Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oorbeltopic

<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 29 Dec 2020 18:21

Re: Oorbeltopic

Bedankt voor de tips, ik ga ze bekijken!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 30 Dec 2020 09:14

Re: Oorbeltopic

Leuk topic!
Ik heb veel te vaak alleen maar gewone knopjes in, terwijl ik al deze foto’s super leuk vind!
Ik heb nu in ieder oor 1 gaatje en in een oor een helix. Zou graag in beide oren een gaatje erbij willen, kan dat het beste bij een juwelier of gepierced worden?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8170

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 30 Dec 2020 12:15

Re: Oorbeltopic

In je oorlel kan gewoon bij de juwelier, door kraakbeen moet gepierced worden, vlgs mij doet Lucardi dat ook maar heb er zelf geen ervaring mee daar.
30-04-2017
<<

Firefly

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 160

Geregistreerd: 18 Sep 2020 21:07

Bericht 30 Dec 2020 13:20

Re: Oorbeltopic

Mijn laatst bestelde oorbellen:
Afbeelding

Afbeelding

Heb ook nog een hoop piercings waar ik knopjes met een steentje in heb, maar voor de 'gewone' oorbellen wilde ik nu graag ringen. De onderste heb ik meer voor dagelijks gebruik en de bovenste voor feestelijke gelegenheden :)
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1640

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 30 Dec 2020 17:08

Re: Oorbeltopic

Ik heb geen piercings zoals jullie. Wel in ieder oor 2 gaatjes, maar de tweede is momenteel 'leeg'. Met tijden en wijlen kan ik er niet tegen dat er een oorbel in zit. Jammer en heel raar!

De laatste die ik heb gekocht & gekregen zijn handgemaakt. Gekocht via een instashop.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Dec 2020 21:42

Re: Oorbeltopic

Mooi Agnes, vooral die lange met die veer!

Ik heb een beetje gewisseld vandaag en nu zit dit er in:
Afbeelding
#teammaple🍁
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 31 Dec 2020 09:48

Re: Oorbeltopic

Leuk topic! En gave oorbellen hebben jullie. Ik ga eens kijken bij die merken die er genoemd zijn, ik wil ook wel eens iets anders. Ik heb twee gaatjes in elk oor, maar in het tweede gaatje kan ik amper oorbellen verdragen. Ik wil eigenlijk ook nog steeds een derde gaatje, maar ik ben bang dat dat dan net zoiets wordt als het het tweede en dat houdt me tegen.
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Dec 2020 16:02

Re: Oorbeltopic

Wat leuk!

Vandaag beetje feestelijke oorbellen die ik van m'n man heb gekregen vorig jaar.

Afbeelding

En met kerst had ik de kerstballen van Jorja in maar vergeten foto te maken. M'n zoontje vond ze ook enig.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Jan 2021 12:28

Re: Oorbeltopic

Helaas helaas gisteravond één van de oorbellen kwijt geraakt. Ik ben niet buitenshuis geweest dus hij moet hier ergens thuis liggen maar 't is zo'n dun ding. Hopelijk vind ik 'm nog.
Let's discover the world together.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 13 Jan 2021 14:00

Re: Oorbeltopic

Ik heb inmiddels ook een kleine earparty, nog bedankt voor de tips! Ik heb nu dit in:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 13 Jan 2021 18:03

Re: Oorbeltopic

Mooi hippie! Die kleine huggie op je laatste foto vind ik het leukst!
#teammaple🍁
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 17 Jan 2021 22:03

Re: Oorbeltopic

V heeft sinds begin oktober oorbellen. We hebben zo'n 3 weken terug nieuwe oorbellen in gedaan, maar toen ging het weer wat prutten. Weer de originele oorbelletjes er in gedaan.

Toen kreeg ze voor haar verjaardag oorbellen en die in gedaan. Daar was er gister eentje van kwijt, en prut op haar oor. Nachtje oorbel uitgelaten na het te hebben schoongemaakt. En vanmorgen zat het gaatje dicht... Geprobeerd het origineel oorbelletjes er weer in toe doen, maar dat deed te veel pijn. Het ging ook bloeden. Nu lijkt het alsof ik heel hard heb lopen doorduwen, maar dat doe ik natuurlijk niet bij mijn 4 jarige.

Is het nu helaas pindakaas en over een tijdje, als ze wil, dat gaatje opnieuw laten prikken?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Feb 2021 16:36

Re: Oorbeltopic

Hé hoi! Ik heb, geÏnspireerd door dit topic, vandaag de up-oorbellen van MIAB Jewels binnengekregen. Heb er één in m'n linkeroor in het derde gaatje gedaan en dat ziet er leuk uit! Nu heb ik er alleen twee gekregen en eigenlijk wil ik er gewoon maar één. Dus ik vroeg me af: heeft iemand interesse om één ongebruikte, zilveren up-oorbel van mij over te nemen zodat we de kosten kunnen delen? :D

Het gaat om deze trouwens: https://www.miab-jewels.com/product/oor ... zilver-up/
❤ 7 juni 2018
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 16 Feb 2021 16:57

Re: Oorbeltopic

Ik vind dit wel zo een leuk topic. Ik kijk heel graag naar jullie oren. En ik heb hier eigenlijk niks te zoeken want heb zelf in het geheel geen gaatjes in mijn oren.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Feb 2021 17:04

Re: Oorbeltopic

Hahaha goede toevoeging, Carra! Niks voor jou, oorbellen?
❤ 7 juni 2018
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 16 Feb 2021 17:30

Re: Oorbeltopic

Ik heb er nooit zo over nagedacht eigenlijk. Dus ik denk het niet. 😬 Ik loer wel naar jullie oren.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 16 Feb 2021 20:01

Re: Oorbeltopic

Hé Bliss, ik wil wel met je delen! Leuk. Heb je een foto van hoe jij het nu hebt met je up?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Feb 2021 20:13

Re: Oorbeltopic

Yay, leuk, Thunder! Oorbelmatties! :smile:

Ik heb 'm nu zo:

Afbeelding

Had 'm eigenlijk gekocht voor in dat extra gaatje waar nu dat maantje in zit, maar daar viel hij niet mooi in m'n oor. Op deze manier vind ik 'm leuker! Volgens mij is dit ook het enige gaatje waar hij in kan, want ik heb nogal lange lellen haha, dus volgens mij is hij gewoon te kort om in m'n eerste of tweede gaatjes te doen.

Stuur je mij even een pb met je adresgegevens?
❤ 7 juni 2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 16 Feb 2021 20:34

Re: Oorbeltopic

Oh, ja leuk zo! 😄 pb komt eraan.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8170

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 16 Feb 2021 21:02

Re: Oorbeltopic

Leuk Bliss, ik ben echt blij met m'n up.
Dat zo'n gaat je boven het eerste vaatje is ook leuk zeg, denk alleen niet dat dat past bij mij, ik heb nl nogal korte lellen vlgs mij.
30-04-2017
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 16 Feb 2021 23:15

Re: Oorbeltopic

Jip schreef:V heeft sinds begin oktober oorbellen. We hebben zo'n 3 weken terug nieuwe oorbellen in gedaan, maar toen ging het weer wat prutten. Weer de originele oorbelletjes er in gedaan.

Toen kreeg ze voor haar verjaardag oorbellen en die in gedaan. Daar was er gister eentje van kwijt, en prut op haar oor. Nachtje oorbel uitgelaten na het te hebben schoongemaakt. En vanmorgen zat het gaatje dicht... Geprobeerd het origineel oorbelletjes er weer in toe doen, maar dat deed te veel pijn. Het ging ook bloeden. Nu lijkt het alsof ik heel hard heb lopen doorduwen, maar dat doe ik natuurlijk niet bij mijn 4 jarige.

Is het nu helaas pindakaas en over een tijdje, als ze wil, dat gaatje opnieuw laten prikken?


Helaas herkenbaar Jip. De middelste had op haar zesde verjaardag gaatjes gekregen, na ruim 6 weken de zweerknopjes uitgedaan en andere erin gedaan. Dat bleef echter prutten en achter 1 oor kreeg ze een soort bult. Dus weer terug gewisseld naar de zweerknopjes, dat ging nog. Maar het bleef heel gevoelig allemaal. Uiteindelijk bleef ze ergens in hangen met haar oorbel, groot drama :eyes: en toen wilde ze ze niet meer. De gaatjes groeiden ook vrij snel dicht.
Vorig jaar wilde ze opnieuw gaatjes, de jongste ook. Na weken zeuren toch maar toegegeven. Dit keer veel langer gewacht met het uitdoen van de zweerknopjes, goed blijven ontsmetten en draaien, maar bij beiden ging het steeds weer zweren als ik andere oorbellen in deed. De laatste keer toch maar even gewacht tot het niet meer ontstoken was, maar toen waren de gaatjes bij beiden dichtgegroeid. Ik krijg met geen mogelijkheid het zweerknopje erin, al na een paar dagen (en toen hadden ze de gaatjes toch zeker al 5 maanden!). We hebben het hier opgegeven, ze waren het zelf ook zat om steeds met gevoelige oren te lopen. Geen hoopvol verhaal hier dus, sorry!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 17 Feb 2021 09:35

Re: Oorbeltopic

Ik heb dat vroeger ook gehad, volgens mij zijn mijn gaatjes 3 keer opnieuw geprikt voor het uiteindelijk goed bleef. Toen was ik denk ik een jaar of 8/9/10.
Als ik nu een tijdje geen oorbellen draag of van die goedkope te lang in hou, kan ik nog steeds een beetje rode oren krijgen, maar niet dat het weer gaat ontsteken of zo.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 17 Feb 2021 09:52

Re: Oorbeltopic

Ik heb die ellende dus nog steeds met mijn tweede gaatje. Ik heb nu weer een tijdje zweerknopjes in. Of ja, zo heten ze wel, maar het zijn geen dikkere staafjes. Wel van chirurgisch staal gemaakt. En nu zijn de gaatjes rustig, maar ik zou ook graag andere oorbellen dragen.

Op welke leeftijd hebben jullie de gaatjes bij je dochters laten schieten? Onze 4-jarige zeurt er al maanden om, maar na jullie verhalen ben ik niet zo happig 😅 ik was zelf 7 of 8 geloof ik toen ik mijn eerste gaatjes kreeg.
december 2016
juli 2019
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 17 Feb 2021 09:58

Re: Oorbeltopic

V was bijna 4. Ze wilde het al heel lang. Toen ging ze steeds stickertjes op haar oorlellen plakken. We hebben filmpjes gekeken hoe ze het doen, en daarna wilde ze nog steeds.
Helaas is na het in doen van andere oorbellen het ietsjes gaan zweren. Toen was ze er eentje kwijt en zeiden we dat we de volgende dag weer de zweerknopjes in zouden doen, maar helaas na 1 nacht geen oorbel in is het gaatje dicht. Nu heeft ze maar 1 oorbel en wil ze die andere niet opnieuw laten doen. Dus we laten het maar voorlopig zo. Misschien wil ze die andere over een tijdje wel weer.

edit: ik had de reactie hierboven op mij nog niet gezien. Dus beetje dubbele info zo.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 17 Feb 2021 10:02

Re: Oorbeltopic

Ik heb dat bij mijn derde gaatje ook altijd, om de twee weken ontstoken, dan haal ik hem er uit en maak de oorbel en mijn oor schoon en de volgende dag is het meestal alweer prima ( om twee weken later weer te beginnen). Ik heb dat bij mijn tweede gaatje ook jaren gehad.
Zweerknopjes van chirurgisch staal kan ik dus echt niet tegen dus dat is hier juist niet de oplossing. Je moet overigens niet elke keer draaien aan de oorbellen, dan draai je de korstjes telkens kapot, gewoon afblijven tot het genezen is.

Heel mooi zo Bliss die up en de hele combinatie oorbellen zo.
Mocht je nog een keer bij Miab willen bestellen, je kan ze mailen als je maar 1 oorbel wilt, dan sturen ze gewoon 1 oorbel voor de helft van de prijs op.
25-11-2014 & 09-06-2017
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers