Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wachtlijst basisschool

<<

Anoniem186

Bericht 06 Nov 2013 02:35

Wachtlijst basisschool

Gister kregen we bericht dat de basisschool die we voor dochter op het oog hadden vol zit. Echt balen!
Ze staat nu op de wachtlijst. Ik weet niet op welke plaats, dat ga ik nog even vragen.

Weten de juffen dat toevallig. Zijn er op jullie scholen nog veel afzeggingen? Of kan ik er wel vanuit gaan dat we echt pech hebben?
Ik baal er zo ontzettend van! Het is zo'n leuke school! Geen idee waar ik haar nu in moet schrijven....
<<

Anoniem57

Bericht 06 Nov 2013 07:20

Re: Wachtlijst basisschool

Balen zeg!
Officieel mag een school toch geen kinderen weigeren? Dat weet ik wel.
Mede vanwege de wachtlijsten hebben we L. al op 1,5-jarige leeftijd ingeschreven (en toen zat haar leerjaar al bijna vol).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Nov 2013 09:13

Re: Wachtlijst basisschool

Openbare basisscholen mogen geen kinderen weigeren, maar wel als er geen plaats meer is.

Balen, Jans! Ik weet niet hoe groot de kans is dat er toch plek is, dat ligt helemaal aan het aantal wachtenden voor je, maar ik zou voor de zekerheid sowieso snel oriënteren op andere scholen.
Laatst gewijzigd door Susan op 06 Nov 2013 10:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem97

Bericht 06 Nov 2013 09:14

Re: Wachtlijst basisschool

Oh dat is echt balen! Hier was gelukkig geen wachtrij dat hadden we meteen gevraagd toen we daar gingen kijken.

Ik zou wel verder gaan kijken naar andere scholen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 06 Nov 2013 09:28

Re: Wachtlijst basisschool

ooh wat balen zeg! Ik hoop dat jullie toch nog aan de beurt komen.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 06 Nov 2013 09:30

Re: Wachtlijst basisschool

Dat is echt wel balen zeg.
Ik dacht eerder tijdens mijn zwangerschap, laat ik de baby nu alvast inschrijven, want er is 1 school waar ik heel positief over ben, dus dan ben ik in ieder geval op tijd. Blijkt dat je hier in de gemeente pas vanaf 2 jaar kan inschrijven (op zich ook wel goed) en dat we sowieso niet in aanraking komen omdat ze loting en postcode afhankelijk doen.
Make happy memories
<<

Anoniem186

Bericht 06 Nov 2013 09:36

Re: Wachtlijst basisschool

Ja, ik baal echt zo ontzettend! Het is echt de enige school waar ik zo enthousiast was (jenaplan en continurooster).
Voor de zomervakantie was er opendag en toen zijn we wezen kijken, toen hadden ze nog wel plek. Daarna heb ik er helemaal niet meer over nagedacht. Man dacht dat ik het formulier gemaild had en ik dacht dat hij het had gedaan. En nu zijn we alsnog te laat. :(
<<

Anoniem75

Bericht 06 Nov 2013 09:42

Re: Wachtlijst basisschool

Balen Jans. Als ze over bijv. 2 jaar wel plek hebben plaats je je dochter dan over of laat je haar dan zitten waar ze zit?

Hier moest je ook snel zijn bij de Jenaplan school hier in het dorp. Ik heb S. met 2 jaar toen al ingeschreven.
<<

Anoniem16

Bericht 06 Nov 2013 10:27

Re: Wachtlijst basisschool

Wij hebben op school ook al sinds jaar en dag een wachtlijst. Voorheen was het zo dat wanneer je kindje 6 mnd was en hij/zij was niet ingeschreven was je te laat... Nu hebben we een aannamebeleid waardoor iedereen meer kans heeft op plaatsing. Je moet oa een briefje schrijven waarom je voor onze school kiest en of je weet wat dat inhoudt.

Bij ons was het zo dat kinderen op de wachtlijst vrijwel nooit geplaatst konden worden, of de eerste 5 wel maar de rest niet, omdat iedereen op de lijst ook gewoon wilden komen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Nov 2013 10:33

Re: Wachtlijst basisschool

Printje schreef:Wij hebben op school ook al sinds jaar en dag een wachtlijst. Voorheen was het zo dat wanneer je kindje 6 mnd was en hij/zij was niet ingeschreven was je te laat... Nu hebben we een aannamebeleid waardoor iedereen meer kans heeft op plaatsing. Je moet oa een briefje schrijven waarom je voor onze school kiest en of je weet wat dat inhoudt.

Bij ons was het zo dat kinderen op de wachtlijst vrijwel nooit geplaatst konden worden, of de eerste 5 wel maar de rest niet, omdat iedereen op de lijst ook gewoon wilden komen.


Dat lijkt me juist veel vervelender dan een wachtlijst. Als je weet dat je voor zes maanden moet inschrijven dan weet je gewoon waar je aan toe bent, met zo'n aannamebeleid zit je alsnog in onzekerheid, daarbij kunnen mensen ook niet allemaal even goed op papier krijgen waarom ze voor die school kiezen, terwijl ze het in hun hoofd misschien wel heel goed weten. Ik vind 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' dan eigenlijk eerlijker.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Nov 2013 10:37

Re: Wachtlijst basisschool

Susan, je hebt Jans' echte/oude naam getypt in je eerste post :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Nov 2013 10:39

Re: Wachtlijst basisschool

Oh ja, ik zie het, ik ga het even veranderen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem16

Bericht 06 Nov 2013 10:40

Re: Wachtlijst basisschool

Susan; het probleem is dat er ook steeds meer mensen gingen verhuizen naar onze wijk en dus niet meer geplaatst konden worden. Mensen weten rond de derde verjaardag van hun kind of ze wel/niet geplaatst kunnen worden. De andere scholen in de wijk hebben geen wachtlijsten dus dan zijn er nog opties genoeg. Ook kunnen ouders aangeven of zij eventueel nog benaderd willen worden wanneer er toch nog plaatsen vrij komen.
<<

Anoniem24

Bericht 06 Nov 2013 10:44

Re: Wachtlijst basisschool

Susan schreef:
Printje schreef:Wij hebben op school ook al sinds jaar en dag een wachtlijst. Voorheen was het zo dat wanneer je kindje 6 mnd was en hij/zij was niet ingeschreven was je te laat... Nu hebben we een aannamebeleid waardoor iedereen meer kans heeft op plaatsing. Je moet oa een briefje schrijven waarom je voor onze school kiest en of je weet wat dat inhoudt.

Bij ons was het zo dat kinderen op de wachtlijst vrijwel nooit geplaatst konden worden, of de eerste 5 wel maar de rest niet, omdat iedereen op de lijst ook gewoon wilden komen.


Dat lijkt me juist veel vervelender dan een wachtlijst. Als je weet dat je voor zes maanden moet inschrijven dan weet je gewoon waar je aan toe bent, met zo'n aannamebeleid zit je alsnog in onzekerheid, daarbij kunnen mensen ook niet allemaal even goed op papier krijgen waarom ze voor die school kiezen, terwijl ze het in hun hoofd misschien wel heel goed weten. Ik vind 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' dan eigenlijk eerlijker.


Op zich ben ik het met je eens Susan, maar aan de andere kant was ik met een half jaar nog absoluut niet bezig met waar we J naar school wilde hebben.

Super vervelend Jans, ik zou ook heel erg balen dan. Wij hebben J vorige week ingeschreven en gelukkig is de Jenaplan school waar zij naartoe gaat hier heel klein en hebben ze genoeg plek (hier in het dorp zijn een stuk of 6 scholen waarvan 3 mega groot). We hebben de definitieve bevestiging als gehad maar als deze school vol had gezeten dan had ik ook echt niet geweten waar we dan hadden willen inschrijven.

Wanneer wordt ze 4? Hopelijk heb je nog even om te zoeken. --> edit: ik zie nu dat ze net wat jonger is dan J. Je hebt gelukkig nog een jaar maar dat is best kort als je nog geen idee hebt wat je dan wil.

Succes in ieder geval.
Laatst gewijzigd door Anoniem24 op 06 Nov 2013 10:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Nov 2013 10:45

Re: Wachtlijst basisschool

Bij onze school mag dat niet, ingeschreven staan voor nog een school. Ik weet niet of ze dat echt controleren en wat ze eraan doen als je het toch doet, maar je moet ondertekenen dat je kind alleen bij die school ingeschreven staat. Dus voor 'onze' school kiezen en tegelijk inschrijven bij een school met een wachtlijst voor het geval je toch een plek hebt kan dan niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem16

Bericht 06 Nov 2013 10:49

Re: Wachtlijst basisschool

Volgens mij wordt dat bij ons zelfs als tip gegeven om bij meerdere scholen in te schrijven. Het 'probleem' is echter dat veel ouders daar niet op zitten te springen omdat ze juist eigenlijk bewust voor onze school kiezen. Dat is het voordeel weer van dat aannamebeleid. Wij verwachten wel iets van de ouders, qua hulp tijdens school etc, wanneer je dat helemaal niet kan/ niet belangrijk vindt oid dan is onze school niet de juiste keuze.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Nov 2013 10:57

Re: Wachtlijst basisschool

Maar ja, daar kun je mensen ook niet echt op vastpinnen. Je kunt wel zeggen dat je dat wil doen en dan in de tussentijd een andere baan vinden of nog een kind krijgen waardoor je veel minder tijd hebt dan je dacht, je kunt dan moeilijk het kind alsnog van school sturen, toch.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem16

Bericht 06 Nov 2013 11:00

Re: Wachtlijst basisschool

Maar dat klopt ook maar je ziet in een gesprek wel of mensen echt bereid zijn om eventueel te helpen ( dit kan op allerlei manieren overigens niet alleen tijdens schooltijden).

We hebben bijv laatst ouders gehad die niet eens wisten dat het een jenaplanschool was.... tsja dan kies je dus niet bewust.
<<

Anoniem 82

Bericht 06 Nov 2013 11:45

Re: Wachtlijst basisschool

Wat vervelend Jans! Hopelijk komt ze toch nog op tijd aan de beurt, het zou nog kunnen als ze maar een paar kindjes voor zich heeft en er nog afmeldingen komen. Maar anders is het goed balen! Hier adviseren ze rond de derde verjaardag in te schrijven bij de school van onze keuze, en dat heb ik een aantal weken geleden ook gedaan. Ze kan daar gewoon terecht gelukkig. Was een vrije school trouwens niets voor jullie?
<<

Anoniem186

Bericht 06 Nov 2013 13:26

Re: Wachtlijst basisschool

Op deze school zeggen ze ook dat je je niet ergens anders mag inschrijven, maar dat doen sommige mensen wel.

Ik ga inderdaad bij de vrije school kijken. Maar zij hebben volgens mij ook een wachtlijst.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Nov 2013 13:57

Re: Wachtlijst basisschool

Ik heb net maar eens een mail gestuurd aan de basisschool die ik op het oog heb hoe dat bij hun zit, kan er niets over vinden op de site.

Overigens had ik altijd in mijn hoofd dat ik Jenaplan onderwijs wilde, maar ik kan gewoon géén Jenaplanschool vinden in mijn stad!!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Nov 2013 14:16

Re: Wachtlijst basisschool

De Vrije School heeft bij ons ook een wachtlijst. De Jenaplanschool dan weer niet, maar die zit helemaal aan de andere kant van de stad.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem315

Bericht 06 Nov 2013 14:28

Re: Wachtlijst basisschool

Bij ons is geen wachtlijst, ondanks dat we lichtelijk overstromen. Nieuwe aanmeldingen zeggen over het algemeen niet meer af.

Echt balen zeg, dat je op zo'n lijst staat. Zeker als het een goede school is met een visie die aansluit op jouw eigen visie.
Ik vind het wel raar dat je je niet op een andere school mag inschrijven. Wat moet je dan doen als straks blijkt dat de wachtlijst nog steeds bestaat?
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 06 Nov 2013 14:34

Re: Wachtlijst basisschool

We hadden Y. toen hij 1.5 was al ingeschreven hier in de wijk. Ook ivm een wachtlijst. Nu blijkt dat we als hij 4 is ergens anders wonen en daar hebben we hem nu ingeschreven bij een school zonder wachtlijst. Er is daar 1 school met zo'n lange lijst dat je al voor het 1e jaar in moet schrijven :shock: De school in de plaats waar we nu wonen hebben we afgebeld. Daar was een ander gezin vast heel erg blij mee werd me toen verteld :)
Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 06 Nov 2013 14:38

Re: Wachtlijst basisschool

Moet je soms zo vroeg al inschrijven?? mijn hemel dan moeten we daar ook eens over na gaan denken...
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers