Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Post

<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:11

Bericht 06 Nov 2013 07:38

Post

De postbezorging holt weer achteruit! Gister kreeg ik stukken van mijn zorgverzekeraar toegestuurd en die envelop was helemaal open aan de zijkant en onderkant. Ik vind dit dus echt heel vervelend want in deze envelop zit mijn nieuwe polisblad waar dus al mijn gegevens opstaan tot BSN aan toe.

Pas had ik al post van een penvriendin waarvan de envelop helemaal open was en je kon zien dat dat niet vanzelf gescheurd was... en dan al die post die verkeerd bezorgd wordt.

Klagen bij Post NL heeft geen zin want dan wordt je afgewimpeld met een simpel dat kan gebeuren of de postbodes doen hun uiterste best de post zo goed mogelijk te bezorgen. Is die postbezorging overal zo slecht of alleen bij mij in de wijk?

** direct even een linkje maken naar een nieuw kaartenstuurtopic in de pijler Meet en Greet! Opgeven kan tot 9 nov!!**
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 06 Nov 2013 08:40

Re: Post

Tja het kan nu eenmaal gebeuren hoe vervelend ook. En het kan ook in de machines gebeuren. Ik heb weinig klachten.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Nov 2013 08:54

Re: Post

Ik ben ook niet erg tevreden hoor. Ik heb vaak post voor de buren, en de postbode probeert keer op keer te grote poststukken bij ons mini brievenbusje naar binnen te proppen… Maar goed, ik zou daar niet zo snel voor bellen eigenlijk. Is niet anders :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem40

Bericht 06 Nov 2013 09:09

Re: Post

Zora schreef:Ik ben ook niet erg tevreden hoor. Ik heb vaak post voor de buren, en de postbode probeert keer op keer te grote poststukken bij ons mini brievenbusje naar binnen te proppen… Maar goed, ik zou daar niet zo snel voor bellen eigenlijk. Is niet anders :)

Maar is jullie brievenbus wel groot genoeg dan? Want als je een te kleine hebt snap ik dat de postbode het er gewoon door duwt, je moet nu eenmaal minimale afmetingen hebben.

Ik heb geen klachten over mijn postbezorging, maar ik woon ook niet in NL en we betalen hier het dubbele, dus dan mag het wel goed zijn!
<<

Anoniem7

Bericht 06 Nov 2013 09:37

Re: Post

Ik had die foto van die envelop inderdaad gezien, dat was wel héél erg :no: Er is een tijd geweest dat ze er nog wel een excuusbriefje bij deden, maar zelfs dat dus niet meer?

Ik heb momenteel geen klagen over de postbezorging, vind het alleen jammer dat het steeds duurder wordt en ze steeds minder vaak bezorgen. En de nieuwe manier van te weinig frankeren in rekening brengen vind ik ook omslachtig.
<<

Anoniem75

Bericht 06 Nov 2013 09:40

Re: Post

Daar ben ik het mee eens dat je maar afgewimpeld wordt als je een kapotte envelop krijgt toegestuurd waar iets anders in zat dan een brief en wat dan dus gewoon gejat is door iemand. Ja dat kan door een machine komen. Nou dit is echt niet door een machine gebeurd want de manier dat het open is gemaakt.. Ja sorry mevrouw dan kunnen wij er niks aan doen.

Dus als postbode kan je dus alle enveloppen openmaken en de inhoud meenemen? Dit is mij al 2x gebeurd en er wordt gewoon niks gedaan. Vind ik echt belachelijk.

Verder geen klachten over de post hier. Ja dat de reclame folders pas dinsdagavond worden bezorgd. Maar dat is weer een andere afdeling ;)
<<

Anoniem12

Bericht 06 Nov 2013 10:03

Re: Post

Önze brievenbus is ook te klein. Ik bestel dus ook geen dingen op ons huisadres en zoals met de Sinterklaaslootjes laat ik dat bij m`n moeder bezorgen.

TO- deed jij ook niet mee aan de Sinterklaaslootjes? Moet diegene het misschien even extra intapen tegen 'vandalisme'? Dan moet je dat misschien even in het topic zetten of in je lootje.
<<

Anoniem79

Bericht 06 Nov 2013 10:12

Re: Post

Hier is het ook best erg. Pas een snailmail die niet is aangekomen (of eigenlijk 2 want de door mij verstuurde is ook kwijt), iets wat ik besteld heb op internet nooit aangekomen (gelukkig hebben zij een nieuwe gestuurd), het gebeurt me regelmatig dat ik aanmaningen krijg van rekeningen die ik nooit gezien heb. En gister kreeg ik een mail waarom ik een papier nog steeds niet had ingevuld en teruggestuurd, hele papier niet gezien. Oh ja en ook een opengescheurde brief, er zat een heel klein stempeltje in, die vond de postbode misschien toch niet zo leuk ;). Verder vast nog dingen die ik niet eens merk. En dit allemaal in een paar weken. Post van de buren krijg ik ook vaak, of natgeregende post, of het ligt in een propje in de brievenbus (wij hebben een grote brievenbus). Volgens mij kan ik mijn brieven nog beter per postduif sturen.
Ik heb een klacht ingediend en ze hebben gezegd dat ze het gaan onderzoeken in mijn buurt, dus ik hoop dat het gaat verbeteren.

Zo dit ben ik ook weer even kwijt, stomme tnt.
<<

Anoniem29

Bericht 06 Nov 2013 10:22

Re: Post

Het schijnt ook heel erg aan distributiecentra te liggen in bepaalde delen van NL. Wij hadden bij mijn oude werk zo ontzettend veel klachten van mensen in en uit de omgeving van Almere. Blijkbaar wordt daar gewoon niet netjes met poststukken omgegaan op het distributiecentrum.

Ik heb echt nooit last van kapotte post o.i.d. Wij hebben ook al heel lang dezelfde vrouw die de post rondbrengt.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 06 Nov 2013 10:27

Re: Post

Ik heb het momenteel ook wel even gehad met PostNL! Zou gisteren een pakketje krijgen tussen 10-12.00, ik had om 13.00 nog niks dus even met de track code gekeken, staat er 10.20 afgeleverd, nou niet bij mij. Gebeld maar ze kunnen er niks aan doen, ben alle buren afgeweest maar die hebben ook niks.

Ik kan dus waarschijnlijk wel fluiten naar mijn pakketje, ben er echt een beetje boos om, ging het nou om
5 euro dan liet ik het wel zitten maar dat is ook niet het geval. Bah :thumbdown:
<<

Anoniem 3

Bericht 06 Nov 2013 10:29

Re: Post

Wij hebben er -gelukkig- nooit last van, alle post wordt netjes bezorgd en het is nooit open of iets.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Nov 2013 10:34

Re: Post

Whoop! schreef:
Zora schreef:Ik ben ook niet erg tevreden hoor. Ik heb vaak post voor de buren, en de postbode probeert keer op keer te grote poststukken bij ons mini brievenbusje naar binnen te proppen… Maar goed, ik zou daar niet zo snel voor bellen eigenlijk. Is niet anders :)

Maar is jullie brievenbus wel groot genoeg dan? Want als je een te kleine hebt snap ik dat de postbode het er gewoon door duwt, je moet nu eenmaal minimale afmetingen hebben.

Ik heb geen klachten over mijn postbezorging, maar ik woon ook niet in NL en we betalen hier het dubbele, dus dan mag het wel goed zijn!


Nee die is hartstikke klein. Hebben er ook geen keuze in helaas. En ik snap dat het er dan gewoon soms wat strak in zit, maar sommige dingen moeten we er bijna uit knippen/scheuren omdat het zo vast zit in de brievenbus :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem17

Bericht 06 Nov 2013 12:36

Re: Post

Ben ik nou de enige die het gek vind om in een klaagtopic over de post te verwijzen naar een kaartjes-stuur-topic? :wink:
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 06 Nov 2013 19:51

Re: Post

haha nou kijk ik net in dit topic (en nee daar lach ik niet om want het is erg vervelend als men zo met de post om gaat) krijg ik in mijn mail een vragenlijst over postnl :D Iemand die ook gehad?

Ik heb last van dat sommige brieven laat aankomen bij mij. Dat is ook erg vervelend als het iets belangrijks is wat ik binnen zoveel dagen weer terug moet sturen.
<<

Nyx

Bericht 06 Nov 2013 19:59

Re: Post

Ik heb nooit wat te klagen over de post, integendeel.

Mijn post wordt nog altijd netjes bezorgd door een oud PTT-POST bezorger. Dat houdt in dat hij weet dat Pietje, Klaasje en Grietje hier niet wonen (en ik dus geen retourzendingen hoef te doen), durft te wagen om een pakket twee keer te proberen te bezorgen en zal altijd zijn nieuwsgierigheid bedwingen als hij een handgeschreven envelop vindt.

Laatst was ik wat minder blij met hem. Want hij had om 10.30u aangebeld, maar kon zo snel geen broek vinden (was aan het schoonmaken in onderbroek :redface: ) en dus maar even laten gaan. Komt hij om 14.30u terug met de mededeling dat dat jonge grut maar tot de middag in bed ligt. Nou jong grut, jong grut. Leuk compliment. :P
<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:11

Bericht 06 Nov 2013 20:07

Re: Post

Mijn brievenbus is groot genoeg dus dat kan het probleem niet zijn... Ik baal er echt van omdat in deze envelop heel veel persoonlijke gegevens stonden tot aan mn BSN en rek nr toe... vind ik gewoon geen fijn idee
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

Anoniem28

Bericht 06 Nov 2013 20:46

Re: Post

Wij hadden een criminele postbezorgen die de pincode van een nieuwe betaalpas van ons gestolen heeft. In combinatie met de pinpas had ie gewoon onze hele rekening leeg kunnen halen. Goddank is de pas door een andere bezorger gebracht.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 06 Nov 2013 21:33

Re: Post

Hier komt super vaak post niet aan. Er is al jaren een probleem met de post hier in de wijk. Is algemeen bekend, het veranderd alleen helaas niet.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 06 Nov 2013 23:08

Re: Post

Hier eigenlijk nooit problemen met de post. Hebben een giga brievenbus, waar zelfs pakketjes in kunnen, nooit post van n ander en alles komt optijd aan.. Kan me voorstellen dat het wel vervelend is als het niet netjes bezorgd wordt!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 07 Nov 2013 00:32

Re: Post

Bij mij gaat het de laatste tijd weer goed met de post. Maar die pakketbezorgers, die hebben echt geen geduld. Ze bellen altijd superhard aan (2 x) en voordat je de kans hebt om op te staan van de bank, en naar de voordeur te lopen, staan ze al aan te bellen bij de buren. Heb gewoon even geduld. Ik was laatst een pakketje voor de buren aan aan het nemen, opent de buurvrouw (ze was op zolder, dus het duurde even voordat ze beneden was). Zegt die man: "Ja, daar heb ik echt geen tijd voor hoor". Nee 2 x terugkomen, dat kost nog meer werk.
<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:11

Bericht 07 Nov 2013 07:22

Re: Post

Fayebella schreef:Bij mij gaat het de laatste tijd weer goed met de post. Maar die pakketbezorgers, die hebben echt geen geduld. Ze bellen altijd superhard aan (2 x) en voordat je de kans hebt om op te staan van de bank, en naar de voordeur te lopen, staan ze al aan te bellen bij de buren. Heb gewoon even geduld. Ik was laatst een pakketje voor de buren aan aan het nemen, opent de buurvrouw (ze was op zolder, dus het duurde even voordat ze beneden was). Zegt die man: "Ja, daar heb ik echt geen tijd voor hoor". Nee 2 x terugkomen, dat kost nog meer werk.


Die ook ja! Tijdje geleden had ik er 1 die niet kon praten denk ik. Stond met zo'n pennetje op een kastje te tikken en in mn handen te duwen. Of ze brengen je pakketje in een heel ander deel van je woonwijk, komt hier ook voor.
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

Anoniem 41

Bericht 07 Nov 2013 15:34

Re: Post

Sugarfall schreef:Ik heb het momenteel ook wel even gehad met PostNL! Zou gisteren een pakketje krijgen tussen 10-12.00, ik had om 13.00 nog niks dus even met de track code gekeken, staat er 10.20 afgeleverd, nou niet bij mij. Gebeld maar ze kunnen er niks aan doen, ben alle buren afgeweest maar die hebben ook niks.

Ik kan dus waarschijnlijk wel fluiten naar mijn pakketje, ben er echt een beetje boos om, ging het nou om
5 euro dan liet ik het wel zitten maar dat is ook niet het geval. Bah :thumbdown:


Had ik ook maar toen was hij bij mijn ouders bezorgd. Net het huis uit gegaan en bij die webwinkel stond nog de adresgegevens van mijn ouders in. Hele middag voor niets thuis geweest (kwam echt al om 1 uur bij hun aan). Kwartje viel in eerste instantie ook niet toen ik erachter kwam dat die al bezorgd was. Ik al in de tuin gekeken enzo, niets! Na lang zoeken zag ik dat het adres niet klopte.

Verder pakketje wel eens bij de voordeur aangetroffen en wij waren niet thuis. Best duur pakketje dus blij dat het er nog stond.
Post van de buren of iemand anders uit het dorp.
Pakketjes die bij de buren afgegeven worden terwijl er duidelijk op staat dat het niet bij de buren bezorgd mag worden.
Heb wel eens het gevoel dat ik post mis maar weet het niet zeker, nooit herinneringen ofzo gehad.
Post wordt er niet ver genoeg ingedaan en daardoor nat geregend.
De postbode leest de achterkant van onze Donald Duck (staat dan onder de boom even te lezen, echt grappig om te zien eigenlijk!)
<<

Anoniem 41

Bericht 07 Nov 2013 15:35

Re: Post

Elliot schreef:Ben ik nou de enige die het gek vind om in een klaagtopic over de post te verwijzen naar een kaartjes-stuur-topic? :wink:


Haha, dat dacht ik ook ja!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 08 Nov 2013 10:48

Re: Post

Hier geen klachten over de post. Wij wonen hier nog maar een paar maand en voor ons woonden er om de paar maand anderen. De vaste bezorgster weet onze namen nu en neemt alle post voor oude bewoners mee terug (heeft ze eerst een keer gevraagd of dat goed was).

Er is alleen ook een bezorger van een ander postbedrijf en die is er vaak al rond 6 uur 's ochtends (met een lampje op zijn hoofd haha). Dan wordt ik wel eens wakker vd brievenbus die kleppert.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 08 Nov 2013 10:57

Re: Post

Momenteel gaat het wel redelijk, al hebben wij heel vaak post die op een ander adres bezorgd had moeten worden. En de post is hier laat, regelmatig pas na 18.00. Dat vind ik wel vreemd en ik dacht ook eigenlijk dat dat niet mocht.
Verder ook regelmatig kleine ergernissen hoor. Zo hadden wij tot ongeveer een jaar terug nog regelmatig post voor de oud bewoonster, en dan stuurde ik dat netjes retour afzender, en dan hadden we het de volgende dag gewoon weer zelf in de bus, soms ging dat tot 3 keer toe zo door, zelfs nadat ik met zwarte stift het adres had doorgestreept.
En ik ben blij dat wij niet vaak pakjes krijgen want dat is meestal ook 1 grote ellende.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers