Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Inbakeren

<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 30 Dec 2020 18:17

Inbakeren

Met de zoekfunctie kon ik wel wat dingen over inbakeren vinden, maar nog niet helemaal een antwoord op m’n vragen.

In overleg met met consultatiebureau ga ik uitproberen hoe m’n zoon (morgen 5 weken oud) het inbakenen vindt. Hij is erg onrustig, flink aan het maaien, trappen en wurmen en valt moeilijk in slaap. Overdag doen we hem in de draagzak om te laten slapen. Ik hou hierbij de wakkertijd aan (45 min tot 1 uur) en zorg dan ook echt dat hij weer slaapt. ‘s nachts slaapt hij gelukkig wel in zn bedje. Het lukt hem niet om bij ons op de arm/borst in slaap te vallen (heeeeeel soms lukt het wel). ‘S avonds is het een ‘gevecht’ van 2,5 tot 4 uur om hem in slaap te laten vallen om de nacht in te gaan. In de nacht valt hij na de fles gelukkig wel in slaap en kunnen we hem weer wegleggen.

Ik heb een Pacco doek te leen om het uit te proberen. Bij het krijgen van de uitleg hoe te gebruiken moest zoon erg huilen. Morgen wil ik gaan beginnen met het echte gebruik. Ik begreep dat het kan zijn dat kindjes moeten wennen aan het inbakenen en de eerste periode dan ook wel kunnen huilen bij het gebruik. Het consultatiebureau adviseerde na het voeden te boeren, knuffelen, in te bakenen en dan weg te leggen in bed. Bij huilen elke 10 minuten terug te gaan om te troosten en dit te herhalen tot de volgende fles. Ik weet nog niet helemaal of ik bij deze aanpak kan/wil aansluiten.

Ik ben benieuwd naar ervaringen en welke aanpak jullie hebben gebruikt. Hoe is jullie aanpak met huilen en troosten geweest? Hoe snel was je kindje gewend aan het inbakenen of was wel echt duidelijk dat het niets ging worden?
03/2019
11/2020
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 30 Dec 2020 18:49

Re: Inbakeren

Hier hebben alle drie de kinderen een puckababy gehad, beviel erg goed. Ze hoefde er niet echt aan te wennen, even boos in het begin maar ze sliepen al snel zoveel beter.

Dat tien minuten laten huilen vind ik persoonlijk geen fijne aanpak, ik vind 10 minuten erg lang. Ik zou eerder Max een halve minuut ofzo aanhouden. Maar mijn kinderen, op de oudste na want dat was een huilbaby, sliepen meteen erg goed in de puckababy piep.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 30 Dec 2020 18:59

Re: Inbakeren

Mijn baby was ook heel onrustig en een moeilijke slaper. Wij hebben een aantal keer geprobeerd haar in te bakeren maar ze werd er echt woedend van. No way dat ik haar 10 minuten zou laten huilen in die modus. Ze zeggen wel dat baby’s die zich hard verzetten het juist het meest nodig hebben. Misschien hadden we door moeten zetten. Maar ik kon dat echt niet aan. Hopelijk geeft jou baby zich er snel aan over.
<<

Anoniem316

Bericht 30 Dec 2020 19:41

Re: Inbakeren

Hier een van beide die zichzelf continue wakker maait dus die slaapt in de puckababy. Hebben ze nog net wat meer ruimte dan zo'n paco geloof ik. Zoon wordt er ook vrij rustig van. Hij is zo immens sterk dus die handen zitten hem in de weg. Eigenlijk heeft hij niet gehuild.
Wellicht kan je een puckababy lenen om te proberen?
<<

Mara

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 216

Geregistreerd: 24 Sep 2020 11:58

Bericht 30 Dec 2020 19:45

Re: Inbakeren

Hier ook geprobeerd, maar het deed niks. Overdag bleven het hazenslaapjes van 15 min en veel krijsen met het inbakeren en eigenlijk alleen goed slapen in de draagzak Uiteindelijk bleek hij een ernstige vorm van verborgen reflux te hebben waar de onrust vandaan kwam en ja dat lost niet op met inbakeren
💙 2016
💙 2020
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 30 Dec 2020 20:19

Re: Inbakeren

Ja, ik denk dat ik het laten huilen ook erg moeilijk zou vinden. Als je de garantie hebt dat het uiteindelijk er toe leidt dat hij rustig in slaap valt, is het voor mij misschien iets om te overwegen, maar die garantie heb je niet.
En dat troosten ben ik op voorhand eigenlijk al wat bang voor, ondat hij zich eigenlijk sowieso niet laat troosten. Eigenlijk is hij alleen rustig als hij slaapt of de fles in z’n mond heeft.

Dee, werd je zoon er direct rustig van? En leg je hem dan wakker weg en valt hij dan zelfstandig in slaap?
Mara, waren er bij jullie nog meer signalen die naar reflux wezen naast de onrust?
03/2019
11/2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Dec 2020 20:56

Re: Inbakeren

Ik heb een tijdje m'n dochter ingebakerd omdat ze onrustig sliep. Ik had van Framboos een swaddleme gekocht en dat was een succes hier. Lekker makkelijk. Heb er daarna nog eentje gekocht zodat ik kon rouleren. Mocht hij de pacco niks vinden kan ik je deze nog aanraden.
Ik heb verder eerlijk gezegd geen routine aan gehouden. Zo onrustig was ze verder niet maar ze sliep er wel goed op. Heb 't wel gauw weer afgebouwd daarna en intussen slaapt ze in een slaapzakje onder een dekentje. Dus toch nog beetje geborgen.

Ik zou zelf op deze leeftijd echt nog niet beginnen aan tien minuten laten huilen enzo. Op zo'n jonge leeftijd zou ik zelf het fijner vinden om te troosten en op die manier rust te krijgen. Wel als het kan zelf in slaap laten vallen in z'n bedje maar niet al huilend. Pakt hij een speentje waarbij rustig van wordt? Of niet?
Let's discover the world together.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 30 Dec 2020 21:00

Re: Inbakeren

Speentje wil hij meestal niet, maar heel soms ook weer wel. Ik zal het iig proberen, want als hij hem wel pakt maakt hem dat wel rustig.

Kunnen babys van 5 weken sowieso zelfstandig alleen in bed in slaap vallen? Bij m’n dochter lukte dat, met wat oefenen, vanaf een week of 8/9 weet ik nog wel.
03/2019
11/2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Dec 2020 21:05

Re: Inbakeren

Mijn dochter kan dat vanaf dag 1 haha maar die valt echt overal in slaap. 😂
Maar dat was wel één van de redenen dat in ging inbakeren ja. Ze was onrustig met in slaap vallen en door het inbakeren viel ze lekker zelf in rustige slaap en sliep dan goed door. Wel naast mij in d'r wieg hoor, maar ik laat haar wel altijd zelf in slaap vallen, niet op de arm en dan weg leggen. Ik zette wel elke drie uur de wekker voor voedingen in de nacht. Door inbakeren kunnen ze wel dieper slapen en de eerste hongersignalen (beetje maaien, hand naar mondje) niet doen en dat vond ik geen prettig idee. Dus daarom maakte ik haar destijds wakker. Ik heb haar denk ingebakerd tot week 8 of 9 ofzo, daarna kon ze t zelf goed.
Let's discover the world together.
<<

Mara

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 216

Geregistreerd: 24 Sep 2020 11:58

Bericht 30 Dec 2020 21:10

Re: Inbakeren

Kaat schreef:Mara, waren er bij jullie nog meer signalen die naar reflux wezen naast de onrust?


Achteraf gezien wel. Heel slordig drinken echt al vanaf dag 1 en later kwam daarbij vaak verslikken, de hik, niet slapen overdag, heel hard op zn speen zuigen. Ik heb ook een paar keer gezegd lijkt wel of hij keelpijn heeft zo hees als hij klinkt (toen ik dat op een lijstje van reflux zag staan viel het kwartje). De symptomen werden steeds erger in verlopen van weken.
Heb je wel eens een andere speen geprobeerd? Ik had difrax maar die gooide hij er snel uit, daarna advent en die vindt hij veel fijner.

Wel heel lastig dat hij zo onrustig is
💙 2016
💙 2020
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 31 Dec 2020 08:48

Re: Inbakeren

10 minuten huilen als advies vind ik echt bizar! Ze is 5!!!!! weken. Niet. Doen. Huilen is een manier van communiceren. Slaaptraining is veel te vroeg. En dat ik dat zeg met een kind die 11 maanden 20 uur per dat krijste zegt wel wat. Ik snap wel het willen helpen. Boekje, liedje, inbakeren en op rug leggen en weglopen is wel goed idee. Maar als ze onrustig is dan terug gaan en ritmisch kloppen naast het hoofd voor paar minuten en dan weer wegleggen. Donkere kamer bij slaapjes en veel licht bij wakker zijn, zodat ze onderscheiden. Eventueel white noise.

Maar inbakeren hebben wij ook gedaan, tot R. een jaar was (dus ook toen hij kon rollen). Uiteindelijk deden wij gewoon in afgeknipt katoen laken. Het voelt voor een baby als een stevige knuffel en heel veilig. Ben grote inbaker fan. YouTube video’s genoeg over welke inbaker positie fijn is.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 31 Dec 2020 09:44

Re: Inbakeren

Bedankt voor jullie reacties!

Mara, hebben jullie uiteindelijk ook medicatie gekregen voor de reflux? Of andere voeding geprobeerd? Ik herken namelijk wel wat dingen die bij reflux passen.
Marsy, ik vind het advies om te laten huilen ook wel twijfelachtig bij zo’n jonge baby.

Hij ligt nu te slapen in de Pacco. Ik wil het niet jinxen, dus kom er later op terug hoe het vandaag gegaan is ;-)
03/2019
11/2020
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 31 Dec 2020 10:19

Re: Inbakeren

Mijn R. kreeg ook medicatie tegen reflux; het is het eerste wat ze denken, daarna is het koemelkallergie, als een baby onrustig is. Maar er zijn ook zoveel andere dingen gaande en als het niet echt altijd pijn is na of tijdens het voeden, kan het ook ‘gewoon’ ontwikkeling zijn of het zoeken naar routine. Ik lees nergens de onrust tijdens of na het voeden, wel dat je moeite hebt met laten slapen. Reflux baby’s huilen heel erg hard van de pijn of geven heel veel melk terug. Slapen moeten veel leren maar ik zou idd. beginnen met goed laten boeren na het voeden, inbakeren, routine doen en donker en licht verschil laten merken. R. heeft 10 maanden voor niks aan reflux medicatie gezeten (ik heb het laten testen met een 24uurs zonde in zijn keel want wilde hem niet aan medicatie voor een diagnose die gedaan werd omdat het gangbaar is). Meteen gestopt toen het duidelijk werd dat dat het niet was. Na 3 weken begint het spijsverteringssysteem ook goed te werken en krijgen veel baby’s wat last van gas en krampjes. Hier hielp baby Gaia druppels van Nestlé (probiotica) als enige daar tegen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mara

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 216

Geregistreerd: 24 Sep 2020 11:58

Bericht 31 Dec 2020 12:38

Re: Inbakeren

Kaat schreef:Bedankt voor jullie reacties!

Mara, hebben jullie uiteindelijk ook medicatie gekregen voor de reflux? Of andere voeding geprobeerd? Ik herken namelijk wel wat dingen die bij reflux passen.



Omdat het steeds duidelijk werd dat hij pijn had ben ik filmpjes gaan maken en toen hij 2 maanden was ben ik naar de huisarts gegaan en deze laten zien. Die had wel meteen zoiets van dit zijn geen krampjes en heeft hem inderdaad aan de medicatie gezet en dat gebruikt hij nu nog steeds. Ik ben geen voorstander van standaard medicatie, maar hier was en is het wel echt nodig.

Welke dingen herken je van reflux? Hopelijk heeft hij nu beetje goed geslapen
💙 2016
💙 2020
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 31 Dec 2020 17:36

Re: Inbakeren

Wij bakeren al in vanaf dat ze 2 a 3 weken was. Ze maait zich constant wakker met haar armen namelijk en ze mept ook haar speentje eruit en begint dan te brullen.
Onze kraamhulp heeft haar zelfs in de kraamweek al een aantal keer ingebakerd met een hydrofiel en ons toen uitgelegd hoe het moest.

We hebben nu ook een puckababy piep van een vriendin gekregen maar dat werkt hier niet. Ze wordt dan boos omdat ze haar armen wel kan bewegen maar ze niet omhoog kan doen. Met als gevolg dat ze heel hard gaat lopen wurmen en dan met beide handjes tegen haar kin zit te duwen omdat ze ze omhoog wil doen.

Dus we bakerden nog steeds in met een hydrofiel maar nu ze sterker wordt wurmt ze zich hier na verloop van tijd ook uit.
Toevallig heb ik sinds een paar dagen een wrapper van Jollein in huis en dit lijkt goed te werken. Makkelijk dicht te maken met klittenband en aan de onderkant zit een rits dus je kunt ze zelfs ingebakerd verschonen als je zou willen. Dit doen wij dan weer niet.

Afbeelding


Onze dochter heeft eigenlijk amper aan het inbakeren moeten wennen. De puckababy pikte ze niet, dat was al snel duidelijk. Huilen net zo hard tot ze helemaal overstuur was en dus maaien met die handjes.
Maar zodra we haar inbakeren met haar armpjes naar beneden zie je haar rustig worden. Speentje erin en dan slaapt ze altijd vrij snel.
We voeden haar als ze snachts komt ook terwijl ze ingebakerd is anders mept ze steeds naar de fles en raakt ze overstuur. Misschien zielig maar zo drinkt ze heel relaxed haar flesje leeg. Zodra de fles leeg is maken we haar los en dan gaat ze heerlijk rekken en heeft ze zon gelukzalig gezichtje :smile: Even boeren, verschonen en dan weer hup de wrapper in.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 31 Dec 2020 18:02

Re: Inbakeren

Onze zoon heeft 4 maanden lang ingebakerd geslapen en hij vond het heerlijk. Geen maaiende armpjes meer. We hadden de swaddle van Meyco dus armpjes naar beneden tegen zich aan. Werkte erg goed! Als we hem er dan ‘s ochtends uit haalden deed ie altijd een soort juich met zn armpjes omhoog haha, heel schattig. Daarna moest hij wel even wennen aan in een slaapzak slapen maar dat was 2 nachtjes. Ik vind 10 minuten laten huilen ook wel echt lang voor zo’n ukkie.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Dec 2020 18:11

Re: Inbakeren

Die swaddleme lijkt op die van Jollein van Beachgirl. Zijn ideale dingen vond ik!
Let's discover the world together.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers