Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt? #12

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 10 Okt 2021 10:11

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Mooie symboliek Lady! Wat fijn dat je moeder ‘aanwezig’ was op deze bijzondere dag.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 10 Okt 2021 10:26

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Wat mooi Lady.

Vervelend is dat Lot. Uiteindelijk krijg je het opgelost, maar het kost idd veel stress.

Wat ontzettend balen Beau. Valt dit alles niet onder verborgen gebreken?
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 10 Okt 2021 10:27

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Wat fijn dat het zo'n mooie dag was Lady.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 10 Okt 2021 12:22

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Ik was ook benieuwd hoe je de dag had ervaren, Lady. Vooral door eerdere berichten hoe lastig je het vond dat je vader weer ging trouwen. Fijn om te lezen dat je het toch als een mooie dag hebt ervaren en dat je moeder er ook onderdeel van uit heeft gemaakt. Je ketting viel me ook op trouwens, erg mooi!
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 10 Okt 2021 22:34

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Lady schreef:Beau, ik weet niet hoe gronding jullie destijds het huis hebben bezichtigd en of jullie dit hadden kunnen weten bij aankoop. Maar het moedwillig vervalsen van stickers etc, lijkt mij vallen onder bewuste misleiding, verkopen onder valse voorwendselen en verborgen gebreken. Ik zou dus zéker gaan proberen dit geld op de verkopers te verhalen.


Mijn man geeft aan dat hij ervan uit gaat dat de oude eigenaar een "Dat wist ik niet", gaat toepassen. En als we eerlijk zijn, daar hebben we helemaal geen zin in. Het dak was ook al lek op meerdere plaatsen en er was sprake van zwarte schimmel in de slaapkamer, maar ook daar heeft hij nooit last van gehad, zegt ie. Is spontaan gebeurd, toen wij in het huis kwamen. Maar natuurlijk, kerel. De schimmelexpert zegt dat er gewoon overheen is geschilderd, telkens weer. Maar dat gezeur... :palm:

Het enige dat goed is in het huis is de fundering. Puur beton, omdat we langs een autoweg wonen. Als het huis in rook opgaat, dan kunnen we op de huidige fundering opnieuw bouwen. Even afkloppen, want daar zitten we natuurlijk niet op te wachten. Ben wel heel blij met onze brandmelders in het huis. Voelt toch veiliger.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 10 Okt 2021 23:04

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Wat ontzettend balen Beau, dat die verkoper doet alsof hij nergens vanaf wist. Je zou toch zeggen dat hij niet overal mee weg kan komen? Bizar.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 10 Okt 2021 23:11

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Viva schreef:Wat ontzettend balen Beau, dat die verkoper doet alsof hij nergens vanaf wist. Je zou toch zeggen dat hij niet overal mee weg kan komen? Bizar.


Mijn vader heeft ooit een rechtszaak gewonnen tegen een oud eigenaar van zijn koopwoning. De tuin lag vol asbest en achteraf bleek de oud eigenaar zijn vorige huis gewoon in de grond te hebben gestort. Het heeft jaren geduurd voor mijn vader gelijk kreeg en de kosten van het saneren, wat gelijk op zijn eigen kosten is gedaan, teruggekregen. Maar de advocaatkosten waren hoog en per saldo was het verlies groter dan de winst.

En daar zitten we niet op te wachten. Dan maar gewoon even slikken en zelf oplossen. We gaan hier nog lang niet weg. Dus we doen dit voor onszelf. :)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 11 Okt 2021 07:46

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Hier nam mijn rechtsbijstand de zaak op zich en hebben toen ook gelijk gekregen ivm verborgen gebreken. Hebben toen de kosten vergoed gekregen.

Lady, klinkt als een mooie dag!

Ik wil even kwijt dat de buren nog steeds flink aan het boren zijn! Ik hoopte zo dat ze voor het weekend klaar zouden zijn..
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 11 Okt 2021 18:55

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Tabbie, ik zal mijn rechtsbijstand eens bellen. Ik wil gewoon zo min mogelijk gezeur. Dat hebben we in de afgelopen 6 jaar al genoeg gehad.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 11 Okt 2021 19:11

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Oeh wat irritant, Tabbie. Hopelijk zijn ze snel klaar!

Beau, verstandig om je rechtsbijstand in te schakelen. Hebben wij toen ook gedaan, was ook een geval van verborgen gebreken en de verkopers moesten ons ook een schadevergoeding betalen.

Ik wil even kwijt dat we net via mijn ouders een deel van de erfenis van opa en oma kregen. Gaat om een heel fijn geldbedrag, dat erg goed van pas komt.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 11 Okt 2021 19:23

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Giselle, toen ik meldde bij de makelaar dat we last hadden van zwarte schimmel, zei deze gelijk dat dit ons eigen schuld was. Hadden we maar een bouwtechnische keuring moeten doen. Toen ik meldde dat meldingsplicht boven onderzoeksplicht staat ging hij even bellen. Maar oud eigenaar kwam eraf met "Dat was bij ons nooit", terwijlde schimmelexpert zei dat het er al jaren zat. Ik heb zo geen zin in gezeur. Gelukkig kunnen we de oplossing zelf betalen en dan kan daar via de rechtsbijstand altijd iets gaan lopen. Winnen we niets, geen man overboord. Winnen we wel, heel fijn. :) Vooral die ketel zit me dwars.er zit 18 jaar verschil tussen 1984 en 2002 en dat zegt dat het moedwillig is gedaan.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 11 Okt 2021 20:59

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Wat een mooi idee zo'n kettinkje Lady! Klinkt als een bijzondere dag.

Beau, heb je het over de cv-ketel? Weet je dan zeker dat je 1984 bedoeld? Want in die tijd zagen de systemen er toch heel anders uit dan de systemen van de afgelopen jaren?
Denk dat je met een levensduur van 37 jaar van een cv-ketel een record hebt!!

Ik wil zelf even kwijt dat de laatste weken van mijn verlof voorbij vliegen. Ik heb het heel fijn thuis met mijn drie jongens. Het is mijn laatste zwangerschapsverlof en dat maakt het een gek idee. Echt afscheid nemen! En nog maximaal genieten natuurlijk.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 11 Okt 2021 21:13

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Ik denk ook dat ik me in moet schrijven voor Guinness. En hij werkt hè. En het is een Bosch. Ken geen ketels van Bosch. Maar ja in die tijd was ik 2 jaar oud. 🙈 De man die het heeft nagekeken heeft in zijn bedrijfsprofiel nagekeken uit welk jaar hij kwam. Hij is op een giga klus een collega van mijn man en ik geloof niet dat hij meerwaarde heeft om te liegen. We wilden namelijk sowieso een nieuwe ketel. En we wisten dat het mis was met de elektriciteit, omdat het niet over hield.

Door mijn verhaal en jullie antwoord heb ik het huis nog eens proberen te bekijken op funda. Maar daar was hij weg. Maar op Facebook stond hij nog. 3600 x bekeken 3 jaar geleden. Honderden bezichtigingen en wij kochten het na ruim een jaar. Dat zegt eigenlijk al genoeg. Maar wij waren verliefd op de plek en niet zozeer het huis, das een dure leerschool geworden. Vooralsnog dan. 🙈
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 12 Okt 2021 10:13

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Green Pepper, ik heb het daadwerkelijk over een cv-ketel. Ik ken een cv-ketel niet anders dan een vierkante bak dat zorgt voor warm water en een warm huis. Ik zag wel dat hij verouderd was, maar of dat nu 2002 of 1984 is... Natuurlijk had ik dat moeten zien, maar mijn interesse gaat er niet naar uit. Omdat hij van 2002 zou zijn, hadden we ons al voorgenomen om hem dit jaar te vervangen. Nu is de noodzaak alleen groter. Hij vreet namelijk energie, wat niet verwonderlijk is. Ketel die 37 jaar oud is, waar kom je dat nog tegen? :O
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 12 Okt 2021 14:15

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Heb inmiddels contact gehad met rechtsbijstand. Mijn man heeft gelijk gehad, we moeten kunnen bewijzen dat ze het hebben geweten. Dat bewijs is er gewoon niet. Dus helaas. Maar ik zal dit weer onthouden als, we hadden een hekelende Sanibroyeur en daarna een 37 jaar oude ketel. Het kan niet op. Maar leuk verhaal voor de kinderen. :laughcry:
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Okt 2021 19:02

Re: Wat wil je even kwijt? #12

bizar beau, en wat een oude ketel dan zeg


Ik werd vanmiddag gebeld en heb morgen een sollicitatie gesprek zo spannend
Afbeelding
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 12 Okt 2021 19:34

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Zeker spannend, Sarah! Voor wat voor baan is het? Succes alvast!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 12 Okt 2021 19:47

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Wat goed Sarah!
⁠♡♡♡
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Okt 2021 20:06

Re: Wat wil je even kwijt? #12

in een kledingwinkel
Afbeelding
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 12 Okt 2021 20:23

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Beau, wat balen dat jullie er juridisch eigenlijk niet veel mee lijken te kunnen. Hopelijk komen er niet meer verborgen gebreken naar voren vanaf nu.

Sarah, wat leuk, succes met je sollicitatie!

Ik wil kwijt dat er op dit moment, en eigenlijk de afgelopen twee jaar al, zoveel shit speelt rond het gezin van mijn vader en stiefmoeder (zijn 3e vrouw) dat je er zo een soap van zou kunnen schrijven. Nu komt er weer een nieuw hoofdstuk. 1 die ik dit keer ook aan mijn kinderen van 5 en 7 zal moeten uitleggen en waar ook zij de gevolgen van zullen merken. Ik merk dat ik er even helemaal klaar mee ben. Dat ik boos ben om de puinhoop, maar ook verdrietig om hoe de relaties nu liggen. Ik kan er niks mee, maar wilde het graag even kwijt.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2827

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 12 Okt 2021 20:26

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Beau, ik bespeur in al jouw antwoorden dat je geen juridische stappen wilt ondernemen en dat is prima. Maar je rechtsbijstand maakt zich er nu wel heel makkelijk vanaf. Ja, je moet bewijzen. Maar een verklaring van die schimmelexpert en die elektricien is ook op te voeren als bewijs. Plus je kan je gemaakte kosten ook vorderen en terugkrijgen als je in het gelijk wordt gesteld. Of dat het geval zal zijn weet ik niet, maar je rechtsbijstand zou mi wat minder stellig moeten zijn.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 12 Okt 2021 21:06

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Bij verborgen gebreken moet het ook binnen een x periode (half jaar) gemeld zijn toch, kom je er nu dan pas achter dat het zo oud is? Wij zijn achter een lekkage gekomen na 7 maanden en hebben uiteindelijk met eigenaar zelf contact gehad erover maar makelaar gaf aan dat we (te) laat met constateren waren.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Okt 2021 21:21

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Luisa schreef:Beau, ik bespeur in al jouw antwoorden dat je geen juridische stappen wilt ondernemen en dat is prima. Maar je rechtsbijstand maakt zich er nu wel heel makkelijk vanaf. Ja, je moet bewijzen. Maar een verklaring van die schimmelexpert en die elektricien is ook op te voeren als bewijs. Plus je kan je gemaakte kosten ook vorderen en terugkrijgen als je in het gelijk wordt gesteld. Of dat het geval zal zijn weet ik niet, maar je rechtsbijstand zou mi wat minder stellig moeten zijn.


Maar je moet een verborgen gebrek natuurlijk wel na een redelijke termijn melden. En ik geloof dat ze er ondertussen 3 jaar wonen dan zou je in die periode toch al op zijn minst 1x onderhoud aan je ketel moeten laten plegen. En dan zou het ook naar boven moeten zijn gekomen.
2015 💙
<<

Anoniem319

Bericht 12 Okt 2021 21:27

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Maar is er dan geen bouwkundige keuring oid uitgevoerd toen jullie het huis aankochten? Ik koop niet zo vaak huizen maar ik ben eigenlijk wel een beetje verbaasd over de naïviteit die er in dit verhaal vanaf druipt.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 12 Okt 2021 21:38

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Maple schreef:Maar is er dan geen bouwkundige keuring oid uitgevoerd toen jullie het huis aankochten? Ik koop niet zo vaak huizen maar ik ben eigenlijk wel een beetje verbaasd over de naïviteit die er in dit verhaal vanaf druipt.


Nee, die is niet uitgevoerd. Was hij wel uitgevoerd, dan hadden we dit alsnog niet kunnen weten. Het zit verborgen.

Verder wilden we dit huis heel erg graag en hebben veel steken laten vallen. Kan inderdaad netjes onder naïviteit vallen of gewoon ronduit dom gedrag.

We hebben enorm geluk dat mijn man zeer verdienstig is met zijn eigen bedrijf en dat we de kosten zelf op ons kunnen nemen. Maar ook dat wisten we 2 jaar geleden niet.

Dus ja, dom en naïef. En ik geef je niet graag gelijk. :angel:
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers