Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

<<

Anoniem303

Bericht 05 Jan 2021 11:29

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Ik vind meer sporten/bewegen nu de sportscholen dicht zijn, ook echt een ding. Mijn sportschool heeft ook een beetje achter de feiten aan gelopen maar daar komen het online lesaanbod nu eindelijk een beetje op gang. Heb ze gisteren wel gemaild met de vraag of ze ook wat lesjes op kunnen nemen waarmee je kunt werken aan je post-covidbesmetting-conditie, heb ik wel even nodig.
Maar verder beweeg ik momenteel te weinig. Ik wil wel weer veel meer gaan wandelen/lopen. En dan dus toch proberen de discipline te vinden om maar wat online lessen te volgen. Ik hoop maar dat de sportscholen snel weer open mogen, want dat doe ik toch makkelijker.

Qua eten en drinken wil ik mezelf vooral een zo vast mogelijk stramien opleggen, die voorspeelbaarheid zorgt ervoor dat het voor mij vol te houden blijft. Ik eet wel koolhydraten uit volkorenproducten omdat mijn lijf die extra vezels heel hard nodig heeft en anders in protest gaat. Dus als ontbijt volkorencrackers en bij de lunch volkorenbrood. Verder veel groenten (zijn ook vezels) en zo min mogelijk snoepen. Oh en ik zweer sinds kort bij verse gemberthee, líters drink ik ervan!

Wat eten jullie eigenlijk als tussendoortjes? En dan bedoel ik eigenlijk meer de tussendoortjes als je lekkere trek hebt?
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 05 Jan 2021 20:38

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

lekker gemberthee!

tussendoor eet ik fruit, noten of snackgroente, tenminste dat probeer ik ipv snaaien te doen.
<<

Anoniem303

Bericht 07 Jan 2021 11:46

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Nou de toon is gezet, de eerste kilo van dit jaar is eraf! 💪🏻
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Jan 2021 13:55

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Mag ik ook nog aansluiten? 25 is misschien wel ambitieus voor mij, maar 20 kilo mag er zeker af! Al zou ik in eerste instantie al dolgelukkig zijn als ik weer onder de 80 zit.

Ik wil geen specifiek dieet volgen, maar gewoon mijn eet- en beweegpatroon aanpassen. Ik zit nu de hele dag op m'n kont en eet helemaal niet gezond, dus gewoon drie maaltijden en drie gezonde tussendoortjes per dag plus wat meer beweging doet waarschijnlijk al wonderen. Daarnaast wil ik geen calorieën meer drinken, dus alleen water, thee, zwarte koffie en evt. een lightdrankje 's avonds.

Vanmorgen ben ik begonnen met magere yoghurt met blauwe bessen en wat granola. Mijn lunch was een kom verse pompoensoep. Tussendoor alleen water en thee gedronken en vooralsnog zit ik goed vol.

♥♥
<<

Anoniem303

Bericht 07 Jan 2021 14:15

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Gezellig Elliot! Ik pak het ongeveer hetzelfde aan als jij.

Ik denk dat ik voor mezelf trouwens als één van m'n doelen de daily mile ga inzetten. Elke dag in elk geval even 15/20 minuten een blokje om. En dan een paar keer per week een langere wandeling, zeker zolang de sportscholen nog dicht zijn.

Er is ook een app, die heet ook toepasselijk 'Blokje Om', je kunt dan een afstand kiezen en dan berekent de app een wandelroute binnen die afstand. Ik heb hem al jaren op mijn telefoon staan, nooit gebruikt, dit lijkt me wel een mooie aangelegenheid.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 07 Jan 2021 14:22

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Rixt schreef:Gezellig Elliot! Ik pak het ongeveer hetzelfde aan als jij.

Ik denk dat ik voor mezelf trouwens als één van m'n doelen de daily mile ga inzetten. Elke dag in elk geval even 15/20 minuten een blokje om. En dan een paar keer per week een langere wandeling, zeker zolang de sportscholen nog dicht zijn.

Er is ook een app, die heet ook toepasselijk 'Blokje Om', je kunt dan een afstand kiezen en dan berekent de app een wandelroute binnen die afstand. Ik heb hem al jaren op mijn telefoon staan, nooit gebruikt, dit lijkt me wel een mooie aangelegenheid.


Hee wat een goede tip, die laatste! Ik moet ook echt afvallen maar vindt het zoooo moeilijk dat ik ook maar niet mee schrijf hier. Ik geef toch altijd op😅
<<

Anoniem303

Bericht 07 Jan 2021 14:24

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Graag gedaan! En gewoon meeschrijven, is toch juist fijn? Misschien vind je de motivatie dan juist wel terug, als het even minder gaat?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 07 Jan 2021 14:26

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Elliot schreef:Mag ik ook nog aansluiten? 25 is misschien wel ambitieus voor mij, maar 20 kilo mag er zeker af! Al zou ik in eerste instantie al dolgelukkig zijn als ik weer onder de 80 zit.

Ik wil geen specifiek dieet volgen, maar gewoon mijn eet- en beweegpatroon aanpassen. Ik zit nu de hele dag op m'n kont en eet helemaal niet gezond, dus gewoon drie maaltijden en drie gezonde tussendoortjes per dag plus wat meer beweging doet waarschijnlijk al wonderen. Daarnaast wil ik geen calorieën meer drinken, dus alleen water, thee, zwarte koffie en evt. een lightdrankje 's avonds.

Vanmorgen ben ik begonnen met magere yoghurt met blauwe bessen en wat granola. Mijn lunch was een kom verse pompoensoep. Tussendoor alleen water en thee gedronken en vooralsnog zit ik goed vol.

Jij, minimaal twintig kilo? Dat zou ik je echt niet geven!

Als ik een tip mag geven: dit is wel gelijk heel weinig wat je nu eet. Pas op dat je daardoor geen enorme snaaitrek gaat krijgen op de namiddag. Ik zou je lunch aanvullen met bijvoorbeeld twee gekookte eitje of een cracker met zuivelspread, slankie of kipfilet.

Succes allemaal!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 07 Jan 2021 14:32

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Rixt schreef:Graag gedaan! En gewoon meeschrijven, is toch juist fijn? Misschien vind je de motivatie dan juist wel terug, als het even minder gaat?


Ja, misschien doe ik dat. Iig moet ik wel echt 25 kg afvallen. Ik probeer dat te doen met snoepen drastisch te minderen en wandelingen te maken voor zover dat lukt met 2 kinderen. Die app kon ik niet vinden, wel Ommetje, zou dat dezelfde kunnen zijn?

@Elliot: ik vind het ook weinig klinken, al weet ik ook dat het mega irritant is als je meteen weer kritiek krijgt op je eten😁. Ik zou zelf vetten niet schrappen omdat die ook gewoon vullen. Verder vind ik je doel hartstikke goed en volg ik graag wat je doet!
<<

Anoniem303

Bericht 07 Jan 2021 14:35

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Ommetje kende ik niet, ga ik ook eens naar kijken. Blokje Om is dan misschien alleen voor Apple?
Ik zie dat je met Ommetje (even gegoogled) een soort challenges kunt toevoegen met vrienden enzo, misschien leuk om te doen met mensen van hier?

https://www.hersenstichting.nl/ommetje/ ... QYQAvD_BwE
<<

Anoniem303

Bericht 07 Jan 2021 14:46

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Oh ik zie dat je bij Ommetje geen wisselende routes kunt krijgen, dat is gewoon app aanzetten en lopen. Maar misschien wel leuk om als soort challenge onderling te doen. Ook gebaseerd op 20 minuten per dag volgens mij dus best laagdrempelig!
<<

Anoniem304

Bericht 07 Jan 2021 15:03

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Succes allemaal!

Ik hoor eigenlijk in dit topic thuis, maar wil er eerst 10 kilo af. Om de doelen en stapjes wat kleiner tr houden zit ik dus in dat topic, maar lees hier ook wel mee!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 07 Jan 2021 15:13

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Savi schreef:Succes allemaal!

Ik hoor eigenlijk in dit topic thuis, maar wil er eerst 10 kilo af. Om de doelen en stapjes wat kleiner tr houden zit ik dus in dat topic, maar lees hier ook wel mee!


Ben jij weer veel aangekomen Savi? En heb je een plan? Ik ga in 5kg stappen doen denk ik, al is dat ook maar gewoon jezelf voor de gek houden natuurlijk want ik weet best dat ik min. 25 moet.

Rixt, ik vind het goed hoor! Ik moet nog wel even uitvinden of ik de app leuk genoeg vind, maar daar kom ik vanzelf achter.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Jan 2021 15:17

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Olíve schreef:
Savi schreef:Succes allemaal!

Ik hoor eigenlijk in dit topic thuis, maar wil er eerst 10 kilo af. Om de doelen en stapjes wat kleiner tr houden zit ik dus in dat topic, maar lees hier ook wel mee!


Ben jij weer veel aangekomen Savi? En heb je een plan? Ik ga in 5kg stappen doen denk ik, al is dat ook maar gewoon jezelf voor de gek houden natuurlijk want ik weet best dat ik min. 25 moet.

Rixt, ik vind het goed hoor! Ik moet nog wel even uitvinden of ik de app leuk genoeg vind, maar daar kom ik vanzelf achter.

Zodra ik een positieve test in handen heb kom ik aan zonder anders te eten. M'n lichaam slaat dan ineens alles op. Keer 5 kan je je wel voorstellen dat ik inderdaad niet meer zo weinig weeg als toen ik in 2016 zoveel afgevallen was. Daarna was ik ruim een jaar op hetzelfde gewicht.

Maar goed fast forward dus 5 zwangerschappen waarvan 2 ook een baby opleverden dan zit er nog wel wat teveel ja. En na de eerste baby bleef er ook een paar kilo plakken. 😭

Ik wil eigenlijk weer shaken, maar dat is zo ongezellig.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 07 Jan 2021 15:21

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Heftig zeg!! Gelukkig heb je nu een lieve baby in handen. Dat is de kilo's wel waard. Shaken lijkt me ook vreselijk ja!
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 07 Jan 2021 15:55

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

ik doe ommetje met mn moeder en de kinderen gaan gewoon mee dan, de jongste op de fiets, je krijgt een medaille in de app. vinden ze super leuk!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 07 Jan 2021 16:00

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Oh! Ja ik had er nog helemaal niet aan gedacht om hen ook echt bij de app te betrekken! Dat is een goed idee!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Jan 2021 16:18

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Lady schreef:
Elliot schreef:Mag ik ook nog aansluiten? 25 is misschien wel ambitieus voor mij, maar 20 kilo mag er zeker af! Al zou ik in eerste instantie al dolgelukkig zijn als ik weer onder de 80 zit.

Ik wil geen specifiek dieet volgen, maar gewoon mijn eet- en beweegpatroon aanpassen. Ik zit nu de hele dag op m'n kont en eet helemaal niet gezond, dus gewoon drie maaltijden en drie gezonde tussendoortjes per dag plus wat meer beweging doet waarschijnlijk al wonderen. Daarnaast wil ik geen calorieën meer drinken, dus alleen water, thee, zwarte koffie en evt. een lightdrankje 's avonds.

Vanmorgen ben ik begonnen met magere yoghurt met blauwe bessen en wat granola. Mijn lunch was een kom verse pompoensoep. Tussendoor alleen water en thee gedronken en vooralsnog zit ik goed vol.

Jij, minimaal twintig kilo? Dat zou ik je echt niet geven!

Als ik een tip mag geven: dit is wel gelijk heel weinig wat je nu eet. Pas op dat je daardoor geen enorme snaaitrek gaat krijgen op de namiddag. Ik zou je lunch aanvullen met bijvoorbeeld twee gekookte eitje of een cracker met zuivelspread, slankie of kipfilet.

Succes allemaal!

Ik tik inmiddels bijna de 90 kilo aan, dus het loopt nu echt de spuigaten uit. Ik houd goed in de gaten dat ik niet te weinig eet hoor, thanks :) als ik vol zit, zit ik vol en dan bewaar ik die gekookte eitjes liever voor m’n snaaitrek (mocht die komen, vooralsnog ben ik tevreden met mijn paprikareepjes van zojuist 😂)

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Jan 2021 16:21

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Olíve schreef:
@Elliot: ik vind het ook weinig klinken, al weet ik ook dat het mega irritant is als je meteen weer kritiek krijgt op je eten😁. Ik zou zelf vetten niet schrappen omdat die ook gewoon vullen. Verder vind ik je doel hartstikke goed en volg ik graag wat je doet!

Haha ik vind het niet irritant hoor! Ik neem de tips mee waar ik wat aan heb en als ik er niets aan heb laat ik het gewoon! Ik schrap overigens geen vetten hoor, gister had ik een halve avocado in mijn salade (plus wat kip en een ei). :)

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Jan 2021 16:22

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Goeie tip, die Ommetje app. Ga ik ook downloaden! Klinkt leuk!

♥♥
<<

Smurfin

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 19 Jul 2016 15:04

Bericht 07 Jan 2021 18:32

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Challenge lijkt me leuk in de ommetjes app. Ik kende het niet maar heb het even opgezocht en gedownload.
Liefde is een gevoel dat je voelt als je een gevoel voelt dat je nog nooit gevoeld hebt!


Afbeelding
<<

Anoniem303

Bericht 07 Jan 2021 18:47

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Ik daag je uit! Ik doe mee aan Ommetje en ben benieuwd of jij mij kan verslaan. Gebruik de code (HFPM9) en sluit je aan bij: ZMY. Download op https://hersenstichting.nl/ommetje

Ik weet nog niet precies hoe het werkt, naar als je deze code invoert, dan komen we in een gezamenlijk team (volgens mij...). Dus wie mee wil doen, wees welkom 👍🏻😊
<<

Anoniem304

Bericht 07 Jan 2021 19:01

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Olíve schreef:Heftig zeg!! Gelukkig heb je nu een lieve baby in handen. Dat is de kilo's wel waard. Shaken lijkt me ook vreselijk ja!

Ja ben wel klaar nu met dat hele zwanger zijn ook. Wil heel graag weer richting de 65 kilo.

Shaken werkt als een tierelier maar met avondeten is het echt niet gezellig.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 07 Jan 2021 21:17

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Rixt schreef:Ik daag je uit! Ik doe mee aan Ommetje en ben benieuwd of jij mij kan verslaan. Gebruik de code (HFPM9) en sluit je aan bij: ZMY. Download op https://hersenstichting.nl/ommetje

Ik weet nog niet precies hoe het werkt, naar als je deze code invoert, dan komen we in een gezamenlijk team (volgens mij...). Dus wie mee wil doen, wees welkom 👍🏻😊


Gelukt!
<<

Smurfin

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 19 Jul 2016 15:04

Bericht 07 Jan 2021 21:18

Re: Wie wil er ook 25 tot 30 kg afvallen?

Rixt schreef:Ik daag je uit! Ik doe mee aan Ommetje en ben benieuwd of jij mij kan verslaan. Gebruik de code (HFPM9) en sluit je aan bij: ZMY. Download op https://hersenstichting.nl/ommetje

Ik weet nog niet precies hoe het werkt, naar als je deze code invoert, dan komen we in een gezamenlijk team (volgens mij...). Dus wie mee wil doen, wees welkom 👍🏻😊


Ik heb me aangemeld. En heb me eerste rondje gewandeld.😀
Liefde is een gevoel dat je voelt als je een gevoel voelt dat je nog nooit gevoeld hebt!


Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers