Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt? #12

<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 12 Okt 2021 21:40

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Minx schreef:
Luisa schreef:Beau, ik bespeur in al jouw antwoorden dat je geen juridische stappen wilt ondernemen en dat is prima. Maar je rechtsbijstand maakt zich er nu wel heel makkelijk vanaf. Ja, je moet bewijzen. Maar een verklaring van die schimmelexpert en die elektricien is ook op te voeren als bewijs. Plus je kan je gemaakte kosten ook vorderen en terugkrijgen als je in het gelijk wordt gesteld. Of dat het geval zal zijn weet ik niet, maar je rechtsbijstand zou mi wat minder stellig moeten zijn.


Maar je moet een verborgen gebrek natuurlijk wel na een redelijke termijn melden. En ik geloof dat ze er ondertussen 3 jaar wonen dan zou je in die periode toch al op zijn minst 1x onderhoud aan je ketel moeten laten plegen. En dan zou het ook naar boven moeten zijn gekomen.


Ook een terechte opmerking. Er is nog nooit iemand bij geweest. Want we wisten van te voren dat we de ketel gingen vervangen. Want 1984 of 2002, hij is gewoon gedateerd. Al moest ik wel even slikken bij 1984. Maar gewoon hele dikke eigen schuld. En dat erkennen we ook.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 13 Okt 2021 09:01

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Pippa schreef:Bij verborgen gebreken moet het ook binnen een x periode (half jaar) gemeld zijn toch, kom je er nu dan pas achter dat het zo oud is? Wij zijn achter een lekkage gekomen na 7 maanden en hebben uiteindelijk met eigenaar zelf contact gehad erover maar makelaar gaf aan dat we (te) laat met constateren waren.


Hoeft niet per se, wij hebben ons vorige huis in 2008 gekocht en in 2011 zakten we door de vloer door de rotte balken. Ondanks dat er wel een bouwkundige keuring is geweest zijn we door de rechter in het gelijk gesteld (want er was geen kruipruimte in de woonkamer waardoor we de staat van de balken nooit hebben kunnen zien) en moesten de verkopers de schade dus vergoeden.

In jullie geval is er (denk ik) willens en wetens een andere sticker op de cv-ketel geplakt en dat zou je dus wel aan kunnen vechten. Maar jullie waren bij aankoop van de woning in de wetenschap dat de cv-ketel uit 2002 kwam, wat natuurlijk ook al een behoorlijke leeftijd is voor een cv-ketel. Daarom verwacht ik niet dat alle kosten op de vorige bewoner verhaald kunnen worden.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 15 Okt 2021 21:06

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Bij onze buren is echt een ontzettend nare situatie aan de hand. Sinds twee jaar woont er een eritrees gezin waarvan moeder al 6 kinderen had van een andere man, die daar overleden is en in Eritrea een nieuwe man heeft ontmoet waar ze een zoontje mee kreeg. Zij is naar Nederland gevlucht met haar baby en later kwam die man met de rest van de kinderen. Hier in NL zijn er nog 3 baby's bijgekomen.
Nu waren de 2 oudste kinderen (toen 18 en 19 jaar) al heel snel uit huis omdat ze het totaal niet konden vinden met hun stiefvader.

En nu.... Zijn die man en vrouw afgelopen maandag ineens met de jongste 5 kinderen weggegaan.
De oudste kinderen (jongste 15) kwamen thuis uit school, zagen dat er heel veel kleren weg waren en er was geen enkel contact te krijgen met hun moeder of stiefvader. Nu op vrijdag weten ze nog steeds helemaal niks!!
Ze zijn al dagen super verdrietig en wanhopig en snappen er natuurlijk helemaal niks van! En ik ook niet. Ik vind dit zooo bizar!!! Ze hebben echt een heel lieve moeder, ik heb geen enkele twijfel over haar. Die man daarentegen...
Het gekke is ook dat ik politie nog helemaal niks heb zien doen. Daardoor voelt het alsof er helemaal niks gebeurt. Nou ja.. Dat wilde ik even kwijt. Sorry voor het lange verhaal.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 15 Okt 2021 21:07

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Jeetje Olive wat erg, wat een nare situatie zeg :(.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Okt 2021 22:15

Re: Wat wil je even kwijt? #12

He bah wat zal je daar een naar gevoel door hebben inderdaad. Zijn die kinderen nou alleen thuis? Wat naar en wat beangstigend voor hen zeg, niet weten waar hun ouders (moeder) is. Hopelijk komt er gauw duidelijkheid of hulp of iets.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 15 Okt 2021 22:16

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Wat naar! Kun je zelf geen contact zoeken met de politie? Of met Veilig Thuis?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem319

Bericht 15 Okt 2021 22:23

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Ik zou absoluut contact opnemen met politie of de wijkagent. Wat verdrietig voor die kinderen!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 16 Okt 2021 07:38

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Ze zijn inderdaad alleen thuis. Ze zijn 15, tweeling van 17, 20 en 21 (denk ik zoiets). Politie en veiligthuis zijn op dag 1 al ingeschakeld uiteraard. Het gezin werd al begeleid door de gemeente met administratieve dingen en ook bij doktersafspraken en zo. Zij werden in het begin begeleid door een vrouw die er ong 1.5 jaar geleden uit is gezet door ze omdat zij veiligthuis had ingeschakeld om een paar incidenten. Veiligthuis nam haar toen niet serieus en het gezin wilde haar begeleiding niet meer. Deze vrouw is de afgelopen dagen bijna constant bij de kinderen geweest. Heel erg fijn want zij is 1 van de weinige vertrouwde gezichten in hun omgeving. Ze hebben geen familie hier.
Wat ook echt enorm tragisch is, is dat ze ook een zoontje van 12 mee hebben genomen, terwijl dat niet zijn zoontje is en de achtergebleven kinderen door hun vluchtervaring echt een heel groot gemis ervaren nu hij er niet is. Zij hebben dit 3 jaar geleden als broers en zussen gedaan en nu zitten ze weer in een heel nare situatie en missen ze 1 broertje. En dat jongetje is zooo lief en ik vind het het allermoeilijkst te bedenken hoe verdrietig hij zich nu zal voelen 🥺😪
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 16 Okt 2021 08:20

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Wat een sneu en naar verhaal Olive. Kan me voorstellen dat je daarvan van slag bent 😔
Wat bezielt die ouders om zomaar te vertrekken zonder hun (haar) kinderen hè. Hopelijk krijgen ze snel duidelijkheid!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem319

Bericht 24 Okt 2021 17:42

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Wij zitten sinds gisteren zonder keuken en vandaag komt onze Irakese buurvrouw (heel lief) steeds met bordjes eten. Vanmiddag een bordje met allemaal zelfgemaakte koekjes en zoetigheid, en net voor ons allebei een bord met rijst, kip en rundvlees. Echt ontzettend lief, alleen… we eten het niet. Het meeste vinden we niet zo lekker, vaak smakeloos en kip met vel enzo (hou ik niet van en mijn vriend krijgt heel veel van zijn buik van kip). Groenten zitten er nooit bij maargoed, een komkommer is ook zo gesneden natuurlijk. De rundvlees van vandaag is wel heel lekker trouwens.
We nemen het altijd aan, bedanken heel lief en voelen ons ondertussen heel erg opgelaten en ondankbaar omdat ze zich zo uitslooft voor ons en wij het eigenlijk helemaal niet eten. Maar we durven het niet zo goed te zeggen want het is ook weer zo lief, ze doen zo hun best om zich te mengen hier in onze cultuur. En daarbij is er een enorme taalbarriere, ze begrijpt ons vaker niet dan wel in een gesprek. Maar we zitten nog een maand zonder keuken en ik zie het zo gebeuren dat er elke dag wel een bordje rijst met kip komt…
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 27 Okt 2021 09:33

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Vandaag organiseert de bieb bij mij in het dorp een voorleesmarathon.
Via:
kan je live meekijken!
https://www.bibliotheekdeboekenberg.nl/ ... athon.html en dit is het programma.
Ik mag zelf ook voorlezen om 16.10 uur :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Okt 2021 10:15

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Wat leuk Ekiaam. Ik zal het even onthouden voor vanmiddag als we even wat te doen zoeken.
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 27 Okt 2021 15:49

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Pff Olive wat een in- en intriest verhaal.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 05 Nov 2021 08:06

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Ik woon nu 10 jaar in Oz en heb nog maar 3 slangen ooit gezien, waarvan 2 op vakantie. Maar vandaag was de derde keer en man, wat schrok ik! En ik ben niet een bang persoon haha. Deze baby was naar binnen gebracht door onze kat. Het is een baby whip snake (wel giftig maar niet fataal) of een baby brown snake (fataal). Heb de buren even gevraagd om me te helpen haha, ik neem zwanger geen risico ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Nov 2021 08:27

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Ieeeeee jeetje!
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Nov 2021 09:04

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Hè bah. Zijn ze snel? En hoe moet je ze dan veilig buiten zetten?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 05 Nov 2021 09:27

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Heel snel! Maar de kat zat er gelukkig steeds bovenop! Hebben hem in een emmer gedaan en 5km verderop eruit gelaten.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 05 Nov 2021 10:11

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Oh Marsy, wat spannend! Ook als je niet zwanger was geweest kun je maar beter uit de buurt blijven geloof ik :) Fijn dat het goed afgelopen is met iedereen!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 05 Nov 2021 10:58

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Ja man! En mijn zoon vond hem!
Ik was in de huiskamer en hij zei: ‘mama, kom eens’ en ik zeg terug ‘nee, nu even niet hoor, ben even bezig’. Reactie terug: ‘nee mama, dit wil je wel even zien denk ik’.

Zo blij dat hij in die tussentijd er niet aan is gaan zitten! Normaal komen ze niet binnen natuurlijk maar die verdomde kat… grrr..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 05 Nov 2021 11:54

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Jeetje, wat spannend Marsy. En wat een geluk dat je zoon er niet aan heeft gezeten. Ik ben al geen fan van spinnen, maar dit is een categorie erger. Brrrr....
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 05 Nov 2021 11:57

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Wat een engerd Marsy! Brrrrr..
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 05 Nov 2021 12:21

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Ohhh brrr daar zou ik ook van schrikken, Marsy!
<<

Anoniem325

Bericht 05 Nov 2021 14:07

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Oh wat schrikken zeg! 😨
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Nov 2021 20:15

Re: Wat wil je even kwijt? #12

brrr eng beest marsy
Afbeelding
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 05 Nov 2021 20:19

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Brrr, Marsy.
Ik ben ook niet zo bang aangelegd, maar deze kom ik liever ook niet tegen.
To travel is to live
Mijn instagram
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Suus