Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt? #12

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12153

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Jul 2021 07:18

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Wat een weer hier. Werd wakker van mega knallen zulk hard onweer. Onze straat en stoep zijn veranderd in een rivier. In de wc komt het water omhoog. Ons pad van de stoep naar de voordeur ligt helemaal los door de regen. Is net opnieuw er in gelegd. Hopelijk zakt het water in de wc snel want moet plassen. Oh en de baby die schrok niet eens van de mega knallen die lag lachend in bed.

Ik wou graag regen hebben. Omdat de hele straat vol zand lag door de straters en daardoor elke keer een zandstorm was als er een auto door heem reed. maar zoveel hoefde niet.
Afbeelding
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 25 Jul 2021 07:58

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Het heeft hier helemaal niet geregend ofzo.
Na zo'n lange droge periode, loopt het water altijd slecht weg. Hopelijk blijft jullie pad een beetje netjes liggen.
<<

Anoniem331

Bericht 25 Jul 2021 17:47

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Woehoeee! Ik heb vanmorgen een supboard gekocht!
In overleg met de kinderen de switch verkocht, en dan dat geld een board gekocht. Nog 1 weekje werken en volgens mij dan een knaller van een vakantie!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 25 Jul 2021 19:45

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Leuk, Popcorn!

Het is vandaag alweer 2 jaar geleden dat mijn vader overleed. We hadden een heel fijne dag met onze familie. Samen naar de begraafplaats geweest en zijn tuintje is weer prachtig ❤️ Mijn zusje en zwager hadden een mooi filmpje gemaakt met allemaal beeldmateriaal van mijn vader, zo mooi en verdrietig om te zien. We hebben samen gelachen en gehuild 🥲
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 25 Jul 2021 20:00

Re: Wat wil je even kwijt? #12

❤ Suus..fijn dat jullie samen hebben kunnen zijn.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem331

Bericht 25 Jul 2021 20:19

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Oh wat gaat de tijd snel suus.

Ik zou je nog vragen; hoe vind jij altijd die leuke routes die jullie lopen?
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 25 Jul 2021 20:44

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Meestal via via. Ik kom vaak leuke routes tegen via kidsproof Groningen. Die laatste twee routes waar ik op Instagram foto’s van heb geplaatst waren maar heel kort hoor, voor mijn kinderen ideaal, haha. Daar waren ze eerder deze vakantie met de bso geweest en wilden ze ons ook laten zien.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 19:08

Bericht 26 Jul 2021 07:29

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Dat gisteren mijn moeder gestorven is en ik nu niet weet wat ik daarvan moet vinden.
Ik was niet gewenst voor haar en heb door haar een hele nare jeugd gehad. Op mijn 16e moest ik het huis uit.
Jaren later toch het contact geprobeerd te herstellen. Van mijn kant absoluut gelukt. Ze heeft toen slecht gelegen en dat is op het randje goed gegaan. Maar die 2e kans benutte ze niet om mij als volwaardige dochter te zien. Het was wederom de ene teleurstelling na de andere. Ik heb 1.5 jaar geleden dan ook alles verbroken. Voor mijn eigen mentale gezondheid was dit de beste keuze.

Nou is ze dus gisteren gestorven en ik kreeg het via via te horen omdat het op Social media stond. Ik heb mijn tante zelf geappt en dit nagevraagd en kreeg dan ook bevestiging. Maar ook met de mededeling dat mijn zus en oom het niet wilde dat ze mij op de hoogte zouden brengen. En dat vind ik wel pijnlijk. Dat ze dood is? Weet ik niet daar voel ik nu niks bij. Maar dat ik toch weer voor de zoveelste keer volledig buiten spel wordt gezet, tja dat raakt wel ja.
Aan de andere kant ik mag niet zeuren toch, ik heb tenslotte zelf het contact verbroken.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 26 Jul 2021 07:39

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Jeetje stuiterbal wat een een conflicterende gedachten zo voor jou. Gecondoleerd. En kun je er met iemand over praten? Veel sterkte!
#teammaple🍁
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 26 Jul 2021 07:42

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Ik denk dat het volkomen logisch is wat jij voelt. Ze hadden het gewoon moeten mededelen zodat jij zelf kon beslissen wat je met die informatie wilde doen.
Ik hoop dat je het een plaatsje kan geven ondanks alles is het toch jouw moeder. Gecondoleerd met het overlijden van jouw moeder en sterkte.
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 19:08

Bericht 26 Jul 2021 07:44

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Urban Naked schreef:Jeetje stuiterbal wat een een conflicterende gedachten zo voor jou. Gecondoleerd. En kun je er met iemand over praten? Veel sterkte!


Jawel thuis met mijn partner. Maar ik weet nog niet zo goed wat ik met mijn eigen gevoel en emoties aan moet.
Ergens hebben zij gelijk door mij dan ook buiten spel te zetten want het is mijn eigen keuze geweest. Maar ik weet niet of ik zelf ook zo'n keuze had gemaakt als het andersom was geweest. Ik voel daar te veel empathie naar de ander voor.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 26 Jul 2021 07:48

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Hoe is je band met je zus en oom? Wat gek dat ze het niet gemeld hebben. Gecondoleerd ook. Want het is hoe dan ook een emotioneel iets.
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 19:08

Bericht 26 Jul 2021 08:01

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Tabbie schreef:Hoe is je band met je zus en oom? Wat gek dat ze het niet gemeld hebben. Gecondoleerd ook. Want het is hoe dan ook een emotioneel iets.


Met mijn zus fors verstoord. Zij haat mij oprecht. Zij en mijn moeder zijn altijd 2 handen op 1 buik geweest. Ze had totaal geen begrip voor mij en mijn gevoel en verleden. Dus op het moment dat ik het contact verbrak ben ik door haar en haar man bedreigd geworden. Over dat kaliber hebben we het dan.
Mijn oom is een ander verhaal. Daar had ik gewoon contact mee. Niet op dagelijkse basis maar wel gewoon normaal zoals het hoort.
Maar sinds die breuk heeft niemand zich om mij bekommerd. Dus wellicht zal daar ook geen begrip zijn al wist ik dit dus niet.

Mensen zeggen altijd, het is toch je moeder. Maar rechtvaardigt dit dan dat ik jaren lang mishandeld ben geworden? En dan met name op psychisch vlak? Ik heb het geprobeerd om het verleden los te laten en eruit te halen wat er misschien toch in zat. Maar helaas was de teleurstelling zo groot dat ik er aan onderdoor ging.
Daarom weet ik het niet zo goed. Staan ze in hun recht mij buiten spel te zetten, als ik in hen zijn schoenen stond , ja vast wel. Maar pijnlijk is het absoluut.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 26 Jul 2021 08:08

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Het geeft je moeder absoluut geen recht om mishandeld te worden op welk vlak ook. Maar ik kan me wel voorstellen dat het wel iets met je doet.

Daarbij, even heel stom gezegd, denk ik dat ze je misschien meer buitenspel willen zetten ivm erfenis dan afscheid nemen of iets.
Al vind ik dat ook belachelijk. Wellicht had jij je moeder dan nog wel een keer willen zien (Mocht het een lang ziektebed zijn geweest). Ook dan zou ik je ingelicht hebben denk ik. Vooral als contact met bv je oom prima is.


Ik weet in een andere situatie zonder duidelijke onterfing van gebroken kind, dan die eerst door de notaris opgezocht moest worden en contact mee moest worden gelegd. Je hebt zakelijk gezegd gewoon recht op je kindsdeel. En ook zou je nu misschien direct roepen "ik moet niets van haar". Vind ik het dus belachelijk dat er samengespannen is om jou niet eens te vertellen dat ze overleden is.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 26 Jul 2021 08:16

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Jeetje Stuiterbal! Dat is niet niks. Je hebt nu heel veel te verwerken, ook al had je het contact verbroken komen er nu allemaal dingen naar boven. Neem alsjeblieft je tijd om dit goed een plekje te geven en het zou niet gek zijn om hiervoor hulp te zoeken. Het is zo’n complexe situatie. Dat je afstand hebt genomen betekend niet dat dit je niks mág schelen of je niet mag rouwen. Juist wel!
Gecondoleerd.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 26 Jul 2021 08:27

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Heftig stuiterbal! Sterkte met alles.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 26 Jul 2021 08:30

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Wat heftig, Stuiterbal. Gecondoleerd en veel sterkte.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 19:08

Bericht 26 Jul 2021 08:31

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Tabbie schreef:Het geeft je moeder absoluut geen recht om mishandeld te worden op welk vlak ook. Maar ik kan me wel voorstellen dat het wel iets met je doet.

Daarbij, even heel stom gezegd, denk ik dat ze je misschien meer buitenspel willen zetten ivm erfenis dan afscheid nemen of iets.
Al vind ik dat ook belachelijk. Wellicht had jij je moeder dan nog wel een keer willen zien (Mocht het een lang ziektebed zijn geweest). Ook dan zou ik je ingelicht hebben denk ik. Vooral als contact met bv je oom prima is.


Ik weet in een andere situatie zonder duidelijke onterfing van gebroken kind, dan die eerst door de notaris opgezocht moest worden en contact mee moest worden gelegd. Je hebt zakelijk gezegd gewoon recht op je kindsdeel. En ook zou je nu misschien direct roepen "ik moet niets van haar". Vind ik het dus belachelijk dat er samengespannen is om jou niet eens te vertellen dat ze overleden is.


Het buitenspel zetten gaat denk ik niet om het erfdeel. Die zal er bijna niet zijn. Het zijn bijstand mensen. En idd het eerste wat in mij opkomt is dat ik er ook idd niks mee te maken wil hebben. Dat ik dat ook volledig aan mijn zus over draag.

Ze is overigens plotseling overleden. Haar hart is er gisteren ochtend gewoon mee gestopt. Maar goed de gezondheid was natuurlijk niet best dus dat dit ooit zou kunnen gebeuren lag wel voor de hand.

Ik krijg dus van veel mensen een privé bericht met condoleance voor mij. Dat vind ik wel een ding. Ik merk dat mijn emoties vandaag even van slag zijn. Gisteren was ik kei hard en vandaag voel ik mij onrustig.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 26 Jul 2021 08:49

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Jeetje Stuiterbal, sterkte
Afbeelding
Afbeelding
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 26 Jul 2021 09:15

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Stuiterbal sterkte met het verwerken en het een plekje geven! Moeilijk deze gemixte emoties. Moeilijke situatie ook.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 680

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 26 Jul 2021 09:45

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Stuiterbal, gecondoleerd en veel sterkte.
Laatst gewijzigd door Kaat op 27 Jul 2021 06:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
03/2019
11/2020
<<

Anoniem325

Bericht 26 Jul 2021 09:58

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Wat een verhaal Stuiterbal. Sterkte voor jou.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 26 Jul 2021 10:00

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Sterkte Stuiterbal!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem315

Bericht 26 Jul 2021 10:14

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Oh lieve Stuiterbal, wat akelig dit. Logisch dat je onrustig bent onder de situatie. Gecondoleerd en veel sterkte gewenst. Je hebt wel wat te verwerken..
<<

Anoniem326

Bericht 26 Jul 2021 10:49

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Gecondoleerd Stuiterbal. Het lijkt me heel moeilijk, verdrietig en confronterend om te gaan met de conflicterende en tegenstrijdige gevoelens die op je afkomen. Ik hoop dat je veel steun krijgt van je omgeving. Veel sterkte.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers