Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dreumes (nu kleuter) eet slecht

<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 29 Jan 2021 15:32

Re: Dreumes eet slecht

Vitamine D wel en C zit toch in het fruit?
<<

Anoniem328

Bericht 29 Jan 2021 17:32

Re: Dreumes eet slecht

Je geeft die druppels toch? Die je tot 4 jaar moet geven omdat ze tot 4 jaar vitamine D nog niet genoeg zelf uit eten enzo (dacht ik).
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 29 Jan 2021 17:41

Re: Dreumes eet slecht

Dat zegt ze ook :)
<<

Anoniem328

Bericht 29 Jan 2021 18:13

Re: Dreumes eet slecht

Oja :smile:

Ik geef nu dagelijks multivitamine ter aanvulling.
En dan dus geen losse vitamine d meer.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Jan 2021 19:01

Re: Dreumes eet slecht

Idem dito. Ik geef deze:

https://www.etos.nl/producten/davitamon ... ooQAvD_BwE


Zijn soort snoepjes. Hij had eerst van die kauw tabletten met Paw Patrol logo's maar daar moest hij er drie per dag van, wat echt onhandig is, en al helemaal omdat er zoveel kleurstof in zat dat al z'n kleding geel werd. Heel irritant.

Maar zou dus iig iets van een multivitamine waar genoeg vit D in zit aanraden, Kippetje. Hoef je daar iig niet zorgen over te maken en alles wat ze eet is sowieso mooi mee genomen.
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 06 Mei 2023 08:21

Re: Dreumes (nu kleuter) eet slecht

Even een up, al gaat het nu niet meer over een dreumes, maar over een bijna kleuter. Hij is inmiddels bijna 4 en waar het na mijn vorige berichten een hele tijd beter ging, gaat hij nu weer steeds minder eten. We hadden hem zelfs zo ver dat hij broccoli, sperziebonen en paprika at. Had hij blijkbaar op de opvang eens gehad, daar eten ze vaak verschillende soorten groenten in de middag. Maar nu wil hij dat niet meer. Fruit eet hij ook niet meer, het was al gereduceerd tot alleen aardbeien, maar ook dat wil hij niet meer. Alleen af en toe een knijpfruitje. Brood at hij best aardig, maar ook dat wil hij niet meer. Maar hij moet van ons ontbijten, dus in de ochtend dwingen we hem wel om een boterham te eten. Voelt niet goed, maar als hij niks eet, is hij ook vreselijk chagrijnig en hij wordt ook veel gezelliger als hij goed gegeten heeft 😅 van de opvang krijgen we ook terug dat hij fruit weigert en dat ze met de lunch er met moeite een sneetje brood in krijgen. In de avond is het hopeloos. We eten over het algemeen erg eenvoudig, geen uitgesproken smaken enzo, maar zelfs het vlees hoeft hij meestal niet. Of hij vindt het na twee hapjes niet meer lekker. Een gebakken eitje wil hij nog wel eens eten.

We proberen nog steeds er geen strijd van te maken, alleen ontbijten moet hij dus van ons. Maar inmiddels maak ik me wel zorgen, ook als hij dalijk naar school moet en daar moet eten. Zonder eten is hij niet te genieten, maar dat krijgen we hem nog niet uitgelegd. In hoeverre moeten we het hem zelfs laten bepalen? Hij komt soms wel klagen dat hij honger heeft, maar dan wil hij alleen iets lekkers. En zelfs daarvan lust hij amper iets. Ik hoor graag of jullie voor deze fase ook tips hebben 🙈
december 2016
juli 2019
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 18:57

Bericht 06 Mei 2023 10:18

Re: Dreumes (nu kleuter) eet slecht

Heb je al eens overwogen om hulp te zoeken? Onze driejarige doet dit nu 1,5 jaar. Ik was laatst bij de kinderarts omdat zijn groei ook achterblijft en toen hadden we het over gedrag. Hij zei dat ze daar op de afdeling toch wel van mening zijn dat het op de leeftijd van 3 a 4 (en met een bepaalde ernst natuurlijk, niet dat ze een keertje weigeren en that's it) nuttig is om wat externe hulp te vragen. Wij kijken het nog 3 maanden aan (het gaat hier met muizenstapjes wat beter, als in 1 likje pastasaus proeven) en overwegen dat nu toch wel. Meer om te voorkomen dat het nog jaren gaat duren. Onze zoon eet overdag gelukkig wel goed maar avondeten is drama.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Mei 2023 10:56

Re: Dreumes (nu kleuter) eet slecht

Pfoe lastig Niekske. Helaas ook nog steeds niet echt tips, want anders zou het hier ook al wel beter gaan. Gaat het ook wel iets maar nog altijd met veel moeite, dus intussen echt jaren verder.
Wij zijn ook bij een kinderdietist geweest en die had wel wat goede tips om de angst voor 't proeven beetje weg te nemen en dat te oefenen. Maar met name denk ik nog dat 't met name tijd nodig heeft.
Lijkt me lastig dat hij ook echt zo cranky wordt als hij niet goed eet. Misschien 's ochtends iig iets laten eten wat hij wel wil, of dat nou yoghurt of crackers of brood is, dan zit er iig iets in als dat lukt.
Qua lunch op school zijn er misschien ook wat kleine dingetjes die je in z'n broodtrommel kan doen straks die hij wel eet ipv brood. Dan maar een beetje van iets anders, zou ik denken. Maar lastig hoor. Ik weet hoe het is.
Let's discover the world together.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 18:57

Bericht 06 Mei 2023 11:03

Re: Dreumes (nu kleuter) eet slecht

Mijn collega vertelde trouwens dat het bij haar zoon beter ging toen hij naar school ging, toch een beetje peer pressure van andere kindjes die wel lekker zaten te eten. Dus dat kan, maar ik snap ook als je het daar niet van wilt laten afhangen.

En wat Marin zegt ben ik het ook mee eens, dat het tijd nodig heeft (zeeeeeer veel tijd....).
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1756

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 06 Mei 2023 13:10

Re: Dreumes (nu kleuter) eet slecht

Heb je hulp gezocht? Ik denk aan arfid als hij zo weinig eet.
Ik zag laatst een plaatje op een autisme fb pagina en dat vond ik wel een goede om in je gedachten te houden. Een koekje van een bepaald merk smaakt iedere keer hetzelfde.
Groenten of fruit smaakt iedere kant anders. De ene keer is een appel zuur en de andere keer zoet. Dat zorgt ervoor dat kinderen minder gaan eten.
<<

Lavina

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 13 Okt 2022 16:58

Bericht 08 Mei 2023 10:09

Re: Dreumes (nu kleuter) eet slecht

Siesa schreef:Heb je hulp gezocht? Ik denk aan arfid als hij zo weinig eet.



Ik vind het persoonlijk best ver gaan om direct een eetstoornis hieraan te koppelen.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 08 Mei 2023 11:08

Re: Dreumes (nu kleuter) eet slecht

Hij geeft wel aan honger te hebben dus hij wil op zich wel eten maar vooral lekkere dingen zeg je. En als hij zelf mag kiezen tussen wat gezondere opties? Of wil hij dan niks meer? Een middenweg? Zoals een boterham met hagelslag bijvoorbeeld. Of gewoon iets klaarmaken en neerzetten. Hoeft hij het niet te eten maar mocht hij toch honger hebben dan staat het er en kun je hem er op wijzen. Net als aardbeitjes, gewoon op tafel zetten zeg maar en zelf af en toe eentje pakken zodat hij ziet dat het er staat maar op zijn eigen tempo kan besluiten er wat van te pakken. Meer kan ik eerlijk gezegd niet verzinnen, ik was vroeger net zo nl :palm:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 08 Mei 2023 13:23

Re: Dreumes (nu kleuter) eet slecht

Wat lastig Niekske. De onmacht ook die je voelt. Slopend. :hug:

Ik weet het ook niet, maar hier komen wat ideetjes.
Gebakken ei eet hij wel eens zeg je. Dit kun je misschien om de dag aanbieden als ontbijt, al dan niet op een sneetje brood. En de andere dagen bijvoorbeeld iets van (gezondere) kleine pannenkoek, desnoods met wat stroop of hagelslag. Met hem erover praten, wat wil jij graag eten? Vertel me eens wat je lekker vindt? Weet niet of je dat al hebt geprobeerd. Hem laten helpen met iets voor hem klaar te maken? Zou hij bijvoorbeeld (broccoli)soep durven proberen? Dat kun je dan misschien opleuken met een soepstengel of een tosti.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 08 Mei 2023 13:46

Re: Dreumes (nu kleuter) eet slecht

Wij hebben ook een drama met eten met eentje. Bij haar zetten we een zandloper. Ze heeft die tijd om wat te eten, als de tijd voorbij is pakken we het eten weg.
Geeft ons heel erg rust. Het is geen strijd en ruzie meer. Zijn met haar naar dokter en een therapeut gezegd en die zeggen 'het gaat vanzelf over'. Structuur bieden en duidelijkheid geven. En ook aangeven dat wanneer het niet op is of er niet gegeten is (of wat je er dan maar aan wil hangen) ze niks te eten krijgt tot het volgende eet moment.

Bij ons is het ook het heeeele slome eten. Om moe van te worden.
We hebben echt alles geprobeerd, niks leek te werken. Dit werkt voor ons allemaal heel goed.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 08 Mei 2023 14:05

Re: Dreumes (nu kleuter) eet slecht

Onze dreumes eet momenteel ook slecht maar hier krijgen we groenten goed bij hem naar binnen door hem bij het ontbijt ook een zelfgemaakte groenten-fruit-shake te geven. Daardoor maken we er ‘s avonds ook minder strijd van omdat hij in ieder geval wel al wat groenten heeft gehad. En door de volle yoghurt doe ik altijd gemalen haver om het extra dik en voedzaam te maken. Met het avondeten drijgen we ook wel eens dat hij gelijk naar bed moet als hij niet eet. Dat is bij hem meestal een goede stimulans om te eten.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 08 Mei 2023 20:53

Re: Dreumes (nu kleuter) eet slecht

Dankjewel voor alle reacties!

Het laten kiezen uit een paar gezonde dingen doen we al. We hebben altijd wel rauwkost in huis (tomaatjes, komkommer, paprika, wortels) en verschillende soorten fruit. En ook maïs wafels enzo. Maar dat wil hij dan dus niet. Hij wil iets lekkers 😐
Kiezen bij ontbijt mogen ze in het weekend (boterhammen is ook een beetje gemakzucht, is het snelste klaar 🙈) hij kiest vaak wat de oudste kiest (kwark met muesli of havermout pap) en eet het vervolgens niet op. Dan eet de oudste een dubbele portie en gaat er alsnog met enige dwang een snee brood in.

Shakes/smoothies/soepen hebben we allemaal al geprobeerd, hij at al alleen tomatensoep, maar nu vist hij alleen de balletjes eruit en eet de soep niet meer.
Laten helpen met klaarmaken wil hij soms, maar zijn concetratieboog daarvoor is zeer minimaal. En zelfs als hij een keer goed geholpen heeft, eet hij het niet..

Vriend is toevallig vandaag met hem bij het CB geweest voor een herhaling van de ogentest (weer niet gehaald trouwens, hij weigerde om dezelfde plaatjes aan te wijzen, want 'die hadden we al gehad') 🫤 en ze hebben ook het eten besproken. Volgens de verpleegkundige daar hoorde het echt bij de leeftijd en was het dus wederom een faaaaaase. Hij groeit prima en ontwikkelt zich (denk ik) ook prima, hij is alleen echt koppig en eigenwijs.
Aan de ene kant denk ik ook dat het wel weer overwaait, maar mijn broertje heeft deze fase volgehouden tot zijn 16e. En het is gewoon frustrerend. En dan heeft mijn vriend hem vandaag wijsgemaakt dat politiemannen en brandweermannen heel veel appels en peren eten en vervolgens eet hij een appel en een peer op.

Maar goed, hulp zoeken is dus misschien nog niet zo nodig. Ik ga wel weer vaker eten (gezonde dingen) gewoon neerzetten dat hij ook kan pakken, kijken wat dat doet.
december 2016
juli 2019
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1756

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 08 Mei 2023 20:58

Re: Dreumes (nu kleuter) eet slecht

Lavina schreef:
Siesa schreef:Heb je hulp gezocht? Ik denk aan arfid als hij zo weinig eet.



Ik vind het persoonlijk best ver gaan om direct een eetstoornis hieraan te koppelen.


Ik las het berichtje en dacht dat hij nog maar een stuk of 5 dingen at. Maar blijkbaar heb ik dat er verkeerd uitgehaald. Gelukkig maar!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Mei 2023 20:58

Re: Dreumes (nu kleuter) eet slecht

Ik trigger even op die ogentest, want mijn zoon had dat dus ook. Die heeft hij ook nooit 'gehaald', want ook veel te koppig. De vormen waren niet logisch volgens hem (want wie bedenkt er nou een soort appelhartje, wat is dat voor een peuter/kleuter?!) en de eerste keer was hij te erg overrompeld dat hij het met 1 oog moest doen, want dat had ik er niet bij verteld. Hij kreeg toen een verwijzing voor de oogarts maar heb ik nooit gedaan, ik wist heus dat dat niet door z'n ogen kwam maar door z'n eigen koppie.

Dat terzijde hoor maar omdat je het noemde, wilde ik het ook even delen, sowieso herkennen we wel wat meer in elkaars zoons, volgens mij. Zo ook het eten dus. En ik snap je frustratie hierin ook. Dat het een fase is prima, maar wist je maar hoe lang, dan kon je je er op instellen. En het elke keer zoeken naar trucjes en welk ingangetje je nou weer kan gebruiken (zoals die politie en brandweer), zo elke keer zoeken en frustrerend is dat. elke keer weer zoeken naar welk knopje je moet drukken om ze aan het eten te krijgen.
Weet je moeder misschien nog wat hoe ze dat met je broer destijds deed?
Let's discover the world together.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 08 Mei 2023 21:09

Re: Dreumes (nu kleuter) eet slecht

Ik denk niet dat ik nu gouden tips ga geven, maar dit werkt bijna altijd bij mijn kinderen. Die zijn niet hele moeilijke eters, maar geloof niet dat dat door mijn opvoeding komt, gewoon mazzel. Maar wellicht gaat er zo weer een hapje naar binnen.

We zetten soms een bakje rauwkost neer zonder iets te zeggen. Gewoon neerzetten en weglopen, totaal geen aandacht eraan besteden. Als het niet opgaat kun je het altijd bij het avondeten neerzetten. Maar meestal gaan die van ons er toch aan lopen knagen.

We laten ze ons ook wel eens omduwen voor het eten. Dat lukt dan niet. Maar bij elk hapje broccoli gaat het makkelijker, want van broccoli word je sterk. Vinden zij altijd een heel leuk spelletje. Eventueel kun je het ook alleen met de oudste doen, misschien wil hij wel meedoen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 09 Mei 2023 09:33

Re: Dreumes (nu kleuter) eet slecht

Ik vind het hier ook wel soms frustrerend! Dan eet ze op de bso banaan. Diezelfde avond thuis nog een banaan en de volgende dag ook. Dus ik denk 'mooi, kunnen we die toevoegen aan schoolfruit'. Mooi dat gister de banaan ongegeten naar huis kwam 'niet lekker'. En in de middag ar ze wel weer een banaan. Snap jij het nog?

Vorige week at ze ineens twee wortels. Ze eet tegenwoordig wel spinazie a la crème. Dus waar ik tot voor kort zei geen twee pannen met groenten te koken, warm ik voor haar nu toch spinazie op als wij andere groenten eten.

Verder... Ze eet niks.

Dit is wat ze wel eet:
Brood met zoetigheid of worst.
Gekookt eiwit (eigeel moet uit ei)
Spaghetti saus
Soms kale spaghetti met kaas
Zalm spinazie quiche
Soms rijst met kip en saus (geen groenten)
Banaan, als ze zin heeft
Framboos, als ze zin heeft
Mandarijn, als ze zin heeft

Tot een jaar of twee at ze ALLES.

En het is zo onhandig, omdat mijn oudste juist van agv houdt en niet van rijst en pasta gerechten.

Ik kan weinig nieuwe gerechten voorschotelen, want dan eten ze beide niet.

Zucht.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 09 Mei 2023 09:55

Re: Dreumes (nu kleuter) eet slecht

yep hier ook nog steeds een slechte eter. Het gaat om de jongste, die is 7 nu.

inmiddels eet ze dit

Wit brood/ cracotte crackers
zoet beleg: appelstroop, pindakaas, speculoos, chocopasta
hartig beleg: jonge kaas (alleen de zachte gedeeltes van een plakje, en alleen op de crackers of een wit bolletje) en soms smeerkaas. oh ja en knakworst

zacht gekookt warm eitje. Als die koud is moet ze hem niet, en hard eigeel eet ze ook niet.
aardbei, max 3 per keer
halve appel.
hapje banaan, maar als er ook maar een stipje bruin op zit moet ze het al niet meer.
Pizza margarita.
danoontje knijpzakjes
snack a jacks.

qua koekjes en snoep is ze ook heel kieskeurig. Ook daar eet ze maar beperkt.

qua drinken neemt ze alleen ice tea green, appelsap, limonade en fristi. Verder lust ze niets.

Inmiddels lopen we hiervoor bij een dietiste en daar zijn we een traject gestart dat ze dingen gaat proeven aan de hand van een stappen plan. Met bordjes kleuren en na 10 keer proeven mag ze dan aangeven of ze het lekker vind of niet.
Ze is nu komkommer, banaan, yoghurt, paprika en gekookte worst aan het proeven. Deze heeft ze allemaal zelf uitgekozen. Inmiddels zijn we 3 maanden bezig ongeveer.

komkommer heeft ze 7x geproefd nu, maar zie wel al dat dit geen blijvertje is. paprika en worst heeft ze 1 hapje van op en heb ik er daarna niet meer in gekregen.

Wij hebben zelf wel het moeten proeven wat er staat overboord gegooid, en elke avond mag ze brood of crackers eten. Die strijd hebben we opgegeven. We hebben twee jaar terug dit besloten omdat ze gewoon avonden zonder eten naar bed ging en dat gingen we merken qua gezondheid. Ze werd snel ziek etc.
08-03-2010
08-02-2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Mei 2023 10:01

Re: Dreumes (nu kleuter) eet slecht

Ik voel en snap je frustratie Jip. Gaat het om je jongste dochter?

Jip schreef:Gekookt eiwit (eigeel moet uit ei)


Mijn zoon eet ook geen eigeel en we stonden ook altijd eigeel uit een gekookt ei te peuteren (want een gebakken ei eet hij ook met vlagen wel en dan ineens weer niet inderdaad). M'n man heeft onlangs dit gekke ding gekocht, dan moet je aan een touwtje trekken en dan draait het ei rond en wordt de dooier vermengd met het eiwit. Als je het dan kookt daarna wordt het een 'gouden ei'. Daar gaan de kinderen goed op! En zo krijgen ze toch eigeel binnen (wat voor hem wel weer fijn is want iets meer vet). Dat lust ie dan dus prima.
Misschien heb je er wat aan.

https://nl.aliexpress.com/item/10050052 ... 03776169_1
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 09 Mei 2023 10:08

Re: Dreumes (nu kleuter) eet slecht

Ik snij het eitje helemaal rond door tot het eigeel. Open maken, balletje eruit en klaar.

Het is inderdaad de jongste. De oudste eet, op rijst en pasta en quiche na, alles wel. Niet alles is favoriet, maar qua groenten en fruit is dat echt wel fijn.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Mei 2023 10:10

Re: Dreumes (nu kleuter) eet slecht

Ja dat deden wij ook altijd, maar vind dit toch wel fijner, dan krijgt hij iig nog wat calorien binnen.
Ja snap dat het fijn is van de oudste!
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 09 Mei 2023 10:12

Re: Dreumes (nu kleuter) eet slecht

Oh en de oudste is een keer ziek geworden na pizza, dus dat eet ze niet meer.

Ze lusten wel patat en pannekoeken enzo.

Laatst zoete aardappel friet, beide geproefd. De jongste zei lekker... Tot de oudste zei dat ze het niet lekker vond. Toen vond de jongste het ook niet meer lekker.

Ik wil dus graag een keer wraps eten met ze, maar dat wordt niks.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers