Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oorbeltopic

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Feb 2021 10:26

Re: Oorbeltopic

Oh! Goed om te weten!
❤ 7 juni 2018
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 17 Feb 2021 12:41

Re: Oorbeltopic

Niekske, mijn dochter was 8 toen ze gaatjes in haar oren kreeg. Eerder had wel gemogen, maar toen wilde ze zelf nog niet. Ze riep wel al van kleins af aan dat ze oorbellen wilde als ze groter zou zijn. Toen ze 8 was wilde ze dan ook echt en inmiddels heeft ze zelfs een tweede gaatje (ze is nu 10). Ik denk dat ik het vanaf een jaar of 4 wel al goed gevonden had. Vroeger was ik zelf ook 4 en wilde toen heel graag en mocht toen van mijn ouders.

Overigens wel herkenbaar hier met ontsteken, bij mezelf zelden last van, maar dochter heeft vorig jaar maanden gedoe gehad met een gaatje. Steeds goed schoon gehouden, verschillende oorbellen erin gehad en het is uiteindelijk wel weg gegaan. Ze wilde het zelf zolang mogelijk blijven proberen, anders hadden we hem dicht laten groeien. Het was namelijk elke keer echt dik, rood en kwam zelfs pus uit af en toe. Het beste werken bij mijn dochter zilveren oorbellen en dan ringetjes of oorbellen met een brisure sluiting. Bij dat ene gaatje lijkt een gewoon knopje toch elke keer te gaan irriteren, ongeacht het materiaal. Lijkt alsof die plek geen achterkantje verdraagt, dus inmiddels al een hele tijd andere oorbellen en nu gaat het al weer heel lang goed gelukkig.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8483

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 17 Feb 2021 13:03

Re: Oorbeltopic

Niekske schreef:Op welke leeftijd hebben jullie de gaatjes bij je dochters laten schieten? Onze 4-jarige zeurt er al maanden om, maar na jullie verhalen ben ik niet zo happig 😅 ik was zelf 7 of 8 geloof ik toen ik mijn eerste gaatjes kreeg.


Mijn dochter wordt deze week vijf en krijgt gaatjes voor haar verjaardag. Ze zeurt er al een jaar om en ik heb gezegd dat het even pijn doet en ook pijnlijk kan zijn met slapen en verwisselen. Maar ze wil het nog steeds. We vonden het belangrijk dat ze het echt een langere periode aangaf, en dat doet ze. Dus zodra de juweliers open zijn dan gaan we ervoor. Ik weet niet wie het spannender vindt. Ik was zelf 11 en er zat een uur tussen het gaatje in het ene oor en die in het andere omdat ik zo overstuur was :palm: .
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 17 Feb 2021 21:54

Re: Oorbeltopic

Teun er zijn juweliers die schieten tegelijk. Misschien is dat een optie bij jouw juwelier. Hoef je daar geen uur te zitten met jouw dochter :smile:
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 17 Feb 2021 22:11

Re: Oorbeltopic

Dat doen ze bijna allemaal tegenwoordig, heel fijn! Daar hadden beide dochters trouwens geen enkele moeite mee, het schieten van de gaatjes en ook de eerste paar weken met draaien en ontsmetten hadden ze nergens last van. Nu ik het verhaal van Hippie lees, heb ik wel spijt dat wij geen ringetjes geprobeerd hebben. Helemaal niet aan gedacht, dat was misschien wel de oplossing geweest.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 17 Feb 2021 22:31

Re: Oorbeltopic

Teun schreef:
Niekske schreef:Op welke leeftijd hebben jullie de gaatjes bij je dochters laten schieten? Onze 4-jarige zeurt er al maanden om, maar na jullie verhalen ben ik niet zo happig 😅 ik was zelf 7 of 8 geloof ik toen ik mijn eerste gaatjes kreeg.


Mijn dochter wordt deze week vijf en krijgt gaatjes voor haar verjaardag. Ze zeurt er al een jaar om en ik heb gezegd dat het even pijn doet en ook pijnlijk kan zijn met slapen en verwisselen. Maar ze wil het nog steeds. We vonden het belangrijk dat ze het echt een langere periode aangaf, en dat doet ze. Dus zodra de juweliers open zijn dan gaan we ervoor. Ik weet niet wie het spannender vindt. Ik was zelf 11 en er zat een uur tussen het gaatje in het ene oor en die in het andere omdat ik zo overstuur was :palm: .


Mijn dochter kreeg ze op haar vijfde verjaardag. Ook na lang zeuren en ik geloof dat ik het spannender vond dan zij zelf. Ze kreeg ze tegelijk geschoten en dat is prima gegaan. Waren ook hele kundige en lieve dames. Ze heeft de hele week voor de spiegel staan glunderen. Succes!
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 18 Feb 2021 23:11

Re: Oorbeltopic

Tnx Bliss, hij is al binnen! Ik ben gelijk even het een en ander gaan wisselen. Nu heb ik het zo.
Laatst gewijzigd door Thunder op 14 Mei 2021 21:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 18 Feb 2021 23:21

Re: Oorbeltopic

Oh top, was al benieuwd! Staat goed zo!
❤ 7 juni 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Feb 2021 09:45

Re: Oorbeltopic

Waarom is dit topic nou weer een kindertopic geworden? Grotemensenoorbellen wil ik zien!

Cool Thunder! Nu zijn jullie best earring friends. De afkorting is alleen een beetje meh
#teammaple🍁
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 19 Feb 2021 09:50

Re: Oorbeltopic

Tof Thunder! Die conch wil ik ook erg graag laten schieten, heel mooi zo met dat ringetje. Die piercing overdwars is dat een ringetje wat je door twee gaatjes doet of is het iets anders?
2011 2012 2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Feb 2021 09:56

Re: Oorbeltopic

Ik ga voor de daith als de shops weer open zijn denk ik. Niet in het oor dat hierboven ergens staat trouwens, daar zit wel genoeg in. Maar goed, dit is weer voor het piercingtopic.

Edit: oh wacht, ik was even abuis wat betreft de daith, dacht dat die net iets hoger zat! Nu vraag ik me af wat ik dan voor piercing in gedachten had. 🤔
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Feb 2021 10:06

Re: Oorbeltopic

Ahaaa ik bedoel een rookpiercing!
❤ 7 juni 2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 19 Feb 2021 10:42

Re: Oorbeltopic

Hahaha UN, een bef klinkt wel gek ja 😂. Laten we het maar op oorbelmatties houden dan.

Indigo, die conch is de enige faker in mijn oren. Maar die wil ik zo graag, dat ik nu maar vast een beetje ben gaan oefenen met een neppert. Die andere is idd een ringetje door twee gaatjes. Een orbital wordt het ook wel genoemd.

Bliss, een rook vind ik ook heel mooi! 😍
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 19 Feb 2021 12:35

Re: Oorbeltopic

Wat een leuke oorbellen heb je Thunder! Echt heel mooi! En wat leuk die up, Thunder en Bliss. Als ik weer een derde gaatje heb wil ik er misschien ook eentje proberen.

Ik heb ook weer wat bedacht en kan nu niet wachten tot de winkels weer open gaan. Had vroeger drie gaatjes, derde is een keer dichtgegroeid. Dus die wil ik in elk geval weer opnieuw. En ik denk in 1 van beide oren ook een nieuwe piercing, ik twijfel nog wel een beetje welke, dus wat dat betreft is wat extra bedenktijd wel prima. Ik wil denk ik of een snug (stiekem wil ik die al jaren) of een forward helix.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8483

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 19 Feb 2021 12:46

Re: Oorbeltopic

Urban Naked schreef:Waarom is dit topic nou weer een kindertopic geworden? Grotemensenoorbellen wil ik zien!


Medeschuldig maar eens! Ik open wel even een apart topic.

On topic: ik heb twee gaatjes in ieder oor maar omdat ik nu elke dag thuis ben vergaat me het enthousiasme een beetje om er iets gezelligs van te maken in mijn oren. Deze inspiratie helpt wel.

Een tijdje geleden kocht ik leuke knopjes en ringetje met bedel van Karma:

https://karmajewelrystore.nl/oorbellen

De ringetjes hebben alleen een irritante sluiting, verder ben ik heel tevreden!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 19 Feb 2021 14:28

Re: Oorbeltopic

Ik heb voor mezelf 2 paar ringetjes met iets eraan besteld. Van die klikringetjes, super handig! Ben er blij mee :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Feb 2021 14:30

Re: Oorbeltopic

Ook even showen welke je hebt gekocht dan hè! Ik heb ook alleen nog maar van die klikkers, die andere zie ik eigenlijk ook nooit meer.
❤ 7 juni 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 19 Feb 2021 14:33

Re: Oorbeltopic

Ik heb ze hier besteld: https://bazou.nl/category/oorbellen/oor ... bedeltjes/
Een paar met een soort veertje en een paar met een roze steentje.
Zijn alleen niet van echt zilver, dus ik moet ze na een dag wel echt uit doen.

Had laatst nog ergens hele leuke gekocht, maar dat zijn dus wel van die priegelringetjes. Die krijg ik dus echt niet in, dus heb ik voor niks gekocht..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 19 Feb 2021 17:18

Re: Oorbeltopic

Arwyn schreef:Ik heb ze hier besteld: https://bazou.nl/category/oorbellen/oor ... bedeltjes/
Een paar met een soort veertje en een paar met een roze steentje.
Zijn alleen niet van echt zilver, dus ik moet ze na een dag wel echt uit doen.

Had laatst nog ergens hele leuke gekocht, maar dat zijn dus wel van die priegelringetjes. Die krijg ik dus echt niet in, dus heb ik voor niks gekocht..


Of je koopt losse andere ringetjes en hangt het bedeltje daar aan.

Ik ben al 2 weken aan het wachten op oorbellen die ik heb besteld. Ben bang dat ze kwijt zijn geraakt bij de post.
Heel iets anders dan ik normaal in heb, maar vond het zo gaaf met die droogbloemetjes dat ik het graag eens wilde proberen.

Afbeelding
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 19 Feb 2021 17:24

Re: Oorbeltopic

Leuk zijn die Meneer de Uil! Ik heb een mal op mijn verlanglijstje staan om zulke oorbellen te maken met mijn epoxy hars, maar ik heb zelf tunnels dus kan ze niet eens zelf dragen 😅
10.04.17
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 19 Feb 2021 20:36

Re: Oorbeltopic

Saga schreef:Leuk zijn die Meneer de Uil! Ik heb een mal op mijn verlanglijstje staan om zulke oorbellen te maken met mijn epoxy hars, maar ik heb zelf tunnels dus kan ze niet eens zelf dragen 😅

Je hebt m'n adres toch? 😇
30-04-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Feb 2021 20:53

Re: Oorbeltopic

Oh leuk MdU, echt iets voor jou!
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 20 Feb 2021 20:13

Re: Oorbeltopic

Ik vond m'n oor toch iets te rommelig, alles bij elkaar, dus heb even wat meer structuur aangebracht en zo ziet het er nu uit:

Afbeelding
❤ 7 juni 2018
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 20 Feb 2021 20:27

Re: Oorbeltopic

Kees schreef:
Saga schreef:Leuk zijn die Meneer de Uil! Ik heb een mal op mijn verlanglijstje staan om zulke oorbellen te maken met mijn epoxy hars, maar ik heb zelf tunnels dus kan ze niet eens zelf dragen 😅

Je hebt m'n adres toch? 😇

Haha ik heb het besteld en ga het eens uitproberen!
10.04.17
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8483

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 05 Mrt 2021 14:00

Re: Oorbeltopic

Even een spoedvraagje: hebben jullie je derde gaatje laten piercen of prikken/schieten bij een juwelier? Ik ga vanmiddag met mijn oudste gaatjes laten schieten en wil misschien zelf een derde gaatje laten zetten.

Ik snap dat het ook afhangt van je oor en waar je kraakbeen begint maar ben benieuwd naar jullie ervaringen!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers