Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 22 Jan 2021 22:49

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Ja ik heb er echt zó enthousiast over joh! Dat komt door de boeken die je erbij leest (online en gratis) en vooral het 2de boek inspireert me enorm en geeft me ook echt het vertrouwen dat het gaat lukken.
<<

Anoniem303

Bericht 22 Jan 2021 23:13

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Ik ben haar ook gaan volgen op IG en ik merk dat het zó bij me past, heel fijn! Ik moet me nog gaan verdiepen in de boeken, even kijken waar ik die kan vinden (op haar site denk ik?), vooralsnog deed ik het met de posts en stories op IG zelf.

Ik ben gisteren trouwens niet op de fiets gegaan... hier waaide het nog heel flink. Wel weer een stuk gelopen en vandaag in mijn pauze ook eens een flink rondje om geweest!
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Jan 2021 10:06

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Rixt schreef:Ik ben haar ook gaan volgen op IG en ik merk dat het zó bij me past, heel fijn! Ik moet me nog gaan verdiepen in de boeken, even kijken waar ik die kan vinden (op haar site denk ik?), vooralsnog deed ik het met de posts en stories op IG zelf.

Ik ben gisteren trouwens niet op de fiets gegaan... hier waaide het nog heel flink. Wel weer een stuk gelopen en vandaag in mijn pauze ook eens een flink rondje om geweest!


Klopt!
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 23 Jan 2021 10:30

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Rixt schreef:Ik ben haar ook gaan volgen op IG en ik merk dat het zó bij me past, heel fijn! Ik moet me nog gaan verdiepen in de boeken, even kijken waar ik die kan vinden (op haar site denk ik?), vooralsnog deed ik het met de posts en stories op IG zelf.

Ik ben gisteren trouwens niet op de fiets gegaan... hier waaide het nog heel flink. Wel weer een stuk gelopen en vandaag in mijn pauze ook eens een flink rondje om geweest!


Ik raad je de boeken heel erg aan omdat het heel informatief is maar ook psychologisch heel helpend. Er is een eetswitchguide waarin ze alles over voeding verteld en je in 6 stappen(=ong 6 weken) leert om anders te eten.
De 2de is de mindsetguide, die die gaat heel erg in op jouw eigen saboteren de gedachten en welke helpende gedachten je daar tegenover kunt zetten. Omdat die vragen open zijn maak je het voor jezelf heel persoonlijk en daardoor denk ik werkend. Het wordt echt jouw proces.

Op de site helemaal onderin kun je de linkjes vinden.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 25 Jan 2021 21:38

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Waarom loopt dit topic zo stroef?
<<

Anoniem303

Bericht 25 Jan 2021 21:40

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Geen idee, het valt me vaker op bij topics als deze, waar het echt om veel afvallen gaat. Het 10kg-topic loopt veel beter. Jammer!

Ik ga morgen of overmorgen trouwens even de boeken bestellen. Of iig eerst de eetswitchguide.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 25 Jan 2021 21:53

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Rixt schreef:Geen idee, het valt me vaker op bij topics als deze, waar het echt om veel afvallen gaat. Het 10kg-topic loopt veel beter. Jammer!

Ik ga morgen of overmorgen trouwens even de boeken bestellen. Of iig eerst de eetswitchguide.


Je kunt ze jij gewoon downloaden hé, je krijgt ze in je mail.
<<

Anoniem303

Bericht 25 Jan 2021 21:56

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Ik vind een papieren versie fijner! Heb daar het geld wel voor over. Ook omdat ik denk dat mijn vriend er ook wat aan zou kunnen hebben. De mindset guide ga ik denk ik wel gewoon digitaal doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Jan 2021 21:57

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Rixt schreef:Geen idee, het valt me vaker op bij topics als deze, waar het echt om veel afvallen gaat. Het 10kg-topic loopt veel beter. Jammer!


Misschien omdat mensen bij 10kg veel meer gericht zijn op die kleinere korte termijn doelen van 1 kg en het bij 25 kg echt meer om het lange termijn gaat? Natuurlijk is elke kilo er eentje maar daarbij gaat het nog veel meer om de verandering van een levensstijl?

Ik weet het ook niet hoor maar kan me dat zo voorstellen dat het daardoor minder snel kletst ofzo.

Hoe dan ook zijn jullie super bezig dames! Ik lees iig mee!
Let's discover the world together.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 26 Jan 2021 09:18

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Ik vind het in ieder geval wel jammer. Ik probeer me niet zo te richten op 25 kg met echt op de volgende kg. Al 'mag' je bij de lazyfitgirl eigenlijk niet gefocust zijn op kilo's. 🤭
Ik heb iig wel de app verwijderd waarmee ik calorieën tel. Ik eet gewoon gezond en kijk dan eerst wel wat er gebeurt.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 26 Jan 2021 22:07

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

ik kende haar nog niet, heb haar nu toegvoegd op facebook, klinkt wel als een fijne methode.

ik kom niet elke dag verslag doen want als ik me er mega op focus krijg ik meestal juist snaaidrang. Ik beweeg elke dag, eten gaat de ene keer beter als de andere keer
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 26 Jan 2021 22:31

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Bolus26 schreef:ik kende haar nog niet, heb haar nu toegvoegd op facebook, klinkt wel als een fijne methode.

ik kom niet elke dag verslag doen want als ik me er mega op focus krijg ik meestal juist snaaidrang. Ik beweeg elke dag, eten gaat de ene keer beter als de andere keer
.

Lees dan echt even de mindsetguide 😃. Zij leert je dmv oefeningen echt waar je jezelf tegenwerkt.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 26 Jan 2021 22:34

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

ga ik doen!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Jan 2021 14:43

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Ik moet totaal 28 kg afvallen, ik ben wel een beetje actief in de WW groep maar had me hier niet gemeld omdat ik bang was dat ik niet actief genoeg ben voor zo’n topic. Maar ik wil wel meeschrijven hoor, wie weet geeft dat het topic een extra boost als ik ook af en toe wat bijdraag haha.

Ik ben nu 3 kg kwijt, ik doe dus WW, het werkt voor mij echt heel motiverend om die punten te hebben. Ik wil heel graag op een gezonde duurzame manier kilo’s kwijt en ik heb het gevoel dat ik door WW vooral veel gezonder ben gaan eten. En waar ik daar voorheen altijd heel veel tegenstand in voelde (bijvoorbeeld minder koolhydraten eten) heb ik die nu helemaal niet en geniet ik echt van wat ik eet.

Lazyfitgirl ga ik ook eens naar kijken.

Ik vind het dus heel belangrijk dat ik niet als een malle afval, maar merk wel dat het mij motiveert om vol te houden als ik zie dat er gewicht af gaat. Ik weeg 1x per week in principe en probeer dat ook echt niet vaker te doen zodat ik me vooral focus op lekker en gezond eten. Tot nu toe werkt dit prima, al moet ik mijn nieuwsgierigheid soms enorm bedwingen.

Ik eet nu nog amper dingen met suiker, wel wat meer fruit. Ik eet veel groente en eiwitten in de vorm van kwark, ei, zalm etc., bijna geen brood en ook ‘s avonds kijk ik bewust naar de hoeveelheden. Niet te veel aardappels en het liefst geen witte pasta en zo.
Maar daarbij probeer ik wel dingen te vinden die ik echt lekker vind en lekker vullen. Ik wil geen honger lijden, ik wil gewoon beter eten.

Ik merk wel dat ik soms erg moeilijk de verleiding van zoetigheid kan weerstaan, vooral als we het in huis hebben. Vorige week had mijn man een high tea besteld en we hadden dus een doos met verschrikkelijk lekkere dingen staan en dat stond meerdere dagen in de keuken en ik nam steeds een klein stukje en op het laatst at ik gewoon dat hele ding op, het riep mij gewoon de hele tijd.
Daarna heeft mijn man gauw gezorgd dat die doos weg was haha. In de supermarkt heb ik er minder moeite mee, als ik dan zin heb om een chocoladekoek (mijn grootste zwakte) te kopen dan kijk ik gewoon even hoeveel punten dat kost bij WW en dan hoef ik spontaan niet meer :laughcry: .
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 27 Jan 2021 16:44

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Leuk dat je mee komt schrijven Pompoen! Je bent al lekker bezig! Ik denk dus dat het heel goed is om zo'n cakeje (of waar je het over had van de high tea) gewoon te nemen. Daarna roept het je ook niet meer, en nu moest je er de hele tijd aan denken. Ik heb besloten elke zondag iets lekkers bij de koffie te eten en 1 weekendavond 1 bakje chips.
Ik sta wel dagelijks op de weegschaal, ik tel inmiddels geen calorieën meer. Ik wil vertrouwen op mijn eigen vermogen eten in te kunnen schatten en wanneer ik honger heb. Dat werkt goed.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Jan 2021 20:45

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Ja op zich vond ik het ook prima om een stukje ervan te eten. Maar daarna sloeg het om in snaaien, verlangen naar meer. Ik ken dat, dat is puur de suikerverslaving die mij dan roept haha. En het was ook niet 1 cakeje, maar twee stukken caramel shortbread en een enorme chocolate chip cookie. Die ik niet helemaal heb opgegeten, maar het bleef me dus roepen. Terwijl het puur de lekkere trek was die riep.
Maar als ik in de supermarkt langs het snoepschap of koekjesschap loop dan trekt dat me totaal niet. Ik ben gewoon echt een sucker voor lekkere vers gebakken chocoladekoeken en dat soort dingen. En WW laat er overigens ook wel ruimte voor om een keer een uitspatting te doen hoor, dus ik gun het mezelf ook wel om wat lekkers te eten. Afgelopen weekend was ik een weekend weg in mijn eentje, ik heb 1 avond een bestelde salade gegeten en 2 avonden voor mezelf gekookt. Ik vond dat ik mezelf best mocht verwennen, dus ik heb een paar glazen wijn gedronken en een stukje taart. Binnen mijn punten, gewoon van het weekbudget afgesnoept.

Wat ik heel fijn vind is om te zien hoeveel punten een product is, dat geeft me heel veel inzicht in of het verstandig is om te eten of niet. En ik weet nu eenmaal dat als ik echt blijvend wil afvallen ik een manier moet vinden om van mijn chocolate chip cookies verslaving af te komen haha. Wat niet betekend dat ik ze nooit meer eet, dat is niet nodig. Maar ik ben nu ook veel sneller tevreden met een kwart of een half koekje. Ik ben alleen er niet zo goed in om die andere helft dan daadwerkelijk te laten liggen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 28 Jan 2021 09:34

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Pfff ja ik herken die strijd heel goed hoor! Goed dat je jezelf in je weekend weg wat lekkere dingen hebt gegund. Die punten lijken me ook heel overzichtelijk, meer dan calorieën tellen omdat dat uiteindelijk toch gokken is.

Ik merk dat ik steeds een soort angst voel voor het moment dat mijn motivatie weer weg gaat en ik weer gewoon ga eten.
Ik ben deze week ook niks af gevallen. Mijn weegdag is vrijdag (dat ik het noteer bedoel ik dan) maar tot nu toe niks afgevallen dus ik heb niet veel hoop dat het morgen anders zal zijn.
Ik zal mijn maten morgen ook meten, wie weet zijn die wel wat minder geworden.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 28 Jan 2021 10:34

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Nou ik heb net mijn maten opgemeten en het scheelt enorm veel op sommige plekken. Bij mijn taille 9cm. Dat kan dus nooit. Ik denk dat ik de vorige keer echt iets fout heb gedaan. Nu voel ik me er ook niet blij mee of zo😔.
Over 3 weken weer eens kijken wat het dan is.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 28 Jan 2021 23:22

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Kan me voorstellen dat je 9cm wat teveel lijkt maar er moeten dan zeker weten cm af zijn!

Ik was ondanks alle inspanningen een kilo aangekomen 😱 zo stom want had echt wel een goede week vond ik zelf. Najaaaa wie weet volgende week ineens heel veel er af

@ pompoen dat roepende eten ken ik zo goed. Lastig vind ik nu dat ik alle avonden thuis ben en er ook nog zeer regelmatig een snackende vent naast me zit....
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 29 Jan 2021 08:50

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Wow! Vandaag was ik ineens 800gr lichter dan vorige week vrijdag. Wat apart toch hoe dat werkt, de hele week boven het gewicht van vorige week vrijdag gezeten en nu ineens bijna een kilo er af!

Pfff Bolus, een kilo erbij is al helemaal stom! Zet door hè! Er kan niks anders gebeuren dan dat je afvalt als je je goed houdt aan gezond eten. Een snackende man naast je is wel lastig ja. Misschien kun je iets gezonde bedenken dat jij op die momenten kunt eten.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Feb 2021 22:27

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

@Bolus, die snackende vent valt bij mij wel mee gelukkig. Soms eet hij wat chips, maar ik ben niet heel erg dol op chips dus dat vind ik dan eigenlijk wel prima. En soms krijg ik wel trek en ga ik iets eten wat wel gezond is. Een appel met kaneel of zo.

@Olive, wat fijn dat je toch een stuk lichter bent nu! Ik heb dat ook wel eens gehad, daarom weeg ik niet te vaak want als er iets af is ben ik blij, maar een dag daarna is er soms weer wat bij en baal ik. Dus ik weeg alleen op vrijdag.

Ik ben wel heel nieuwsgierig naar mijn gewicht steeds. Haha best grappig. Verder merk ik gewoon dat met name mijn buik minder dik wordt. En aangezien ik dat het liefst kwijt wil ben ik daar wel heel blij mee. Mijn maten heb ik niet gemeten. Of nou ja, wel mijn taille en heupomvang, maar niet mijn buik bijvoorbeeld. Ik gebruik die maten voor het naaien. Maar ik naai nu even niet voor mezelf, eerst maar wat kilo’s kwijtraken weer.
<<

Anoniem303

Bericht 04 Feb 2021 12:59

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Hier ook helaas een snackende man naast me. Ik heb hem gevraagd of hij mee wil denken, ik vind het prima dat hij wat pakt maar dan liever niet waar ik bij ben. Of ik zorg dat er voor mezelf een alternatief in huis is. Pakt hij een flinke bak vla, dan neem ik een schaaltje yoghurt, pakt hij chips, neem ik wat nootjes. Ik wil nog steeds heel graag naar de notenkraam, zó duur maar ik kan daar echt van genieten :love: Helaas nu even quarantaine...

Ik merk dat ik het lastig vind om mee te schrijven. Het gaat best goed hier, het lukt me steeds beter om gezonde keuzes te maken, maar ik voel ook helemaal de drang niet meer om op de weegschaal te gaan staan. Ik heb dus geen idee wat het resultaat nu is.

De boeken van Lazyfitgirl zijn binnen en ik volg inmiddels een FB-groep en ik ben echt heel enthousiast!

Pompoen, wat fijn dat je voor je gevoel zo goed gaat! En Olive, 800 gram, super goed!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Feb 2021 23:59

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Ik heb vandaag gewogen en weeg 0,5 kg minder. Nu -4 in totaal. Het begin is er, heel fijn!

Mijn man heb ik al een paar jaar terug gedrild om niet steeds lekkers voor mijn neus te eten haha. En hij weet ook dat lekkers kopen voor mij funest is. Dus toen ik vanmorgen boodschappen ging doen vroeg hij of hij misschien iets lekkers mocht haha. Ik heb after eight chocolaatjes voor hem gekocht, dat vindt hij heerlijk en ik echt supersmerig, daar krijg ik geen enkele craving van.

@Rixt, nootjes zijn heerlijk ja! En ook best gezond. Toch zijn ze best veel punten bij WW, er zitten natuurlijk wel enorm veel calorieën in.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 06 Feb 2021 08:13

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Lekker bezig Pompoen! Slim om voor je man iets te kopen dat jijzelf niet zo lekker vindt. 4 kg is ook echt wel fijn! In hoeveel tijd is dat?
Ik zit nu op 2kg dat schiet niet op, maar is wel precies zoals het aangeraden wordt (0.5 in een week) dus daar houdt ik me dan maar aan vast.

Ik begin de spirit wel een beetje te verliezen merk ik. Ik heb in het begin roomkaas Light, smeerkaas en hutte kase gekocht en at verder notenpasta en pindakaas maar begin er allemaal een beetje op uit te kijken. Vlees eet ik nooit.
Ik zet wel door hoor, maar moet even na gaan denken wat ik nog meer kan eten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 07 Feb 2021 00:08

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

*breekt ff in* ik lees hier ook veel focus op de kilo’s. Daarom mijn tip ga ook centimeters meten. Ik heb door hormonale schommelingen weken stil gestaan toen ik net begonnen was met afvallen. Ik zag echter wel de cm minder worden. Door dom door te zetten heb ik uiteindelijk mijn doel gehaald.
Qua kg’s dacht ik in kleine stappen. Het eerste doel was onder de 100 ik heb daar echt weken boven gehangen. Het volgende doel was 5kg totaal afvallen. Toen 95, toen 10 kg en zo ging ik steeds door. Dat waren echt mini subdoelen want ik begon op 103,3 toen ik de eerste keer op de weegschaal stond. Uiteindelijk gingen de cm en de kg’s van mijn billen ongeveer gelijk op. Als ik dan weer een paar weken stil stond qua gewicht maar het met cm wel doorging wist ik wel dat ik goed bezig was. Wij vrouwen hebben zoveel hormonale schommelingen in een maand dat zelfs het weekbeeld al een vals beeld kan geven. Je kan beter per maand het verschil bekijken.
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers