Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Minder foto's maken dan in het begin

<<

Anoniem75

Bericht 06 Nov 2013 09:55

Minder foto's maken dan in het begin

Maken jullie ook veel minder foto's dan toen ze kleiner waren? Ik heb nu zo'n 3 maanden geen foto's meer gemaakt van S. Soms schiet ik er wel snel een met m'n mobiel of de iPad voor bijvoorbeeld op Facebook. Maar de kwaliteit is te slecht om de foto te laten ontwikkelen. En mijn spiegelreflex heb ik dus al weken niet meer aangeraakt. Iedere week neem ik mij weer voor om meer foto's te maken maar iedere keer denk ik er gewoon niet aan en eigenlijk is het gewoon zonde.. Over 2 weken krijg ik een nieuwe kleine camera die makkelijk in m'n jaszak past en ik van plan ben overal mee naar toe te nemen. Hopelijk helpt dat want mijn schoonouders zeuren al een tijdje om nieuwe foto's :redface:

Herkenbaar?
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 06 Nov 2013 09:57

Re: Minder foto's maken dan in het begin

Het is hier nu al herkenbaar;) net van de 3 maanden, maar wel dat het er veel minder worden
(Vind ik nu nog niet zo erg, moet alle foto's nog uitzoeken, en zie dus erg optegen het begin..)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Nov 2013 09:58

Re: Minder foto's maken dan in het begin

Ik maak er juist veel meer, maar dat is omdat ik het fotograferen pas later echt heb ontdekt. Ik kies ook wel echt momenten om foto's te maken, ik heb dus niet altijd een camera bij me.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem57

Bericht 06 Nov 2013 10:07

Re: Minder foto's maken dan in het begin

Ik maak al vanaf baby af aan de foto's met mijn iphone, die kan ik prima laten ontwikkelen eigenlijk.
<<

Anoniem97

Bericht 06 Nov 2013 10:07

Re: Minder foto's maken dan in het begin

Nee ik maak nog steeds wel regelmatig foto's, al is het nu wel met de telefoon omdat onze camera stuk is. Maar voor dagje weg/ vakantie enzo lenen we die van mijn moeder.
<<

Anoniem12

Bericht 06 Nov 2013 10:08

Re: Minder foto's maken dan in het begin

Parel schreef:Ik maak al vanaf baby af aan de foto's met mijn iphone, die kan ik prima laten ontwikkelen eigenlijk.

Same here. Niet van kinderen dan. Maar ik druk de foto`s vanaf m`n telefoon gewoon af. :yes:
<<

Anoniem75

Bericht 06 Nov 2013 10:10

Re: Minder foto's maken dan in het begin

Ik heb maar een simpele Samsung dus de kwaliteit van de foto's is echt :thumbdown:
<<

Anoniem12

Bericht 06 Nov 2013 10:12

Re: Minder foto's maken dan in het begin

Razz schreef:Ik heb maar een simpele Samsung dus de kwaliteit van de foto's is echt :thumbdown:

Ik heb ook een Samsung, maar ik weet niet of die onder simpel valt haha. Maar afdrukken vanaf de telefoon doe ik al jaren, ook toen ik nog een simpele HTC had.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Nov 2013 10:16

Re: Minder foto's maken dan in het begin

Er is wel een heel groot verschil, de oudere modellen van Samsung hebben geen geweldige camera. De camera op de Samsung Galaxy S4 is al een stuk beter, en de Samsung Galaxy S4 Zoom is volgens mij gewoon een volwaardige compactcamera. Dus het merk op zich zegt niks, maar ik ga er vanuit dat Razz dan een Samsung zonder goede camera heeft.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem75

Bericht 06 Nov 2013 10:19

Re: Minder foto's maken dan in het begin

Ik heb een Gio en als ik een foto wil gebruiken voor een fotoboek zegt ie dat de kwaliteit te slecht is of ik moet 'm echt heel mini maken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Nov 2013 10:22

Re: Minder foto's maken dan in het begin

Wel fijn als je straks weer een camera hebt die je makkelijk mee kunt nemen, misschien scheelt dat al. Misschien vind je het ook leuk om bij de bibliotheek een boek te halen over (kinder)fotografie zodat je ook uitgedaagd wordt om die tips uit te proberen en extra mooie foto's te maken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem16

Bericht 06 Nov 2013 10:24

Re: Minder foto's maken dan in het begin

Ik heb van R echt weet ik hoeveel foto's per maand. Van N veel en veel minder.
<<

Anoniem75

Bericht 06 Nov 2013 10:26

Re: Minder foto's maken dan in het begin

Bedankt voor de tip Susan!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Nov 2013 10:29

Re: Minder foto's maken dan in het begin

Ik heb laatst bij de kringloop het boek Pixelkids van Peter de Ruiter gekocht, dat is wel een leuk boek.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 06 Nov 2013 11:52

Re: Minder foto's maken dan in het begin

Ik maak nog net zoveel foto's als in het begin, ik sleep mijn fototoestel ook eigenlijk overal mee naar toe.
<<

Anoniem 82

Bericht 06 Nov 2013 11:54

Re: Minder foto's maken dan in het begin

Herkenbaar! Niet dat ik amper nog foto's maak, dat doe ik nog wel regelmatig. Maar in het begin echt asociaal veel, en nu toch een stuk minder. Komt denk ik ook omdat ze minder snel veranderen nu, vergeleken met heel in het begin. Dan maakte ik zelfs van de meest onbenullige dingen een foto, en nu toch meer van meer bijzondere dingen.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 06 Nov 2013 12:13

Re: Minder foto's maken dan in het begin

Roze schreef:Herkenbaar! Niet dat ik amper nog foto's maak, dat doe ik nog wel regelmatig. Maar in het begin echt asociaal veel, en nu toch een stuk minder. Komt denk ik ook omdat ze minder snel veranderen nu, vergeleken met heel in het begin. Dan maakte ik zelfs van de meest onbenullige dingen een foto, en nu toch meer van meer bijzondere dingen.


+1, met mijn samsung galaxy s2 maak ik wel veel foto's, maar dat is idd slechte kwaliteit.
Nu staat de oudste wel vaak bij de babyfoto's van de jongste op, haha
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 06 Nov 2013 12:15

Re: Minder foto's maken dan in het begin

Ik wil nog steeds een herfst reportage maken. Maar ik heb er gewoon geen puf voor. En daar baal ik van. Gelukkig hebben we zaterdag mijn zwangerschapsfotoshoot. Voor de kerstkaart wil ik wel weer een foto van Ruben (liefste in de sneeuw natuurlijk), dus er komt sowieso nog een winter reportage.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 06 Nov 2013 12:18

Re: Minder foto's maken dan in het begin

Hier niet herkenbaar. Naja, wel dat de spiegelreflex niet vaak genoeg gepakt wordt, moet ik ook echt weer eens doen. Ik heb nu sinds een week of drie een nieuwe telefoon die echt geweldige foto's maakt (41mp). Maar ook die van m'n vorige telefoon waren mooi genoeg om af te drukken
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 06 Nov 2013 12:26

Re: Minder foto's maken dan in het begin

Herkenbaar.

Het is zelfs zo dat ik voor mijn gevoel van F. veel minder foto's maak dan van J. Echt zonde, want hij verandert zo snel.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 06 Nov 2013 14:54

Re: Minder foto's maken dan in het begin

Hier maak ik nog steeds veel foto's. Ook met mijn Iphone en die laat ik ook afdrukken.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 06 Nov 2013 15:21

Re: Minder foto's maken dan in het begin

Hier ook herkenbaar. Ik heb de afgelopen maanden erg weinig foto's gemaakt van N. en ook amper gefilmd. We hebben een filmpje van haar eerste stapjes in maart, dan van haar verjaardag in juli en vervolgens nog een kort filmpje van september. Ik denk er gewoon steeds niet aan. Nu bij F. moet ik er ook echt aan denken want anders vergeet ik het gewoon. Zo hebben we ook pas afgelopen weekend een foto met z'n vieren gemaakt (de eerste) terwijl F. al 7 weken is inmiddels :confused: Ik probeer het nu wel meer te doen want het is zo zonde eigenlijk.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 06 Nov 2013 15:27

Re: Minder foto's maken dan in het begin

Ik vergeet ook vaak foto's te maken met een gewoon toestel.
Ik maak alleen met mijn telefoon foto's

Van zijn verjaardag een paar weken geleden heb ik ook maar iets van 5 foto's gemaakt met mijn telefoon. Andere jaren nam mijn moeder haar camera mee en dan had ik minstens 100 foto's aan het eind. Maar ze was hem vergeten en zelf dacht ik er dus ook niet aan.

Ik heb ook alleen een album gemaakt van het eerste jaar. De rest vd foto's heb ik nooit uitgezocht. Als mijn telefoon nu zou crashen ben ik ook een groot deel van de afgelopen 2 jaar kwijt...
Afbeelding
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Nov 2013 15:29

Re: Minder foto's maken dan in het begin

Ik zet mijn foto's wel altijd dezelfde dag nog op de laptop en daar worden automatisch back-ups van gemaakt voor op ons netwerk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 06 Nov 2013 15:53

Re: Minder foto's maken dan in het begin

Op zich is het toch niet heel zonde?
Ik merk dat met vakantiefoto's/trouwfoto's e.d. dat je dan inderdaad honderden foto's hebt (veel lijken dan ook op elkaar) en dan zit je vervolgens met al die foto's en kan je niet kiezen welke weg moeten want ze zijn bijna allemaal wel leuk.
Met alle digitale camera's en telefoons is er tegenwoordig een overkill van foto's.
Als je van een paar keer per jaar een paar foto's hebt en wat beeldmateriaal dan is dat op zich toch genoeg?
(Dit zeg ik nu wel, maar ik zal straks ongetwijfeld ook eindeloos veel foto's maken van onze baby).
Make happy memories
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron