Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

<<

Anoniem303

Bericht 07 Jan 2021 21:23

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Ik had eerder vandaag al een rondje gewandeld, in de regen, met de app aan. Maar toen had ik dit team nog niet aangemaakt dus die telt voor hier nog niet mee. Morgen maar weer even een blokje om!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 07 Jan 2021 21:42

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Ik heb net ook gewandeld in de regen en idd, die wordt niet vermeld. Nou ja.. Morgen een nieuwe kans.
<<

Cloud

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 09 Aug 2019 12:52

Bericht 07 Jan 2021 22:14

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Ik meld me ook. Ik wil nog 23,5 afvallen. Maar eigenlijk nog liever 33,5. Eind oktober ben ik gestart met WW en inmiddels bijna 10 kilo afgevallen.

Leuk de challenge via de app! Ik doe mee.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 08 Jan 2021 21:24

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Die app klopt helaas niks van. Ik heb vandaag gewandeld met mijn schoonouders. Volgens mijn app had ik 1.2 km gelopen (was 4km) en mijn schoonmoeder, die de app ook heeft, had 18km gewandeld 🤔. Hij registreert de afstanden dus totaal niet goed. Jammer! Ik neig nu toch naar een andere app.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 08 Jan 2021 21:25

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Cloud schreef:Ik meld me ook. Ik wil nog 23,5 afvallen. Maar eigenlijk nog liever 33,5. Eind oktober ben ik gestart met WW en inmiddels bijna 10 kilo afgevallen.

Leuk de challenge via de app! Ik doe mee.


Wat goed dat je al 10kg kwijt bent cloud! Zit je lekker in de flow?
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 11 Jan 2021 21:35

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Hoe gaat het dames? Ik zit goed in de flow! Ik ben de app wel verwijderd van ommetje omdat ik niet het gevoel dat dst die goed werkte.

In een ander topic werd de lazy fitgirl genoemd en daar ben ik me nu helemaal in aan het lezen. Dat werkt al heel motiverend. Ik ben nu ongesteld dus wegen laat ik maar even achter wege, dat geeft nu toch geen goed beeld.

Ben benieuwd hoe het jullie nu afgaat!
<<

Anoniem303

Bericht 11 Jan 2021 21:42

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Fijn dat je in zo’n goede flow zit! Hier even een paar mindere dagen, ik verwacht de komende dagen ook niet veel goeds qua eten. Máár, echt snoepen enzo nog niet gedaan. En ik voel nog steeds veel motivatie dus ik denk dat me het deze keer misschien gewoon eindelijk eens gaat lukken om af te vallen 💪🏻

De ommetje app vond ik ook tegenvallen. Gisteren 5km gelopen maar ik deed er wat langer over omdat ik ondertussen foto’s aan het maken was. Kreeg ik de melding dat een ommetje niet langer mag duren dan 54 minuten 😒 Helft van wat ik gewandeld heb dus niet meegerekend. Zonde!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Jan 2021 21:50

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Oh dat is stom Rixt. Snap dat je beetje tempo moet maken wil je er ook echt wat aan hebben, maar wandelen is meer dan alleen maar beweging natuurlijk. Zeker nu maar altijd wel voelt het echt als ontspanning voor mij en ik geniet inderdaad ook erg van bewust om me heen kijken en foto's te maken. Gisteren ook gedaan. Jammer dat die app dat niet snapt. 😅
Let's discover the world together.
<<

Anoniem303

Bericht 11 Jan 2021 22:04

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Ja zeker stom! Nouja maakt ook niet uit. Gisteren alsnog wel een heerlijk rondje gelopen, in een leuke omgeving ook. Moet ik vaker doen, daar.

Bestaat er eigenlijk een app die de totaalafsrand bijhoudt van wat je over een jaar hebt gelopen? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 11 Jan 2021 22:38

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Ja dat klopt idd, een ommetje duurt max 54 minuten. Vervolgens klopte er bij mij dus niks van en kreeg ik ook geen medaille of zo.

Of er een app bestaat die je van een jaar kan zeggen hoeveel je hebt gelopen, weet ik niet. Lijkt me wel, ff googlen maar.
<<

dancing_queen

Noob

Berichten: 31

Geregistreerd: 02 Okt 2019 20:34

Bericht 13 Jan 2021 09:41

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Ik merkte dat ik de laatste dagen toch te veel snaaide. Ik at ook nog te veel brood. Ik heb vanochtend een smoothie gemaakt van komkommer, appel, soja melk en kaneel. Hopelijk is dit voldoende vullende. Met wat ontbijten jullie?
<<

Anoniem303

Bericht 13 Jan 2021 09:47

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Haha nou deze week slaan we over hoor! Gister samen gegourmet, vanavond eten we even snel onderweg en morgen eten we bij mijn ouders en laten zij iets bezorgen. En gisteren (en waarschijnlijk straks ook) nog een stuk taart op. Vanaf morgen beter (los van het eten bezorgen maar dan kies ik wel wat minder ‘schadelijks’)!

Oh grappig DQ dat jij precies op hetzelfde moment een reactie plaatste. Ik ontbijt meestal met volkoren crackers met 20+ smeerkaas. Overnight oats of havermoutpap met plantaardige melk deed het bij mij ook altijd goed. Maar het fijnst en makkelijkst vind ik een paar crackers.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 14 Jan 2021 10:02

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Is jouw geregistreerd partnerschap nu geweest Rixt? Zo ja, gefeliciteerd! 💏.
Vind je het lastig om weer terug in de goede flow te komen na dagen de teugels te laten vieren? Ik heb daar zelf altijd wel heel veel moeite mee.

Ik zit nog steeds in een heel goede flow. Gisteren ging het wel even mis doordat ik mijn eten niet goed plande. Ik stelde mijn ontbijt wat uit zodat ik minder behoefte zou hebben aan eten tussen ontbijt en lunch (daar blijf ik altijd trek houden). Daardoor kwam ik niet goed uit met mijn lunch en waren we op weg naar de markt voor fruit toen ik merkte enorme honger te hebben. Bij Bakker Bart toen een broodje gezond genomen waar 3(!!)plakken kaas op gingen. Het was wel echt enorm lekker maar het deed mijn goede intenties volledig teniet 😄😄.
Verder was het een goede dag.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 14 Jan 2021 10:09

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

dancing_queen schreef:Ik merkte dat ik de laatste dagen toch te veel snaaide. Ik at ook nog te veel brood. Ik heb vanochtend een smoothie gemaakt van komkommer, appel, soja melk en kaneel. Hopelijk is dit voldoende vullende. Met wat ontbijten jullie?


Klinkt goed! Die smoothie!
Ik ontbijt met 2 volkoren boterhammen met pure pindakaas, notenpasta of roomkaas Light. Ik verander mijn eetpatroon volgens de lazyfitgirl methode, en dat houdt in dat ik stapje voor stapje mijn eetgedrag aanpas. Stap 1 is alle granen volkoren eten. Dat deed ik al voor een groot deel, maar pasta vind ik wit wel echt lekkerder.
Snoepen doe ik alleen op zondag. Dat vind ik wel een gezellige dag voor iets lekkers bij de koffie😄
<<

Anoniem303

Bericht 14 Jan 2021 11:00

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Olive, ons geregistreerd partnerschap was dinsdag! Echt een enorm heerlijke dag gehad.
Normaal vind ik het lastig om weer terug in het gareel te komen, maar ik merk nu nog steeds zoveel motivatie, dat ik verwacht dat het wel goed gaat komen. Ik denk allen wel dat ik mijn weegdag vandaag even over sla. Komt later wel weer.

Ja, die broodjes gezond zijn nooit zo gezond eigenlijk... Zeker niet als er nog 3 plakken kaas op gaan 😅 Als ik dat tijdens de bereiding zie, dan vraag ik meestal wel of het mogelijk is dat er iets minder kaas op kan.

Ik ben de lazyfitgirlmethode eens gaan volgen op Instagram, ik word daar wel enthousiast van! Ik ben trouwens ook Koolhydraken gaan volgen, en wil tips van beiden gaan gebruiken.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 14 Jan 2021 17:46

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Olíve schreef:Hoe gaat het dames? Ik zit goed in de flow! Ik ben de app wel verwijderd van ommetje omdat ik niet het gevoel dat dst die goed werkte.

In een ander topic werd de lazy fitgirl genoemd en daar ben ik me nu helemaal in aan het lezen. Dat werkt al heel motiverend. Ik ben nu ongesteld dus wegen laat ik maar even achter wege, dat geeft nu toch geen goed beeld.

Ben benieuwd hoe het jullie nu afgaat!


Ja zeker een aanrader!!
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 14 Jan 2021 17:51

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

zal lazy fitgirl oo kes opzoeken!

je kan nu ook gratis de app van basic fiit gebruiken,misschien dat iemand daar wat aan heeft

ik ontbijt sinds kort met havermout, vond ik eerst niet lekker maar met appel en kaneel wel met dit koudere weer. ook een groene smoothie vind ik lekker

ik ben nu 1,5 kilo kwijt, maar goed ik schommel wel vaker rond een kilo
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 14 Jan 2021 18:01

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Ik ben ook voor de zoveelste keer begonnen. Heb al eerder verschillende dingen geprobeerd, onlangs nog koolhydraat beperkt maar nadat ik het weekend na kerst op de seh ben beland met mogelijk weer galstenen ben ik er toch weer mee gestopt en weer de lazyfitgirl methode opgepakt.
Ga het in kleine stapjes doen, begin met 5 kilo.

Wil er in totaal wel zo’n 20 af hebben.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 14 Jan 2021 19:46

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

ShallY schreef:Ik ben ook voor de zoveelste keer begonnen. Heb al eerder verschillende dingen geprobeerd, onlangs nog koolhydraat beperkt maar nadat ik het weekend na kerst op de seh ben beland met mogelijk weer galstenen ben ik er toch weer mee gestopt en weer de lazyfitgirl methode opgepakt.
Ga het in kleine stapjes doen, begin met 5 kilo.

Wil er in totaal wel zo’n 20 af hebben.


Jij hebt LFG dus al eerder gedaan? Werkte het? Bij mij zit hem hem echt in het volhouden dus hopelijk werkt deze methode ook daar goed voor 😄
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Jan 2021 20:21

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Rixt schreef:Ja zeker stom! Nouja maakt ook niet uit. Gisteren alsnog wel een heerlijk rondje gelopen, in een leuke omgeving ook. Moet ik vaker doen, daar.

Bestaat er eigenlijk een app die de totaalafsrand bijhoudt van wat je over een jaar hebt gelopen? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar!


Mijn iPhone houdt dat bij in de gezondheidsapp!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 14 Jan 2021 20:30

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Yes. De mijne ook. En ik vind die app sowieso fijn aangezien hij je actieve en passieve calorieën weergeeft. Dus dan kan je ook zien of je teveel of te weinig eet voor je eigen beweegpatroon. Minder giswerk ;).
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 14 Jan 2021 21:09

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Olíve schreef:
ShallY schreef:Ik ben ook voor de zoveelste keer begonnen. Heb al eerder verschillende dingen geprobeerd, onlangs nog koolhydraat beperkt maar nadat ik het weekend na kerst op de seh ben beland met mogelijk weer galstenen ben ik er toch weer mee gestopt en weer de lazyfitgirl methode opgepakt.
Ga het in kleine stapjes doen, begin met 5 kilo.

Wil er in totaal wel zo’n 20 af hebben.


Jij hebt LFG dus al eerder gedaan? Werkte het? Bij mij zit hem hem echt in het volhouden dus hopelijk werkt deze methode ook daar goed voor 😄


Nee maar dat ligt aan mij, precies om de reden wat jij zegt, ik hou niet vol.

Maar ik ben nu echt wel aan het doorzetten, moet gewoon. Als je ziet hoe anderen er mee afvallen, door eigenlijk gewoon normaal te eten met die eetswitches moet het ons toch ook lukken.

Ik moet alleen wel zorgen dat ik niet teveel brood eet, daar kan ik niet goed tegen heb ik het idee.
<<

Anoniem303

Bericht 20 Jan 2021 18:04

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Hoe gaat het hier? Blue Monday overleefd? Ik zou het jammer vinden als het hier nu al stil zou vallen!

Hier gaat het qua eten niet slecht, alleen qua beweging blijft het deze week achter. Weinig werk, gisteren te vies weer om naar buiten te gaan en vandaag kwam ik er ook niet echt aan toe.

Morgen weer naar de leefstijlcoach! Hopelijk is het droog, dan ga ik er op de fiets heen. Het zit een dorp verderop.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 21 Jan 2021 22:17

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Hai! Ik wilde net een bericht gaan typen omdat het hier steeds zo rustig is. Je hebt vandaag op de fiets kunnen gaan hè?! Afgezien van de wind was het goed weer.

Hier gaat alles nog steeds heel goed. Ik val nog niet af maar eet wel goed. Het scheelt in mijn geval wel 800-1000kcal per dag denk ik. Ik merk dat ik het heel goed red op mijn gewone maaltijden en maar soms naar een klein tussendoortje verlang. Dat verlangen is niet naar zoet, maar gewoon even iets kleins om het tot de maaltijd te redden. Sporten doe ik nauwelijks. Ik krijg de kinderen gewoon niet mee op een wandeling of fietstocht en als we al wel zoiets doen moet het met een doel zijn (voor hen). We gaan wel elke dag naar buiten natuurlijk maar dat zijn dan wandelingetjes door de wijk naar speeltuintjes. Ik heb wel verschillende apps die mij elke avond vertellen dat ik al heel lang niks meer heb gedaan. Oops!
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Jan 2021 15:11

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Olíve schreef:
ShallY schreef:Ik ben ook voor de zoveelste keer begonnen. Heb al eerder verschillende dingen geprobeerd, onlangs nog koolhydraat beperkt maar nadat ik het weekend na kerst op de seh ben beland met mogelijk weer galstenen ben ik er toch weer mee gestopt en weer de lazyfitgirl methode opgepakt.
Ga het in kleine stapjes doen, begin met 5 kilo.

Wil er in totaal wel zo’n 20 af hebben.


Jij hebt LFG dus al eerder gedaan? Werkte het? Bij mij zit hem hem echt in het volhouden dus hopelijk werkt deze methode ook daar goed voor 😄


Ik breek even in. Ik volg sinds een jaar deze methode via IG. Niet zo strikt en snoep nog regelmatig maar ik ben wel tevreden over deze methode. In een jaar tijd heel veel eetswitches ingevoerd. Gezonder, voedzamer en het voelt voor mij niet aan als dieet. Is het natuurlijk ook niet. Dit kost mij dus ook geen moeite om deze methode vol te houden omdat ik voor mijn gevoel nog net zoveel eet. Voor iedereen het bekijken waard!
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers