Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 16 Jan 2021 22:02

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Wat zouden jullie voor lange termijn visie vanuit de overheid verwachten?
Doen de scholen hier zelf ook actief iets aan nu?

Komt idd niet echt als een verrassing dat het nog langer dicht blijft. Snap dat met deze aantallen besmettingen én de dreiging van Engelse variant het te risicovol is (zelfs als kinderen het evenveel/weinig overbrengen als eerste variant heb je tóch weer veel meer bewegingen met alle brengen en halen, dat risico kun je gewoon nu niet lopen).

Al moet er bij gezegd dat op de school van onze dochter we nauwelijks besmettingen hebben gezien in t najaar, ook niet bij de ouders, dus t protocol van gespreid brengen en halen en afstand houden leek daar aardig te werken (of gewoon mazzel?)

Ben ook benieuwd wanneer dan weer wel open en/of in welke vorm. Lastig iets over te zeggen nu denk ik. Voor mezelf reken ik toch maar een beetje op ná de voorjaarsvakantie, al was t maar om m’n eigen verwachtingen beetje te temperen.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 16 Jan 2021 22:04

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Olíve schreef:Ze hebben alle kinderen uit 1 gemeente getest toch? Is daar geen opvallend resultaat uit gekomen?


Ik denk dat je deze resultaten op z’n minst moet vergelijken met een andere gemeente waar niet die Engelse variant heerst (voor zover bekend). En dacht ook dat er drie (?) gemeenten waren aangemerkt hiervoor. Maar geen idee of en wanneer er dan resultaten zijn. En dan nog blijft feitelijke conclusies trekken behoorlijk lastig vrees ik.

Las in ieder geval over dat er behoorlijk wat besmette kinderen echt 0 symptomen hadden/hebben. Maar het is nog niet bekend of ze daarmee t virus dus ook minder verspreiden.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11590

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Jan 2021 22:16

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

SophieZMY schreef:
Olíve schreef:Ze hebben alle kinderen uit 1 gemeente getest toch? Is daar geen opvallend resultaat uit gekomen?


Ik denk dat je deze resultaten op z’n minst moet vergelijken met een andere gemeente waar niet die Engelse variant heerst (voor zover bekend). En dacht ook dat er drie (?) gemeenten waren aangemerkt hiervoor. Maar geen idee of en wanneer er dan resultaten zijn. En dan nog blijft feitelijke conclusies trekken behoorlijk lastig vrees ik.

Las in ieder geval over dat er behoorlijk wat besmette kinderen echt 0 symptomen hadden/hebben. Maar het is nog niet bekend of ze daarmee t virus dus ook minder verspreiden.


Rotterdam Charlois en Dronten. Toevallig 2 plekken waar ik vrienden heb zitten
2015 💙
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1064

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 16 Jan 2021 23:07

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

In de gemeente Lansingerland, waar die school zoveel besmettingen had, worden volgende week de testen gedaan. De juf van onze oudste woont daar en vertelde dit van de week tegen de klas.
Deze uitslag is er nu nog niet dus helaas.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem308

Bericht 16 Jan 2021 23:13

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Het verbaast mij niet en is denk ik ook op korte termijn nu de beste oplossing. Heel sneu voor alle gezinnen waar het enorm lastig is. Maar het moet wel veilig zijn.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Jan 2021 23:49

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Het verbaast mij niet, ik heb al een poos in mijn hoofd dat het wel tot de voorjaarsvakantie kan duren. Maar ik wil natuurlijk wel graag dat de scholen open gaan. Maar ik wil niet dat ze open gaan, dan na 2 weken weer dicht gaan daar zit ook niemand op te wachten.

Ik trek het zelf nog wel oke, de thuis school van de kinderen en zelf veel thuis werken. Maar ik vind het wel sneu voor de kinderen, het steeds te bedenken wat moeten we nu toch weer doen? Normaal zit je van half 9 tot 3 op school, dan een middag naar de bSO dan een middag naar opa en oma, sporten, speel afspraakjes, zelf iets leuks doen bijv zwemmen of naar de bios. Het valt allemaal weg, al plannen we wel wat speel afspraken. Ik merk dat die " verveling" hier wel wat toen begint te slaan en ik kan het ook gewoon niet meer zo goed bedenken wat ze kunnen doen. Of wat we weer kunnen gaan doen.

Het blijft allemaal wel veel plannen, ze moeten nu dingen op school halen precies terwijl ik in een meeting zit, weer bedenken hoe je dat gaat regelen. Boodschappen deed ik op mijn vrije ochtend, tja die is er niet, dus weer ff bekijken hoe je dat doet, het plannen van alles daar wordt ik wel heel moe van.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem299

Bericht 17 Jan 2021 15:40

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Ik vind het echt een dikke, vette ellende die stomme thuisschool !!

- Man en ik moeten gewoon werken
- opa en oma doen alles halvebak en zeggen dan dat ze veel hebben gedaan (nou not) die zetten gewoon mijn kind de halve dag voor youtube + doen dingen gewoon NIET. Doen half uurtje wat en dan uur youtube en dan nog half uurtje wat en dan hebben ze hardgewerkt :palm: :palm: ze doen geen bal!
- Op de noodschool is het meer spelen omdat er zoveel kinderen zijn en dat zeggen ze ook want het is nood opvang en geen school. Ze doen geen bal !

Hoe dan allemaal zorg ik ervoor dat mijn kind niet gaat achter lopen ???
Ik kan echt geen vrij nemen en mijn man ook niet !

Voel me zo afhankelijk van anderen !!

Voor mijn gevoel (misschien klopt het niet hoor) maken ze de ouders telkens lekker van de scholen gaan eerder open o nee we doen het toch niet, lekker puh! Nu al 2 keer !!

Sorry voor mijn klaag modus maar ik vind het 1 grote ellende !!!
<<

Anoniem299

Bericht 17 Jan 2021 15:41

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Als ik wel thuis ben gaat de thuis school goed 👍 (maar ik kom op mijn vrije dag natuurlijk aan weinig anders toe) en ben geïrriteerd richting mijn lief kindje ! :-(
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 17 Jan 2021 15:46

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

AMM schreef:Het verbaast mij niet en is denk ik ook op korte termijn nu de beste oplossing. Heel sneu voor alle gezinnen waar het enorm lastig is. Maar het moet wel veilig zijn.

Misschien is dit wel de beste oplossing, dat het aantal besmettingen in die weken nog echt even afneemt. Ik hoop het. Maar voor heel veel kinderen is het sluiten van scholen geen veilige situatie.
<<

Anoniem299

Bericht 17 Jan 2021 15:47

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Joey schreef:
AMM schreef:Het verbaast mij niet en is denk ik ook op korte termijn nu de beste oplossing. Heel sneu voor alle gezinnen waar het enorm lastig is. Maar het moet wel veilig zijn.

Misschien is dit wel de beste oplossing, dat het aantal besmettingen in die weken nog echt even afneemt. Ik hoop het. Maar voor heel veel kinderen is het sluiten van scholen geen veilige situatie.


Voor mijn kind is thuis absoluut veilig maar niet het beste! (Want opa/ oma zijn superlief voor hem !! Maar diegeven gewoon geen thuis school)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Jan 2021 15:50

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

De komende week hebben we twee dagen noodopvang kunnen fixen. En de week er na gaan ze weer de hele week naar opa&oma. M’n man is die week op locatie (slaapt ook op locatie) dus anders stond ik er alleen voor en het is niet te combineren met m’n werk en studie.

De weken er na weet ik nog niet hoe we het gaan doen. Ik vermoed dat de opa’s en oma’s het nog wel druk gaan krijgen. Mijn ouders hebben het thuisonderwijs vorige week fijn opgepakt: jongens hadden het werk af en waren op tijd in de meet. Met m’n schoonouders moet ik dat nog even afwachten maar ik ga me er niet druk om maken.
#teammaple🍁
<<

Anoniem299

Bericht 17 Jan 2021 15:50

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Ik denk gewoon echt dat de scholen gewoon veel beter open kunnen zijn !!!

(En ik werk zelfs in het hart van de corona)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Jan 2021 15:55

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

_Storm_ schreef:Ik denk gewoon echt dat de scholen gewoon veel beter open kunnen zijn !!!

(En ik werk zelfs in het hart van de corona)

Het zou enorm in schoolstress schelen, maar met het oog op corona weet ik niet of het beter is. Ik denk het niet.
#teammaple🍁
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 17 Jan 2021 16:49

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Storm hebben jouw kinderen sowieso moeite met school en de lessen echt meer dan nodig dus? Want er zullen genoeg ouders zijn die én geen noodopvang hebben én geen opa of oma bij wie ze terecht kunnen terwijl wel beiden moeten werken. Ik ken jouw situatie niet, maar volgens mij zijn alle beetjes die je kids meekrijgen aan lesjes mooi meegenomen. Op wie zullen ze achterlopen anders?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 17 Jan 2021 17:21

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Sowieso al die opa’s en oma’s die nu oppassen. Heel begrijpelijk en ik had ook graag die mogelijkheid gehad. Maar wenselijk lijkt het mij niet aangezien de opa’s en oma’s weer ouder en bevattelijker zijn. En het is ook niet zo dat die kinderen door schoolsluiting alleen maar thuis zitten. Ik hoor hier in elk geval genoeg over het maken van speelafspraken en alle kinderen uit de buurt spelen samen buiten. Ook op de noodopvang komen ze met anderen in aanraking. Ik twijfel dus echt aan het effect, maar goed de effecten zijn natuurlijk ook erg lastig aan te tonen.
<<

Anoniem313

Bericht 17 Jan 2021 18:25

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Luisa schreef:Sowieso al die opa’s en oma’s die nu oppassen. Heel begrijpelijk en ik had ook graag die mogelijkheid gehad. Maar wenselijk lijkt het mij niet aangezien de opa’s en oma’s weer ouder en bevattelijker zijn. En het is ook niet zo dat die kinderen door schoolsluiting alleen maar thuis zitten. Ik hoor hier in elk geval genoeg over het maken van speelafspraken en alle kinderen uit de buurt spelen samen buiten. Ook op de noodopvang komen ze met anderen in aanraking. Ik twijfel dus echt aan het effect, maar goed de effecten zijn natuurlijk ook erg lastig aan te tonen.


Idioot hé! En dan te bedenken dat de sluiting in eerste instantie was om ouders te dwingen om thuis te werken. Wat ik nu (naast inderdaad de grootouders en bijbehorende reisbewegingen) zie, zijn mensen die een oppas inhuren en vervolgens zelf naar kantoor gaan want het wordt wel druk zo in huis.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Jan 2021 18:32

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Ik pas dat Arie gaat bekijken of er een soort van coronaverlof kan komen voor ouders die werk en thuisonderwijs moeten combineren.
#teammaple🍁
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 17 Jan 2021 18:38

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Nou in dat geval kunnen ze net zo goed het hele land op slot gooien. Niemand meer huis uit, dus ook niet om te werken. Ik vind echt dat je het thuisonderwijs niet bij werkgevers kan neerleggen, hoeveel rust en ruimte dat ook geeft.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 17 Jan 2021 18:50

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Ik las net in de nos liveblog dat Slob het onvermijdelijk noemt dat de basischolen tot 9-2 dichtblijven.. 🤯
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Jan 2021 18:51

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

@luisa Nee maar dat is dus momenteel wel echt een probleem. Bij wie kun je deze onhoudbare situatie neerleggen.

Want ik vind opa’s en oma’s ook niet een heel goed idee, omdat dat een kwetsbare groep is.
Noodopvang zit hartstikke vol. We hebben twee dagen kunnen krijgen voor de komende week, daarna niet meer.
Zowel ik als mijn man moeten naar ons werk toe. Ik kan onze zoons niet alleen laten thuis.

Ik weet niet wie de oplossing heeft of zou moeten hebben. Als er een vorm van coronaverlof kan komen waar werkgevers gebruik van kunnen maken lijkt dat me heel veel stress wegnemen bij de ouders die het niet meer geregeld krijgen
#teammaple🍁
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 17 Jan 2021 18:57

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Ik ben het helemaal met je eens hoor UN. Zelf zie ik het ook totaal niet zitten . Ik ben ook team basisscholen open, helemaal als het dit dan de oplossing is. Lekker voor werkgevers en de collega’s die geen kinderen in basisschool leeftijd hebben. Dus dat verlof is toch ook niet oke. Er komen alleen maar meer problemen bij geloof ik.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Jan 2021 19:01

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Nouja stel dat het beschikbaar komt zoals ook een zwangerschapsverlof of ziekte geregeld is, dus dat de werkgever daar een potje voor kan aanspreken? Dan ligt het niet bij de werkgever.
#teammaple🍁
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 17 Jan 2021 19:16

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Mwah. Als ik naar eigen situatie kijk. Mijn werk kan deels wel deels niet door collega’s overgenomen worden. Echter de organisatie waarin ik werk kent veel jonge ouders. Dus of er kan minder werk verricht worden of de overige collega’s zullen zich over de kop moeten werken. Optie 2 is geen echte optie. En wij zijn een vitaal beroep dat door gaat en eigenlijk ook door zou moeten gaan. Dus optie 1 wordt ook lastig.

Bij man net zo. Hij werkt in een klein bedrijfje, eigenlijk is er niemand die zijn werk dagelijks kan overnemen. Wel af en toe, maar op dit moment niet weken.

Overigens zullen wij er ook geen gebruik van hoeven maken. Kind van 4 heeft niet veel thuisonderwijs nodig en ik zit straks thuis met zwangerschapsverlof.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 17 Jan 2021 19:20

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Misschien zie ik het ook wel allemaal heel pessimistisch nu. Ik zit er momenteel echt even doorheen en kijk wellicht niet heel open minded meer naar de situatie.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 17 Jan 2021 19:21

Re: thuisschool vanaf maandag, hoe ga je het aanpakken?

Eens met Luisa. Ik werk op een afdeling met drie andere collega's. Eentje daarvan heeft ook kinderen. De helft van de capaciteit zou dus wegvallen, terwijl we juist meer werk hebben dan we aan kunnen en overuren maken momenteel. Het zou bij ons dus echt een probleem geven op het niveau dat bijna 400 mensen hun loon te laat betaald krijgen of niet begeleid worden in hun (langdurig) ziekteverzuim.

Ik vind wel dat er veel meer gericht moet worden op thuiswerken, bij voorkeur met verplichting en hoge boetes in plaats van een dringend advies. Hiervoor is het dan juist wel noodzakelijk dat kinderen naar de opvang/school kunnen, anders is thuiswerken een utopie.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers