Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 09 Jun 2021 09:08

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Vandaag hebben ze beiden een kleine rozijnenbol en 3 snackkomkommers mee.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 09 Jun 2021 09:43

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Wat voor nootjes doen jullie in de broodtrommel? Ik vind dat een beetje een akelig idee nog.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Jun 2021 16:39

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Cashewnoten zijn hier favoriet. Maar die geef ik pas sinds groep 3 mee.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 09 Jun 2021 17:22

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

SoGood schreef:Wat voor nootjes doen jullie in de broodtrommel? Ik vind dat een beetje een akelig idee nog.


Ik heb E vandaag een paar pecannoten meegegeven.

Ze had vandaag 2,5 boterham. 1 met jam, 1 met pindakaas 0,5 met vlokken, on the side dus een paar pecannoten en een stuk komkommer en in haar fruitbakje zat een kiwi.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jun 2021 17:27

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

De stelregel voor nootjes is dat wanneer kinderen met hun ene arm over hun hoofd hun oor kunnen aanraken, ze oud genoeg zijn voor nootjes.
Let's discover the world together.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 09 Jun 2021 18:28

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Hahaha echt? Dat ga ik zoon morgen eens laten doen. Dochter zal dat wel kunnen. Grappig.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 09 Jun 2021 18:39

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Ik geef echt geen nootjes mee naar school.
Ben veel te bang dat T onrustig eet of veel beweegt.
Druiven halveer ik ook nogsteeds om die reden. Hij zit nooit stil.
Hier eten ze trouwens ook niet aan een tafeltje. Maar idd bij de bankjes. Vind ik ook waardeloos haha want hij eet al zo slecht. Gelukkig let juf hier nu wel op.
Ik geef eigenlijk altijd 2 bruine boterhammen mee. Altijd 1 met vlees en 1 met zoet. Dat laatste is vaak pindakaas of chocopasta. Beker gewone melk erbij.
Voor de kleine pauze is hier ook fruit verplicht.
Ik zie op de foto's eigenlijk wel vaak luxe fruit langskomen. Meloen , aardbei of uitgebreide fruit hapjes.
Ik geef appel, kiwi, aardbei of druiven mee en een beker ranja.
2016
<<

Anoniem321

Bericht 09 Jun 2021 19:17

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Aangezien onze zoon een continurooster heeft op school geef ik mee:
1 drinkbeker met sterk verdunde limonade voor bij het fruithapje
1 stuk fruit
1 drinkbeker met melk
broodbakje met 2.5 stukken brood. Altijd een stuk brood met kaas of vlees, op de andere 1.5 boterham zit pasta, speculoos, pindakaas oid.

Ik ga niet leuk lopen decoreren en ook niet moeilijk doen met ander soort lunch dan brood, kost veel te veel tijd. En zoon vindt dit prima zo volgens mij.
<<

Millie

Noob

Berichten: 200

Geregistreerd: 15 Nov 2020 21:22

Bericht 09 Jun 2021 20:07

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Heel saai 2 boterhammen met vleeswaren (cervelaatworst of kipfilet) of hagelslag. Soms wil ze kaas erop. Ze krijgt er verder eigenlijk nooit wat bij. 10 uurtje vaak een pakje crackers met reepjes paprika. Ze is niet echt van het fruit
Af en toe aardbeien maar dat is sporadisch.
Ze krijgt 1 beker met aanmaak mee en 1 pakje melk.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 03:39

Bericht 09 Jun 2021 20:11

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

De oudste had gister als 10 uurtje een bak met watermeloen en druiven, en in het vakje ernaast een paar soort mini tuc achtige zoutjes. Met limonade
In haar broodtrommel zat:
1 boterham met smeerkaas, snack komkommer,tomaat en komkommer. Klein bakje nootjes en blokje kaas
En een beker melk

de jongste had om 10 uur een knijpfruitje,met limonade
En in haar broodtrommel een broodje pindakaas, met een pakje fristi
08-03-2010
08-02-2016
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 09 Jun 2021 20:46

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

SoGood schreef:Wat voor nootjes doen jullie in de broodtrommel? Ik vind dat een beetje een akelig idee nog.

Wij geven afwisselt cashewnoten, pecannoten of gemixte gebrander noten mee. Vaak hebben we ook van de notenboer ook ‘gezondheidsmix’, daar zitten ongebrande noten, rozijnen, stukken gedroogd (en gesuikerd) fruit (aardbei) blokjes kokos, bananenchips en nog meer dingen in. Die mix krijgen ze dus ook wel eens mee.
En ze hebben bij de toko in ons dorp ook gedroogde mango, maar dan stukken van 5 á 7 cm lang, lekker chewy. Die doen we ook wel eens in de broodtrommel tegenwoordig. Of dadels of vijgen.

Bij ons wisselt het per dag en wie de trommel smeert wat er in gaat. Maar de cheesestring is wel verplicht.
Verder is er weinig veranderd ten opzichte van mijn eerste post.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Jun 2021 21:20

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Pecannoten zijn wel fijne wat zachtere noten om mee te beginnen SoGood! T vindt dat ook mega lekker in combi met komkommer en rozijntjes bijv.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jun 2021 21:25

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Dit is trouwens ook een gezonde lekkere snack: https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... appelchips

Houd m'n zoontje ook enorm van.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 09 Jun 2021 21:40

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Marin schreef:Dit is trouwens ook een gezonde lekkere snack: https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... appelchips

Houd m'n zoontje ook enorm van.


69 gram suiker per 100 gram 🤭
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jun 2021 21:45

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

100 gr is meer dan dat zakje. En 't is gewoon gedroogde appel, niets meer dan dat. Daar maak ik me dan weer niet zo druk om.
We kochten dat in Amerika heel vaak voor 'm voor in de auto. Wij aan de beef jerky, hij aan de appel jerky haha.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 09 Jun 2021 22:33

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Oooh echt dacht mss toegevoegde suikers. Ik had laatst zoiets met suiker en kaneel. Zelfs m’n zoontje smokkelde daarvan (logisch 🤣).
<<

Anoniem332

Bericht 09 Jun 2021 22:38

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

In een.normale appel zit 14 gram suiker (per stuk a 135 gram)

Anyway wij geven hier ook gedroogd fruit als snoep omdat er ook vezels in zitten.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Jun 2021 09:38

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Housebird schreef:In een.normale appel zit 14 gram suiker (per stuk a 135 gram)

Anyway wij geven hier ook gedroogd fruit als snoep omdat er ook vezels in zitten.

Ja maar het is toch logische dat de verhouding in gedroogd fruit veel hoger is? 1 appel weegt normaal 135 gram, maar gedroogd misschien nog maar een kwart daarvan. Dus 100 gram gedroogde appel, dat zijn dan wel 5-6 appels ofzo?

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jun 2021 09:48

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Ik vind het inderdaad een prima gezonde snack.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem310

Bericht 10 Jun 2021 14:43

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Suiker is suiker. 69 gram suiker op 100g is echt heel erg veel. Je moet het lekker zelf weten, maar gezond is het niet.

Eerlijk gezegd weet ik de helft van de tijd niet eens wat mijn kinderen mee hebben naar school, omdat mijn man hier regelmatig voor zorgt.

Bij ons op school zijn er duidelijke regels: geen snoep, koek, geen zoet beleg, geen frisdranken. Alleen fruit/groente meegeven en bruin/volkoren brood/wrap.

Ik vind het prima zo. De speciale dingen krijgen ze thuis, maar op school is de basis gezond / zonder veel suiker.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 10 Jun 2021 15:37

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Haha jongens we hebben het hier over een gedroogde appel. Natuurlijk moet je daar niet zes kilo van eten maar je geeft je kind toch ook wel eens een gewone appel?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jun 2021 16:57

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Als je het nou in de Nutella zou dippen...
Jongens wat een goed idee!
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Jun 2021 18:38

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Ik vind het een leuk idee Marin, en maak T er denk ik blij mee. Heb ze op m’n boodschappenlijstje gezet!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Jun 2021 18:52

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Bij J op school is de omschrijving gezond zonder verdere specificatie. J wil zelf het liefste gewoon water en een appel mee. Nou ja prima dan krijgt hij een appel mee. Soms ook wel eens druiven of een mandarijn. J is gek van appels, dus voor school vind ik dat ideaal. Thuis eet hij dan ander fruit.
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 11 Jun 2021 06:57

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Hier gaat het mis he mensen. Terwijl de mannen bezig zijn met de wereld veroveren en onderling de buit verdelen, zitten wij hier nu al dagen te tutten over de freaking lunchtrommeltjes van de kinderen.
Ik heb er een frikandelbroodje en een blikje redbull ingemikt en ga nu wat nuttigs doen.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers