Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

<<

Marrieme

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 20 Dec 2020 19:08

Bericht 20 Dec 2020 19:16

Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

Mijn beste vriendin gaat trouwen: prachtig nieuws! Buiten dat ik natuurlijk erg blij ben, word ik ook een beetje overspoeld door een neerslachtig gevoel. Ik ben 7 jaar samen met mijn vriend en wil erg graag trouwen. Hij heeft al eens op het punt gestaan om me te vragen, maar heeft dit last minute afgeblazen. Nu hoopte ik op een aanzoek in het volgende jaar, maar nu kondigt dus mijn bff aan dat ze verloofd is. Met als gevolg, dat ik nu absoluut niet een aanzoek wil voordat mijn bff getrouwd is, omdat ik het gevoel heb dat het afdoet aan het geluk van mijn bff en de ‘speciaalheid’ van mijn eigen moment. Is het raar dat ik er zo over denk? Mijn vriend ziet juist geen reden om het niet te doen op middellange termijn, maar ik wil dat ineens liever echt niet meer, met natuurlijk wat woordenwisselingen tot gevolg. Ben ik te krampachtig?
Laatst gewijzigd door Marrieme op 20 Dec 2020 23:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 20 Dec 2020 19:20

Re: Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

Ja ik vind je te krampachtig. Hoezo zou je in haar vaarwater zitten, zolang je niet in dezelfde week of dag trouwt geen probleem volgens mij. Leuk toch juist ervaringen delen.
2015 💙
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 20 Dec 2020 19:32

Re: Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

Ik begrijp je vriend wel, je trouwt toch samen vanwege de liefde? Als het nu op dezelfde dag zou zijn als je vriendin begreep ik je twijfel. Persoonlijk zou ik me meer zorgen maken over Corona en de bijbehorende maatregelen.
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:21

Bericht 20 Dec 2020 19:43

Re: Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

Ja ik vind het raar dat je er zo over denkt en ja ik vind je te krampachtig.
<<

Anoniem295

Bericht 20 Dec 2020 19:56

Re: Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

Ik zou het juist leuk vinden om samen te delen in die voorpret, en samen te sparren. Ik zou me op geen enkel moment druk maken om ‘de speciaalheid van mijn eigen moment’. Je trouwt vast niet op dezelfde dag, toch?
<<

Marrieme

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 20 Dec 2020 19:08

Bericht 20 Dec 2020 20:08

Re: Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

Dank jullie allemaal voor jullie eerlijke antwoorden, heb ik echt heel veel aan. Mijn eergevoel nam even zwaar de overhand: we zijn al heel erg lang beste vriendinnen en ik wilde het op geen mogelijke manier minder maken. Maar jullie hebben gelijk.. ik ben wat te krampachtig, je trouwt zeker vanwege liefde en er kan alleen maar lol uit komen zolang je maar niet in de buurt van elkaars data gaat trouwen. Dank 🙏🏻
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 20 Dec 2020 20:15

Re: Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

Ik snap je wel ergens qua gevoel. Maar je doet jezelf en je vriendin er te kort mee. In de toekomst zul je dit nog wel meer gaan meemaken (bijv. met kinderen krijgen oid). Het is nu eenmaal zo gelopen en ik zou blij zijn als je vriend je vraagt, ongeacht of de buurvrouw, de koningin of je BFF dat jaar ook gaat trouwen. Het gaat om jullie toch? Er is toch zo’n gezegde over dat bloemen in een bloemenveld dat die allemaal naast elkaar mogen shinen. Die zijn niet jaloers op elkaar of eisen niet hun eigen aandacht op maar stralen gewoon, ongeacht wie er naast hun staat.

Ik denk dat je dwars zit dat je graag eerder dan haar of gewoon eerder gevraagd wilde worden. Dat je het jammer vind dat je vriend het heeft uitgesteld. En dat je je daarom zo voelt.
Misschien kun je iets met dat gevoel, van je afschrijven of praten of gewoon erkennen dat het er is. En dat accepteren hoe de situatie nu is en daar voor gaan. Misschien helpt dat ook al. Je vriend nu vertellen dat je er geen zin meer in hebt motiveert hem denk ik ook niet :). Ik zou hem juist vertellen hoe graag je met hem wil trouwen en hoeveel zin je daarin hebt! Succes.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Dec 2020 20:31

Re: Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

Over het algemeen duurt het van verloving tot trouwen ongeveer een jaar. Dus als zij komend jaar trouwt en jullie verloven komend jaar, loop je elkaar toch echt niet in de weg? Zolang je vriend jou niet op haar bruiloft ten huwelijk vraagt (it happens...) lijkt het me niet dat je haar 'thunder' steelt. Lief dat je er rekening mee houdt maar lijkt me onnodig moeilijk inderdaad.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 20 Dec 2020 21:05

Re: Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

Weet je zeker dat je vriend wel wilt trouwen? Bovendien had je een paar jaar geleden zelf ook een aanzoek richting hem kunnen doen? Dan was je wellicht nu al getrouwd geweest. Het is namelijk erg ouderwets dat de man altijd een aanzoek moet doen.
<<

Anoniem331

Bericht 20 Dec 2020 21:14

Re: Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

Fred schreef:Weet je zeker dat je vriend wel wilt trouwen? Bovendien had je een paar jaar geleden zelf ook een aanzoek richting hem kunnen doen? Dan was je wellicht nu al getrouwd geweest. Het is namelijk erg ouderwets dat de man altijd een aanzoek moet doen.



😂😂


Nee ik zou niet wachten. Straks weer een ander die verloofd en weer wachten. Nee hoor. Zou me alleen wel afvragen waarom alles zo lang duurt en waarom hij de vorige toch maar niet ging vragen, en dat je dat allemaal wel weet? Klinkt niet heel erg als trouwmateriaal.
<<

Anoniem295

Bericht 20 Dec 2020 21:15

Re: Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

Nouja zeg, wat een stomme aannames, Fred en Popcorn.
<<

Marrieme

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 20 Dec 2020 19:08

Bericht 20 Dec 2020 21:29

Re: Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

Dat een man per se zou moeten vragen, nee zeker niet.. maar ik weet dat hij dat zo wil, dus waarom zou ik dat hem afnemen? Omdat ik geen geduld zou hebben? Verder, ik zal er niet te veel op in gaan, maar hij heeft een goede reden gehad om het toen niet te doen (wist t ook pas een jaar later), en hij heeft het me ook verteld met een goede reden. Dat het me even zeer deed om te horen, ja dat wel.. maar geen reden om nog even verder te wachten.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 20 Dec 2020 21:36

Re: Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

Hoezo stom? Hij heeft het al keer last minute afgeblazen.
Als ik graag als zijn vriendin wil trouwen had ik dat niet tof gevonden en dan zelf maar iets later op een speciale manier hem ten huwelijk gevraagd. Zegt hij bij dat aanzoek nee, dan weet je genoeg... lol.
Het lijkt erop namelijk als het van zijn kant af moet komen je lang kunt wachten.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 20 Dec 2020 21:42

Re: Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

Wat een onzin Fred, je weet toch helemaal niet waarom het is afgeblazen? Misschien was er net een dierbaar familielid overleden of zat één van beiden slecht in zijn/haar vel, waren er financiële problemen, weet jij veel!
Veel mensen wachten op een speciaal moment en dat is er niet altijd, zeker niet nu in corona-tijd.

Ik zou je vriend vertellen dat je het aanzoek gewoon afwacht (als je graag gevraagd wilt worden) maar dat het niet de glow van je vriendin zal stelen. Jullie zullen toch niet in 2021 trouwen neem ik aan, dus kunnen jullie beide van jullie verlovingstijd genieten en ervaringen delen.
Laatst gewijzigd door Scandic op 20 Dec 2020 21:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Dec 2020 21:43

Re: Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

Fred schreef:Hoezo stom? Hij heeft het al keer last minute afgeblazen.
Als ik graag als zijn vriendin wil trouwen had ik dat niet tof gevonden en dan zelf maar iets later op een speciale manier hem ten huwelijk gevraagd. Zegt hij bij dat aanzoek nee, dan weet je genoeg... lol.
Het lijkt erop namelijk als het van zijn kant af moet komen je lang kunt wachten.


Ik lees het juist alsof hij dus wél de intentie heeft om te trouwen. Hij wilde haar immers al een keer vragen.
Maar bovenal zou ik niet te veel invullen voor een ander.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem331

Bericht 20 Dec 2020 21:45

Re: Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

Maple schreef:Nouja zeg, wat een stomme aannames, Fred en Popcorn.


Och heden zeg, je kunt ook overal over vallen.

Iemand maakt zich druk om een aanzoek welke de vorige keer maar net vantevoren afgelast word, blijkt uit niks dat het er aan zit te komen, ze wil het heel graag maar wacht liever misschien nog een jaar langer omdat haar beste vriendin volgend jaar gaat trouwen.
Misschien een aanname omdat er praktisch geen informatie is verder.

Tsjah, wat wil je dan. Of verstrek iets meer informatie, of wacht wat het leven je brengt.
(Ho, poezelig en lief blijven hier jongens, stel je voor)
<<

Anoniem331

Bericht 20 Dec 2020 21:47

Re: Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

Oh te snel,
Daar was de rest van de informatie al.

Nou ja. Ik zou dus niet wachten, want je wacht al zo lang.
<<

Anoniem295

Bericht 20 Dec 2020 21:47

Re: Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

Fred, je moet je oma even thuislaten, aan Anna denken en Nivea smeren.
<<

Anoniem295

Bericht 20 Dec 2020 21:49

Re: Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

Popcorn schreef:
Maple schreef:Nouja zeg, wat een stomme aannames, Fred en Popcorn.


Och heden zeg, je kunt ook overal over vallen.

Ik doel op je opmerking of dat hij al dan niet trouwmateriaal is. Dat vind ik echt een bizarre aanname, na een paar reacties van TO. Ik vind dan zeker niet dag ik ‘overal over val’, dat is gewoon een rotopmerking om te lezen voor TO, denk ik zo.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 20 Dec 2020 21:52

Re: Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

@ Maple, met die reactie kan ik niets. Feit is gewoon dat ze hem ook ten huwelijk had kunnen vragen en dat ze dat niet heeft gedaan...
<<

Marrieme

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 20 Dec 2020 19:08

Bericht 20 Dec 2020 22:05

Re: Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

Goed. Buiten het feit dat dit verhaal een wending neemt die niet nodig is, dank aan allen voor de diverse zienswijzen en input.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Dec 2020 07:54

Re: Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

Ik snap je gevoel wel hoor! Dat je de thunder van je vriendin niet wil stelen is heel lief van je, en zou ik ook hebben. Maar, ik sluit me aan bij de post van Lot!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 21 Dec 2020 08:03

Re: Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

Ergens begrijp ik je gevoel wel, maar vind het echt nergens voor nodig.

Toen wij aankondigden te gaan trouwen was er niemand in onze hechte vriendengroep die ging trouwen. Toen onze trouwdag dichterbij kwam, gingen 3 andere stellen in een tijdsbestek van 2 maanden om onze dag heen ook trouwen. Weliswaar kleiner dan wij maar toch. Tja, weet je, het was best leuk! Alle meiden waren met hetzelfde bezig. En een paar leuke feestjes vlakbij elkaar 🥳 en iedereen had een heel ander soort bruiloft.

Als je altijd op anderen moet wachten doe je jezelf echt te kort.


Edit: ik zie dat Lot ongeveer hetzelfde schreef. Eens met haar uitgebreidere stukje dus.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 21 Dec 2020 09:02

Re: Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

Beetje offtopic, maar @Fred:

Afbeelding
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 21 Dec 2020 09:39

Re: Beste vriendin gaat trouwen: ik wachten?

Is het juist niet leuk om samen voorpret te hebben en te plannen, samen met je vriendin?
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers