grappig was dat iemand anders die mee deed precies dezelfde dingen had genoemd als niet lekker.
Waar ik echt van geschrokken ben is hoeveel eiwitten ik moet eten. Vanmiddag moest ik ook echt een flink stuk kip met een beetje chilisaus eten. En vanochtend een hele bak optimel magere kwark. En dan vanavond nog ei en rood vlees.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 11 Feb 2021 20:59

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Nou, dan moet ik dus doen wat jij doet Suus! Tell me the secret, ik zit nu op die 83, haha.

Bisq: Lekker bezig zo wel dus! Maar klinkt qua eten wel heftig idd. Ik probeer wat minder vlees te eten, dus 2 keer op een dag zou ik wel echt veel vinden idd. Ik eet sowieso veel minder eiwitten dan dat..

MrsMath: Succes!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 12 Feb 2021 10:06

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Er is hier 2 ons af deze week, haha.
Maar vind ik niet zo gek, want zowel zondag als maandag brownies gegeten die we hadden voor ons jubileum en minder ver gewandeld ivm de sneeuw. En nu ongesteld, dus ik heb de hele dag echt honger!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 12 Feb 2021 12:09

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

bisq, fijn dat het je wel geholpen heeft! en je bent al mooi wat kilo' s kwijt.

Arwyn fijn dat je wel iets bent afgevallen.

Hier zit er wat aan.. ik denk dat het komt door het feit dat ik ongesteld ben. Ik kan verder niet echt iets bedenken, tja ik had dan wel een wat slechter weekend maar de rest van de week echt prima gegeten en veel meer bewogen dan normaal door de week. Dus ik probeer er maar niet te veel aan te denken en dan hoop ik dat er volgende week wel wat meer af is
.
:heart: :heart: 2011
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 12 Feb 2021 14:55

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Arwyn en Studiebol,
mijn voedingsconsulent geeft aan dat ik de week van mijn menstruatie mijn gewicht niet door mag geven.
Volgens mij geeft de menstruatie een vertekend beeld door vocht ofzo?

Bisq, ik vind het ook zo ontzettend lastig om voldoende eiwitten te eten, met "gewoon" eten kom ik daar niet aan, dan moet ik echt vreemde dingen doen zoals megabakken kwark als tussendoortje, en ook dat is geloof ik niet de bedoeling.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 12 Feb 2021 16:10

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik neem nu regelmatig een Shake met eiwitpoeder. 250ml amandelmelk en dan een schep van dat poeder erin. Als ik dan verder ‘normaal’ eet, 1 zo’n Shake per dag en dan misschien eens aanvullen met een eitje, dan kom ik makkelijk aan mijn eiwitten. Ik vind kwark etc echt zo niet te eten, dus ben op zoek gegaan naar een alternatief.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 12 Feb 2021 20:58

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

MrsMath schreef:Arwyn en Studiebol,
mijn voedingsconsulent geeft aan dat ik de week van mijn menstruatie mijn gewicht niet door mag geven.
Volgens mij geeft de menstruatie een vertekend beeld door vocht ofzo?

Bisq, ik vind het ook zo ontzettend lastig om voldoende eiwitten te eten, met "gewoon" eten kom ik daar niet aan, dan moet ik echt vreemde dingen doen zoals megabakken kwark als tussendoortje, en ook dat is geloof ik niet de bedoeling.


Dat is ook best lastig merk ik nu, je moet er wel echt een beetje vreemd voor eten inderdaad.
Als voorbeeldje een menu voor 1 dag:

Ontbijt:
Een hele bak alpro soya yoghurt of een bak optimel griekse stijl, hierdoor 125 gram bevroren fruit.

Tussendoor:
Rijstwafel met filet americain en 150 gram snoepgroente

Lunch:
3 eieren klutsen met een scheutje melk, peper en zout, groentes die je lekker vind er door en je hebt een flinke bak met eieren en groente als lunch.
Of 1 bietenwrap met 75 gram zalm/falafel/carpaccio en zuivelspread light en groente naar keuze.

Tussendoor:
Half blok kipfilet met een beetje chilisaus

Diner:
Ik eet gewoon de HelloFresh mee, maar dan wel een beetje aangepast met wat extra groente en wat minder aardappelen/pasta.

Avond tussendoor:
Gekookt eitje in 4 met om ieder partje een plakje rookvlees en 1 stuk fruit.

Het lijkt mij ook dat het gewicht tijdens menstruatie niet helemaal representatief is.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 19 Feb 2021 10:32

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Vergeleken met 2 weken geleden is er weer 400 gram af. Het zou van mij echt wel wat sneller mogen, maar dan moet ik in het weekend de lekkere dingen laten staan denk ik en dat vind ik dan ook wel echt jammer. Dus dat ga ik nu nog maar niet doen. Er gaat nog steeds wat af dus dat is positief!
:heart: :heart: 2011
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 19 Feb 2021 11:04

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Wat voor lekkere dingen heb je in het weekend Studiebol? Kun je die misschien wat minderen ipv helemaal weglaten?

Hier gaat het best oké, het lukt me meestal best goed om niet aan de chocolade in de kelder te denken, haha.
Ik zag wel op tegen de vakantieweek qua eten (niet qua andere dingen, ik heb juist genoten van het even niks doen), maar het is heel erg goed gegaan.
Dinsdag hebben we thuiscarnaval gevierd, toen heb ik wel een biertje gedronken en een klein bakje chips en een handje pinda's gegeten. Maar voor de rest van de week niets van koek, snoep oid gehad.

Ik probeer elke morgen even te sporten, heb allerlei online lessen waar ik dan uit kies, daarna een shake om voldoende eiwitten binnen te krijgen (en omdat het lekker is, haha).
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 19 Feb 2021 12:11

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Nou afgelopen weekend was het schaatsen.. dus warme chocolademelk met slagroom, maar die heb ik maar een keer gehad daarna had ik thee. Maar toch een appelflap erbij. En idd carnaval dus ook een flugeltje Het weekend daarvoor hadden we die high tea thuis, dus het zijn niet echt extreme dingen ofzo en ik wil ze eigenlijk ook niet missen. Want als ik die dingen niet meer zou kunnen doen , zou ik dat echt naar vinden.

Door de week gaat het verder prima, ik snoep niks savonds. Maar nu is mijn vriend weer thuis, jemig die loopt al 2 avonden te zeggen dat hij wat wil eten, dat is ook gewenning van hem, maar er was niks in huis :-) Nu heb ik boodschappen gehaald en voor hem koeken gekocht, maar die kan ik zelf prima laten staan. Daar ben ik wel blij om dat ik het prima kan hebben dat hij loopt te snaaien en ik daar dan niet door verleid wordt.

MrsMath, goed hoor dat je elke ochtend sport! Knap!
:heart: :heart: 2011
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 19 Feb 2021 13:25

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Gaat prima zo toch Studie! Beter langzamer en blijvend dan snel en dat het er ook weer aan komt.
Heb je nu ook weer even wat meer tijd voor je eigen dingen, nu je vriend thuis is en de kinderen weer naar school?

MrsMath: Lekker aan het sporten dus! Goed bezig. Fijn om zo'n ritme te hebben.

Hier is er helemaal niks af deze week. Maar had ik ook niet verwacht, elke dag wel gesnoept, haha. Afgelopen weekend dus ongesteld en kan er dan echt lastig vanaf blijven. Wel elke dag een wandelingetje gemaakt.
En heb een beloning voor mezelf bedacht voor als de eerste 5kg eraf is: fijne wandelschoenen (en mag dan de rest van het jaar verder geen schoenen kopen, haha). Nog 3 kg te gaan 😂
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Feb 2021 13:30

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Begrijp het heel goed Studiebol, dat is voor mij ook altijd een ding. Wil wel de gezelligheid in het weekend houden. Snap dat je graag wilt dat het sneller gaat, maar 400gr per week is altijd meer dan wanneer je niets zou doen.

MrsMath, wat goed dat je iedere ochtend sport. Waar heb je die online lessen van?

Goede beloning Arwyn! Ik heb mezelf een smartwatch cadeau gedaan omdat ik vond dat ik goed bezig was.

Hier het afgelopen weekend iets te veel genoten, taart op de verjaardag van m'n neefje, warme chocolademelk met het schaatsen, een valentijnsontbijtje, een wijntje en nootjes, kaas en patat en een hamburger met de online carnaval. Qua gewicht was er niets veranderd in een week, maar was wel ruim 1 kg aan vet aangekomen. Kon wel janken. Nu dus weer streng. Alleen morgen komt er een kok hier koken, maar nu heeft de dietiste me uitgelegd hoe ik daar overdag rekening mee kan houden.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 19 Feb 2021 13:36

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Goed bezig dames! Sneller/meer afvallen is inderdaad leuk op de weegschaal, maar langzaam blijft er wel beter af hoor!

Ik blijf een beetje hangen. Vorige week woog ik ineens zo'n twee kilo meer dan twee weken ervoor. En vanmorgen was het weer ruim 1,5 kilo minder :confused: dat geschommel vind ik lastig. Ik eet nog steeds gezond, in het weekend gun ik mezelf wel af en toe iets lekkers (en laten we soms eten bezorgen) maar verder ben ik erg goed bezig qua eten vind ik en ik sport nog steeds twee keer per week. Ik ben een beetje bang dat ik voor die laatste kilo's echt heel streng moet gaan doen en dan vraag ik me af of ik dat vol ga houden...

Ik merk het wel aan mijn kleding. Ik bestel af en toe op H&M en die raden je dan een bepaalde maat aan op basis van eerder bestelde dingen enzo en ik heb nu al drie keer een maat kleiner besteld en die paste dus ook gewoon prima :cheering:

Enne, ik begon op 88 kilo, die grens van 80 was voor mij ook een heel ding. Nu weeg ik dus 77-78 kilo en ik wil niet onder de 70, ik denk dat met mijn lengte van 1,85 dat ook niet mooi is. Ik heb ook redelijk brede schouders, dat is gewoon mijn bouw. Ik hoop toch echt nog wel onder de 75 te komen eigenlijk...
december 2016
juli 2019
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Feb 2021 14:09

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Wauw Niekske, al 10 kilo eraf, super goed.
Denk dat de laatste kilo's ook moeilijker gaan dan het begin. Maar als je goed bezig blijft komt dat vast goed.
Insta: je_ei_kwijt
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 20 Feb 2021 11:04

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Goed bezig Niekske!

Bisq, ik volg online lessen van mijn eigen sportschool, via hen ook een gratis account bij Howathome (dat vind ik leuk om te doen, maar er staan niet veer verschillende dingen op, van elke les maar eentje, er echt voor betalen vind ik de moeite niet waard).
Verder heb ik het onlineboek befitbeawesome2 van Laura van den Broeck, hierin zit een code om workouts van haar te volgen.
Beetje afwisseling vind ik wel leuk, en zeker ook wat korte workouts van een kwartiertje of een half uur. Ik heb niet altijd tijd voor een hele les van een uur.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 20 Feb 2021 11:29

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Niekske wat goed zeg 10 kilo er af! Knap!

Tja die weekenden, het is ook oke, ik wil dat soort dingen ook blijven doen. En dat maakt denk ik ook dat ik het door de week prima vol houd.
Ging ik vanmorgen nog ff op de weegschaal staan, is het 200 gram minder dan gisteren. Ik denk dat ik van zaterdag mijn weegdag maak :smile:
:heart: :heart: 2011
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Feb 2021 15:52

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Goed bezig Studiebol!

Hier ligt het even stil. Ik zit nu onder de 70 kilo en was de afgelopen 3 weken even de motivatie kwijt, ook door het slechte weer, waardoor ik niet kon fietsen/wandelen zoals ik zou willen.
Deze week gaat op zich alweer aardig.
Dat ik onder de 70 kilo zit, ipv hard richting de 80, vind ik al zo ontzettend fijn!
<<

Anoniem332

Bericht 25 Feb 2021 18:29

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Woow dat heb je rap gedaan Niekske!

Hier is nu ruim 4 kg eraf. Ik ga eind van de maand mijn omtrekken weer eens meten.
Ook ben ik minder streng dan in januari. Hopelijk gaan de rest van de (Zwangerschaps) kilo’s er makkelijk van af. Zodat ik deze zomer weer op mijn oude gewicht zit. -10 kg
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 26 Feb 2021 21:51

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Lekker bezig Housebird!
4kg eraf al vind ik heel netjes :)

Lejow: Ging afgelopen week weer beter? Heerlijk buiten zijn weer nu!

Studie: Hoe is het bij jou?

Ik sta alweer een week stil. Snoep ook gewoon te veel, heel simpel. Als mij man 's avonds de zak paaseitjes op de bank legt, kan ik daar dus echt niet vanaf blijven. Wel een paar wandelingen gemaakt, maar ook vakantie met de kindjes. Dan zit een lange wandeling er toch minder in, die korte beentjes kunnen nog niet zo snel ;)
Nu maar weer even de chocola links laten liggen, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 27 Feb 2021 11:30

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Kunnen ze niet op de loopfiets mee Arwyn? Wij kunnen onze kinderen dan niet bijhouden, dus tempo zit er goed in 🤣.

Lastig om niet te snoepen hè! Zeker als je het je man dan wel ziet doen. Ik had hier laatst een schaaltje paaseitjes op tafel gezet, met het idee er 2 per dag te mogen nemen. Ging 1 dag goed, de dag erna vrat ik het schaaltje leeg. Nu liggen de zakjes in de la en pak ik er 2 zodra de kinderen in bed liggen.

Fijn Lejow, onder de 70! En ook lekker dat je het weer op hebt kunnen pakken nu.

Goed bezig Housebird. Herkenbaar van t minder streng zijn dan in januari, dat heb ik ook, al was mijn jongste ook jarig deze maand en hadden we daar ook een aantal keer visite voor, dus taart en ander lekkers.

Ik ga morgen weer wegen, ben heel benieuwd. Toevallig maandag mijn centimeters nog gemeten en daar werd ik wel echt heel blij van. Wegen doe ik niet elke week, ik merkte dat ik erg gefrustreerd raakte van een week stil blijven staan.

Mijn grootste ding met afvallen is dat ik zo’n zin heb om te bakken, en bepaalde dingen op mijn lijstje heb staan om te maken, zoals suikerbrood, macarons, vlaai etc. Dat doe ik dus niet omdat het dan ook weer opgegeten moet worden, maar voel me er wel rot onder dat ik dus dat waar ik zo’n zin in heb niet kan doen. Morgen komt mijn vader een paar dagen logeren, een extra mond om te voeden en hij kan aardig wat eten, dus dan ga ik morgen toch voor die macarons en het suikerbrood. En dan lekker wel even een paar dagen niet zo bezig zijn met afvallen, daarna weer goed oppakken.
19 juni 2015
2 februari 2017
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers