Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Feb 2021 16:21

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Hier is het nog niet zeker, er is nu een breed bestuurlijk overleg gaande.
#teammaple🍁
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 08 Feb 2021 17:09

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Wij gaan open
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Feb 2021 17:27

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Wij gaan ook weer open. Met code geel is er geen reden om de school weer te sluiten zei mijn directeur. Best gek dat ze nu code geel afgeven. Het sneeuwt hier nog steeds en volgens buienradar stopt het voorlopig ook nog niet. In mijn ogen is de situatie dus niet anders dan vanmorgen toen er nog code oranje was. Het pak sneeuw is alleen maar groter geworden en de eerste auto stond net vast bij mij in de straat.
Maar ik ben wel blij dat ik mijn klas morgen weer zie! Vooral veel zin om weer bij te kletsen en te horen hoe het met ze gaat. Ik hoop dat iedereen veilig op school kan komen.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 08 Feb 2021 18:02

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Groep 7 en 8 blijft hier morgen sowieso nog dicht, oudste 2 hebben thuisonderwijs dus ik heb de jongste ook op afwezig gezet. Wanneer er nog code oranje of rood wordt uitgegeven blijft de school morgen dicht.
Er wordt bij ons niet gestrooid en de sneeuw komt tot aan mijn knieën. Ik ga mij er met de auto niet eens aan wagen. Degenen die hier wel een poging doen met de auto glibberen alle kanten op of komen vast te staan. De wegen rondom school zijn ook zeer slecht begaanbaar dus ze zijn nog aan het bekijken in hoeverre het wel verantwoord is om voor de andere groepen wel open te gaan. Er zijn maar enkele leerlingen die op loopafstand wonen.

De jongste zou het liefst wel gaan maar lopend zijn we zeker een uur onderweg en dat gaat ze echt niet volhouden in die sneeuw en kou
<<

Anoniem328

Bericht 08 Feb 2021 19:33

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Hier gaat de school moegen ook open. Ik snap niet wat er nu anders is dan gisteren want het sneeuwt minstens net zo hard als gisteren en het is spekglad maar goed, ik vind het allang prima! Zoon heeft er ook echt zin in!
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Feb 2021 19:44

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Olijfje schreef:Hier gaat de school moegen ook open. Ik snap niet wat er nu anders is dan gisteren want het sneeuwt minstens net zo hard als gisteren en het is spekglad maar goed, ik vind het allang prima! Zoon heeft er ook echt zin in!


Ik heb net de uitleg van mijn bestuur gelezen. Toen ze gisteren het overleg hadden was het code rood en toen was er twijfel of het code rood zou blijven of code oranje zou worden. Hoe dan ook een risico als je de weg op moet. Daarom hebben ze bij ons besloten dat de scholen dicht zouden blijven. Voor de veiligheid van iedereen. Nu is het inmiddels code geel en is het dus min of meer verantwoord om de weg weer op te gaan. Wel goed uitkijken maar volgens het knmi te doen. Met code geel kun je de scholen niet gesloten houden. Even in het kort wat in de brief stond.
Hier is het ook veel gladder dan gisteren, er ligt veel meer sneeuw en de wegen zijn nog steeds slecht begaanbaar. Zelfs slechter dan vanmorgen.

Wel zin om weer te gaan werken en om mijn meiden weer naar school te brengen!
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Feb 2021 19:52

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Ik kan niet meer. M’n eigen school gaat gewoon open, alle scholen uit dezelfde stichting gaan open en de school van m’n zoons (die daar ook onder valt) niet want de verwarming is stuk!!
#teammaple🍁
<<

Anoniem308

Bericht 08 Feb 2021 19:57

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Urban Naked schreef:Ik kan niet meer. M’n eigen school gaat gewoon open, alle scholen uit dezelfde stichting gaan open en de school van m’n zoons (die daar ook onder valt) niet want de verwarming is stuk!!

🥶🥶🥶😭
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Feb 2021 20:03

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Haha ja echt. Nouja ik hou m’n hoofd koel. Werkelijk geen enkele afspraak/belofte/idee is nog houdbaar, ik probeer m’n gevoelens te onderdrukken en ik ga ook niet kijken of er online onderwijs gegeven wordt. Ze gaan maar films kijken terwijl ik werk, en dan ‘s middags maar weer sleeën.
#teammaple🍁
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 08 Feb 2021 20:49

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Wat een ramp UN!

Hier heeft het de hele dag gesneeuwd en is de sneeuw wel versubbeld tov gisteren denk ik. In ieder geval ligt er echt heel erg veel. De scholen gaan open dus dochter gaat morgen op de slee naar school. Goeie workout voor mij🥵.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 08 Feb 2021 20:51

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Lijkt me de enige mogelijkheid, UN, succes!

Ik ga de kinderen morgen ook op de slee naar school brengen, gelukkig is het niet ver.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 08 Feb 2021 20:58

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Hier is de school nog een dag dicht. Weer een dagje thuis onderwijs.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Feb 2021 21:41

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Oh UN, wat een ramp! Succes morgen!

Hier waren ze vandaag dicht, vanochtend vroeg al mail van de juf met wat ze "moesten maken" maar ze begreep ook als het niet lukte. Ook weer instructiemomenten ingepland. Mijn dochters moesten van mij al het werk maken maar mochten een instructiemoment overslaan. Op dat moment had ik geen werkafspraak en konden we samen genieten van het weer. Smiddags tijdens mijn afspraak hebben de meiden zelf nog buiten gespeeld. Dus we hebben vandaag wel van het weer genoten.

En nu moeten ze morgen weer naar school. Ik lees idd ook het verschil in code rood en code geel. Maar hier zijn de wegen nu nog net zo slecht als gisteravond. Ik ga het wel zien hoe ik morgen op school kom. Komt vast goed.
:heart: :heart: 2011
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Feb 2021 22:32

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

En mogen jullie morgen weer thuisonderwijs geven? Hier wordt het morgenochtend bekend gemaakt.
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Feb 2021 22:35

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Nee geen onderwijs morgen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 14 Feb 2021 22:38

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Hier wel dicht maar geen thuisonderwijs. Ach joh, wat maakt het uit. Ze lopen toch al achter. 👿
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Feb 2021 22:41

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Wel dicht en morgen krijgen we mail van de juf... Echt hoor alles ligt op school dus worden het weer online dingen op gynzy enzo. Dat hebben ze wel genoeg gedaan.
Oprecht vind ik het onzin.. ik snap niet het verschil met de baan van de juf of mijn baan. Mijn baas zegt niet kom maar niet, en mijn afspraken zeggen dat ook niet. Neem de tijd met rijden, laat de school een uurtje later beginnen heeft de juf ook tijd genoeg. Maar kom op echt helemaal dicht? Ik vind het onzin.
En daarbij zijn wij ook de enige bij ons het dorp.. dat maakt me ook boos. Ander scholen kunnen het dus wel regelen of oplossen.
:heart: :heart: 2011
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 14 Feb 2021 22:58

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Hier wel dicht en thuisonderwijs. Maar dochter heeft haar ipad op school, dus ben benieuwd of ze iets kan doen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 14 Feb 2021 23:03

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Hier ook weer dicht en geen thuisonderwijs.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Feb 2021 23:11

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Weet je wat me ook irriteert.. en het is vast niet te vergelijken maar toch het irriteert. Ik heb een keer gevraagd of ze een middag vrij mochten ivm familieweekend, en iedereen er eerder heen kon maar wij lang naar school moesten. Nee dat mocht echt niet, daar konden ze niet aan beginnen. Maar nu wordt een hele dag de boel dicht gegooid. Ik ga de volgende keer niet zo makkelijk meer akkoord met nee denk ik.. geef maar huiswerk maken ze dat wel een keer, want zo werkt het nu blijkbaar ook. In een week tijd gooien ze 2x in de school dicht.

Oh en de mensen die zeggen, nou kom op, nog een dagje.. daar irriteer ik me ook aan.
:heart: :heart: 2011
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Feb 2021 23:19

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

@studie snap je helemaal. Hier kan ik ook niet denken het is maar een dagje. Dat lukte vorige week nog wel, maar er ligt nu zoveel werk en het stapelt ook gewoon op zo, ook de irritatie richting de scholen. Het is gewoon nooit goed. Waar is de grens nu. Code rood is school dicht. Ik ben in mijn hele schoolcarrière 2x naar huis gestuurd. 1x op de basisschool omdat de verwarming stuk was en dat was uiteindelijk maar een paar uurtjes. En op de de middelbare school toen het zo hard sneeuwde dat tegen de tijd dat het derde uur was afgelopen pas 1/3 van de leerlingen de school had weten te bereiken. Toen is ook alles dicht gegaan voor 1 dag. Ik schreef het vorige week ook al ergens zonder Corona was de school gewoon open gegaan morgen.
2015 💙
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 14 Feb 2021 23:33

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Ik snap je heel goed studie.
Wij kunnen beide niet thuis werken en moeten nu wat met werk regelen omdat we anders geen opvang hebben voor de kinderen. Dus of uren opnemen of op een andere dag werken waardoor ze jongste extra naar de opvang moet.

We kregen net een bingo-kaart in de mail met opdrachtjes waarvan ze er 6 moeten doen om bingo te halen. Kleine teken, reken en taal spelletjes, maar ook dingen als kijk het jeugdjournaal en een aflevering van klokhuis over gladheid
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 15 Feb 2021 11:57

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Prft, ik ben er ook wel klaar mee. Hier ook de school heel de dag dicht. Wij komen gelukkig niet in de problemen omdat ik al thuis zou zijn, maar heb hier nu wel 6 kinderen rondlopen omdat mensen in onze omgeving wel in de problemen zouden komen met werk en niet thuis werken.

En weet je? Hier hebben ze ineens alles online staan! Ze hebben maanden alles in hun werkboeken en schriften moeten maken, nu zijn er ineens inlogcodes voor de methodes. Dat werkt zoveel beter en sneller. En het is allemaal zoveel gemakkelijker controleerbaar voor de leerkrachten. Wij moesten eerst steeds foto's maken van het gemaakte werk en deze dan opsturen naar de juf. We kregen dan altijd een standaard reactie als; goed gedaan. Hadden ze dit dan niet eerder kunnen doen? Scheelt zoveel stress.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 15 Feb 2021 15:07

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Ook bij ons waren de scholen vanmorgen dicht.
De kids moeten van 12:00-14:30 naar school. Ik heb hem thuis gelaten.
Vanmorgen was er ook geen thuisonderwijs.
Ik begrijp echt niet waarom de leraren in deze tijd geen standaard pakketje huiswerk meegeven.
Gewoon wat werk om te herhalen of misschien verdiepen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Feb 2021 15:11

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Wasmand schreef:Ook bij ons waren de scholen vanmorgen dicht.
De kids moeten van 12:00-14:30 naar school. Ik heb hem thuis gelaten.
Vanmorgen was er ook geen thuisonderwijs.
Ik begrijp echt niet waarom de leraren in deze tijd geen standaard pakketje huiswerk meegeven.
Gewoon wat werk om te herhalen of misschien verdiepen.


Standaard voor het geval er geen school is, of gewoon standaard? Dat laatste lijkt me eerlijk gezegd een beetje too much nu de scholen weer gewoon open zijn. Mijn dochter heeft deze week alweer een toets en redactiesommen als huiswerk, dat lijkt me wel genoeg. Ik zou niet blij zijn met een dagelijks pakket huiswerk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron