Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Auto huren

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 31 Dec 2020 02:14

Auto huren

Ik wil zaterdag een dagje (of nachtje) naar Antwerpen en heb een beetje besloten dat een auto huren wellicht wel het handigst is. Want ik kan geen auto lenen van iemand en trein is 1) nog minder covid verantwoord, 2) ook al snel 85+ euro en minder makkelijk/flexibel en 3) dan zit ik ook niet met dat het me niet helemaal 100% duidelijk is of ik terug naar Nederland een negatieve test moet hebben.

Maar heeft iemand tips qua goedkoop maar betrouwbaar auto huren waarmee ik naar België mag en dus wel 300-400 vrije kms? Hoe betrouwbaar is snappcar? Of beter iets van sixt of europcar oid? Of andere slimme tips?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Dec 2020 09:13

Re: Auto huren

Met de auto wordt het een stuk duurder dan die €85 sowieso! Maar goed je mag België niet in dus dan houdt het al snel op.

Edit: je mag er wel in maar het wordt afgeraden voor niet-noodzakelijk bezoek.
Laatst gewijzigd door Urban Naked op 31 Dec 2020 10:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
#teammaple🍁
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 31 Dec 2020 10:03

Re: Auto huren

Hoezo mag ik België niet in? Volgens zowel de Nederlandse als de Vlaamse informatie mag je als Nederlander gewoon naar België en als je minder dan 48h blijft hoef je zelfs geen pcr test te doen.

Qua dat het niet helemaal de bedoeling is en niet noodzakelijke reizen worden afgeraden, dat is een ander verhaal.
<<

Anoniem301

Bericht 31 Dec 2020 10:09

Re: Auto huren

Oh vind ik niks voor jou joh dat je dan toch wil gaan! Is dit voor je date? Zo veel moeite al voor een man? 😁
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 31 Dec 2020 10:12

Re: Auto huren

Nee, maar dat is een afweging waar ik zelf rustig over nagedacht heb en qua covid verspreiding lijkt het risico me minimaal omdat ik een auto huur, daarheen rijd, alleen hem zie en weer naar huis rijd. En ik het zelf vorige maand net gehad heb dus de kans überhaupt minimaal is dat ik het nu oppik of verspreid.

En ja, het gaat om die date inderdaad. ;) Ik vind niet heel vaak iemand echt leuk en dit was echt een hele fijne bijzondere date en aangezien mijn dating leven onder covid echt al enorm stil staat wil ik dit toch wel graag proberen. En hij is dus mijn kant op gekomen van de week en heeft ook aangeboden het weekend weer te komen, maar hij zou de trein pakken (= minder covid verstandig) en ik vind het wel prima dat ik dan nu moeite doe en dan is hij de volgende x weer aan de beurt. En hij is al bij mij thuis geweest en ik ben best nieuwgierig naar zijn plekje.

:smile:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Dec 2020 10:16

Re: Auto huren

Nee je hebt gelijk whatever, je mag er wel in. Maar het wordt afgeraden. Nouja zover was je zelf ook al.
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 31 Dec 2020 10:16

Re: Auto huren

Whatever schreef:Hoezo mag ik België niet in? Volgens zowel de Nederlandse als de Vlaamse informatie mag je als Nederlander gewoon naar België en als je minder dan 48h blijft hoef je zelfs geen pcr test te doen.

Qua dat het niet helemaal de bedoeling is en niet noodzakelijke reizen worden afgeraden, dat is een ander verhaal.


Tja, het is niet verboden, dat kan niet.

“Het Nederlandse kabinet adviseert zeer dringend om NIET naar het buitenland en ook NIET naar de buurlanden te reizen tenzij reizen strikt noodzakelijk.”

Of date daarbinnen valt lijkt mij een hele simpele kwestie, maar je hebt de vrijheid die afweging zelf te maken.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 31 Dec 2020 10:16

Re: Auto huren

Mijn zusje heeft laatst ook een auto gehuurd om mee naar België te gaan. Bij Rent a Brik haha! Zij woont ook in A’dam. Waren prima en simpele autootjes! En snappcar doet ze ook weleens. Ook prima!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 31 Dec 2020 10:24

Re: Auto huren

Dankjewel Zora.

@rest: ik snap dat het goed bedoeld is en ik kan prima lezen wat de overheid informeert. Zoals ik al zei heb ik er zelf rustig over nagedacht en schat ik het risico qua covid verspreiding (wat het doel is van die regels) objectief echt als minimaal in en maak ik daar mijn eigen keuze in, mede op basis van hoe belangrijk de reis voor mij is. Strikt noodzakelijk is het inderdaad absoluut niet, maar voor mij is het wel erg belangrijk op dit moment en dat icm dat het zo ongeveer verwaarloosbaar is qua covid verspreiding op dit moment, vind ik het zelf ethisch heel goed te verantwoorden om (met een auto) te gaan.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 31 Dec 2020 10:25

Re: Auto huren

Pfoe moeilijke keuze. Ieder maakt die voor zich inderdaad, maar wel lef dat je het durft in deze tijd gezien je brave imago ;).

Ik heb even voor je berekend. Met Greenwheels kun je al voor nul euro per maand huren. Een dag een auto kost dan 49 euro en 300 kilometer x €0,34 per kilometer = 102 euro. Totaal is dat 151 euro

In Amsterdam staan er heel veel. Ik heb zelf een abonnement vaak. Dat kost per maand 25 euro, per dag 29 euro en per kilometer €0,24. Je hebt ook nog een tussenvorm van 10 euro per maand.

Je betaalt dan wel borg en bij beëindigen abo krijg je dat terug. Dus je kunt even berekenen of dat nog een optie voor je is. Ik vind de service goed, maar volgens mij werkt snappcar hetzelfde. Ik heb daar alleen geen ervaring mee. Van greenwheels vind ik het fijn dat ze ook bij stations in heel Nederland staan.

#nospon
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Dec 2020 10:26

Re: Auto huren

Maar is het voor die jongen die je vorige week leerde kennen? Of mag ik dat ook niet vragen :)
#teammaple🍁
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 31 Dec 2020 10:30

Re: Auto huren

Urban Naked schreef:Maar is het voor die jongen die je vorige week leerde kennen? Of mag ik dat ook niet vragen :)


Dat had ik al beantwoord (ja) en waarom is dat überhaupt relevant?

Mijn datingleven staat al een jaar on hold door covid. Ik ben nu 33 en ik zie het ook zo nog een jaar duren voordat je weer een beetje normaal naar gelegenheden kunt om mensen te leren kennen of vrij mag reizen. Daarnaast vind ik niet snel iemand leuk en we hadden een bijzondere klik, dus los van covid zou ik hem ook echt beter willen leren kennen en ik vind op dit moment de afweging om het vanwege covid niet te doen verwaarloosbaar. En hij wil dus ook best weer mijn kant opkomen maar 1) hij heeft het niet gehad en dus veel meer kans om het op te pikken/verspreiden en 2) hij zou de trein pakken = minder goed idee.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 31 Dec 2020 10:35

Re: Auto huren

Thanks June!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 31 Dec 2020 10:38

Re: Auto huren

Abonnement is overigens per maand op te zeggen, dus nu is met abonnement voor een ritje al voordeliger waarschijnlijk.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem335

Bericht 31 Dec 2020 10:41

Re: Auto huren

Ik heb wel eens een elektrische deelauto geleend via mywheels. Dat was erg goedkoop maar dat wordt gesponsord door onze lokale windmolen. Geloof dat Amsterdammers daar niet gebruik van mogen maken helaas.

Via mywheels kom ik op 130 euro uit voor 2 dagen inclusief 320 kilometer voor een Citroën C3. Niet gekeken of je de grens dan over mag.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Dec 2020 10:42

Re: Auto huren

Oh sorry ik had er overheen gelezen dat je het al gezegd had. Excuus! Ik vind het wel relevant, enorm relevant zelfs.
Nou, ik hoop dat je er uit komt en het op een goede manier kunt regelen allemaal.
#teammaple🍁
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 31 Dec 2020 10:46

Re: Auto huren

Ah dat vroeg ik me inderdaad ook al af haha! Ik vind die 150 alleen wel alsnog prijzig.

Ik vond via snappcar goedkopere optie van een man die echt al 150x de auto verhuurd heeft en veel goeie recensies had, maar ik vind snappcar altijd beetje eng onzeker qua wat als ik pech krijg ofzo.

En ik vond net biks autoverhuur die hier in de buurt ophaallocatie hebben, voor nog geen 84 euro voor zaterdagochtend halen en zondagmiddag terugbrengen van hun kleinste autootjes (Kia Picanto, Citroen C1 ofzo). En ze hebben goeie googlereviews.

Met dan 400 km VRIJ en daarna € 0,16 Per extra km. Inclusief verzekering en pechhulp Europa. Ik mag ermee naar België. Eigen risico is wel 700, dat kan ik voor 20 euro verlagen naar 300.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat verstandig is wat dat betreft.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 31 Dec 2020 10:47

Re: Auto huren

Jeetje wat een geld die greenweels.. Vervelend dat je niet kan lenen van iemand! Ik zou je zo mijn auto lenen maar vanaf hier ben je al bijna in Antwerpen 😅
Anyway, ik heb in het verleden wel eens Snapcar gebruikt en dat was helemaal prima! Volgens mij sluit de verhuurder ook automatisch een all-risk verzekering af via Snapcar tijdens de verhuurperiode dus dat is wel een prettig idee. Nog even uitzoeken of je ook wegenwacht in het buitenland hebt en je zit goed toch? Ik zou daarvoor gaan.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 31 Dec 2020 10:49

Re: Auto huren

Haha maar toch bedankt! :smile:

Ok, dan is die snappcar dus ook nog best een goeie optie! Ik ga eens naar die pechhulp kijken en miss die verhuurder een berichtje sturen.

Al is die biks ook best goedkoop.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 31 Dec 2020 11:12

Re: Auto huren

Urban Naked schreef:Oh sorry ik had er overheen gelezen dat je het al gezegd had. Excuus! Ik vind het wel relevant, enorm relevant zelfs.
Nou, ik hoop dat je er uit komt en het op een goede manier kunt regelen allemaal.


Omdat? Het erom gaat dat ik zoveel moeite doe voor een date (hij wil ook deze kant op komen hoor maar dat vind ik minder verstandig)?
Of is het meer voor jouw oordeel over de noodzakelijkheid van de reis dat het verschil maakt of ik hem al genoeg ken om te weten of het wel of niet potentie heeft en het meer of minder noodzakelijk is?

Feitelijk zijn natuurlijk alle reizen voor geliefden of familie bezoeken voor kerst etc niet strict noodzakelijk tenzij er iemand op sterven ligt. En zoals ik al uitlegde.. Voor mij is het nu wel degelijk erg belangrijk, omdat ik niet vaak iemand leuk vind en de covid regels het niet compleet verbieden (oftewel er zijn mogelijkheden) en het risico (doel/nut van die regels) in deze situatie vrijwel nul is.

Dat in combinatie met dat het al een hele tijd speelt en waarschijnlijk nog een hele tijd gaat blijven spelen.. Oftewel, dan zou ik volgens jullie de keuze moeten maken om vanwege covid regels hem niet beter te leren kennen (want we gaan beiden niet een half jaar op de volgende date wachten), terwijl dat meer een principe kwestie is rondom het je aan adviezen houden dan een daadwerkelijk covid risico. En dat terwijl de adviezen zelf het niet eens keihard verbieden.

Sorry, maar voor mij valt die afweging toch echt anders uit en vind ik het enorm zonde om hem niet beter te leren kennen enkel omdat ik me 100% aan de regels wil houden (of eigenlijk 110% want de regels verbieden het feitelijk niet) terwijl het daadwerkelijke risico verwaarloosbaar is.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 31 Dec 2020 11:13

Re: Auto huren

Had je rent a brik ook bekeken?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Dec 2020 11:16

Re: Auto huren

Whatever schreef:
Urban Naked schreef:Oh sorry ik had er overheen gelezen dat je het al gezegd had. Excuus! Ik vind het wel relevant, enorm relevant zelfs.
Nou, ik hoop dat je er uit komt en het op een goede manier kunt regelen allemaal.


Omdat? Het erom gaat dat ik zoveel moeite doe voor een date (hij wil ook deze kant op komen hoor maar dat vind ik minder verstandig)?
Of is het meer voor jouw oordeel over de noodzakelijkheid van de reis dat het verschil maakt of ik hem al genoeg ken om te weten of het wel of niet potentie heeft en het meer of minder noodzakelijk is?

Feitelijk zijn natuurlijk alle reizen voor geliefden of familie bezoeken voor kerst etc niet strict noodzakelijk tenzij er iemand op sterven ligt. En zoals ik al uitlegde.. Voor mij is het nu wel degelijk erg belangrijk, omdat ik niet vaak iemand leuk vind en de covid regels het niet compleet verbieden (oftewel er zijn mogelijkheden) en het risico (doel/nut van die regels) in deze situatie vrijwel nul is.

Dat in combinatie met dat het al een hele tijd speelt en waarschijnlijk nog een hele tijd gaat blijven spelen.. Oftewel, dan zou ik volgens jullie de keuze moeten maken om vanwege covid regels hem niet beter te leren kennen (want we gaan beiden niet een half jaar op de volgende date wachten), terwijl dat meer een principe kwestie is rondom het je aan adviezen houden dan een daadwerkelijk covid risico. En dat terwijl de adviezen zelf het niet eens keihard verbieden.

Sorry, maar voor mij valt die afweging toch echt anders uit en vind ik het enorm zonde om hem niet beter te leren kennen enkel omdat ik me 100% aan de regels wil houden (of eigenlijk 110% want de regels verbieden het feitelijk niet) terwijl het daadwerkelijke risico verwaarloosbaar is.

Joh, je zei hierboven ergens al dat je deze discussie niet hoefde te voeren toch? Laten we dat dan ook niet doen. Schiet niemand iets mee op!
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Dec 2020 11:17

Re: Auto huren

Zora schreef:Had je rent a brik ook bekeken?

Ik la dit te snel en dacht dat je ‘rent a bike’ schreef 😂
#teammaple🍁
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 31 Dec 2020 11:20

Re: Auto huren

Ja die is ook absoluut een goeie optie. Dat zou 80 zijn voor 2 dagen, met driehonderd borg, ongelimiteerde kilometers (volle tank halen en afleveren). Ook pechhulp Europa. Eigen risico kon ik nog niet zo 123 vinden.

En ze zitten in de bijlmer dus dat is wel iets minder praktisch qua ophalen/ inleveren.
<<

Anoniem295

Bericht 31 Dec 2020 11:21

Re: Auto huren

Mensen... er vliegen serieus nog steeds mensen af en aan naar het buitenland he. Waarom zouden we dan nu wat vinden van de keuze van Whatever om naar Antwerpen te gaan, waarvoor zij een constructie bedenkt waar ze, eenmaal over de grens, in theorie niet eens mensen tegen komt, los van haar date? Alleen omdat er een grens tussen zit? Er zijn tienduizenden mensen bínnen de Nederlandse landsgrenzen die onverstandiger met alle risico’s om gaan dan Whatever en haar date nu.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers