Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fit in lockdown

<<

Anoniem296

Bericht 27 Dec 2020 13:33

Fit in lockdown

Wat doe jij om fit te blijven in lockdown? Zowel fysiek als mentaal. Misschien kunnen we tips uitwisselen!

Ik ben begonnen met home yoga by Adriene, gratis via youtube. Duurt 30 dagen en is maar 20-30 min per dag. Het is super simpel en lekker om de dag mee te beginnen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 27 Dec 2020 13:38

Re: Fit in lockdown

Ik hanteer nog steeds mijn werkritme. Dus opstaan op hetzelfde tijdstip, ik kleed me aan alsof ik naar mijn werk ga en hanteer ook de lunchtijden. Ik ga daarnaast iedere dag buiten minstens een half uur wandelen. Alleen het echte sporten schiet er bij in, maar ik doe wel meerdere keren per week korte work pits.

Daarnaast lig ik iedere avond op mijn shakti mat 😀.
<<

Anoniem296

Bericht 27 Dec 2020 13:42

Re: Fit in lockdown

Werkt dat zo'n shakti mat? Ben daar zo benieuwd naar!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 27 Dec 2020 13:47

Re: Fit in lockdown

Hardlopen. Soms zelfs even tussendoor in de pauze, maar dan maar 3km. Oja en wandelen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Dec 2020 13:49

Re: Fit in lockdown

Ik ben weer aan het hardlopen geslagen. Dat doe ik nu iedere dag, of om de dag.
En ik doe iedere dag wat yogaoefeningen voor m’n onderrug.
En ik ben net naar de sporthal van m’n werk geweest, daar kan ik alles gebruiken voor een workout (alle gewichten, alle toestellen, stiek, kasten, matten, ballen, bokszak etc). Dat ga ik nog wel een paar keer doen deze vakantie en lockdown.
#teammaple🍁
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 27 Dec 2020 13:58

Re: Fit in lockdown

Ik deed al niet zo veel sportiefs helaas, dus ook nu niet. Maar zou daar graag verandering in brengen. Yoga lijkt me wel iets om mee te beginnen, maar tot nu toe alleen filmpjes gevonden die het net niet zijn, dan moet je toch al teveel weten / kunnen of het is de bedoeling dat je houdingen uitvoert waarbij je niet goed kunt meekijken en dat wil ik iig in het begin wel. Maar ik blijf nog wel uitproberen, wordt natuurlijk vanzelf makkelijker en er zijn ook nog zat kanalen te proberen via oa YouTube.

Zo'n spijkermat heb ik trouwens ook, ik vind het een ideaal ding, lig er alleen te weinig op. Soms lig ik er een half uurtje of langer op terwijl ik lees of een serie kijk voordat ik ga slapen. Ik slaap er vaak beter door. Wil eigenlijk ook nog een bijpassend nekkussentje erbij.
<<

Anoniem313

Bericht 27 Dec 2020 14:17

Re: Fit in lockdown

Wat doet die mat?

Ik probeer elke dag te wandelen. Verder 2-3 keer per week hardlopen en af en toe een online workout van m’n sportschool.
<<

Anoniem315

Bericht 27 Dec 2020 14:29

Re: Fit in lockdown

Een lockdown heeft geen invloed op mijn fitheid, omdat ik gewoon door moet werken en alles kan doen wat ik altijd al deed. Ik ren 2x per week en rijd een paar keer per week paard.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 27 Dec 2020 14:33

Re: Fit in lockdown

Hier doe ik mee met de thuistraininingen van Jacqueline van dijk.
En loop ik elke dag min 1 rondje van 20 minuten. Geregeld langer. En heb sinds kort een mountainbike om ook meer te fietsen.

Nu in quarantaine dus blijft het bij de thuis oefeningen.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Dec 2020 15:15

Re: Fit in lockdown

Ik wil meer gaan doen want ik merk het steeds meer aan mijn lijf. Heb zoveel pijntjes doordat ik minder beweeg en vooral denk ik doordat ik mentaal minder energie krijg van mijn dagbesteding. Dat slaat inmiddels erg door op mijn lijf. In de eerste lockdown heb ik fanatiek yoga gedaan, ook met Adriene idd! Ik doe nu ook weer bijna elke dag oefeningen maar mijn motivatie is echt ver te zoeken omdat ik geen vooruitgang merk.

Hardlopen vind ik echt verschrikkelijk maar moet ik misschien toch weer gaan doen. Zou ik dat al met mijn 5-jarige kunnen doen?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem296

Bericht 27 Dec 2020 15:24

Re: Fit in lockdown

Ik vind hardlopen ook een verschrikking. Ik zie iedereen hier fanatiek langs rennen maar ik sla toch over. Ben vandaag begonnen met een paar pilates en booty/abs/hiit workout video's. Nog even zoeken naar degene die ik t leukst vind.

Met yoga doet m'n vriend ook mee, dat helpt wel qua motivatie.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 27 Dec 2020 16:23

Re: Fit in lockdown

Zora schreef:Ik wil meer gaan doen want ik merk het steeds meer aan mijn lijf. Heb zoveel pijntjes doordat ik minder beweeg en vooral denk ik doordat ik mentaal minder energie krijg van mijn dagbesteding. Dat slaat inmiddels erg door op mijn lijf. In de eerste lockdown heb ik fanatiek yoga gedaan, ook met Adriene idd! Ik doe nu ook weer bijna elke dag oefeningen maar mijn motivatie is echt ver te zoeken omdat ik geen vooruitgang merk.

Hardlopen vind ik echt verschrikkelijk maar moet ik misschien toch weer gaan doen. Zou ik dat al met mijn 5-jarige kunnen doen?

Ik rende vorig jaar ook met mijn toen vijfjarige! Kan prima, je gaat alleen niet zo hard, vaker wandelen tussendoor en minder kilometer dan je misschien zelf zou lopen. Wel vond ik het altijd erg gezellig om te doen.

Ik probeer regelmatig te wandelen en hoop weer yoga op te kunnen pakken en wat krachtoefeningen thuis.
Daarnaast meer te kunnen fietsen. Luister vooral goed naar mijn lijf en dan kan er helaas nog niet altijd veel. Maar elke minuut wandelen is er een!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Dec 2020 16:25

Re: Fit in lockdown

Met m’n vierjarige is het een ramp 😂
Zelfs de eerste lessen waarin het vooral 1-2-1-2-1 was begon hij al direct te miepen. M’n oudste van 8 kwam prima mee.
#teammaple🍁
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Dec 2020 16:58

Re: Fit in lockdown

Zo zal het vast bij ons ook UN, maar misschien wel leuk om te proberen! Dennenappel, zo’n rustig schema lijkt mij ook wel wat 😇 renden jullie dan gewoon zelf een verzonnen schema of met iets van Evy ofzo?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 27 Dec 2020 17:25

Re: Fit in lockdown

Welke ik altijd wel leuk vind om te doen, en dit kan ook prima thuis, is de tafel van vijf. Je kiest verschillende oefeningen zoals lunges, squats, burpees, sit ups, etc., en dan doe je de eerste oefening vijf keer, de tweede tien keer, de derde vijftien keer. Net zo lang tot je bij vijftig bent.

Als je twee keer een rondje doet, dan heb je een pittige workout gedaan!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 27 Dec 2020 17:49

Re: Fit in lockdown

Zora: een vriendin van mij gaat ook wel eens hardlopen met haar oudste van 5, kind gaat dan op de fiets! Maar ik weet niet hoe hard jouw oudste fietst natuurlijk, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Dec 2020 20:27

Re: Fit in lockdown

Dat is ook wel een leuk idee Arwyn!! Hoewel het idee van met hem rennen me wel aansprak omdat ik dan zelf lekker langzaam kan beginnen haha maar ik ga het onthouden :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Dec 2020 20:29

Re: Fit in lockdown

Zora schreef:Zo zal het vast bij ons ook UN, maar misschien wel leuk om te proberen! Dennenappel, zo’n rustig schema lijkt mij ook wel wat 😇 renden jullie dan gewoon zelf een verzonnen schema of met iets van Evy ofzo?

Heb je het nou tegen mij? Of wat is dennenappel?

Ik ben weer met evy gestart ja, de 5km!
#teammaple🍁
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 27 Dec 2020 20:34

Re: Fit in lockdown

Hardlopen met de jongens zie ik hier echt niet gebeuren, haha! Ook niet op de fiets mee.

Ik ben gaan opbouwen met de hardlopen met Evy app. Bouwt wel lekker op!

De lockdown maakt trouwens niet dat ik minder in beweging ben dan zonder lockdown omdat ik gewoon werk. Dus naast 3x in de week hardlopen wat ik dus sowieso al deed doe ik niks. Wel heb ik me ingeschreven voor de lieve moeders FIT challenge in januari. Zag ik ergens voorbij komen en leek me wel leuk in deze periode.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 27 Dec 2020 21:09

Re: Fit in lockdown

Zora, ik heb laatst hard gelopen en toen fietste mijn dochter ook mee. Ging hartstikke goed, buiten dat ze teveel kletste naar mijn zin. 😁
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 27 Dec 2020 21:15

Re: Fit in lockdown

Ik zou niet gaan hardlopen met mijn 4 of 5 jarige. Ik vind dat veel te belastend. Zoals UN het deed kan nog wel, maar als je verder komt kan het niet meer.

Voor mij is er niet veel verandert. Ik werk nog gewoon en daarnaast loop ik 3x per week hard. Ik mis nu alleen het zwemmen 1x per week. Eigenlijk zou ik wel weer wat meer willen doen, maar daar heb ik de puf nog niet voor.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Dec 2020 22:29

Re: Fit in lockdown

Urban Naked schreef:
Zora schreef:Zo zal het vast bij ons ook UN, maar misschien wel leuk om te proberen! Dennenappel, zo’n rustig schema lijkt mij ook wel wat 😇 renden jullie dan gewoon zelf een verzonnen schema of met iets van Evy ofzo?

Heb je het nou tegen mij? Of wat is dennenappel?

Ik ben weer met evy gestart ja, de 5km!


Haha nee sorry volgens mij was de vorige naam van wolf Dennenappel.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Dec 2020 22:30

Re: Fit in lockdown

SoGood schreef:Zora, ik heb laatst hard gelopen en toen fietste mijn dochter ook mee. Ging hartstikke goed, buiten dat ze teveel kletste naar mijn zin. 😁


Haha ja dat geloof ik zo! Wel gezellig. Ofzo 😉
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 27 Dec 2020 22:52

Re: Fit in lockdown

Ik sport bij Mom in Balance en zij bieden nu livestreams aan, bijna elke dag in de ochtend en de avond kun je live een workout meedoen. Dat doe ik 1-2 keer per week in de tuin of in de woonkamer. Daarnaast spreek ik ook 1-2 keer met één van de meiden van mijn MIB groepje af in het park en doen we daar onze eigen workout. Er is net een nieuwe locatiemanager in onze stad en zij is nu al super fanatiek met kerstworkouts en challenges en weet ik veel wat en het werkt aanstekelijk :smile:
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem332

Bericht 27 Dec 2020 23:28

Re: Fit in lockdown

Ik heb een fit ring gekregen en ik loop hard. Laatst samen gedaan met mijn dochter, zij op haar fiets zonder zijwielen.
Ik kan ook gebruik maken van de sport accommodatie waar ik sport. Moet nog even kijken of dat gaat lukken.
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers